Nowe Jelcze w Łodzi
To wtedy na daną linię wkracza 12-metrowiec z zajezdni obsługującej daną brygadę (w wypadku Vero z Sadów). Zresztą jak nie ma na Limance niskich przegubów do obsługi 65 to się wysyła Ikarusa lub krótkie Volvo. A jak w ogóle nie ma autobusów na obsługę linii to się wypożycza trupiaste Ikarki z Sadów Zresztą:A jeśli któreś z nich zdefektuje?
co oznacza że jeśli Vero się zepsuje to na ratunek przyjedzie gniot lub MAN (Solarki naprawdę rzadko stoją w szczycie na zajezdni)aleksej pisze:ogolnie wszystkie maja jezdzic na linii, a rezerwa dla nich bedzie 12 metrowiec.
Hę?! Czy drogą do rozładunku tego ścisku są o jedne drzwi więcej (notabene tylne drzwi w gniocie mają strasznie wysokie schody), cztery metry dodatkowej pojemności, większa ilośc niskiej podłogi, czy co?Adrian_ pisze:Mi chodziło raczej o to, że jeśli jedzie się gniotem w szczycie, który jest naładowany co do jednej osoby i Vero w tej samej sytuacji to różnica pomiędzy nimi jest taka, że w Vero jest ścisk, zaś w gniocie także jest ścisk, ale 12-metrowiec potrafi jakoś bardziej rozładować ten tłok, jaki panuje w wewnątrz.
Drogą do rozładunku ścisku w godzinach szczytu są wszystkie wymienione przez ciebie zalety gniota nad Vero. Poza tym system komunikacyjny w Łodzi jest na tyle odpowiedni, ze na pewno ZDiT przewidziało rozmieszczenie na liniach Vero i gnioty, jednakże Limanka ma już od dawna kłopoty z taborem. A tak BTW czy Limanka otrzymała jakis nowe Vera i gnioty, czy raczej nic?
Wszystkie w tym roku zakupione autobusy (69) idą na Nowe Sady, tzn że Limanka nie dostanie nic nowego (prawdopodobnie przejdą z Sadów kolejne Ikarusy po NG z rocznika 1994, które zastąpią Ikarusy z lat 1988-90 znajdujące się aktualnie na Limance). Kilińskiego w tym roku najprawdopodobniej nie dostanie nicAdrian_ pisze:A tak BTW czy Limanka otrzymała jakis nowe Vera i gnioty, czy raczej nic?
Jeśli spróbowałbym iść zgodnie z Twoim potokiem myślenia, to faktem jest, że Jelcze M121 są dosyć "ciasnymi" autobusami.Adrian_ pisze:Mi chodziło raczej o to, że jeśli jedzie się gniotem w szczycie, który jest naładowany co do jednej osoby i Vero w tej samej sytuacji to różnica pomiędzy nimi jest taka, że w Vero jest ścisk, zaś w gniocie także jest ścisk, ale 12-metrowiec potrafi jakoś bardziej rozładować ten tłok, jaki panuje w wewnątrz.
Nie mniej jednak "gniot" jest autobusem 12-metrowym, a Vero pojazdem 8-metrowym. A więc o rozdziale taboru na dane linie decyduje wyłącznie ZDiT, czyli to co napisał już kol. Aleksej.
Niezupełnie - ZDiT określa na jakie linie ma iść dany tabor (8-, 12-, 18-metrowce), a MPK jeśli nie może wysłać autobusu takiego jak określony, wysyła mniejszy lub większy (podany wcześniej przykład z odqrzaczami na 55 i z krótkimi Volvami na 65)J-31 pisze:A więc o rozdziale taboru na dane linie decyduje wyłącznie ZDiT, czyli to co napisał już kol. Aleksej.
Po drugie żaden dyspozytor by nie wysłał Vera na 52, nawet poza szczytem.aleksej pisze:Po pierwsze Vera jezdza tylko na liniach na ktore da taka zgode ZDiT, MPK nie moze sobie puscic busikow tam gdzie im sie podoba.
