M125M -"Vecto"
Powraca temat flagowego modelu Jelcza, więc i ja dodam kilka słów od siebie. Moim zdaniem Jelcz odpuścił sobie Vecto i skupił się na promowaniu Mastero oraz Salusów. Te modele najlepiej się sprzedają. O powyższym świadczy brak jakichkolwiek modernizacji tego autobusu zarówno pod względem stylistycznym jak i technicznym. