Żegnamy PR110 #750....Słupsk w zalobie
¯egnamy PR110 #750....Słupsk w zalobie
Coz, odchodzi od nas kolejna peera.... jestem taki zalamany wiecej na www.mzk.slupsk i www.slupsk.eco.pl
No nie no,żeby taki dobry wóz kasować? moim zdaniem powinno się kasować autobusy,gdy wyjeżdżą już przebieg 1 000 000 km.To co w takim razie ma powiedzieć MZK Przemyśl,gdy ostatnio skasowali Ikarusa 280.26 #374 o przebiegu 2 100 000 km .No,ale Przemyśl ma inną specyfikę liniową.Ale podejrzewam,że żaden z miejskich autobusów w Polsce nie przebije powyższego przykładu.
Re: ¯egnamy PR110 #750....Słupsk w zalobie
Smutne, ale niestety - stare autobusy są sprzedawane, albo cięte. Mam nadzieję, że MZK kupi coś w zamianMercury pisze:Coz, odchodzi od nas kolejna peera.... jestem taki zalamany wiecej na www.mzk.slupsk i www.slupsk.eco.pl
To sa kultowe wozy.A dlaczego się je kasuje? bo chce sie poprawić jakość usług pasażerów.Heh dobrze,ze nie mam własnej firmy transportowej bo nie liczyłbym sie ze zdaniem klientów.Ale jak wiadomo,część MKM-ów jets na tyle wygodna,ze tylko Solarisami i Manami by sie rozbijała.Dodam,ze epoka Ikarusów sie nie kończy,lewary rpzetrwają do 2010 roku,zaś automaty do 2012,a Ikarusy serii 4xx przy dobrym stanie moga nawet dożyć 2015 roku .
Ostatnio zmieniony 2006-03-15, 16:42 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.
raczej w jej miejsce nic nie kupia nowego bo kasy nie maja.Mamy wizje muzeum slupskiej komunikacji i jezeli mialaby tam stac peera, to najdluzej jezdzaca na pomorzu - #527 z MZK Slupsk oczywiscie, poniewaz jest zachowana w stare bialo-czerwone barwy PRL-u.
A 750 to kultowy woz byl.....padaka jakich malo, po tej informacji mam przeczucie ze na dniach pozegnamy rowniez inna peere, #743, rowniez 1990r. Obecnie jest w stanie smierci klinicznej,albo nawet gorzej...
Jelcz PR110U #750......1990-2006 [*]
A 750 to kultowy woz byl.....padaka jakich malo, po tej informacji mam przeczucie ze na dniach pozegnamy rowniez inna peere, #743, rowniez 1990r. Obecnie jest w stanie smierci klinicznej,albo nawet gorzej...
Jelcz PR110U #750......1990-2006 [*]
Najlepiej jeżdzić dorożkami i tramwajami konnymi. Przecież to są kultowe wozy. Jak ja kocham to słowo...Adrian_ pisze:To sa kultowe wozy
Obyś nigdy nie został takim prezesem. Wyrazy współczucia dla pasażerów. Bynajmniej bycie MKMem to nie jest sport ekstremalny i chociaż odrobina wygody się należy. I prawie 38 milionów Polaków powiedziałoby Ci to samo.Adrian_ pisze:nie mam własnej firmy transportowej bo nie liczyłbym sie ze zdaniem klientów.Ale jak wiadomo,część MKM-ów jets na tyle wygodna,ze tylko Solarisami i Manami by sie rozbijała.
No co ty! Nie dorastają ogórkowi w tym do pięt. Wyremontować tyle 272 MEX, ile się da i na nowo do ruchu liniowego, oto czego pragniemy!Adrian_ pisze:To sa kultowe wozy
To szybko nie miałbyś ani klientów, ani linii do obsługi.Adrian_ pisze:nie mam własnej firmy transportowej bo nie liczyłbym sie ze zdaniem klientów.Ale jak wiadomo,część MKM-ów jets na tyle wygodna,ze tylko Solarisami i Manami by sie rozbijała.
