M121 -"Mastero"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Jelcze M121I Mastero w PUP Czeladź

Post autor: Shadow238 » 2006-11-27, 00:53

Nie wiem, czy już ktoś założył taki lub podobny temat, ale zaryzykuję i z góry przepraszam, jeśli owe podobne tematy istnieją, wtedy na pewno usunę go.

Jak zapewne część z Was wie, że przewoźnik z Czeladzi mianowicie PUP/ Sed-Baz zakupiło 3 szt. modelu Jelcz M121I Mastero. Zakup tego przewoźnika związany był z obsługą przez 3 wozy na linie 25 do obsługi której zostały zgłoszone w przetargu. Tydzień temu wyjechał na linię pierwszy dostarczony wóz, który dostał numer #103, po "gniocie" wypożyczonego jakiś czas temu z firmy Meteor Jaworzno. W ostatnich dniach dojechały 2 pozostałe "Mastera", który jeden z nich otrzymał już numer #104, a drugi oczekuję na przydzielenie mu numeru. Autobus posiada siedzenia firmy Astromal, zamontowano w nim wyświetlacze firmy Mobitec, żółte kasowniki z Mikroelektroniki/PIXELa, zamontowany został silnik Iveco. Należy dodać, że ma oryginalnie przebudowaną kabinę z fabryki Jelcza, przystosowaną do programu "wsiadania pierwszymi drzwiami", czyli kontrolą biletów przez kierującego.

Chciałem się was spytać czy może ktoś z okręgu KZK GOP, jechał już może właśnie tym Jelczem M121I ? Bo moje wrażenia po jeździe nim nie zaskoczyły mnie niczym szczególnym, wnętrze bardzo ubogie według mnie :)
Czekam na wasze opinie :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-11-27, 01:33

Ja co prawda nie jechałem ani jednym Jelczem M121I z PUP Czeladź, ale z tego, co słyszałem pierwszy Mastero w PUP-ie o nr. taborowym 103 doznał awarii, wskutek czego nie wykonał jednego z kursów. Awaria ta miała miejsce we wtorek, czyli w drugim dniu eksploatacji tego autobusu :!:, co nie świadczy zbyt dobrze o nowych nabytkach PUP-u. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że pozostałe 2 egzemplarze nie będą miały takich problemów w eksploatacji :).

james206

Post autor: james206 » 2006-11-27, 01:59

Ten "trzeci" to #102 ;) Dziś śmigał na 672! Wiem, bo jak go zobaczyłem na pół autobusu wyrwało mi się niecenzuralne słowo :mruga:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2006-12-10, 23:44

Adrian_ pisze:Ja co prawda nie jechałem ani jednym Jelczem M121I z PUP Czeladź, ale z tego, co słyszałem pierwszy Mastero w PUP-ie o nr. taborowym 103 doznał awarii, wskutek czego nie wykonał jednego z kursów. Awaria ta miała miejsce we wtorek, czyli w drugim dniu eksploatacji tego autobusu :!:, co nie świadczy zbyt dobrze o nowych nabytkach PUP-u. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że pozostałe 2 egzemplarze nie będą miały takich problemów w eksploatacji :).
Wiesz w sumie to jest spod marki JELCZ więc mnie nie dziwią jużdrobne awarie na początku ;)
Na dzień dzisiejszy z tego co mi wiadomo to wszystkie 3 szt MASTERO jeżdżą bez jakiś awarii, jednak wozy #102 i #104 nie zostały wyposażone w wyświetlacze wewnętrzne.
Niestety 2 z 3 tych wozów zamiast jeździć na lini 25 tam gdzie jest ich przydział, to walają się po liniach typu:154,600,672 i tak codziennie!! Mam nadzieję, że PUP po karach jakie na pewno dostaną, puści te wozy na stały przydział na linie 25.
PszonaR pisze:Ten "trzeci" to #102 ;) Dziś śmigał na 672! Wiem, bo jak go zobaczyłem na pół autobusu wyrwało mi się niecenzuralne słowo :mruga:
Zapomniałeś jeszcze o #104, który ost. dość często pojawia się na lini 600 ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-12-11, 09:45

Adrian_ pisze:z tego, co słyszałem pierwszy Mastero w PUP-ie o nr. taborowym 103 doznał awarii, wskutek czego nie wykonał jednego z kursów
Aż dziw mnie bierze, że ZS Jelcz nie robi nic aby w końcu poprawić jakość swoich produktów. Przecież to jest nie do pomyślenia, aby fabrycznie nowy autobus był od początku awaryjny.... :o:

