M121 -"Mastero"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

J-31 pisze:Tak ? A czy do Sosnowieckich oraz Łódzkich również ? :mruga:
No jak przewoźnik nie chciał tej rzeźni, to mu jej nie zamotowali :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Coś mi tu nie gra :mruga:

Ponieważ jak sam, słusznie, Zauważyłeś:
bystrzak2000 pisze:Bo pewnie MPK Kraków nie chciało takowej, ale obecnie jest ona w standardzie, co oczywiście zmniejsza koszt tego autobusu
Jak znam, polskich przewoźników, to póki co kupują oni autobusy prawie wyłącznie w standardzie - a szczególnie Jelcze. Na pewno tak robi MPK Kraków, PKM Sosnowiec, MPK Łódź i wielu innych.

A zatem - jeśli prawdą jest to co Piszesz ( ja oczywiście tego nie podważam ;) ), to albo ten "standard" wprowadzono dopiero teraz. I stąd pierwszymi seryjnymi "Mastero", które uzyskały drugą rzeźnie są autobusy Jeleniogórskie - ale poprzednie nowe "Mastero" jej nie posiadają.... :)

... albo jest to opcja :D

Swoją drogą, to chciałbym zobaczyć tą "rzeźnię" :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Swoją drogą, to chciałbym zobaczyć tą "rzeźnię" :D
Była fota na Infobusie
... albo jest to opcja :D
Jak dla mnie to raczej opcja… Nawet w artykule o tym było, że teraz można zamówić z rzeźnią.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:... albo jest to opcja
Wszystko wskazuje na to, iż jest to opcja. W prototypowym Mastero, czy np. w opolskich gniotach znajduje sie rzeźnia.
J-31 pisze:Swoją drogą, to chciałbym zobaczyć tą "rzeźnię"
Proszę bardzo, tak wygląda owa "rzeźnia" (znajduje się od kasownika do ostatniego rzędu siedzeń):
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-24733.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-66416.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-68402.html
Poza tym najnowsze Mastero CNG dla Krakowa na 100% posiadają rzeźnię, równiez najnowsze Mastera dla PKM Sosnowiec ja posiadają :).

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

To co jest na tych fotkach, to nie jest ta prawdziwa rzeźnia ;) Ona bardziej przypomina rzeźnię z M120 :)

Dziwny

Post autor: Dziwny »

Adrian_ pisze:Poza tym najnowsze Mastero CNG dla Krakowa na 100% posiadają rzeźnię.
W pierwszym, który u nas jeździł drugiej rzeźni nie było. Jesteś pewien, że te nowsze ją posiadają ?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

A na co nam druga rzeźnia ?? Po to by mohery narzekały na brak miejsca :diabeł: :shocked: . Prawdopodobnie ma być jeszcze w Krakowie 19 Mastero CNG więc się przekonamy czy będzie druga rzeźnia. :nuts: Idiotyzm :wall:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Coffee pisze:A na co nam druga rzeźnia ?? Po to by mohery narzekały na brak miejsca
Ja myślę, że gnioty - niezależnie od tego, czy są gazowe czy nie - są na tyle ciasne, że jednak druga rzeźnia by się sprzydała. Tak obserwując 120M - te warszawskie, ale i krakowskie też - mają dwie rzeźnie. I to się sprawdza "w praniu". A tymczasem w gniocie z jedną, małą rzeźnią jest .... "gniotowo" czyli naprawdę za ciasno ;)

PS. My, w Warszawie czekamy na 50 sztuk nowych "Mastero", powinny zaniedługo przyjechać. Zatem też ciekawy jestem, czy one będą miały dwie, czy jedną rzeźnię :mruga:

Mercury

Post autor: Mercury »

W OmniCity/OmniLink jest jedna rzeźnia i jest całkiem przyzwoicie. Po co zatem druga? Dwie rzeźnie - owszem, ale w autobusach dwuczłonowych, przegubowych, o długości ponad 15m.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mercury pisze: OmniCity/OmniLink jest jedna rzeźnia i jest całkiem przyzwoicie. Po co zatem druga?
Sorry, ale co ma piernik do wiatraka ? Co ma Scania Omnicity (OmniLink ? :o: ) do Jelcza M121M ? To są dwa zupełnie inne autobusy. :lol:

Mercury, czy chociaż raz Miałeś okazję zobaczyć na żywo wnętrze, a nawet przejechać się Jelczem M121M ? :chytry:

Jeśli nie, to zapraszam do Warszawy. Zobaczysz, Dowiesz się "po co" :mruga:

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze:
Mercury pisze: OmniCity/OmniLink jest jedna rzeźnia i jest całkiem przyzwoicie. Po co zatem druga?
Sorry, ale co ma piernik do wiatraka ? Co ma Scania Omnicity (OmniLink ? :o: ) do Jelcza M121M ? To są dwa zupełnie inne autobusy. :lol:

Mercury, czy chociaż raz Miałeś okazję zobaczyć na żywo wnętrze, a nawet przejechać się Jelczem M121M ? :chytry:

Jeśli nie, to zapraszam do Warszawy. Zobaczysz, Dowiesz się "po co" :mruga:
1. W Warszawie nie wiem po co, ale w Krakowie po to, by mohery narzekały na brak wolnego miejsca. :mruga:
2. Na linii 192/492 i 103 (na tym jeżdżą nasze Gaz-Mastera) miejsce na dodatkowe wózki nie jest potrzebne. Prędzej bagażnik na bagaż (szczególnie na 192/492) tych co się udają do Balic, na lotnisko.

