Upadek Jelcza

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus »

Już nie takie potencjały udało się Polsce stracić. A czy to czasem nie jest tak, że syndyk zajął majątek spółki Jelcz S.A. oraz wszystkich do niej należących (Jelcz S.A. była chyba jedynym udziałowcem Jelcz-Komponenty)?

polsmol

Post autor: polsmol »

O ile mi wiadomo spółka Jelcz-Komponenty jest własnością syndyka Jelcza SA.

trasamd

Post autor: trasamd »

Od upadku minęło trochę czasu i widać, że zakupem jelczańskiego zakładu nikt nie jest zainteresowany. Natomiast na znak towarowy choć jeden chętny już się znalazł. Pol-Mot Holding wyraził chęć zakupu w celu sprzedaży pod polską marką, najprawdopodobniej chińskich autobusów.
http://www.pb.pl/a/2010/06/25/Pol-Mot_c ... ogo_Jelcza

Jakiś czas temu Pol-Mot starał się również zakupić prawa do marki Ursus, jednak Bumar zamiast sprzedawać firmę, zdecydował o jej restrukturyzacji. Pomimo tej próby pozyskania znanej marki, Pol-mot i tak wszedł na polski rynek z chińskimi produktami.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

I myślą że Polacy kupią autobusy na licencji z Chin z logo Jelcza. Chyba to nie wypali.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Dlaczego? Jak będą odpowiednio tanie to coś może opchną.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Pierw bym musiał zobaczyć te autobusy które miała by oferować firma Pol-Mot Holding pod logiem Jelcza. Jeśli w ogóle zdobędzie pozwolenie do logo.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No na pewno jeśli będą sprzedawać to zobaczysz, bez testowca nikt autobusu nie kupi.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

trasamd pisze:Jakiś czas temu Pol-Mot starał się również zakupić prawa do marki Ursus, jednak Bumar zamiast sprzedawać firmę, zdecydował o jej restrukturyzacji.
I bardzo dobrze, może i czas Jelcza i Ursusa przeminął, ale zdecydowanie nie chciałbym zobaczyć chińskiego badziewia marki, która na przestrzeni lat głęboko wryła się w polską kulturę. Może i Jelcz produkował, co produkował ale nazywanie nim autobusów marki Golden Dragon to jednak zbyt wiele.
A tak w ogóle to z marką Junak się komuś tak udało, tylko nie wiem komu

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Golden Dragon, to zbyt dobra jak na chińskie warunki marka by musiała być sprzedawana jako Jelcz. Prędzej nas czeka autobus marki Autobus czyli coś jeszcze gorszego.
Ale patrząc na to obiektywnie, to i tak dobrze, bo nie powinno być zatem problemu z częściami.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Hymm... jakby nie patrzeć montowano by je w Polsce to może jakoś taka niska by nie była:
Logo Jelcza miałoby ułatwić holdingowi wprowadzenie na polski rynek nowych autobusów. Firma zajęłaby się ich licencyjnym montażem i sprzedażą w kraju. Andrzej Zarajczyk nie ujawnia, kto jest jego partnerem. Według naszych informacji, chodzi o jednego z chińskich producentów autobusów.

Puls Biznesu

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:Golden Dragon, to zbyt dobra jak na chińskie warunki marka by musiała być sprzedawana jako Jelcz.
Napisałem to co mi akurat przyszło do głowy, a wg mnie ,,King Long" brzmi groteskowo
Amalio pisze:Prędzej nas cze autobus marki Autobus czyli coś jeszcze gorszego.
Aż sprawdziłem na TWB :D
Marcin_558 pisze:Hymm... jakby nie patrzeć montowano by je w Polsce to może jakoś taka niska by nie była:
Na pewno składaliby to w stodole pana Mietka byle jak, żeby tylko było najtaniej, nie po to sprowadzają badziewną chińszczyznę w częściach, zresztą chodzi chyba tylko o pominięcie opłat celnych. Niby Solaris też tak zaczynał, ale wątpię, czy ten scenariusz się powtórzy.
Amalio pisze:Ale patrząc na to obiektywnie, to i tak dobrze, bo nie powinno być zatem problemu z częściami.
W sensie, że właściciel praw do marki Jelcz będzie musiał zapewnić części do Jelczy? Chyba chińskie :]

[ Dodano: 26 Cze 2010 00:34 ]
I jeszcze — kto miałby to kupować? Tanie autobusy produkował przecież Jelcz właściwy (tak, wiem, że był źle zarządzany) i jakoś się z tego nie utrzymał, Autosan celuje wyżej a obecni na rynku producenci byłego ZSRR po chwilowym wywołaniu gdzieniegdzie zainteresowania nie sprzedają nic poza Górnośląskim Okręgiem Przemysłowym. A jak ktoś potrzebuje bardzo taniego pojazdu, to kupi sobie używkę z Zachodu i pewnie nawet posypie mu się w terminie porównywalnym z chińszczyzną