Nie część, ale znacząca większość MKM-ów, a także zwykłych ludzi wolałaby jeździć 5-letnimi solnicami niż 25-letnimi „kultowymi” peerami bądź jeszcze bardziej „kultowymi”, 35-letnimi ogórkami. Ja też należę do większości. Poza tym, zaraz wygryzłaby cię konkurencja z lepszymi wozami i zostałbyś sam z ledwo jeżdżącą kupą złomu, z którą nie ma co zrobić.
Ostatnio zmieniony 2006-03-15, 20:02 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
Kłopot w tym, że to nie moja wypowiedż i nie moje poglądy.plocmaster pisze:Damhan napisał/a:
nie mam własnej firmy transportowej bo nie liczyłbym sie ze zdaniem klientów.Ale jak wiadomo,część MKM-ów jets na tyle wygodna,ze tylko Solarisami i Manami by sie rozbijała.
To szybko nie miałbyś ani klientów, ani linii do obsługi.
Nie część, ale znacząca większość MKM-ów, a także zwykłych ludzi wolałaby jeździć 5-letnimi solnicami niż 25-letnimi „kultowymi” peerami bądź jeszcze bardziej „kultowymi”, 35-letnimi ogórkami. Ja też należę do większości. Poza tym, zaraz wygryzłaby cię konkurencja z lepszymi wozami i zostałbyś sam z ledwo jeżdżącą kupą złomu, z którą nie ma co zrobić.
Poprawione - załatwione. u2w
Ostatnio zmieniony 2006-03-15, 20:04 przez Damhan, łącznie zmieniany 1 raz.
sorki z tym "U" - PR110M
ppln: albo mlodziutkie, tylko pamietaj ze Ikarusy maja bardziej stabilna konstrukcje i lepiej sie trzymaja - my mamy ikary z 1984 i 1985 wiec looz. A w peerce wszystko sie trzesie, taka konstrukcja. Zauwazylem, ze w 120M jest to samo - nasze najstarsze z polowy lat 90, a niedlugo bedzie sie jechac jak peerka. Dla porownania - w topisu o slupskich M11 jest data przyjscia wozu #682 - <b>napewno</b> lata 80, koncowka, ale lata 80. Jezdzi dalej i napet dobrze sie ma. A peerki....coz
Kultowy woz pewnie chodzilo o to, ze jest ich coraz mniej, z korzyscia dla pasazera. Jednak dla milosnikow komunikacji to wesole nie jest. W koncu produkcji tych wozow juz nie ma, tak samo jak Ikarusow. Pomyslcie, co bedzie jak ikarow nie bedzie....Ja sobie wyobrazic troche nie moge, ale ten dzien nadejdzie, zbliza sie wielkimi krokami. Jak placzemy za Mexami, za peerami, tak samo bedzie za ikarami i kazdym innym wozem. Za 20 pare lat bedziemy plakac np za jelczem m181m czy manami NL. Za to beda lepsze wozy i tu skorzysta pasazer.
Pozdr.
ppln: albo mlodziutkie, tylko pamietaj ze Ikarusy maja bardziej stabilna konstrukcje i lepiej sie trzymaja - my mamy ikary z 1984 i 1985 wiec looz. A w peerce wszystko sie trzesie, taka konstrukcja. Zauwazylem, ze w 120M jest to samo - nasze najstarsze z polowy lat 90, a niedlugo bedzie sie jechac jak peerka. Dla porownania - w topisu o slupskich M11 jest data przyjscia wozu #682 - <b>napewno</b> lata 80, koncowka, ale lata 80. Jezdzi dalej i napet dobrze sie ma. A peerki....coz
Kultowy woz pewnie chodzilo o to, ze jest ich coraz mniej, z korzyscia dla pasazera. Jednak dla milosnikow komunikacji to wesole nie jest. W koncu produkcji tych wozow juz nie ma, tak samo jak Ikarusow. Pomyslcie, co bedzie jak ikarow nie bedzie....Ja sobie wyobrazic troche nie moge, ale ten dzien nadejdzie, zbliza sie wielkimi krokami. Jak placzemy za Mexami, za peerami, tak samo bedzie za ikarami i kazdym innym wozem. Za 20 pare lat bedziemy plakac np za jelczem m181m czy manami NL. Za to beda lepsze wozy i tu skorzysta pasazer.
