M083 -"Libero"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Skoda 16T pisze:Na kierownicy jest odwrotnie naklejone?
A jakie to ma znaczenie dla kierowcy ? Grunt, że przynajmniej kierownica jest we właściwym miejscu :mruga:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

....i ten wszechobecny szary plastik... "Jakoś naszym priorytetem" buahahaha :rotfl:

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

Skoda 16T pisze:Czy tylko ja mam wrażenie, że logo Jelcza:
Obrazek
Na kierownicy jest odwrotnie naklejone?
Obrazek

:?:
Taki trick z odbiciem lustrzanym :diabeł:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Jelcz w krzywym zwierciadle po prostu :P Cokolwiek by to miało znaczyć :mruga:

BF201

Post autor: BF201 »

Lopez pisze: MPK nie montuje automatów już nawet w autobusach 12m - przykładem są najnowsze urbino.
bęęędą w Urbino też, a dokładnie - mają być ;P

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Unrealgod na funthomasie pisze:Powinni go przysyłać z tymi przyciskami, zegarami i kontrolkami w pudełku, dorzucić dwa brzeszczoty i każdy by sobie sam lepiej zaaranżował to wnętrze.
Dobrze powiedziane. Wzór estetyki i ergonomii, już MAZ ma lepszy pulpit.

BF201

Post autor: BF201 »

plocmaster pisze:Dobrze powiedziane. Wzór estetyki i ergonomii, już MAZ ma lepszy pulpit.

a MAZ nie ma VDO?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

VDO :?: Chyba wersje sprzedawane na zachód od Odry i Nysy Łużyckiej.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:VDO :?: Chyba wersje sprzedawane na zachód od Odry i Nysy Łużyckiej.
Jak sobie zamówisz, to i nad Wisłą dostaniesz VDO :P Ale zdaje się, że u nas nikt z tej opcji nie skorzystał i dalej tylko niemieckie mają VDO.

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Amalio pisze:Ale zdaje się, że u nas nikt z tej opcji nie skorzystał i dalej tylko niemieckie mają VDO.
No bo tam (w Niemczech) obowiązuje StVZO i to te przepisy regulują wiele tematów odnośnie wyposażenia autobusów, m. in. wygląd pulpitu i jego funkcjonalność.

Szkoda, że Polska nie dorobiła się tego typu przepisów, które by w konsekwencji unifikowały wiele spraw. W rezultacie mamy m. in. takie potworki jak przedmiotowy puplit.

ppln

Post autor: ppln »

I bez przepisów można się obyć, tutaj to jest chyba zła wola projektantów z Jelcza bo naprawdę jest dość miejsca żeby wsadzić przyciski od drzwi w miejsce tego czarnego zegara/sterownika pieca/czegokolwiek, który z kolei można by przenieść np. do wnęki pod sufitem.
I oczywiście wyrzucić w cholerę te paskudne przyciski do drzwi (chyba gorszych nie ma i nie było) zastępując je np. takimi jak z boku są (tak miał złoty prototyp)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Ale takie zamówiło MPK. Tantusy i Mastera też takie mają. A te co były w testowcu, też trwałością i jakością nie grzeszyły :confused:

ppln

Post autor: ppln »

Zamówili bo:
-VDO jest droższe
-Jelcz nie oferuje innych przycisków w pulpitach (a i tak jest jakiś postęp w porównaniu do tego co sprzedawali w 2005)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:(a i tak jest jakiś postęp w porównaniu do tego co sprzedawali w 2005)
No, jak wtedy zobaczyłem zdjęcie pulpitu nowego odkurzacza to aż się zdziwiłem, że ktoś jeszcze stosuje takie przyciski a’la Fiat 125p.
Mam nadzieję, że MPK Kraków zostawiło sobie trochę przycisków od kasowanych Ikarusów — przydadzą się teraz

maly_miki

Post autor: maly_miki »

ppln pisze:I bez przepisów można się obyć, tutaj to jest chyba zła wola projektantów z Jelcza
Oczywiście, że można, ale pewnie by wiele tematów rozwiązały. Przepisy miałyby ujednolicać i usystematyzować np. rozkład przyrządów na pulpicie u wszystkich producentów. Takie uregulowania powstają na drodze konsultacji i wniosków płynących od kierowców, a kto lepiej wie jak mu wygodnie niż kierowca?
A co do złej woli to jeszcze się nie spotkałem w życiu, żeby ktoś projektował coś w złej woli. Raczej zrzuciłbym to na kark braku umiejętności lub po prostu robienia tematu "po kosztach" bez zbędnego angażowania się. W takim wypadku trzeba by kazać takiemu projektantowi jeździć takim autobusem przez jeden dzień - tak w ramach nabrania doświadczeń....

