Nowe Jelcze w Łodzi

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
ppln

Post autor: ppln »

A jeśli któreś z nich zdefektuje?
To wtedy na daną linię wkracza 12-metrowiec z zajezdni obsługującej daną brygadę (w wypadku Vero z Sadów). Zresztą jak nie ma na Limance niskich przegubów do obsługi 65 to się wysyła Ikarusa lub krótkie Volvo. A jak w ogóle nie ma autobusów na obsługę linii to się wypożycza trupiaste Ikarki z Sadów ;) Zresztą:
aleksej pisze:ogolnie wszystkie maja jezdzic na linii, a rezerwa dla nich bedzie 12 metrowiec.
co oznacza że jeśli Vero się zepsuje to na ratunek przyjedzie gniot lub MAN (Solarki naprawdę rzadko stoją w szczycie na zajezdni)
Adrian_ pisze:Mi chodziło raczej o to, że jeśli jedzie się gniotem w szczycie, który jest naładowany co do jednej osoby i Vero w tej samej sytuacji to różnica pomiędzy nimi jest taka, że w Vero jest ścisk, zaś w gniocie także jest ścisk, ale 12-metrowiec potrafi jakoś bardziej rozładować ten tłok, jaki panuje w wewnątrz.
Hę?! Czy drogą do rozładunku tego ścisku są o jedne drzwi więcej (notabene tylne drzwi w gniocie mają strasznie wysokie schody), cztery metry dodatkowej pojemności, większa ilośc niskiej podłogi, czy co?

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Drogą do rozładunku ścisku w godzinach szczytu są wszystkie wymienione przez ciebie zalety gniota nad Vero. Poza tym system komunikacyjny w Łodzi jest na tyle odpowiedni, ze na pewno ZDiT przewidziało rozmieszczenie na liniach Vero i gnioty, jednakże Limanka ma już od dawna kłopoty z taborem. A tak BTW czy Limanka otrzymała jakis nowe Vera i gnioty, czy raczej nic?

Darek85

Post autor: Darek85 »

Adrian_ pisze:A tak BTW czy Limanka otrzymała jakis nowe Vera i gnioty, czy raczej nic?
Wszystkie w tym roku zakupione autobusy (69) idą na Nowe Sady, tzn że Limanka nie dostanie nic nowego (prawdopodobnie przejdą z Sadów kolejne Ikarusy po NG z rocznika 1994, które zastąpią Ikarusy z lat 1988-90 znajdujące się aktualnie na Limance). Kilińskiego w tym roku najprawdopodobniej nie dostanie nic

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:Mi chodziło raczej o to, że jeśli jedzie się gniotem w szczycie, który jest naładowany co do jednej osoby i Vero w tej samej sytuacji to różnica pomiędzy nimi jest taka, że w Vero jest ścisk, zaś w gniocie także jest ścisk, ale 12-metrowiec potrafi jakoś bardziej rozładować ten tłok, jaki panuje w wewnątrz.
Jeśli spróbowałbym iść zgodnie z Twoim potokiem myślenia, to faktem jest, że Jelcze M121 są dosyć "ciasnymi" autobusami.

Nie mniej jednak "gniot" jest autobusem 12-metrowym, a Vero pojazdem 8-metrowym. A więc o rozdziale taboru na dane linie decyduje wyłącznie ZDiT, czyli to co napisał już kol. Aleksej. ;)

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:A więc o rozdziale taboru na dane linie decyduje wyłącznie ZDiT, czyli to co napisał już kol. Aleksej.
Niezupełnie - ZDiT określa na jakie linie ma iść dany tabor (8-, 12-, 18-metrowce), a MPK jeśli nie może wysłać autobusu takiego jak określony, wysyła mniejszy lub większy (podany wcześniej przykład z odqrzaczami na 55 i z krótkimi Volvami na 65)

ppln

Post autor: ppln »

aleksej pisze:Po pierwsze Vera jezdza tylko na liniach na ktore da taka zgode ZDiT, MPK nie moze sobie puscic busikow tam gdzie im sie podoba.
Po drugie żaden dyspozytor by nie wysłał Vera na 52, nawet poza szczytem.
aleksej pisze: Vera w dodatku nie beda autobusami rezerwowymi, ogolnie wszystkie maja jezdzic na linii [zatwierdzonej przez ZDiT -PPln], a rezerwa dla nich bedzie 12 metrowiec.
A to po trzecie ;)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Ostatnio na Infobusie pojawiły się artykuły dotyczące Vero zakupionych ostatnio do Łodzi i Pabianic. Według autora artykułów, w Jelczach tych awarii ulegają mechanizmy drzwi. W związku z tym mam pytanie do kolegów z Łodzi - czy rzeczywiście taka skala ma miejsce i sprawa jest poważna - czy też jak to często bywa dziennikarz próbował zwietrzyć sensancję :?:

Lucas

Post autor: Lucas »

Kiedy przyjadą Jelcze 12 metrowe i Citaro ?
Bo słyszałem że jelcze 121 miały być na początku Lipca , a jakoś ich nie widać ? ;)

aleksej

Post autor: aleksej »

4 Jelcze M121MB/3 juz sa, i sa to Mastero, dzisiaj premiera na linii. A Conecto i Citaro przyjada gdzies na przelomie sierpnia i wrzesnia.