A to po trzeciealeksej pisze: Vera w dodatku nie beda autobusami rezerwowymi, ogolnie wszystkie maja jezdzic na linii [zatwierdzonej przez ZDiT -PPln], a rezerwa dla nich bedzie 12 metrowiec.
Ostatnio na Infobusie pojawiły się artykuły dotyczące Vero zakupionych ostatnio do Łodzi i Pabianic. Według autora artykułów, w Jelczach tych awarii ulegają mechanizmy drzwi. W związku z tym mam pytanie do kolegów z Łodzi - czy rzeczywiście taka skala ma miejsce i sprawa jest poważna - czy też jak to często bywa dziennikarz próbował zwietrzyć sensancję
Już jest pierwsza fotka na kmlodz.pl. na razie z bliska,ale równą linie okien da sie zauważyć
http://kmlodz.pl/index.php?option=com_p ... ail&id=730
http://kmlodz.pl/index.php?option=com_p ... ail&id=730
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
To chyba M121MB/4 jest (przynajmniej prototyp był IV-tą generacją LE). W każdym razie złapałem takowego na linii 80 przy dw. Kaliskim (#2603). Autobus posiada zwykłą deskę (mogli zamówić VDO) po drobnym faceliftingu - zmieniono kolejność przycisków od drzwi (na [CG] [123] [1] [2] [3], wcześniej było [123] [CG] [1] [2] [3]) i pozostałe przyciski na takie jak w Solarisie. Niestety konstruktor nie wpadł na genialny w swej prostocie pomysł na CG w dwupozycyjnym klawiszu (coś takiego jak w Solarisie - kierowca może w dowolnym momencie włączyć lub wyłączyć CG, tutaj aby wyłączyć CG kierowca musi odjechac z przystanku) i sprzęgnięcia go z przystankowym (żeby załączył się przystankowy muszą być otwarte drzwi). Właściwie największą zmianą jest wyrównanie linii okien (i wygląda to naprawdę ładnie, nawet mimo starych drzwi). I jest to zwykły gniot o zwykłej jakości wykonania. Kierowca, z którym rozmawiałem obawiał się jak ten autobus będzie wyglądał za kilka lat
Gnioty przyjechały do Łodzi już kawał czasu temu jednak dopiero teraz znalazłem czas, żeby pojechać na zajezdnię i je obfocić. Zdjęcia zaraz pojawią się w albumie
I coś dla Adriana: Bałeś się, że Vero będą jeździć na zatłoczonych liniach. I się sprawdziło. Poniżej zdjęcie Vero wyjeżdżającego na szczytówkę 52. Będzie jechał na krańcówkę "Dworzec Łódć Kaliska"
PS. Na Sadach niedawno pojawił się MB Travego, ale nie mam jego zdjęć. Został zakupiony (jako nowy) przez MPK, ale nigdzie nie widziałem nań przetargu
I coś dla Adriana: Bałeś się, że Vero będą jeździć na zatłoczonych liniach. I się sprawdziło. Poniżej zdjęcie Vero wyjeżdżającego na szczytówkę 52. Będzie jechał na krańcówkę "Dworzec Łódć Kaliska"
PS. Na Sadach niedawno pojawił się MB Travego, ale nie mam jego zdjęć. Został zakupiony (jako nowy) przez MPK, ale nigdzie nie widziałem nań przetargu
@Adrian: Na wycieczki (pracownicze też) i na jakąś linię Lublinek-Warszawa
Oprowadzał mnie kierowca (swoją drogą bardzo miły ) i okazało się, że w MPK panuje kompletna niewiedza jeśli chodzi o nowe nabytki. Wydaje mi się, że Citara przyjadą za jednym razem, a conecta w dwóch-trzaech partiach (po 15 lub 10 sztuk), w końcu nie można importować z turcji pojedynczych sztukLucas pisze:A nie pytałeś się tam kogoś co z Mercedesami . Wszystkie przyjadą na raz czy partiami ?