Mercury

Post autor: Mercury »

J-31 pisze:Sorry, ale co ma piernik do wiatraka ? Co ma Scania Omnicity (OmniLink ? ) do Jelcza M121M ? To są dwa zupełnie inne autobusy.
Ano to że obydwa autobusy są w tej samej grupie - jednoczłonowych, 12 metrowych, w układzie drzwi 2-2-2.

J-31 pisze:Mercury, czy chociaż raz Miałeś okazję zobaczyć na żywo wnętrze, a nawet przejechać się Jelczem M121M ?
Miałem okazję, w Warszawie np.

PE 099

Post autor: PE 099 »

A czemu nie w Krakowie:?: Też mamy tego dziadostwa pod dostatkiem :wall:

A druga rzeźnia ma rację bytu tylko w przegubach a nie w M121 gdzie masz schody z tyłu. W Masterach*/ Tantusach** zrobiono tak że rzeźnia jest spora przy drugich drzwiach, przy trzecich*** też, a przy czwartych po prostu by było więcej miejsca zastosowano pojedyncze fotele. I wygląda to tak: ostatni rząd pięć miejsc (przodem), przedostatni tylko jeden fotel na lewej ścianie (prawa ściana drzwi [przodem]), idąc dalej pojedynczy fotel (tyłem), nadkole i dalej normalne podwójne fotele do rzeźni trzecich drzwi**.

*M121M CNG
**M181MB
*** Dot tylko M181MB.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Mercury pisze: Ano to że obydwa autobusy są w tej samej grupie - jednoczłonowych, 12 metrowych, w układzie drzwi 2-2-2

A nie do końca bo u nas są OC z układem drzwi 2-2-1 :diabeł:

PE 099

Post autor: PE 099 »

Nie :!: :!: :!:

PS141-144 różnią się inną fabryką bo są z Francji, a nie jak PS145-154 ze Słupska, fotelami; bo te są miękkie a późniejsze twarde, i zamiast półtoraków mają podwójne fotele oraz między prawym przednim nadkolem, a drugimi drzwiami 4 miejsca (po dwa przodem i dwa tyłem na nadkolu), a nie dwa (dokładnie 1,5 :rotfl:) tylko na nadkolu (tyłem) dzięki czemu w nowszej dostawie jest więcej miejsc stojących :!: Oraz rurka łącząca przednie nadkola są połączone dorabianą rurką, a nowsza dostawa ma ją fabryczną. Układ drzwi ten sam 2-2-2 :!:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mercury pisze:Ano to że obydwa autobusy są w tej samej grupie - jednoczłonowych, 12 metrowych, w układzie drzwi 2-2-2.
Ok i co z tego ;)

Nie chcę Cię na siłę przekonywać, bo i tak pewnie nie przekonam, ale... Pozwól, że nieco Ci pomogę i "rzucę" trochę własnymi zdjęciami ;)

To jest Scania - po lewej warszawska (PKS), po prawej krakowska (MPK)
Obrazek Obrazek

Przypuszczam, że słupskie są podobne. I już po zdjęciach widać, że autobus jest bardzo pojemny, ma dużą ładną rzeźnie. A zatem faktycznie po co druga rzeźnia w Scanii Omnicity ;)

A to już Jelcz M121M (MZA)
Obrazek

On prawie nie ma rzeźni. Ten autobus jest naprawdę ciasny.

O ile może w Słupsku, tak ciasny autobus by w zupełności wystarczał, o tyle w Warszawie jest w nim za mało miejsc stojących. Tym samym, w warunkach warszawskich ten autobus - co już wieloktrotnie pisałem na forum - jest niedostosowany do naszej komunikacji ;)

PS. Gdybyś próbował porównać M121 do Irisbusa Citelisa, albo do Scanii MPK Olsztyn - bo przecież nie każda Scania jest taka sama :mruga: - to pewnie bym się z Tobą zgodził :-P

Hannibal

Post autor: Hannibal »

http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... -m121m.jpg
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-189788.html

Mastero dla MZA. Jak wam się widzi ? :)
Pierwsze wrażenie - piękny :) :cool:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Fajnie wygląda tył po modernizacji, szkoda tylko, że znowu obok drzwi jest brzydka dykta bez szyby. No i same drzwi są, jakie są

Lopez

Post autor: Lopez »

Hannibal pisze:Jak wam się widzi ?
Świetnie. Jest tylko jedna wada - to jelcz... ;)

drentwy

Post autor: drentwy »

Jest lepiej, choć i tak o zadowoleniu (umiarkowanym) mógłbym pisać gdyby te wozy miały drzwi jak w prototypie. A tak mimo wszystko - :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”