M121 -"Mastero"
Coś mi tu nie gra
Ponieważ jak sam, słusznie, Zauważyłeś:
A zatem - jeśli prawdą jest to co Piszesz ( ja oczywiście tego nie podważam ), to albo ten "standard" wprowadzono dopiero teraz. I stąd pierwszymi seryjnymi "Mastero", które uzyskały drugą rzeźnie są autobusy Jeleniogórskie - ale poprzednie nowe "Mastero" jej nie posiadają....
... albo jest to opcja
Swoją drogą, to chciałbym zobaczyć tą "rzeźnię"
Ponieważ jak sam, słusznie, Zauważyłeś:
Jak znam, polskich przewoźników, to póki co kupują oni autobusy prawie wyłącznie w standardzie - a szczególnie Jelcze. Na pewno tak robi MPK Kraków, PKM Sosnowiec, MPK Łódź i wielu innych.bystrzak2000 pisze:Bo pewnie MPK Kraków nie chciało takowej, ale obecnie jest ona w standardzie, co oczywiście zmniejsza koszt tego autobusu
A zatem - jeśli prawdą jest to co Piszesz ( ja oczywiście tego nie podważam ), to albo ten "standard" wprowadzono dopiero teraz. I stąd pierwszymi seryjnymi "Mastero", które uzyskały drugą rzeźnie są autobusy Jeleniogórskie - ale poprzednie nowe "Mastero" jej nie posiadają....
... albo jest to opcja
Swoją drogą, to chciałbym zobaczyć tą "rzeźnię"
Wszystko wskazuje na to, iż jest to opcja. W prototypowym Mastero, czy np. w opolskich gniotach znajduje sie rzeźnia.J-31 pisze:... albo jest to opcja
Proszę bardzo, tak wygląda owa "rzeźnia" (znajduje się od kasownika do ostatniego rzędu siedzeń):J-31 pisze:Swoją drogą, to chciałbym zobaczyć tą "rzeźnię"
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-24733.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-66416.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-68402.html
Poza tym najnowsze Mastero CNG dla Krakowa na 100% posiadają rzeźnię, równiez najnowsze Mastera dla PKM Sosnowiec ja posiadają .
Ja myślę, że gnioty - niezależnie od tego, czy są gazowe czy nie - są na tyle ciasne, że jednak druga rzeźnia by się sprzydała. Tak obserwując 120M - te warszawskie, ale i krakowskie też - mają dwie rzeźnie. I to się sprawdza "w praniu". A tymczasem w gniocie z jedną, małą rzeźnią jest .... "gniotowo" czyli naprawdę za ciasnoCoffee pisze:A na co nam druga rzeźnia ?? Po to by mohery narzekały na brak miejsca
PS. My, w Warszawie czekamy na 50 sztuk nowych "Mastero", powinny zaniedługo przyjechać. Zatem też ciekawy jestem, czy one będą miały dwie, czy jedną rzeźnię
Sorry, ale co ma piernik do wiatraka ? Co ma Scania Omnicity (OmniLink ? ) do Jelcza M121M ? To są dwa zupełnie inne autobusy.Mercury pisze: OmniCity/OmniLink jest jedna rzeźnia i jest całkiem przyzwoicie. Po co zatem druga?
Mercury, czy chociaż raz Miałeś okazję zobaczyć na żywo wnętrze, a nawet przejechać się Jelczem M121M ?
Jeśli nie, to zapraszam do Warszawy. Zobaczysz, Dowiesz się "po co"
1. W Warszawie nie wiem po co, ale w Krakowie po to, by mohery narzekały na brak wolnego miejsca.J-31 pisze:Sorry, ale co ma piernik do wiatraka ? Co ma Scania Omnicity (OmniLink ? ) do Jelcza M121M ? To są dwa zupełnie inne autobusy.Mercury pisze: OmniCity/OmniLink jest jedna rzeźnia i jest całkiem przyzwoicie. Po co zatem druga?
Mercury, czy chociaż raz Miałeś okazję zobaczyć na żywo wnętrze, a nawet przejechać się Jelczem M121M ?
Jeśli nie, to zapraszam do Warszawy. Zobaczysz, Dowiesz się "po co"
2. Na linii 192/492 i 103 (na tym jeżdżą nasze Gaz-Mastera) miejsce na dodatkowe wózki nie jest potrzebne. Prędzej bagażnik na bagaż (szczególnie na 192/492) tych co się udają do Balic, na lotnisko.
Ano to że obydwa autobusy są w tej samej grupie - jednoczłonowych, 12 metrowych, w układzie drzwi 2-2-2.J-31 pisze:Sorry, ale co ma piernik do wiatraka ? Co ma Scania Omnicity (OmniLink ? ) do Jelcza M121M ? To są dwa zupełnie inne autobusy.
Miałem okazję, w Warszawie np.J-31 pisze:Mercury, czy chociaż raz Miałeś okazję zobaczyć na żywo wnętrze, a nawet przejechać się Jelczem M121M ?
A czemu nie w Krakowie:?: Też mamy tego dziadostwa pod dostatkiem
A druga rzeźnia ma rację bytu tylko w przegubach a nie w M121 gdzie masz schody z tyłu. W Masterach*/ Tantusach** zrobiono tak że rzeźnia jest spora przy drugich drzwiach, przy trzecich*** też, a przy czwartych po prostu by było więcej miejsca zastosowano pojedyncze fotele. I wygląda to tak: ostatni rząd pięć miejsc (przodem), przedostatni tylko jeden fotel na lewej ścianie (prawa ściana drzwi [przodem]), idąc dalej pojedynczy fotel (tyłem), nadkole i dalej normalne podwójne fotele do rzeźni trzecich drzwi**.
*M121M CNG
**M181MB
*** Dot tylko M181MB.
A druga rzeźnia ma rację bytu tylko w przegubach a nie w M121 gdzie masz schody z tyłu. W Masterach*/ Tantusach** zrobiono tak że rzeźnia jest spora przy drugich drzwiach, przy trzecich*** też, a przy czwartych po prostu by było więcej miejsca zastosowano pojedyncze fotele. I wygląda to tak: ostatni rząd pięć miejsc (przodem), przedostatni tylko jeden fotel na lewej ścianie (prawa ściana drzwi [przodem]), idąc dalej pojedynczy fotel (tyłem), nadkole i dalej normalne podwójne fotele do rzeźni trzecich drzwi**.
*M121M CNG
**M181MB
*** Dot tylko M181MB.
Nie
PS141-144 różnią się inną fabryką bo są z Francji, a nie jak PS145-154 ze Słupska, fotelami; bo te są miękkie a późniejsze twarde, i zamiast półtoraków mają podwójne fotele oraz między prawym przednim nadkolem, a drugimi drzwiami 4 miejsca (po dwa przodem i dwa tyłem na nadkolu), a nie dwa (dokładnie 1,5 ) tylko na nadkolu (tyłem) dzięki czemu w nowszej dostawie jest więcej miejsc stojących Oraz rurka łącząca przednie nadkola są połączone dorabianą rurką, a nowsza dostawa ma ją fabryczną. Układ drzwi ten sam 2-2-2
PS141-144 różnią się inną fabryką bo są z Francji, a nie jak PS145-154 ze Słupska, fotelami; bo te są miękkie a późniejsze twarde, i zamiast półtoraków mają podwójne fotele oraz między prawym przednim nadkolem, a drugimi drzwiami 4 miejsca (po dwa przodem i dwa tyłem na nadkolu), a nie dwa (dokładnie 1,5 ) tylko na nadkolu (tyłem) dzięki czemu w nowszej dostawie jest więcej miejsc stojących Oraz rurka łącząca przednie nadkola są połączone dorabianą rurką, a nowsza dostawa ma ją fabryczną. Układ drzwi ten sam 2-2-2
Ok i co z tegoMercury pisze:Ano to że obydwa autobusy są w tej samej grupie - jednoczłonowych, 12 metrowych, w układzie drzwi 2-2-2.
Nie chcę Cię na siłę przekonywać, bo i tak pewnie nie przekonam, ale... Pozwól, że nieco Ci pomogę i "rzucę" trochę własnymi zdjęciami
To jest Scania - po lewej warszawska (PKS), po prawej krakowska (MPK)
Przypuszczam, że słupskie są podobne. I już po zdjęciach widać, że autobus jest bardzo pojemny, ma dużą ładną rzeźnie. A zatem faktycznie po co druga rzeźnia w Scanii Omnicity
A to już Jelcz M121M (MZA)
On prawie nie ma rzeźni. Ten autobus jest naprawdę ciasny.
O ile może w Słupsku, tak ciasny autobus by w zupełności wystarczał, o tyle w Warszawie jest w nim za mało miejsc stojących. Tym samym, w warunkach warszawskich ten autobus - co już wieloktrotnie pisałem na forum - jest niedostosowany do naszej komunikacji
PS. Gdybyś próbował porównać M121 do Irisbusa Citelisa, albo do Scanii MPK Olsztyn - bo przecież nie każda Scania jest taka sama - to pewnie bym się z Tobą zgodził
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... -m121m.jpg
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-189788.html
Mastero dla MZA. Jak wam się widzi ?
Pierwsze wrażenie - piękny
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-189788.html
Mastero dla MZA. Jak wam się widzi ?
Pierwsze wrażenie - piękny