Nowe Jelcze już w Pabianicach!

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Michał

Nowe Jelcze już w Pabianicach!

Post autor: Michał »

Tamtejsze MZK zakupiło 3 Jelcze M081MB. Dzisiaj pierwszy raz wyjechały na trasy. Będą obsługiwać linie podmiejskie a wieczorami główne linie miejskie. Zdjęcia na www.mzk.er.pl Trzeba przyznać, że malowanie kultowe. Podobno te Vera strasznie sie święcą. Są piękne. Nie ma to jak polska (w połączeniu z niemiecką ;) ) myśl techniczna.

Podi

Post autor: Podi »

http://img508.imageshack.us/img508/562/18sr1.jpg Te malowanie było ładniejsze.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

O wiele ;).

Michał

Post autor: Michał »

Podi pisze:http://img508.imageshack.us/img508/562/18sr1.jpg Te malowanie było ładniejsze.
No przecież takie jest.

Milenium

Post autor: Milenium »

:) NoNo, te Jelcze są ładne, i bardzo ładnie wygladają w tych barwach...

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Widzę, że Pabianice raczej inwestują w wysoką podłogę. Ale ogólne wrażenie jest nawet całkiem dobre. Ile mniej więcej kosztowały te pabianickie Vera i jakie zastosowano w nich fotele? bowiem nie wyglądają mi na Astromale.

Milenium

Post autor: Milenium »

Adrian_ pisze:Widzę, że Pabianice raczej inwestują w wysoką podłogę
W takich małych autobusach to raczej konieczność... A jeżeli wchodzi się tylnymi drzwiami tego się nie czuję!

ppln

Post autor: ppln »

Adrian_ pisze:Widzę, że Pabianice raczej inwestują w wysoką podłogę
Przecie Vero ma niską podłogę w tylnych drzwiach, w przeciwieństwie do wszystkich małych, seryjnie produkowanych Autosanów (H6 i H7)
Adrian_ pisze:Ile mniej więcej kosztowały te pabianickie Vera
Jak wszystkie 300-350 000 zł :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ale zauważ ppln, że niska podłoga w ostatnich drzwiach to nie to samo, co cała niska podłoga na całej długości. A co do taboru, jaki posiadają, tj. PR110M, 120M, Ikarusy 260.04 i techniczny Lublin to jest to w większosci tabor średniopodłogowy i niezbyt dobry, jak na polskie warunki (zwłaszcza przestarzałe Ikarki i Peerki), tak więc ze strony miłośnika bardzo cieszy mnie zakup taboru, którzy polepszy wizerunek MZK. Widać, że w pabianickim MZK się nie przelewa, ale potrafią zadbać o komfort podróży pasażerów, także dla mnie MZK Pabianice ma duży plus.

Michał

Post autor: Michał »

Ten Lublin nie jest techniczny. Jeździ normalnie na liniach :P Po dostawie nowych Jelczy, większość Ikarusów ma być odstawionych.

chudy5d

Post autor: chudy5d »

Fajne te Jelcze. Szkoda, że chociaż jednego nie kupi Poznań, ale to już na marginesie. Ale te Ikarusy odstawione, a nie zezłomowane. :?: :/

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Swoją drogą te linie, które mają być obsługiwane Vero, muszą mieć naprawdę małe potoki pasażerskie.

Ciekawe, czy MZK zdecyduje się na większy zakup Vero, czy tylko trzy im były potrzebne. ;)

Milenium

Post autor: Milenium »

Swoją drogą te linie, które mają być obsługiwane Vero, muszą mieć naprawdę małe potoki pasażerskie.
Pabianice żyją tylko Łodzią...i linią tramwajową...do Łodzi.

ppln

Post autor: ppln »

¯ebyś wiedział, że zapełnienia na liniach MZK są malutkie. Ale dlaczego muszą kasować Ikarki 260, a nie te okropne M11 :cry: ? To będą jedne z ostatnich liniowych Ikarów 260 w okolicach Łodzi :(

Michał

Post autor: Michał »

Co ty piszesz? Jakie M11? Od kiedy MZK Pabianice je posiada? Ikarusy 260.04 będą skasowane bo są najstarsze i mają najgorszy stan. Zostaną ze 2 na rezerwe.

[ Dodano: 2006-06-30, 13:42 ]
Milenium pisze:
Swoją drogą te linie, które mają być obsługiwane Vero, muszą mieć naprawdę małe potoki pasażerskie.
Pabianice żyją tylko Łodzią...i linią tramwajową...do Łodzi.
Czemu? Pabianice są oddzielnym miastem. Mają 70 tysięcy mieszkańców. Po prostu urbanizacja miasta jest taka, że mają wiele bloków (szczególnie wysokich zwanych wieżowcami), dlatego miasto nie jest duże a 3 główne linie w mieście spokojnie wystarczą. Z pozostałych linii większość kursuje co godzinę, ponieważ spełniają mniejszą rolę.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

M11 nie ma w Pabianicach. Są za to w Sieradzu (a tak BTW to nafajniejszy jest ten z reklamą BigStara,ale to EOT). Jeśli zaś chodzi o odstawienie Ikarusów to wielka szkoda, gdyż w zasadzie są nieraz pomocne na niektórych liniach. Czy MZK zamierza kontynuować zakup Ver, czy był to tylko jednorazowy zakup, który miał na celu wysyłanie czegoś małego na linie podmiejskie?

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Adrian_ pisze:zy MZK zamierza kontynuować zakup Ver, czy był to tylko jednorazowy zakup,
J-31 już zadał podobne pytanie. Więc po co ten dubel ? ;) Dokładniej czytaj posty.
EOT

[ Dodano: 2006-06-30, 21:17 ]
PS: A co do tych nówek: Dobry wybór :)

Michał

Post autor: Michał »

Odpowiadam na pytanie J-31 i Adriana:
MZK będzie kupował co rok, kilka lat po kilka nowych wozów. Niekoniecznie Vera, pewnie też jakieś większe autobusy. Może to nie jest zachwycające, ale stawiają na jakość a nie na ilość, dlatego te Jelcze mają najlepsze z dostępnych wyposażenie.

Milenium

Post autor: Milenium »

Michał pisze:Może to nie jest zachwycające, ale stawiają na jakość a nie na ilość, dlatego te Jelcze mają najlepsze z dostępnych wyposażenie.
I to mnie cieszy, kolejne przedsiębiorstwo po stronie pasażera...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Michał pisze:MZK będzie kupował co rok, kilka lat po kilka nowych wozów. Niekoniecznie Vera, pewnie też jakieś większe autobusy. Może to nie jest zachwycające, ale stawiają na jakość a nie na ilość, dlatego te Jelcze mają najlepsze z dostępnych wyposażenie
Dzięki za odpowiedź. Bardzo słuszne podejście. Oby im się te Vera jak najdłużej eksploatowały :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”