M101I "Salus"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »


Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

bystrzak2000 pisze:MPK nie daje za wygraną: http://www.mpk.wroc.pl/index.php?option ... &Itemid=32
Za 1 nowego salusia można mieć 4 używane z MPK^^
Bolesławiec się nie skusi :diabeł:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MPK chyba prędko nie sprzedadzą tych Salusów. Nie sądzę, by szybko znalazł się chętny na zakup tych autobusów za taką cenę... :mruga:

marekJG

Post autor: marekJG »

Michalbc pisze:A jak się Salusie w JG trzymają?
Generalna opinia o tych autobusach jest dobra. W niektórych pojazdach są problemy z manualną skrzynią biegów. Ale nie są one na tyle istotne, żeby autobusy stały na bazie zamiast wyjeżdżać na maisto.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

marekJG pisze: Generalna opinia o tych autobusach jest dobra. W niektórych pojazdach są problemy z manualną skrzynią biegów. Ale nie są one na tyle istotne, żeby autobusy stały na bazie zamiast wyjeżdżać na maisto.
Manualną?
Porażka roku! ;D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Manualną?
Porażka roku! ;D
Nawet dość popularna w tym modelu

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Michalbc pisze: Manualną?
Porażka roku! ;D
To nie jest porażka roku, tylko bardziej ekonomiczne rozwiązanie miastach gdzie autobusy te mają do pokonywana dużo wzniesień.

ppln

Post autor: ppln »

Taa... Jakby nie można było zamontować pełnego sterownika (z klawiszami 1, 2, 3). Manual rzeczywiście jest bardziej ekonomiczny, ale przy pełnym sterowniku skrzyni wzniesienia to nie problem.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

ppln pisze:Taa... Jakby nie można było zamontować pełnego sterownika (z klawiszami 1, 2, 3). Manual rzeczywiście jest bardziej ekonomiczny, ale przy pełnym sterowniku skrzyni wzniesienia to nie problem.
Co przez to rozumiesz :?: Jazda z trzymaniem ręki na pulpicie przy przyciskach?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:Co przez to rozumiesz Jazda z trzymaniem ręki na pulpicie przy przyciskach?
To lewar do automata mu założyć, jak w osobówkach

ppln

Post autor: ppln »

Amalio pisze:Jazda z trzymaniem ręki na pulpicie przy przyciskach?
Przy wzniesieniach zablokować skrzynię na 2 albo 3, potem znowu na D.

mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 178
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Post autor: mars84 »

No tak... bo wkońcu użycie lewej nogi do czego innego niż podrapanie się po tyłu lub utrzymywanie równowagi to już zło konieczne...
Odbieracie drodzy miłośnicy takim myśleniem całą frajdę z jazdy autobusem, a jest największa właśnie przy manualnej skrzyni biegów.

Awatar użytkownika
Formuła1
Posty: 178
Rejestracja: 2008-03-09, 13:29
Lokalizacja: "A moje miasto to Białystok, a moje życie to Białystok..."

Post autor: Formuła1 »

Wg. mnie Salusy we Wrocławiu pójdą na sprzedaż, bo nie ma do nich części zamiennych. Jeden z naszych M101I (#4003) najprawdopodobniej już zrobił nam Obrazek.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Formuła 1 pisze:Wg. mnie Salusy we Wrocławiu pójdą na sprzedaż, bo nie ma do nich części zamiennych. Jeden z naszych M101I (#4003) najprawdopodobniej już zrobił nam Obrazek.
A wiadomo, kto jest samobójcą, który kupił wrocławskiego salusia? :diabeł:

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Ktoś z Zamościa, jeśłi dobrze myślę ;)

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

A mam pytanko co do tego wozu:
Czy jak jedzie Saluś po dołach i się rozbuja tłucze coś w tylnym zawieszeniu?

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Ja naszym salusem jechałem 2 razy, ale po kostce poniemieckiej (ułożonej przez polskich roboli) i z tego co pamiętam to coś tam co jakiś czas waliło ;)

JELCZU85

Post autor: JELCZU85 »

Powiem ci że Salus ma zawieszenie do d..y :| chodzi o resor tylny po jakimś czasie wkład z tulei gumowo-metalowej się wyrabia a raz doszło do przypadku u nas że wkład z tulei latał luzny bo wyrobiło się ucho resora... :o:

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus »

Michalbc pisze:A mam pytanko co do tego wozu:
Czy jak jedzie Saluś po dołach i się rozbuja tłucze coś w tylnym zawieszeniu?
Oczywiście - most Raba A218, czyli gwóźdź do trumny tego modelu. Bo poza tylną osią to całkiem przyjemne wozy.

JELCZU85

Post autor: JELCZU85 »

Ostatnio jeszcze zauważyłem że podczas ruszania i jazdy na 1 i 2 biegu(bo w J.G. mamy SALUSY z manualna skrzynia biegów), strasznie telepie budą.... :( Te wozy aktualnie zachowują się jak by miały z 10 lat.....Poduszki silnika są dobre i skrzyni także a drgania są takie że ludzie uciekają z tych autobusów... :o: Ten model JELCZA to jest komplety nie wypał bynajmniej z tą skrzynią manualną :confused: a na dodatek sprzegło nie wytrzymuje nawet 20000 tyś. kilometrów :wall: ..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”