Jelcz 272 MEX / 043

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Adrian_

Jelcz 272 MEX / 043

Post autor: Adrian_ »

Już niedługo na ulicach Warszawy pojawi się kolejna atrakcja turystyczna. Tą atrakcją będzie Jelcz 043 nazywany przez miłośników komunikacji miejskiej "ogórkiem". Wyjątkowość tego autobusu podkreśla fakt, iż autobus wystylizowany jest na wersję autobusu-kabrioleta. Podobne rozwiązanie techniczne z udziałem Jelcza 043 stosowane jest we Wrocławiu. Po tamtejszych ulicach również kursuje "ogórek"-kabriolet (dla przypomnienia Jelcz ten nosi nazwę "Fredruś"). Jelcz ten został ściągnięty aż z Kamienia Pomorskiego. Cała podróż trwała blisko 16 godzin. Autobus ten dojechał do Warszawy na haku innego Jelcza 043 "ogórka". Autobus ten był bardzo rzadko używany. Ostatnimi czasy woził niemieckich turystów po Świnoujściu, jednak przez większość czasu stał pod gołym niebem i niszczał. Teraz, będąc w rękach Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej z Warszawy przejdzie remont. W pierwszej kolejności wymieniona ma zostać podłoga, następnie trzeba będzie nałożyć nowy lakier. Jednym słowem potrzeba sporo zainwestować w to, by Jelcz ten mógł być atrakcją turystyczną w stolicy. Autobus ten ma szansę stać się atrakcją głównie w czasie cyklicznych imprez, jak np. Noc Muzeów (Noc, w czasie której po Warszawie kursują zabytkowe autobusy marki Jelcz oraz SAN), czy Dni Transportu Publicznego. Niegdyś tego typu autobus eksploatowany był przez warszawskie biuro podróży o nazwie "Syrena". Jeden z działączy KMKM-u zapewnia również, iż KMKM ma w planach sprowadzenie jeszcze jednego takiego pojazdu, tym razem z dużymi, panoramicznymi szybami. Autobus ten, podobnie, jak sprowadzony obecnie "ogórek" również miałby podróżować na linii turystycznej i wozić turystów po Warszawie.
¬ródło: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3755623.html

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Dodam jeszcze, że tenże ogórek cabrio jest dla KMKM wielką szansą na poprawę sytuacji finansowej.
Ostatnio zmieniony 2006-12-10, 21:22 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Oczywiście nie krytykuję działań warszawskiego KMKM, bardzo fajnie, że próbują sprowadzać i remontować stare autobusy, ale.... mają już zbiór bardzo ładnie wyremontowanych "ogórków". Sprzydałoby się teraz, aby uważnie rozejrzeli się za jakimś budynkiem, halą na Muzeum komunikacji. Tak, aby można było te piękne pojazdy wyeksponować, pokazać, pochwalić się i nawet zarabiać na nich. Nie "od święta", ale na codzień. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Oczywiście nie krytykuję działań warszawskiego KMKM, bardzo fajnie, że próbują sprowadzać i remontować stare autobusy, ale.... mają już zbiór bardzo ładnie wyremontowanych "ogórków". Sprzydałoby się teraz, aby uważnie rozejrzeli się za jakimś budynkiem, halą na Muzeum komunikacji. Tak, aby można było te piękne pojazdy wyeksponować, pokazać, pochwalić się i nawet zarabiać na nich. Nie "od święta", ale na codzień. ;)
I właśnie po to kupili ogóra cabrio — żeby na nim zarabiać. O muzeum komunikacji pomyśli się później. ;-)
Poza tym KMKM prowadzi wiele rozmów nt. powiększenia parku taborowego, np. pozyskania Chaussona, ale wiadomo, jak jest…

Wojtek

Ogórek kabrio

Post autor: Wojtek »

A tutaj jest chyba pierwszy ogórek bez dachu. Przeróbka nie polegała, jak widać, na zwykłym obcięciu dachu. Ma wysokie brzegi i nietypowe boczne okienka. www.ltek.comernet.pl

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wojtek pisze:A tutaj jest chyba pierwszy ogórek bez dachu. Przeróbka nie polegała, jak widać, na zwykłym obcięciu dachu. Ma wysokie brzegi i nietypowe boczne okienka
Witamy na forum. A czy Wiesz może, czy to była przeróbka przeprowadzona samodzielnie przez przewoźnika, czy dokonano tego u producenta ? ;)

Wojtek

Post autor: Wojtek »

Witam. Jelcz nie produkował takich autobusów. Do Zakopanego też by nikt nowego nie kupił. Sezon jest tam, a przynajmniej był, wyjątkowo krótki. Często lało. O ile sobie przypominam, to jakaś przeróbka po ciężkim wypadku. Zamiast skasować na części zobiono w PKS Zakopane taki ładny autobus. Chyba miał zniszczony cały dach, skoro zrobiono nietypowe okienka boczne. Ma też wysokie brzegi. Reflektory osadzone za szkłami jak w Skodach. Jeździł kilka lat. To zdjęcie dzisiaj zostanie zastąpione zdjęciem Solarisa U 18 CNG, który właśnie dzisiaj zaczął kursować. Poprzednie zdjęcia ze strony głónej pod - poprzednie zdjęcia tygodnia. Zapraszam do galerii na tej stronie. Są tam stare trolejbusy i autobusy z Lublina, w tym ogórki, Sany, Autosany. W dziale LTEK akcje kilka zdjęć z wystaw (np.przegubowego ogórka).

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Jelcz 272 MEX / 043

Post autor: Przemek »

Nie ma to jak porządny odkop. :spam: :ban: Teraz ostatnio coś o ogórkach pisałem i można sobie poczytać http://transportnews.eu/km/katalog-auto ... SHrtY.link ewentualnie napisać mi, czego jeszcze tam powinienem dopisać do artykułu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Jelcz 272 MEX / 043

Post autor: J-31 »

Oj pewnie będzie też podchodziło pod spam, ale zaciekawiło mnie to zdjęcie w Twoim artykule.

1. Czy to jest z Wrocławia ?
2. A jeśli tak, to gdzie one miały pętlę przy Dworcu Głównym ? Na tym placu od strony dzisiejszej ul. Piłsudskiego ?
3. Czy gdzieś od strony dzisiejszej ul. Suchej ? ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Jelcz 272 MEX / 043

Post autor: Przemek »

1. Tak, zdradzają to dwa szczegóły - takie jak godło, czy krój cyfr numerów taborowych. 2. Ta pętla była na późniejszym parkingu przy ul. Piłsudskiego, który znajdował się przed Dworcem Głównym aż do jego ostatniego remontu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”