Swoją drogą widziałem na zdjęciach nowego "Mastero". Ładnie wygląda z zewnątrz. Wzbudził chyba sensację wśród lokalnych decydentów. Tak przynajmniej widziałem na zdjęciach na TWB. Czy to prawda ? ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2006-12-12, 15:34

J-31 pisze:Aż dziw mnie bierze, że ZS Jelcz nie robi nic aby w końcu poprawić jakość swoich produktów. Przecież to jest nie do pomyślenia, aby fabrycznie nowy autobus był od początku awaryjny.... :o:
Jak dobrze jeszcze pamiętam, to na stronie www producent chwali się jeszcze certyfikatem jakości swoich produktów :/ W sumie muszę przyznać, że jedyny jaki robią "dobry" produkt to Jelcz M181MB/3 "Tantus", do którego nie mam żadnych zastrzeżeń i nadodatek nie trzeszczy!!
Swoją drogą widziałem na zdjęciach nowego "Mastero". Ładnie wygląda z zewnątrz. Wzbudził chyba sensację wśród lokalnych decydentów. Tak przynajmniej widziałem na zdjęciach na TWB. Czy to prawda ? ;)
Szkoda, że tylko ze wnątrz ładnie wygląda, bo w środku wszystko jest wprawdzie ok, ale wnętrze według mnie jest aż zza bardzo ubogie- świadczy o tym choćby brak wyświetlaczy wewnętrznych (prócz wozu #103, który ma mały wyświetlacz) i lampek nad drzwiami ostrzegający o otwieraniu/zamykaniu drzwi. Drzwi wejściowe/wyjściowe są oczywiście wewnątrz pomalowane na niebiesko ;) A i silnik "buczy" tak samo jak w katowickich Tantusach przy ruszaniu :shocked:
Jednak produkty Jelcza są do bani :/

PS. Nie wiem czy wywołały jakąś presję na pasażerach, bo my z kolegą james206 jechaliśmy jakiś tydzień po, kiedy przyszedł pierwszy "Mastero". Jeszcze chce dodać, że pozostałe 2 Jelony są w dzień w dzień na innych liniach niż tam gdzie zostały zgłoszone w przetargu.

PS2. Koledze james206 się bardzo spodobały ten Jelcz M121I :D

marekJG

Post autor: marekJG » 2006-12-28, 10:22

MKM Shadow pisze:Szkoda, że tylko ze wnątrz ładnie wygląda, bo w środku wszystko jest wprawdzie ok, ale wnętrze według mnie jest aż zza bardzo ubogie- świadczy o tym choćby brak wyświetlaczy wewnętrznych (prócz wozu #103, który ma mały wyświetlacz) i lampek nad drzwiami ostrzegający o otwieraniu/zamykaniu drzwi
Akurat to od przewoźnika zależy czy zamówi wewnętrzne tablice czy w ogóle będzie jeździł z dyktą. Szkoda że nowe nabytki PUP nie mają drzwi Hubnera.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2006-12-28, 17:36

marekJG pisze:Szkoda że nowe nabytki PUP nie mają drzwi Hubnera.
Co to są drzwi Hubnera, bo nie za bardzo wiem ?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-12-28, 18:22

MKM Shadow pisze:Co to są drzwi Hubnera, bo nie za bardzo wiem ?
Drzwi wyprodukowane przez firmę Hübner, cechują się czarnym kolorem i tym, że są o wiele lepsze od jelczańskich.

ppln

Post autor: ppln » 2006-12-28, 18:25

I zostały użyte w prototypie Mastero (i tylko w nim...)

marekJG

M121 -"Mastero"

Post autor: marekJG » 2006-12-28, 20:23

Jak już wspomniałem w jednym z postów na początku października odbyło się przekazanie do eksploatacji 8 nowych jelczy w tym 6 salusów oraz 2 mastero. O salusach już pisałem więc teraz krótko o mastero. Autobusy wyposażono w automatyczną skrzynię Voith , silnik Iveco znacznie cichszy od Mana, który zainstalowano w poprzednich Jelczach 120MM/ 1 z 1997r. Autobus jak na razie spisuje się bez zarzutu. Wnętrze jest przyjemne. Nie docierają znikąd żadne trzaski, ani brzęki znane np. z vecto. Jak już wspomniałem autobus jest cichy. Co jest chyba ewenementem w gniotach na przeciwko trzecich drzwi wygospodarowano miejsce na wózek. Chyba żaden Mastero nie ma takiego rozwiązania. Jelcza wyposażono w klimę kabiny kierowcy, elektroniczne wyświetlacze. Niestety nie jest on wyposażony w drzwi Hubnera czy przyciemniane szyby ale i tak bardzo mi się podoba. Jelcze kursują na niemal wszystkich liniach obsługiwanych tradycyjnym taborem. Jedynym mankamentem są zbyt wysokie poręcze w przedniej części autobusu. Osoby niskie w tłoku nie mogą ich dosięgnąć. Zakup tych Jelczy otwiera program odnowy taboru jeleniogórskiego przewoźnika, więc mam nadzieję że Jelcze Mastero jak i Salusy sprawdzą się w akcji i zostaną kupione przy następnym przetargu.
Ostatnio zmieniony 2006-12-28, 21:04 przez marekJG, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2006-12-28, 23:39

marekJG pisze:Jak już wspomniałem w jednym z postów na początku października odbyło się przekazanie do eksploatacji 8 nowych jelczy w tym 6 salusów oraz 2 mastero. O salusach już pisałem więc teraz krótko o mastero. Autobusy wyposażono w automatyczną skrzynię Voith , silnik Iveco znacznie cichszy od Mana, który zainstalowano w poprzednich Jelczach 120MM/ 1 z 1997r. Autobus jak na razie spisuje się bez zarzutu. Wnętrze jest przyjemne. Nie docierają znikąd żadne trzaski, ani brzęki znane np. z vecto. Jak już wspomniałem autobus jest cichy. Co jest chyba ewenementem w gniotach na przeciwko trzecich drzwi wygospodarowano miejsce na wózek. Chyba żaden Mastero nie ma takiego rozwiązania. Jelcza wyposażono w klimę kabiny kierowcy, elektroniczne wyświetlacze. Niestety nie jest on wyposażony w drzwi Hubnera czy przyciemniane szyby ale i tak bardzo mi się podoba. Jelcze kursują na niemal wszystkich liniach obsługiwanych tradycyjnym taborem. Jedynym mankamentem są zbyt wysokie poręcze w przedniej części autobusu. Osoby niskie w tłoku nie mogą ich dosięgnąć. Zakup tych Jelczy otwiera program odnowy taboru jeleniogórskiego przewoźnika, więc mam nadzieję że Jelcze Mastero jak i Salusy sprawdzą się w akcji i zostaną kupione przy następnym przetargu.
To gratuluje zakupu!! :) A tak swoją drogą to "Mastero" są drugim po "Tantusie" produktem Jelcza, w którym nic nie trzeszczy, czyżby JELCZ próbował ulepszyć swoje modele ? :P

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2006-12-28, 23:56

Drzwi Huebnera oraz nie-jelczńskie poręcze są montowane na życzenie klienta, a ponieważ to odpowiednio więcej kosztuje, więc jeszcze żaden taki klient się nie znalazł :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-12-29, 10:57

No pewnie, bo co im z tego, że zabulą więcej za takie detale jak np. drzwi Hübnera, skoro buda będzie rdzewieć, po tygodniu eksploatacji :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-12-29, 11:01

marekJG pisze:Co jest chyba ewenementem w gniotach na przeciwko trzecich drzwi wygospodarowano miejsce na wózek. Chyba żaden Mastero nie ma takiego rozwiązania.
Tak to rzeczywiście ewenement. A może, jest to szczęśliwy przykład, że i Jelcza Mastero da się zamówić pod kątem potrzeb przewoźnika. Nikt na to wcześniej nie wpadł, a wg. mnie tej platformy z tyłu naprawdę brakuje. ;)

A propo. Gdybym mógł porosić o jakieś fotki :P

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2006-12-29, 18:00

Z tego co mi wiadomo, to rzeźnię z tyłu montuje się teraz do każdego gniota :)

Dziwny

Post autor: Dziwny » 2006-12-29, 20:05

Może nie do każdego, bo do gazowego dla Krakowa nie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-12-29, 20:56

Jakiś czas temu bodajże na Infobusie był artykuł o gniotach z wzmianką, że teraz Jelcz zaczyna tłuc M121 z rzeźnią z tyłu. Była chyba nawet stosowna fota.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2006-12-29, 22:52

Dziwny pisze:Może nie do każdego, bo do gazowego dla Krakowa nie.
Bo pewnie MPK Kraków nie chciało takowej, ale obecnie jest ona w standardzie, co oczywiście zmniejsza koszt tego autobusu :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-01-03, 09:33

bystrzak2000 pisze:Z tego co mi wiadomo, to rzeźnię z tyłu montuje się teraz do każdego gniota :)
Tak ? A czy do Sosnowieckich oraz Łódzkich również ? :mruga:

ODPOWIEDZ