Pozdr.
No i dobrze.Przynajmniej mógłbym ten złom przerobić albo upchnąć na złom i miec kase na nowe wozy.Zresztą nigdy nic nie wiadomo:D.Na razie w przyszłości po skończeiu 21 lat i zdaniu prawka na samochód chciałbym zdać prawo jazdy na kat. D i być kierowcą,bo fascynuje mnie ten zawód i zawsze chciałem poprowadzić jakiś autobus,choćby po placu manewrowym.A co do prezesury to np. taki Henryk Zagozda ma same trupy własciwie i jego nikt się nie czepia.A zresztą pożyjemy,zobaczymy.wracając do tematu to dla MZK Słupsk widac nie ma różnicy,czy skasuja tą Peerkę,czy nie.Przeciez mają od groma nowocześniejszych wozów,więc pewnie nawet im na rękę kasacja.Oby tylko jego losu nie podzielił w miarę szybko ex.tyski Ikarus #872.zresztą zastanawia mnie to,jak MZK Słupsk mając w maire nowoczesne wozy ma problemy z kasą? też brali autobusy w leasing i spłaty sprawiają że nie mają na chwilę obecną funduszy?
100 razy lepiej jedzie mi (Bartek) się na wygodnych miękkich i przyjemnych berlietowych siedzeniach w peerce, mig-u czy 120M, niż na twardych plastikowych i wytartych siedzeniach w solarisach czy gniotach.
Także peerka zawsze będzie mieć u mnie 1 lub 2 miejsce.
P.S z wyjątkiem peerki #134 z MKS-u, tego nie można autobusem nazwać
Także peerka zawsze będzie mieć u mnie 1 lub 2 miejsce.
P.S z wyjątkiem peerki #134 z MKS-u, tego nie można autobusem nazwać
przepraszam bardzo, MZK Slupsk ma nowoczesny tabor? :? Dziwne stwierdzenie tym bardziej, ze tabor oparty jest na migach z lat 80, resztki peerek i 120M z lat 90. Zrobie krotka charakterystyke:
PR110M - smierc kliniczna wszystkich jeszcze obecnie 6 wozow, procz 747 i 745(pierwszy po NG)
M11 - 4 migi(696, 732, 734, 737) po NG. Ex tyskie 873, 874 i 875 - zlom. Plus 4 wozy po NG z okolo 14 M11 nadaja sie moze 6 do jazdy.
120M - seria z 1995(chyba)roku 79x - totalnie dobite, co wiecej, mam wrazenie ze dobily do stanu peerek. Seria 87x z roku 1997 jest jeszcze gorsza, bo w 877 zapada sie podloga, 876 i 878 jeszcze jakos wygladaja, ale np. 882 ktory przyszedl w 1998r. ma obecnie remont kapitalny - kratownica podobna jak w 20latnich Ikarusach, a przeciez to tylko 7-letni autobus...
Ikarusy - zostalo ich 12. przetrwaja moze 5-6. reszta to totalny zlom, jednak sa potrzebne. moje typy na przetrwanie to 622, 775, 777, 580, 579 i ewentualnie owy 872, ktory przeciez mial remont kapitalny w MZK zaraz po przybyciu. Sa gorsze od niego...
MAN NG272 - 3 sztuki z oslo to najwiekszy niewypal.... nie bede pisac o ich wadach, bo wszyscy je znaja, poza tym dlugo by pisac. Niedawno zakupione 3 sztuki z BVG Berlin sa o niebo lepsze, jednak na samym poczatku nie bylo ich widac na ulicach miasta. Teraz z trzech widuje jednego, gora dwa.
wytwory Kapeny - byly Cacciamali TCM920, poszlo w cholere i tylko z tego sie ciesze. Sa nowe male Irisbusy Daily City - czyli kolejny shit, ale przeciez musimy utrzymywac z czegos fabryki(scania i kapena). Chcialbym zeby tu zadnej fabryki nie bylo....
