SKM Warszawa

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Cholera. Bardzo ładny! Generalnie produkty NEWAGu wyglądają nowocześnie i ładnie. Pesy są trochę przekombinowane.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Amalio pisze:Cholera. Bardzo ładny! Generalnie produkty NEWAGu wyglądają nowocześnie i ładnie. Pesy są trochę przekombinowane.
Podpisuję się pod tym rękami i nogami :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Akurat to jest właśnie niestety przekombinowane. Co komu przeszkadzało zostawić bardzo udany i estetyczny dziób 19WE?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Nie wydaje mi się, aby duża różnorodność taboru była dobra. Nie lepiej było te oba przetargi zrobic jako jeden?

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

TLG pisze:Akurat to jest właśnie niestety przekombinowane. Co komu przeszkadzało zostawić bardzo udany i estetyczny dziób 19WE?
Akurat ten "przekombinowany" wydaje mi się lepszy ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Zarówno 19WE jak i pierwsza wersja 35WE są zwyczajnie lepsze. Pierwsze szkice 35WE, które pokazano były bardzo obiecujące. Dobre projektowanie to właśnie umiejętność stworzenia spójnej i ładnej bryły jak najskromniejszymi środkami. Przekombinowane wzornictwo zawsze trąci tandetą. Oczywiście nie potępiam od razu całości, są tu elementy, które bardzo mi się podobają, ale można je było zakomponować w całość bez zbędnych linii i zagłębień w całości. Jest to na przykład obudowa reflektorów, którą można by było "wyprowadzić" z dolnej linii okien i poprowadzić do dolnej linii przedniej szyby. Ponadto niepotrzebnie je zmodyfikowano. Znacznie lepiej to wyglądało w szkicu koncepcyjnym. Inaczej można było poprowadzić zabudowę górnego reflektora (bardziej spójnie z całością). Takich elementów jest w tym pociągu dużo.
OPi pisze:Nie wydaje mi się, aby duża różnorodność taboru była dobra.
W tej kwestii należy przypuszczać, że wyposażenie elektryczne będzie bardzo podobne do tego z 19WE. Poza tym to chyba jednak nie jest największym problemem SKM, bo ta nie ma żadnego zaplecza naprawczego. Wszystkie większe naprawy, których nie da się przeprowadzić na miejscu prowadzą producenci taboru.
OPi pisze:Nie lepiej było te oba przetargi zrobic jako jeden?
Pamiętaj, że SKM wciąż nie ma stałej umowy na przewozy, dokupuje więc tabor do aktualnych zadań wg. skromnych możliwości finansowych (stąd wybór leasingu jako tańszego rozwiązania).

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

TLG pisze:Zarówno 19WE jak i pierwsza wersja 35WE są zwyczajnie lepsze. Pierwsze szkice 35WE, które pokazano były bardzo obiecujące. Dobre projektowanie to właśnie umiejętność stworzenia spójnej i ładnej bryły jak najskromniejszymi środkami. Przekombinowane wzornictwo zawsze trąci tandetą. Oczywiście nie potępiam od razu całości, są tu elementy, które bardzo mi się podobają, ale można je było zakomponować w całość bez zbędnych linii i zagłębień w całości. Jest to na przykład obudowa reflektorów, którą można by było "wyprowadzić" z dolnej linii okien i poprowadzić do dolnej linii przedniej szyby. Ponadto niepotrzebnie je zmodyfikowano. Znacznie lepiej to wyglądało w szkicu koncepcyjnym. Inaczej można było poprowadzić zabudowę górnego reflektora (bardziej spójnie z całością). Takich elementów jest w tym pociągu dużo.
Wszystko to rzecz jasna kwestia gustu, więc spór nie ma za bardzo sensu, ale moim zdaniem biorąc pod uwagę ów szkic srebrnego 35WE, to jestem gotów powiedzieć, że to on zahacza i to mocno o tandetę. Nowy design jest znacznie lepszy,a w porównaniu do 19WE to oba wyglądają równie dobrze.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie wiem jaki będzie w realu 35WE - bo to na razie jest wizualka. No, ale trochę szkoda, że Neweg zrezygnował z koncepcji designu 19WE. 19WE robi naprawdę pozytywne wrażenie - takiej super rakiety ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze: 19WE robi naprawdę pozytywne wrażenie - takiej super rakiet
Pamiętaj, że 19WE był projektowany jako szybka jednostka międzyregionalna (o czym świadczy na przykład osłona sprzęgu). Fakt, że ta jednostka kursuje w ramach kolei aglomeracyjnej trochę ją degraduje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Pamiętaj, że 19WE był projektowany jako szybka jednostka międzyregionalna (o czym świadczy na przykład osłona sprzęgu). Fakt, że ta jednostka kursuje w ramach kolei aglomeracyjnej trochę ją degraduje.
Szkoda, że powstała tylko wersja do komunikacji aglomeracyjnej dla SKM-ki. Ponieważ 19WE naprawdę mógłby być świetnym ezt-em w wersji międzyregionalnej. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Szkoda, że powstała tylko wersja do komunikacji aglomeracyjnej dla SKM-ki. Ponieważ 19WE naprawdę mógłby być świetnym ezt-em w wersji międzyregionalnej.
Jak do tej pory poza ICkowskimi "Pendolino" nikt nie zamawiał jednostek, zdolnych do kursowania z prędkością 160-200km/h więc trudno mówić o sprawdzeniu tej konstrukcji w tych warunkach. W przypadku 19WE jest to prawdopodobne, gdyż - w porównaniu z Flirtem - 19WE ma niezwykle spokojny bieg.

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »


Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Mi tam się nie podoba. Jak to zobaczyłem to od razu skojarzył mi się z chińskimi pociagami. Elf ładniejszy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie 35 WE jest nawet ładne, ale wydaje mi się, że 19WE ma o wiele ładniejszą sylwetkę. Jest znacznie bardziej aeordynamiczny. No, ale teraz trzeba będzie się tym przejechać by móc jakoś ocenić ;)

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Kiedy miały się zacząć ich dostawy? Bo bardzo, ale to bardzo mi śmierdzi Photoshopem to zdjęcie ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Abstrahując od tego, czy to Prima Aprillis, czy nie, to jednostka wygląda świetnie :) Już nie mogę się doczekać 36WE dla KD.

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Szymon pisze:Bo bardzo, ale to bardzo mi śmierdzi Photoshopem to zdjęcie ;)
Ten film też?
http://youtu.be/2mSXSoDLeXc

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Spodziewałem się tego, czasem są takie dni, kiedy ostre słońce odcina pierwszy plan od drugiego, dziś był taki dzień, co w ogólnym rozrachunku wygląda jak fotomontaż.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie to już od dawna było wiadomo, że 35WE tak miało wyglądać. Newag swego czasu pokazywał wizualkę tego ezt-u. Tak więc na pewno nie jest to żart. ;)

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Coś mi pamięć szwankuje, bo inaczej go sobie z wizualizacji wyobrażałem, dlatego dziwiło mnie to, jeszcze do tego 1 kwietnia :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”