Jelcz M10

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:więc po co przerabiać kolejne M11 na M10 ?
Masz rację, zresztą nic nie wskazuje na to, by chełmskie CLA cierpiało na brak płynności finansowej o czym świadczy ostatni zakup Kapen ze Słupska. Ale być może poprzez takie skracanie autobusu CLA pozyskuje części do innych autobusów? wszak przy takim skracaniu trzeba pewne rzeczy przesunąć.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No tak, ale taka modernizacja pociąga dodatkowe koszty. A zatem, czy naprawdę warto ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze: A zatem, czy naprawdę warto
Nie mnie o to pytaj, ale na pewno taka modernizacja musi mieć jakieś uzasadnienie. Zresztą spójrzmy na to bardziej obiektywnie: w Polsce coraz wiecej przedsiębiorstw km skraca Ikarusy 260.04, wskutek czego powstają przeróżne podtypy typ .KPNA, które tak naprawdę kryją w podtypie nazwę fabryki, która dany wóz przerabiała. I należało by sie zastanowić, czy skracania starszych wozów, jak i ich modernizacja ma jeszcze jakikolwiek sens? w Niemczech na pewno tabor niektórych przewoźników jest wyśmiewany, ale to także wina tego, iż Polska jest biednym krajem. Może za parę lat przestanie sie opłacać takie robienie "obrzynów" i Jelcze te (tudzież Ikarusy) odjadą w końcu na zasłużoną emeryturę ;) (albo do jakiegoś muzeum).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:Może za parę lat przestanie sie opłacać takie robienie "obrzynów" i Jelcze te (tudzież Ikarusy) odjadą w końcu na zasłużoną emeryturę
Nie trzeba być jasnowidzem, by potwierdzić Twoje słowa. To się kiedyś stanie, ale pewnie jeszcze parę lat na to musimy poczekać a nasi przewoźnicy oraz różne zakłady produkcyjne będą robić obrzyny ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:I należało by sie zastanowić, czy skracania starszych wozów, jak i ich modernizacja ma jeszcze jakikolwiek sens?
Na Ukrainie dużo tego, chodzi mi o skrócone.
Adrian_ pisze:w Niemczech na pewno tabor niektórych przewoźników jest wyśmiewany, ale to także wina tego, iż Polska jest biednym krajem.
W Niemczech ogólnie Polska jest wyśmiewana.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

plocmaster pisze:W Niemczech ogólnie Polska jest wyśmiewana.
Spokojnie, Polska zawsze była w tyle za resztą państw europejskich
plocmaster pisze:Na Ukrainie dużo tego, chodzi mi o skrócone.
Na Ukrainie jest nawet Mig z automatyczną skrzynią biegów ;).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Na Ukrainie jest nawet Mig z automatyczną skrzynią biegów ;) .
W Polsce też. Ma RAB-ę D10.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:Na Ukrainie jest nawet Mig z automatyczną skrzynią biegów
Pocieszę Cię w Warszawie też takie jeździły - eksploatował je Rapid-Bus. I były nawet fajne ... :mruga:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze: Pocieszę Cię w Warszawie też takie jeździły - eksploatował je Rapid-Bus. I były nawet fajne ...
W Warszawie większość wozów miało automaty, co było moim zdaniem istną głupotą, by w kilkunastoletni złom ładować automata :/.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:W Warszawie większość wozów miało automaty, co było moim zdaniem istną głupotą, by w kilkunastoletni złom ładować automata
Trochę Mylisz pojęcia. To nie jest tak, że MZK, czy MZA w ramach remontów instalowała automatyczne skrzynie biegów. Po prostu kupowano autobusy z automatyczną skrzyną biegów. Ale to jest totalny Off-top :mruga:

Co do tamtych M11 firmy "Rapid-Bus", to były autobusy wyremontowane w KZNS Solec Kujawski. Otrzymały one wtedy swoje drugie życie. I jeździły rzeczywiście wiele lat w nienangannym stanie. Potem skończyła się umowa z ZTM-em i te autobusy zostały wymienione na inne (SU oraz Jelcze 120M)

Natomiast pozostałe Jelcze M11, w tym również te należące do MZA były autobusami z manualnymi skrzyniami. ;)

A może teraz wróćmy do M10 :mruga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”