Scania - 8 omnicity starszej wersji fatalnie wykonane, bo tak mialo byc. Jest nowa-stara nazwa - Trzeszczocity.... i wszedobylskie plastiki....
4 sztuki 112BR wiima to jedyne porzadne wozy, gdyz w wieku 26 lat jezdza lepiej od niejednego M11 czy Peery. Ich czas sie jednak konczy, ale dobrze w slupsku sluzyly.
7 Scanii N113CLL Lahti to zakup nietrafiony, gdyz za cene tych wozow mozna kupic o wiele wiecej.... Poza tym sprzedaz malo awaryjnych Scanii 113 Maxi uwazam za glupote....
Solaris - 2sztuki SU15, dobry zakup, gdyz wedlug mnie najlepsze wozy w calym MZK. Jednak tylko 2 sztuki....Wiec po co one, jak dozymy do ujednolicenia taboru?!
Zapomnialem o L11 - 3 sztuki na linie podmiejskie. Wszystkie po NG, jedna na nauce jazdy....Tylko po co te Ng...
Neoplan Transliner 315.1U - 1 szutka- wycieczkowy, na linie slupsk-ustka. Bardzo przyjemnie sie jedzie. Ale jak mamy tylko scanii to nie lepiej Irizar?...
To chyba wszystko..... i my mamy nowoczesny tabor, z ktorym ciagle sa klopoty. Scanie Lahti i Omni sa dosc nowe wiecej ratuja komunikacje. Jednak gdyby nie stare migi i 120M to nie ma wozow na obsluzenie wsyzstkich brygad.... Byl problem z przegobami, kupiono MAN-y. Slyszalem ze teraz maja przyjsc pierwsze wozy na etanol - Scania OmniLink. A w przyszlosci <b>napewno</b> jakies Irisbusy.... Slowo"nowoczesny tabor" w MZK jeszcze daleko. Kasacja moze i jest na reke, bo chca tych wozow sie pozbywac...Jednak gdyby nie miasto i fabryki to nie mozemy sobie pozwolic na zakup nowych(powtarzam - nowych) wozow samemu wybierajac marke jaka chcemy. Ja np chce zeby w slupsku MANY NL223 jezdzily i SU12 i SU18....
PR110M - smierc kliniczna wszystkich jeszcze obecnie 6 wozow, procz 747 i 745(pierwszy po NG)
M11 - 4 migi(696, 732, 734, 737) po NG. Ex tyskie 873, 874 i 875 - zlom. Plus 4 wozy po NG z okolo 14 M11 nadaja sie moze 6 do jazdy.
120M - seria z 1995(chyba)roku 79x - totalnie dobite, co wiecej, mam wrazenie ze dobily do stanu peerek. Seria 87x z roku 1997 jest jeszcze gorsza, bo w 877 zapada sie podloga, 876 i 878 jeszcze jakos wygladaja, ale np. 882 ktory przyszedl w 1998r. ma obecnie remont kapitalny - kratownica podobna jak w 20latnich Ikarusach, a przeciez to tylko 7-letni autobus...
Ikarusy - zostalo ich 12. przetrwaja moze 5-6. reszta to totalny zlom, jednak sa potrzebne. moje typy na przetrwanie to 622, 775, 777, 580, 579 i ewentualnie owy 872, ktory przeciez mial remont kapitalny w MZK zaraz po przybyciu. Sa gorsze od niego...
MAN NG272 - 3 sztuki z oslo to najwiekszy niewypal.... nie bede pisac o ich wadach, bo wszyscy je znaja, poza tym dlugo by pisac. Niedawno zakupione 3 sztuki z BVG Berlin sa o niebo lepsze, jednak na samym poczatku nie bylo ich widac na ulicach miasta. Teraz z trzech widuje jednego, gora dwa.
wytwory Kapeny - byly Cacciamali TCM920, poszlo w cholere i tylko z tego sie ciesze. Sa nowe male Irisbusy Daily City - czyli kolejny shit, ale przeciez musimy utrzymywac z czegos fabryki(scania i kapena). Chcialbym zeby tu zadnej fabryki nie bylo....
Scania - 8 omnicity starszej wersji fatalnie wykonane, bo tak mialo byc. Jest nowa-stara nazwa - Trzeszczocity.... i wszedobylskie plastiki....
4 sztuki 112BR wiima to jedyne porzadne wozy, gdyz w wieku 26 lat jezdza lepiej od niejednego M11 czy Peery. Ich czas sie jednak konczy, ale dobrze w slupsku sluzyly.
7 Scanii N113CLL Lahti to zakup nietrafiony, gdyz za cene tych wozow mozna kupic o wiele wiecej.... Poza tym sprzedaz malo awaryjnych Scanii 113 Maxi uwazam za glupote....
Solaris - 2sztuki SU15, dobry zakup, gdyz wedlug mnie najlepsze wozy w calym MZK. Jednak tylko 2 sztuki....Wiec po co one, jak dozymy do ujednolicenia taboru?!
Zapomnialem o L11 - 3 sztuki na linie podmiejskie. Wszystkie po NG, jedna na nauce jazdy....Tylko po co te Ng...
Neoplan Transliner 315.1U - 1 szutka- wycieczkowy, na linie slupsk-ustka. Bardzo przyjemnie sie jedzie. Ale jak mamy tylko scanii to nie lepiej Irizar?...
To chyba wszystko..... i my mamy nowoczesny tabor, z ktorym ciagle sa klopoty. Scanie Lahti i Omni sa dosc nowe wiecej ratuja komunikacje. Jednak gdyby nie stare migi i 120M to nie ma wozow na obsluzenie wsyzstkich brygad.... Byl problem z przegobami, kupiono MAN-y. Slyszalem ze teraz maja przyjsc pierwsze wozy na etanol - Scania OmniLink. A w przyszlosci <b>napewno</b> jakies Irisbusy.... Slowo"nowoczesny tabor" w MZK jeszcze daleko. Kasacja moze i jest na reke, bo chca tych wozow sie pozbywac...Jednak gdyby nie miasto i fabryki to nie mozemy sobie pozwolic na zakup nowych(powtarzam - nowych) wozow samemu wybierajac marke jaka chcemy. Ja np chce zeby w slupsku MANY NL223 jezdzily i SU12 i SU18....
GOP rulez .Adrian_ pisze:Dodam,ze epoka Ikarusów sie nie kończy,lewary rpzetrwają do 2010 roku,zaś automaty do 2012,a Ikarusy serii 4xx przy dobrym stanie moga nawet dożyć 2015 roku
Chyba sam sobie na to pytanie odpowiedziałeś. ehh. Przyjdzie i ten czas sprzedawania epoki Dabów w Koszalinie, co ja poczne? Jedynne klimatyczne autobusy w miescie Koslin.Adrian_ pisze:To sa kultowe wozy.A dlaczego się je kasuje? bo chce sie poprawić jakość usług pasażerów.
Poprawka: więc złom.ppln: albo mlodziutkie, tylko pamietaj ze Ikarusy maja bardziej stabilna konstrukcje i lepiej sie trzymaja - my mamy ikary z 1984 i 1985 wiec looz
Ehhh, MKM cierpii jak zwykle.Mercury pisze:z korzyscia dla pasazera
Ty, nie będziesz ponieważ w Słupsku nie ma żadnego takiego typu ;].Mercury pisze:Za 20 pare lat bedziemy plakac np za jelczem m181m czy manami NL. Za to beda lepsze wozy i tu skorzysta pasazer.
Komunizm trwa do dzisiaj?!Mercury pisze:W koncu produkcji tych wozow juz nie ma,
A co może powiedzieć przeciętny obywatel korzystając z takich gruchotów jak złomy 260,280 ?!Mercury pisze:Jednak dla milosnikow komunikacji to wesole nie jest.
U nas juz ten dzień minął ale mówi się trudno .Mercury pisze:Ja sobie wyobrazic troche nie moge, ale ten dzien nadejdzie, zbliza sie wielkimi krokami.
Ikarusy 2XX i Jelcze PRL RULEZ!