M181 -"Odkurzacz"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

plocmaster pisze:Pływający tekst to wielka pomyłka. Może w 0,5% zastosowań miały sens, ale najczęściej przewija się to, co równie dobrze można zmieścić (czasem w innej formie) na wyświetlaczu w formie nieprzewijającej się
Czcionką kompletnie niewidoczną z daleka...

ppln

Post autor: ppln »

Z reguły wystarczy dobrze ułożyć komunikat. Czy lepiej wsadzić "-Dworzec-Łódź-Fabryczna" (nie dzieli się, w jednej linii, używany scroll) czy "DWORZEC ŁÓD¬-FABRYCZNA" który podzieli się na dwie linie i będzie widoczny od razu na każdym typie wyświetlaczy.
Czy lepsze jest "-Yaska-Wiejska (P|abianice)" ("|" zaznacza gdzie kończy się wyświetlacz) czy "PABIANICE" (jak na tramwajach, nazwa znana)?

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

jednym fatalnym przykładem Jest Dworzec Główny Zachód (Galeria) w dwóch liniach kompletnie niewidoczny...

A wracając do tematu odkurzaczów, to jednak mogli by te wyświetlacze przy remoncie wymienić, bo w nich jest minimalne pole manewru... u nas takie były w 120M...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

M_Szymkowiak pisze:Czcionką kompletnie niewidoczną z daleka...
Myślę, że w typowym polskim wyświetlaczu napis w 2 wersach jest dość dobrze widoczny. Już w przewijanych widać gorzej, bo zamiast od razu przeczytać musisz czekać aż się napis przewinie.

tyrystor

Post autor: tyrystor »

M_Szymkowiak pisze:A wracając do tematu odkurzaczów, to jednak mogli by te wyświetlacze przy remoncie wymienić, bo w nich jest minimalne pole manewru... u nas takie były w 120M...
A w 120M nie były przypadkiem jednolinijkowe R&G/Pixel?

ppln

Post autor: ppln »

A w Łodzi wciąż MPK działa na dwa fronty - i kasuje i remontuje odkurzacze. Ostatnio zrobili #2645, ale normalnie - bez zmian frontów, przy czym podobno skasowano ponad 10. A w tym roku ma dojść jeszcze 37 Solarisów i 6-8 MB O405GN (przy czym to drugie niepotwierdzone oficjalnie), do obecnych już 25 Solarisów i 4 O405GN (przy czym jednego z nich jesteśmy trzecim właścicielem...)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

tyrystor pisze:
M_Szymkowiak pisze:A wracając do tematu odkurzaczów, to jednak mogli by te wyświetlacze przy remoncie wymienić, bo w nich jest minimalne pole manewru... u nas takie były w 120M...
A w 120M nie były przypadkiem jednolinijkowe R&G/Pixel?
Były 2 linijkowe też

A jednolinijkowe były-są w 120M produkcji mieleckiej

2 linijkowych było mniej, zaledwie kilkanaście sztuk + DJ601-620

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mam trochę pytań odnośnie autobusu, który należał do PKM Tychy. ;)

A konkretnie - Jelcz M181MB #214

:strzałka: http://www.phototrans.eu/15,7460,50.html

Czy któryś z kolegów orientuje się cokolwiek w historii tego pojazdu ? ;)