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:Aż sprawdziłem na TWB :D
Taka marka też była. Brytyjska, ale... akurat nie o to mi chodziło. Z resztą sam wiesz o co.
plocmaster pisze:W sensie, że właściciel praw do marki Jelcz będzie musiał zapewnić części do Jelczy? Chyba chińskie :]
W tym sensie, że części (do tych chińskich autobusów) niekoniecznie będą produkowane w Chinach, a tu na miejscu.

plocmaster pisze:I jeszcze — kto miałby to kupować?
Nie wiesz kto :?: To kwestia tego, że stawiasz sobie złe założenie. Bo zapewne utożsamiłeś sobie te chińskie autobusy z miejskimi pojazdami, bo będą miały znaczek Jelcza (a ten prócz miejskich niczego innego pod koniec nie produkował). A ni e zostało napisane, ze to będą miejskie autobusy (czy też tylko miejskie). A warto zaznaczyć, że modele międzymiastowe i turystyczne producentów z kraju kwitnącej tandety zaskarbiły sobie w Europie znacznie więcej fanów niż miejskie modele.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:A warto zaznaczyć, że modele międzymiastowe i turystyczne producentów z kraju kwitnącej tandety zaskarbiły sobie w Europie znacznie więcej fanów niż miejskie modele.
Zachodniej, czy Wschodniej?
Amalio pisze:W tym sensie, że części (do tych chińskich autobusów) niekoniecznie będą produkowane w Chinach, a tu na miejscu
Jak każą im jeszcze produkować części do Jelczy, to może skończyć się tak jak przejęcie FSO przez VW
Amalio pisze:Z resztą sam wiesz o co.
Domyślam, że skoro Chiny to duży i zróżnicowany kraj, to pewnie produkują dużo zróżnicowanych autobusów

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:Zachodniej, czy Wschodniej?
Całej.

Paweł

Post autor: Paweł »

Mnie posunięcie Pol-Mot Holding nie dziwi, bo nie jest to nowy pomysł. Chińszczyzna jest już sprzedawana pod markami Junak i Romet.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Syndyk zdecydował, że sprzeda Jelcza w częściach

Pięć przetargów i ani jednego chętnego na fabrykę autobusów.Syndyk zdecydował, że znajdująca się od 2008 r. w upadłości fabryki autobusów Jelcz nie będzie dalej oferowana jako zorganizowana część przedsiębiorstwa.

- Rozpocząłem sprzedaż majątku w częściach. Niektóre maszyny już sprzedałem. W pierwszym przetargu nie było natomiast chętnych na hale produkcyjne. 29 października rozstrzygnięty ma być przetarg na dokumentację [np. projekty techniczne, prawa do znaków towarowych konkretnych autobusów - red.] - mówi syndyk Marek Rybak.
Do tej pory tą ostatnią częścią oferty interesował się tylko Pol-Mot Holding. Firma kierowana przez Andrzeja Zarajczyka chciała jednak kupić od syndyka nie tyle całą dokumentację, co samo logo spółki. Po co Pol-Motowi logo? Miałoby ułatwić wprowadzenie na polski rynek nowej marki autobusów, prawdopodobnie chińskich. Pol-Mot zająłby się ich licencyjnym montażem i sprzedażą w kraju.
Syndyk Jelcza nie jest jednak zainteresowany sprzedażą praw do samego znaku towarowego producenta autobusów.
- Od czerwca firma nie kontaktowała się już z nami w tej sprawie - mówi Marek Rybak.
Od Pol-Mot Holding nie uzyskaliśmy odpowiedzi na pytanie, czy nadal interesuje go logo Jelcza.
Decyzja syndyka o odstąpieniu od sprzedaży całej fabryki to rezultat pięciu nieudanych przetargów na Jelcza. W żadnym z nich nie pojawiła się oferta, i to mimo obniżenia ceny z 29 mln do 16 mln zł.

Puls Biznesu
http://logistyka.pb.pl/2242516,66440,sy ... -czesciach
----------------------------------------------------

Odkopuje temat ;)

I jak syndyk sprzedał wszystko po Jelczu? Jest szansa na powrót marki nadal czy zostanie nam tylko historia?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Aż dziwię się, że nikt z miłośników nie pokusił się na zakup logo Jelcza. Przecież można zbić majątek na sprzedaży licencji na jego wykorzystywanie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kędzior pisze:Aż dziwię się, że nikt z miłośników nie pokusił się na zakup logo Jelcza. Przecież można zbić majątek na sprzedaży licencji na jego wykorzystywanie.
A na czym konkretnie zbijałoby się majątek? ¯ądając od TWB opłat licencyjnych za logo Jelcza na koszulkach?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

pmaster pisze:A na czym konkretnie zbijałoby się majątek? ¯ądając od TWB opłat licencyjnych za logo Jelcza na koszulkach?
Od producentów za produkowanie rozmaitych autobusów z tym logo.

ppln

Post autor: ppln »

A kto chciałby z własnej nieprzymuszonej woli umieszczać takie logo na swoim autobusie?
Ostatnio zmieniony 2012-08-27, 01:03 przez ppln, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”