Strona 1 z 20

120M

: 2005-01-29, 15:37
autor: Hannibal
Co sądzicie o Jelczu 120M ? Jezdzi on w wielu miastach polski :)
Uważam go za jeden z lepszych produkcji Jelcza, może nawet za najlepszy.
Jego atutami według mnie są : Cichy slinik, lepsze wykonannie od M121M, nie trzeszczy, ma wygodne fotele.
Zapraszam do dyskusji :)

Na zdjęciu 120M z MPK Nowy Sącz, według mnie nalepszy z tej rodziny w Nowym Sączu. :)
Obrazek

: 2005-01-29, 15:50
autor: Adam_Palacz
Niby nie jest to zły autobus... Ale zastanawia mnie jedna rzecz w rzeszowskich MM1 i MM2 - zawsze jest w nich straszliwie zimno. I nie wiem, czy to przez autobus, czy przez kierowców... Ale w peerkach ogrzewanie działa :(

: 2005-01-29, 15:53
autor: Inspektor
Również uważam ten autobus za jeden z lepszych produktów Jelcza,we Wroclawiu jeździ sporo autobusów tego typu.Mimo że są starsze od M121,trzymają się o wiele lepiej.Uważam że sa solidniej wykonane od swoich następców za czym przemawia o wiele cichszy silnik,wygodne siedzenia.Na koniec dodam jeszcze że nie trzeszczą i nie telepią tak jak M121.Powiedzialbym że jest to udany produkt Jelcza.

: 2005-01-29, 16:22
autor: DAB
IMHO jest to jeden z gorszych autobusów którymi jechałem. Jeździłem na lini dowożącej ludzi do TESCO. Jest to strasznie trzeszczący, śmierdzący, brzydki, trujący środowisko i niefajny autobus.

: 2005-01-29, 16:50
autor: Wilchelm
Ja też je lubie choć ne uważam ich z anajlepszy produkt Jelcza. za taki uważam M121MB. Ale fakt faktem przyjemny autobus. Tylko jedno mnie denrwuje podczas przechodzenia z pierwszego na drugi bieg następuje takie szarpnięcie.Tego efektu nie lubie , ale jest charakterystyczny dla tego autobusu.

: 2005-01-30, 13:10
autor: Wiśnia
120MM/2 moim zdaniem są całkiem niezłe. 120MM/1, ok. 10-letnim, miałem okazję się przejechać dwa tygodnie temu z Tychów do Katowic. Jelcz ten trzeszczał, telepał się, podłoga "chodziła", przeciekał i rdzewiał. A jak przejeżdżał przez przejazd kolejowy to myślałem że się rozleci.

: 2005-01-31, 11:42
autor: J-31
W Warszawie jeszcze do zeszłego roku (do kwietnia) można było spotkać właśnie takie 120M (tyle, że żółto czerwone). Aż dwóch przewoźników eksploatowało te autobusy - tj. Connex Warszawa i PKS Grodzisk Mazowiecki.

Mnie się bardzo podobały. Miały andrychowskie silniki i manualne skrzynie biegów. Bardzo podobała mi się jazda nimi. Nieco trzeszczały, ale za to poruszały się bardzo majestatycznie i spokojnie.

Ciekawostką było ogrzewanie. Kiedy tylko robiło się zimno i kierowcy zaczęli seozn ogrzewczy, w autobusie straszliwie pachniało spaloną ropą... :(

Obecnie w Warszawie jeszcze na linii "Ł" do Łomianek można je spotkać (Komunikacja Miejska w Łomiankach)...
Natomiast ex PKS-owskie 120M, są m.in. w Wałbrzychu i mają nawet diodowe wyświetlacze... ;)

: 2005-02-01, 12:35
autor: M_Szymkowiak
W Krakowie w 3 lata przyszło 130 Autobusów Jelcz120M w latach 1993-1995 następująco :
1993 BF201-BF210
1994 BF211-BF245 DF301-DF325
1995 BF246-BF260 DF326-DF340 PF261-PF291
To są oczywiście taborowe numery, stare były następujące: dla KB 11001-60 KW 21001-40 i dla KP 41002-31. Wraz z ostatnią partią przybył do Krakowa 41001 --> BJ621.
Jeden Krakowski 120m Ma o numerze 291 ma automatuczną skrzynie biegów (3-biegowa, VOITH) Wraz z dostawami Jelczy kasowano M11 oraz Ik.260. Początkowe dostawy bardzo przyominały PR110, dopiero późniejsze się troche zmieniły za sprawą zmiany zderzaków i siedzeń. W Krakowie obecnie powoli pozbywamy się tych Jelczy za sprawą zakupu 50 sztuk U12, po za tym czas eksploatacji miał wynosić 6 lat, a do tej pory w Krakowie pozostaje około 60 sztuk tych autobusów, które obecnie (wszystkie) znajdują się na zajezdni bieńczyce, zajeły one miejsca Gniotów oddanych na KW, a z KP przyszły troche wcześniej za sprawą CN94UB oraz CN113CLL. 120M to pierwsze autobusy w Krakowie posiadające wyświetlacze

