M121 -"Mastero"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
marekJG

Post autor: marekJG »

plocmaster pisze:Ponoć dużo.
No wlaśnie tylko dużo to nieprecyzyjna definicja, ale chyba bardzo dużo, skoro taką deskę i drzwi ma tylko tester jeżdżący w ZMKSie Stalowa Wola

plocmaster pisze:Gdyby miały nowocześniejsze części, ale się psuły, twierdziłbyś, że najważniejsza jest nowoczesność?
Najogólniej chodzi mi o to, że jest rożnica miedzy Masterami a wcześniejszymi seriami gniotów, jeśli chodzi o jakość, wbrew temu co niektorzy uważają

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

marekJG pisze:No wlaśnie tylko dużo to nieprecyzyjna definicja, ale chyba bardzo dużo, skoro taką deskę i drzwi ma tylko tester jeżdżący w ZMKSie Stalowa Wola
Same poręcze bez nostalgicznego powiewu lat 70. — 20 kafli.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

marekJG pisze:No wlaśnie tylko dużo to nieprecyzyjna definicja, ale chyba bardzo dużo, skoro taką deskę i drzwi ma tylko tester jeżdżący w ZMKSie Stalowa Wola
Faktycznie słowo "dużo" nie precyzuje ile dokładnie, ale na pewno muszą to być znaczne kwoty (szczególnie, że to ma być 50 autobusów), skoro MZA nie zdecydowało się na ten detal.

I ja wcalę się nie dziwię, że nie ma deski VDO. MZA kupiło najtańszą podstawową wersję.

Powód, wręcz podstawowy: bieda... :confused:

marekJG

Post autor: marekJG »

Pozostaje więc liczyć, że jakiś polski przewoźnik nabędzie Mastero w wersji full i zaszaleje, nie będzie żałował na VDO i dporządne drzwi :(

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Jak jakiś przewoźnik ma tyle kasy, żeby kupić full wypas Jelcza, to woli kupić gołą Solarkę, ewentualnie z klimą dla kierowcy.

Awatar użytkownika
stachu
Posty: 861
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu »

Może kiedyś jakiś tam przewoźnik zakupi Jelcza full wypas. Może ktoś ze Śląska???

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

stachu pisze:Może ktoś ze Śląska???
Chyba żartujesz :P Prędzej MPK Kraków...

Lopez

Post autor: Lopez »

MKM Shadow pisze: Prędzej MPK Kraków...
Tylko proszę bez takich. Ja komunikacji w GOP nigdy źle nie życzyłem i wypraszam sobie :P

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Lopez pisze:Tylko proszę bez takich. Ja komunikacji w GOP nigdy źle nie życzyłem i wypraszam sobie
Co? Już lepsze to niż MAZ.

Lopez

Post autor: Lopez »

ep40 pisze:MAZ
Jeszcze i tego by brakowało...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Panowie. Spokojnie. To, że MZA Warszawa kupiło taki badziew - mam na myśli wyposażenie autobusu a także jego scenografię przestrzeni pasażerskiej - to nie musi oznaczać, że wszyscy w Polsce takie będą kupować. :chytry:

MPK Kraków - faktycznie najwyraźniej rozmiłowany w produktach Jelcza - może zamówić fantastycznego M121M/4... absolutnie nie porównywalnie lepszego niż MZA :razz:

Zresztą nie tylko Kraków ;)

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

W Krakowie eksploatacja tych gazowców to wg. mnie lekka pomyłka. Stacjonują w zajezdni Wola Duchacka, ale żeby zatankować, muszą jechać na drugi koniec miasta... (pomijając że tankowanie jednego "gazika" trwa ok. 1,5 h :shocked: ) Ciekawe ile gazu spalają na tej trasie...

Kamil

Post autor: Kamil »

Maciszyn pisze:pomijając że tankowanie jednego "gazika" trwa ok. 1,5 h)
To sie ciesz. Nasze Citelisy tankują 4h.

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

:shocked: A jeśli takiemu Citelisowi skończy się gazik w godzinach szczytu? Zanim zatankuje już będzie po szczycie :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

To wyjedzie rezerwa na ten czas, a on wróci w międzyszczycie :P

Lopez

Post autor: Lopez »

Czas niebędny na tankowanie to niewątpliwie jeden z większych problemów z technologią CNG. Może za parę lat coś się w tej kwestii zmieni. Na małą skalę, jak w Krakowie, to nie jest problem.

ppln

Post autor: ppln »

Szybciej też się da, ale trzeba mieć specjalną stację

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Nie specjalną tylko lepszą.
Potrzebny jest mocniejszy kompresor i najlepiej żeby stacja stała przy gazociągu o dobrej przepustowości.

Mibars

Post autor: Mibars »

Wyskoczę tu z pewnym problemem technicznym - czy nie może być tak, że stacja spręża gaz do jakiś własnych, dużych butli i gdy podjeżdża autobus, to najlpierw leci gaz pod dużym ciśnieniem z butli i jednocześnie cały czas kompresor spręża nowy gaz?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Z racji bardzo wysokiego ciśnienia byłoby o raczej niemożliwe, a raczej niebezpieczne ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”