Aleksej

Michał

Post autor: Michał »

Już jest pierwsza fotka na kmlodz.pl. na razie z bliska,ale równą linie okien da sie zauważyć
:twisted:
http://kmlodz.pl/index.php?option=com_p ... ail&id=730

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Szkoda że drzwi i blacha wokół drzwi nie są czarne, bo z żółtymi wygląda o wiele gorzej

drentwy

Post autor: drentwy »

^ True, szkoda że nie zamówili drzwi Hubnera (???) jak w prototypie...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ale i tak ja uważam, że są piękne. Mnie się spodobały. A czy któryś z kolegów z Łodzi jechał już tym M121MB/3 ? Proszę o wrażenia. ;)

ppln

Post autor: ppln »

To chyba M121MB/4 jest (przynajmniej prototyp był IV-tą generacją LE). W każdym razie złapałem takowego na linii 80 przy dw. Kaliskim (#2603). Autobus posiada zwykłą deskę (mogli zamówić VDO) po drobnym faceliftingu - zmieniono kolejność przycisków od drzwi (na [CG] [123] [1] [2] [3], wcześniej było [123] [CG] [1] [2] [3]) i pozostałe przyciski na takie jak w Solarisie. Niestety konstruktor nie wpadł na genialny w swej prostocie pomysł na CG w dwupozycyjnym klawiszu (coś takiego jak w Solarisie - kierowca może w dowolnym momencie włączyć lub wyłączyć CG, tutaj aby wyłączyć CG kierowca musi odjechac z przystanku) i sprzęgnięcia go z przystankowym (żeby załączył się przystankowy muszą być otwarte drzwi). Właściwie największą zmianą jest wyrównanie linii okien (i wygląda to naprawdę ładnie, nawet mimo starych drzwi). I jest to zwykły gniot o zwykłej jakości wykonania. Kierowca, z którym rozmawiałem obawiał się jak ten autobus będzie wyglądał za kilka lat ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. Ppln trochę mnie Zmartwiłeś. Miałem nadzieję, że nowy Jelcz, to nowa jakość i więcej praktycznych rozwiązań. A tu... lipa.... :]

Lucas

Post autor: Lucas »

Przyjechała kolejna dostawa Jelczy Mastero . Wczoraj widziałem 2607
Ostatnio zmieniony 2006-08-01, 17:58 przez Lucas, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

Gnioty przyjechały do Łodzi już kawał czasu temu jednak dopiero teraz znalazłem czas, żeby pojechać na zajezdnię i je obfocić. Zdjęcia zaraz pojawią się w albumie :)

I coś dla Adriana: Bałeś się, że Vero będą jeździć na zatłoczonych liniach. I się sprawdziło. Poniżej zdjęcie Vero wyjeżdżającego na szczytówkę 52. Będzie jechał na krańcówkę "Dworzec Łódć Kaliska" ;)
Obrazek

PS. Na Sadach niedawno pojawił się MB Travego, ale nie mam jego zdjęć. Został zakupiony (jako nowy) przez MPK, ale nigdzie nie widziałem nań przetargu

Lucas

Post autor: Lucas »

A nie pytałeś siętam kogoś co z Mercedesami . Wszystkie przyjadą na raz czy partiami ?

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Czyli jednak wiedziałem, ze kiedyś puszczą Vero na szczytówkę. Ciekaw jestem reakcji pasażerów na taki bonus, chyba nie byli zbytnio tym zachwyceni ;). A co do tego Travego to MPK zamierza wysyłać ten wóz na wycieczki/wynajmy, czy też wzorem PKM Tychy będzie je puszczało na linie miejskie? :rotfl: .

ppln

Post autor: ppln »

@Adrian: Na wycieczki (pracownicze też) i na jakąś linię Lublinek-Warszawa
Lucas pisze:A nie pytałeś się tam kogoś co z Mercedesami . Wszystkie przyjadą na raz czy partiami ?
Oprowadzał mnie kierowca (swoją drogą bardzo miły :) ) i okazało się, że w MPK panuje kompletna niewiedza jeśli chodzi o nowe nabytki. Wydaje mi się, że Citara przyjadą za jednym razem, a conecta w dwóch-trzaech partiach (po 15 lub 10 sztuk), w końcu nie można importować z turcji pojedynczych sztuk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”