1. Interesuje mnie przede wszystkim, czy ten pojazd przeszedł jakiś remont w okresie 1996-1997 ?

2. Czy w tym czasie zmieniano coś w jego układzie napędowym ?

3. I moje kolejne pytanie - czy Orientujecie się - czemu wymieniono w nim - 2003 roku - ostatnie czwarte płaty drzwiowe ? Co było powodem ? ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:Czy któryś z kolegów orientuje się cokolwiek w historii tego pojazdu ?
Tak jak zapewne zauważyłeś jest to prototyp "odkurzacza" z 1995 roku.
Od 28.11.1996 roku eksploatowany w PKMie, wcześniejszym właścicielem był Jelcz. Pewnie służył im do testów, a potem go sprzedali.
1. Interesuje mnie przede wszystkim, czy ten pojazd przeszedł jakiś remont w okresie 1996-1997 ?
Nie. Od chyba końca 2005 roku z powodu awarii skrzyni został unieruchomiony, potem jednak wyjechał. Obecnie trafił już na złom. PKM próbował go nawet wielokrotnie sprzedać, ale z rozwaloną skrzynią biegów i z astronomiczną za ten autobus ceną nie udało się go, jednak wykorzystano chyba silnik z niego, który trafił do drugiego M181MB #225, który stał także długo na zajezdni.
J-31 pisze:2. Czy w tym czasie zmieniano coś w jego układzie napędowym ?
Nie sądzę.
J-31 pisze:czy Orientujecie się - czemu wymieniono w nim - 2003 roku - ostatnie czwarte płaty drzwiowe ? Co było powodem ?
Nie mam pojęcia.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Shadow238 pisze:Nie. Od chyba końca 2005 roku z powodu awarii skrzyni został unieruchomiony, potem jednak wyjechał. Obecnie trafił już na złom. PKM próbował go nawet wielokrotnie sprzedać, ale z rozwaloną skrzynią biegów i z astronomiczną za ten autobus ceną nie udało się go, jednak wykorzystano chyba silnik z niego, który trafił do drugiego M181MB #225, który stał także długo na zajezdni.
Extra. Dzięki za informacje :)

Bartek

Post autor: Bartek »

J-31 pisze:Extra.
Co w tym extra, że zacny wóz poszedł w odstawke :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

pr110 pisze:Co w tym extra, że zacny wóz poszedł w odstawke :P
Nie o to mi chodziło. Po prostu ucieszyłem się z informacji na temat tego egzemplarza ;)

Jelcz_M11

Post autor: Jelcz_M11 »

Witam,
Kiedyś pytał się ktoś co się dzieje z #7690. Otórz jest i trzyma się całkiem dobrze. Dziś można było go oglądać na linii 111, brygada 012.
Zrobiłem parę fotek, ale jakoś nie mogę wrzucić ich na stronę :confused:
Są też 2 filmy. Oto one:
http://www.youtube.com/watch?v=GSsa6u07J5E

http://www.youtube.com/watch?v=xEeqI9x3_6M

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

#7960 ?

Jeździ normalnie. Ja go również co jakiś czas widuję na mieście na różnych liniach. I faktycznie potwierdzam ma się dobrze ;)

A propo tego "odkurzacza", to przypomina mi się 1996 rok, czyli pierwsze dni, kiedy ten autobus wyjeżdżał na linie. "Chełmska" wysłała go na linię 116 i na ¯oliborzu któryś z pasażerów przekonywał współpasażerów, że... to jest włoski "Iveco" :retard:

... co wzbudziło mój głośny śmiech :rotfl:

Jelcz_M11

Post autor: Jelcz_M11 »

J-31, a na jakich liniach najczęściej go widujesz???
Ja go ostatnio widziałem w listopadzie zeszłego roku na 507...
J-31 pisze:któryś z pasażerów przekonywał współpasażerów, że... to jest włoski "Iveco" :rotfl:
To on nie widział dużego napisu "JELCZ" na przedniej ścianie??? :cool:

PS. To jest #7690, a nie #7960
Ostatnio zmieniony 2009-06-12, 19:08 przez Jelcz_M11, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Bardzo fajnie wyglądają z przodu nadkola od 120M i tylne od Mastera :diabeł:

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Coffee pisze:Bardzo fajnie wyglądają z przodu nadkola od 120M i tylne od Mastera
To się nazywa nowoczesny "dizajn" :D Śmiesznie wygląda, ale jest przynajmniej "oryginalny".

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jelcz_M11 pisze:J-31, a na jakich liniach najczęściej go widujesz???
Chwilowo zniknął mi z pola widzenia, ale jakiś czas temu widziałem go na 171 ;)
Jelcz_M11 pisze:PS. To jest #7690, a nie #7960
Ooops. Sorry, rzeczywiście, czeski błąd :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Tantus w serwisie

Post autor: J-31 »

Uwaga - będzie info dla Plocmastera :mruga:

Plocmaster, Gdybyś - przypadkiem - szukał jednego ze swoich, płockich Tantusów (M181MB/3 - rocznik 2007, to dla pozostałych kolegów ;) ) - to właśnie stoi sobie nieboraczek w serwisie Evobus w Wolicy. Niestety zdjęć, brak, ale chyba nie muszę go uwieczniać. Wygląda na kompletnego, więc chyba coś z układem napędowym, albo przechodzi przegląd :cool:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Myślę, że to raczej awaria, bo i po co miałby jechać na przegląd i to do EvoBusa?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”