SKM Warszawa
Na pewno tak. Jednocześnie czeka na jednostki 35WE z NEWAGU (a to też trochę potrwa) stąd jeszcze jakiś czas pomęczą trójmiejskie złomy.J-31 pisze:A czy SKM nie chce czasem zatrzymać tego zestawu jako rezerwę, aż do czasu pełnego uruchomienia wszystkich ELF-ów ?
Zastanawiam się natomiast co dalej z 14WE. Jednostki po pięciu latach eksploatacji i kompletnego braku zaplecza SKM wyglądają fatalnie. Wewnątrz wyglądają haniebnie.
Ile kosztował jeden ELF dla SKM Warszawa? Szukam i znaleźć nie mogę
BTW gdzieś był artykuł, że wg aktualnych planów do Lotniska będą kursować S2 i S9.
Czyli będziemy mieli:
S1 Otwock - Pruszków
S2 Lotnisko - Sulejówek
S9 Lotnisko Wieliszew
Tylko teraz pytanie - S9 przez Gdańską-Wolę, czy przez Śródmieście?
Jeszcze takie jedno pytanie. Dlaczego S9 ma nadany bez powodu tak odległy numer? Zamiast S3 dali S9.
BTW gdzieś był artykuł, że wg aktualnych planów do Lotniska będą kursować S2 i S9.
Czyli będziemy mieli:
S1 Otwock - Pruszków
S2 Lotnisko - Sulejówek
S9 Lotnisko Wieliszew
Tylko teraz pytanie - S9 przez Gdańską-Wolę, czy przez Śródmieście?
Jeszcze takie jedno pytanie. Dlaczego S9 ma nadany bez powodu tak odległy numer? Zamiast S3 dali S9.
Chwilowo nie Podniecaj się artykułami pt. "Jakie linie SKM trafią na lotnisko". Po prostu na razie nie ma jeszcze połączenia kolejowego na Lotnisko, więc o jakimkolwiek połączeniu SKM-ku nie można mówić.OPi pisze:BTW gdzieś był artykuł, że wg aktualnych planów do Lotniska będą kursować S2 i S9.
Czyli będziemy mieli:
S1 Otwock - Pruszków
S2 Lotnisko - Sulejówek
S9 Lotnisko Wieliszew
O tym, jakie faktycznie linie miałyby trafić na Terminal, dowiemy się pewnie w przyszłym roku
Prawdopodobnie dlatego, żeby się zgadzał z numeracją linii wg KM:OPi pisze:Jeszcze takie jedno pytanie. Dlaczego S9 ma nadany bez powodu tak odległy numer? Zamiast S3 dali S9.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Koleje_Maz ... _.28KM9.29
KM stosuje te oznaczenia tylko w rozkładach internetowych. Poza tym nie funkcjonują one ani na stacjach ani w pociągach. KM bronią się jak mogą przed wprowadzeniem jednolitego, spójnego systemu numeracji linii i relacji.OPi pisze:a jak patrzę, to te KM-owskie Z kolei odpowiadają numerom linii D-29 stosowanym przez PKP PLK
Rynek Kolejowy pisze: Oto nowy pociąg Newagu dla SKM
"Rynek Kolejowy" jako pierwszy prezentuje wizualizację nowego pociągu Newagu dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. SKM weźmie w leasing 6 takich pociągów. Pojawią się na torach już w przyszłym roku.
Konsorcjum Newagu Nowy Sącz i Millenium Leasing dostarczy pojazdy wraz ze wszystkimi świadczeniami dodatkowymi oraz kosztami leasingu za cenę 201 133 856,98 zł brutto do lipca 2012 roku. Prezenentujemy wizualizację pociągu w malowaniu, które zaakceptował warszawski Zarząd Transportu Miejskiego.
Pociągi 35WE dla SKM będą sześcioczłonowe, o dlugości 111 metrów i pojemności 922 pasażerow (w tym 218 na miejscach siedzących).
Zarówno 19WE jak i pierwsza wersja 35WE są zwyczajnie lepsze. Pierwsze szkice 35WE, które pokazano były bardzo obiecujące. Dobre projektowanie to właśnie umiejętność stworzenia spójnej i ładnej bryły jak najskromniejszymi środkami. Przekombinowane wzornictwo zawsze trąci tandetą. Oczywiście nie potępiam od razu całości, są tu elementy, które bardzo mi się podobają, ale można je było zakomponować w całość bez zbędnych linii i zagłębień w całości. Jest to na przykład obudowa reflektorów, którą można by było "wyprowadzić" z dolnej linii okien i poprowadzić do dolnej linii przedniej szyby. Ponadto niepotrzebnie je zmodyfikowano. Znacznie lepiej to wyglądało w szkicu koncepcyjnym. Inaczej można było poprowadzić zabudowę górnego reflektora (bardziej spójnie z całością). Takich elementów jest w tym pociągu dużo.
W tej kwestii należy przypuszczać, że wyposażenie elektryczne będzie bardzo podobne do tego z 19WE. Poza tym to chyba jednak nie jest największym problemem SKM, bo ta nie ma żadnego zaplecza naprawczego. Wszystkie większe naprawy, których nie da się przeprowadzić na miejscu prowadzą producenci taboru.OPi pisze:Nie wydaje mi się, aby duża różnorodność taboru była dobra.
Pamiętaj, że SKM wciąż nie ma stałej umowy na przewozy, dokupuje więc tabor do aktualnych zadań wg. skromnych możliwości finansowych (stąd wybór leasingu jako tańszego rozwiązania).OPi pisze:Nie lepiej było te oba przetargi zrobic jako jeden?
Wszystko to rzecz jasna kwestia gustu, więc spór nie ma za bardzo sensu, ale moim zdaniem biorąc pod uwagę ów szkic srebrnego 35WE, to jestem gotów powiedzieć, że to on zahacza i to mocno o tandetę. Nowy design jest znacznie lepszy,a w porównaniu do 19WE to oba wyglądają równie dobrze.TLG pisze:Zarówno 19WE jak i pierwsza wersja 35WE są zwyczajnie lepsze. Pierwsze szkice 35WE, które pokazano były bardzo obiecujące. Dobre projektowanie to właśnie umiejętność stworzenia spójnej i ładnej bryły jak najskromniejszymi środkami. Przekombinowane wzornictwo zawsze trąci tandetą. Oczywiście nie potępiam od razu całości, są tu elementy, które bardzo mi się podobają, ale można je było zakomponować w całość bez zbędnych linii i zagłębień w całości. Jest to na przykład obudowa reflektorów, którą można by było "wyprowadzić" z dolnej linii okien i poprowadzić do dolnej linii przedniej szyby. Ponadto niepotrzebnie je zmodyfikowano. Znacznie lepiej to wyglądało w szkicu koncepcyjnym. Inaczej można było poprowadzić zabudowę górnego reflektora (bardziej spójnie z całością). Takich elementów jest w tym pociągu dużo.
Szkoda, że powstała tylko wersja do komunikacji aglomeracyjnej dla SKM-ki. Ponieważ 19WE naprawdę mógłby być świetnym ezt-em w wersji międzyregionalnej.TLG pisze:Pamiętaj, że 19WE był projektowany jako szybka jednostka międzyregionalna (o czym świadczy na przykład osłona sprzęgu). Fakt, że ta jednostka kursuje w ramach kolei aglomeracyjnej trochę ją degraduje.