: 2005-02-08, 13:25
autor: Tommy
Moim zdaniem, to fajny autobus. Owy model to jeden z najlepszych produktów Jelcza. Wskazuje na to choćby fakt, że od ładnych paru lat jest eksploatowany w wielu polskich miastach. Bardzo lubię dźwięk jego silnika :D

: 2005-02-09, 10:44
autor: J-31
Rzeczywiście ten autobus - w tej kwadratowej wersji - jest bardzo popularny.

A co więcej niektóre przedsiębiorstwa KM, modernizując swoje stare PR-ki lub M120, zmienia im ściany przednie własnie na takie kwadratowe z M120

: 2005-02-09, 11:18
autor: M_Szymkowiak
A ja uważam że MPK juz dawno powinno się pozbyć tego złomu jakim jest M120, w Krakowie około 90 procent jest w opłakanym stanie, jak jedzie to wszystko się w nim trzęsie, na każdym kroku na podłodze jest aluminiowa listwa która jest po to aby się wykładzina na podłodze trzymała, i w ogóle są OKROPNE

: 2005-02-09, 11:55
autor: J-31
M_Szymkowiak pisze:A ja uważam że MPK juz dawno powinno się pozbyć tego złomu jakim jest M120, w Krakowie około 90 procent jest w opłakanym stanie, jak jedzie to wszystko się w nim trzęsie, na każdym kroku na podłodze jest aluminiowa listwa która jest po to aby się wykładzina na podłodze trzymała, i w ogóle są OKROPNE
No proszę. Co ja tutaj przeczytałem. A tak niedawno wspólnie chwaliliśmy krakowskie MPK za dbałość o tabor :mruga: :lol:

: 2005-02-09, 13:49
autor: Adam_Palacz
A nasze MPK nie tylko ma 120M ale i masę peerek. I ich stan jest naprawdę bez zarzutu... :mruga: Wszystko kwestią staranności użytkownika :chytry:

: 2005-02-09, 14:10
autor: J-31
Zgadza się.

Np. KM w Płocku. Tam również eksploatuje się mnóstwo Pr110 i trochę M120 i większość z nich jest w nienagannym stanie.

No, ale już MPK Włocławek - to istne zagłębie M120 w różnych odmianach. Co prawda ostatnio kupili trochę Solarisów, ale swego czasu specjalnie sprzedali wszystkie Ikarusy 280, bo stwierdzili, że eksploatacja wyłącznie M120 będzie o wiele lepszym pomysłem. I faktycznie, widziałem na żywo ich M120 - są naprawdę ekxtra... :)

: 2005-02-09, 14:21
autor: voy
Ja tam 120M tych starszych nie lubię, są za mało innowacyjne w stosunku do kultowych peerek z końca lat 70'tych, na dodatek bardziej się tłuką. Natomiast te nowsze są całkiem przyjemne.

: 2005-02-09, 14:36
autor: M_Szymkowiak
Noszą nigdy nie jechałem(ale widziałem nawrt w Krk :mruga: ), ale przynajmniej mają automaty i nie przypominają PR110

: 2005-02-09, 15:14
autor: Wilchelm
A nasze 120m przechodzą po kolei naprawy i po nich naprawdę wyglądają bardzo dobrze. Co prawda konstrukcja ma już swoja lata ,ale autobus dobry choć nie przystosowany dla niepełnosprawnych.

: 2005-02-09, 15:34
autor: J-31
Rzeczywiście niedostosowanie do transportu osób niepełnosprawnych to poważny problem M120.

Ale jeśli dobrze pamiętam, to m.in. w Toruniu przystosowano M120 do przewozu takich osób. Wjazd odbywał się pierwszymi drzwiami. Z tego powodu kabina kierowcy musiała ulec zmniejszeniu i zdaje się, że przebudowano przednią część autobusu, tak by niepełnosprawny mógł swobodnie przejechać wózkiem do środka... :)

: 2005-02-09, 15:35
autor: Adam_Palacz
I z naszymi M120 tak było... mieliśmy kilka takich z windą przy kierowcy.

: 2005-02-09, 15:42
autor: J-31
I co się z nimi obecnie dzieje ? :o: