Jelcz 120MV - z silnikiem Volvo

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
voy

Jelcz 120MV - z silnikiem Volvo

Post autor: voy »

Ale tak czy inaczej muszę przyznać, że jak jeszcze w Rzeszowie jeździł Jelcz 120MV (przejrzałem dokumentację MPK i co się okazało? że moje przypuszczenia co do jedynego autobusu Jelcza z silnikiem Volvo sprawdziły się!!) to było świetnie, silnik miał bardzo ciekawe brzmienie i odznaczał się nieprzeciętną dynamiką. Ale nie pasował do reszty obsługiwanych silników i podobno psuł się bardzo to go wymontowano i wstawiono Mielca i manualną skrzynię.

Posty wydzielone z Tematu "Volvo 7700A" - J-31
Ostatnio zmieniony 2005-01-25, 16:18 przez voy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Voy pisze:Ale tak czy inaczej muszę przyznać, że jak jeszcze w Rzeszowie jeździł Jelcz 120MV (przejrzałem dokumentację MPK i co się okazało? że moje przypuszczenia co do jedynego autobusu Jelcza z silnikiem Volvo sprawdziły się!!) to było świetnie, silnik miał bardzo ciekawe brzmienie i odznaczał się nieprzeciętną dynamiką. Ale nie pasował do reszty obsługiwanych silników i podobno psuł się bardzo to go wymontowano i wstawiono Mielca i manualną skrzynię.
To smutne. Szkoda. :(
A czy przypadkiem Jelcz M120 nie jest cięższy niż Volvo, np. 7700 ? ;)

voy

Post autor: voy »

Wątpie, Jelcz 120M ma wyższą podłogę, a te są dużo lżejsze od niskich podłóg. Poza tym zwróćcie uwagę na parametry tegóż silnika: VOLVO o pojemności 9,6 dm3 mocy 180 kW (prawie 250KM). Przyspieszenie 0-70km/h w 29 sekund (nawet maluch chyba tyle nie wyciągnie w takim czasie). Wielka szkoda, że ten silnik został wymontowany niemniej jednak wrażenia z jazdy tym autobusem były naprawdę niezapomniane i nie żałuje straconego czasu na "polowanie" na ten pojazd kiedyś. Mieliśmy kolejny unikat w swoich zbiorach taborowych, świetny unikat! Autobus można było odróżnić od innych pojazdów głównie szczegółami w sumie - białymi poręczami, zielonym kasownikiem z tyłu pojazdu, naklejkami: autobus ekologiczny i drobnymi różnicami na zewnątrz takimi jak krój cyfr numeru taborowego i klapa z kratą z jednej strony pojazdu. Zaraz dodam zdjęcie do albumu tego pojazdu po przejściach (czyli po wymontowaniu silnika Volvo i automatycznej skrzyni biegów). Bardzo się cieszę, że pojazd po testach w 1993 roku we Wrocławiu nie został na stałe tylko trafił do naszego MPK.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem tych zdjęć. :)

voy

Post autor: voy »

http://www.km-forum.pnth.net/album_pic.php?pic_id=143
Na pierwszy rzut oka niczym się nie wyróżnia.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki. Rzeczywiście wygląda normalnie... :)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

voy pisze:Bardzo się cieszę, że pojazd po testach w 1993 roku we Wrocławiu nie został na stałe tylko trafił do naszego MPK.
ale gdyby został we Wrocławiu, to pewnie dalej miałby silnik Volvo, bo wtedy pasowałby do innych Volvo (M180).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”