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

maly_miki pisze:Oczywiście, że można, ale pewnie by wiele tematów rozwiązały. Przepisy miałyby ujednolicać i usystematyzować np. rozkład przyrządów na pulpicie u wszystkich producentów.
Może jeszcze przepisy odnośnie minimalnej grubości gąbki w fotelach (żeby nikomu nie było w rowa za twardo) albo tempa otwierania drzwi (żeby nikt za długo nie czekał, aż się otworzą) czy maksymalnej ilości obrotów kierownicy do pełnego skręcenia kół (żeby nikt nie musiał zbyt dużo kręcić)? Regulować można wszystko, ale po co — w niektórych sprawach naprawdę jest to zbędne.
maly_miki pisze:Takie uregulowania powstają na drodze konsultacji i wniosków płynących od kierowców, a kto lepiej wie jak mu wygodnie niż kierowca?
W stosunku do pulpitu — OK, ale zasadniczo KM jest dla pasażerów, nie kierowców

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:W stosunku do pulpitu — OK, ale zasadniczo KM jest dla pasażerów, nie kierowców
Dla kierowców poniekąd też. Tzn autobus nie ma być robiony pod kierowcę, ale pewne elementy po odpowiednim zaprojektowaniu nie powinny stwarzać kierowcy problemów podczas eksploatacji ;) A pulpit jest tego najlepszym przykładem.

ppln

Post autor: ppln »

maly_miki pisze:lub po prostu robienia tematu "po kosztach" bez zbędnego angażowania się.
To co wyjaśnia stosowanie komponentów dwóch producentów (co jest, nie muszę chyba wyjaśniać dlaczego, droższe niż stosowanie jednego typu komponentów od jednego producenta)? Brak umiejętności - wywalenie podstawowych przycisków pod drzwi kabiny - zgoda. Ale wybranie najgorszego modelu przycisków to może być tylko zła wola.

[ Dodano: 25 Gru 2008 23:20 ]
plocmaster pisze:ale zasadniczo KM jest dla pasażerów, nie kierowców
Wygoda prowadzenia autobusu wpływa pośrednio na komfort obsługi pasażera (wkurzony kierowca nie jest tak miły jak powinien).


Chociaż Polacy chyba nie umieją projektować pulpitów ergonomicznie - pulpit PESY też jest pełen niedoróbek (np. przyciski przełączenia zwrotnicy czy zamknięcia drzwi są w skrajnych punktach, podczas gdy światła przeciwmgielne w środku deski)

BF201

Post autor: BF201 »

ppln pisze: To co wyjaśnia stosowanie komponentów dwóch producentów (co jest, nie muszę chyba wyjaśniać dlaczego, droższe niż stosowanie jednego typu komponentów od jednego producenta)?
"bo troche leżało na magazynie"

ppln pisze:Brak umiejętności - wywalenie podstawowych przycisków pod drzwi kabiny - zgoda. Ale wybranie najgorszego modelu przycisków to może być tylko zła wola.
tak jak napisałem, zapasy zostały, a że nie ma ich zbytnio gdzie wygodnie upchnąć, to poszły na prawą stronę, tak ni z gruszki ni z awokado... ot po prostu, przyznać trzeba że nie jest to wygodne

maly_miki

Post autor: maly_miki »

plocmaster pisze:tempa otwierania drzwi (żeby nikt za długo nie czekał, aż się otworzą) czy maksymalnej ilości obrotów kierownicy do pełnego skręcenia kół
I tu się pewnie zdziwisz :chytry: takie przepisy są.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”