SKM Warszawa
Zarówno 19WE jak i pierwsza wersja 35WE są zwyczajnie lepsze. Pierwsze szkice 35WE, które pokazano były bardzo obiecujące. Dobre projektowanie to właśnie umiejętność stworzenia spójnej i ładnej bryły jak najskromniejszymi środkami. Przekombinowane wzornictwo zawsze trąci tandetą. Oczywiście nie potępiam od razu całości, są tu elementy, które bardzo mi się podobają, ale można je było zakomponować w całość bez zbędnych linii i zagłębień w całości. Jest to na przykład obudowa reflektorów, którą można by było "wyprowadzić" z dolnej linii okien i poprowadzić do dolnej linii przedniej szyby. Ponadto niepotrzebnie je zmodyfikowano. Znacznie lepiej to wyglądało w szkicu koncepcyjnym. Inaczej można było poprowadzić zabudowę górnego reflektora (bardziej spójnie z całością). Takich elementów jest w tym pociągu dużo.
W tej kwestii należy przypuszczać, że wyposażenie elektryczne będzie bardzo podobne do tego z 19WE. Poza tym to chyba jednak nie jest największym problemem SKM, bo ta nie ma żadnego zaplecza naprawczego. Wszystkie większe naprawy, których nie da się przeprowadzić na miejscu prowadzą producenci taboru.OPi pisze:Nie wydaje mi się, aby duża różnorodność taboru była dobra.
Pamiętaj, że SKM wciąż nie ma stałej umowy na przewozy, dokupuje więc tabor do aktualnych zadań wg. skromnych możliwości finansowych (stąd wybór leasingu jako tańszego rozwiązania).OPi pisze:Nie lepiej było te oba przetargi zrobic jako jeden?
Wszystko to rzecz jasna kwestia gustu, więc spór nie ma za bardzo sensu, ale moim zdaniem biorąc pod uwagę ów szkic srebrnego 35WE, to jestem gotów powiedzieć, że to on zahacza i to mocno o tandetę. Nowy design jest znacznie lepszy,a w porównaniu do 19WE to oba wyglądają równie dobrze.TLG pisze:Zarówno 19WE jak i pierwsza wersja 35WE są zwyczajnie lepsze. Pierwsze szkice 35WE, które pokazano były bardzo obiecujące. Dobre projektowanie to właśnie umiejętność stworzenia spójnej i ładnej bryły jak najskromniejszymi środkami. Przekombinowane wzornictwo zawsze trąci tandetą. Oczywiście nie potępiam od razu całości, są tu elementy, które bardzo mi się podobają, ale można je było zakomponować w całość bez zbędnych linii i zagłębień w całości. Jest to na przykład obudowa reflektorów, którą można by było "wyprowadzić" z dolnej linii okien i poprowadzić do dolnej linii przedniej szyby. Ponadto niepotrzebnie je zmodyfikowano. Znacznie lepiej to wyglądało w szkicu koncepcyjnym. Inaczej można było poprowadzić zabudowę górnego reflektora (bardziej spójnie z całością). Takich elementów jest w tym pociągu dużo.
Szkoda, że powstała tylko wersja do komunikacji aglomeracyjnej dla SKM-ki. Ponieważ 19WE naprawdę mógłby być świetnym ezt-em w wersji międzyregionalnej.TLG pisze:Pamiętaj, że 19WE był projektowany jako szybka jednostka międzyregionalna (o czym świadczy na przykład osłona sprzęgu). Fakt, że ta jednostka kursuje w ramach kolei aglomeracyjnej trochę ją degraduje.
Jak do tej pory poza ICkowskimi "Pendolino" nikt nie zamawiał jednostek, zdolnych do kursowania z prędkością 160-200km/h więc trudno mówić o sprawdzeniu tej konstrukcji w tych warunkach. W przypadku 19WE jest to prawdopodobne, gdyż - w porównaniu z Flirtem - 19WE ma niezwykle spokojny bieg.J-31 pisze:Szkoda, że powstała tylko wersja do komunikacji aglomeracyjnej dla SKM-ki. Ponieważ 19WE naprawdę mógłby być świetnym ezt-em w wersji międzyregionalnej.
Ten film też?Szymon pisze:Bo bardzo, ale to bardzo mi śmierdzi Photoshopem to zdjęcie
http://youtu.be/2mSXSoDLeXc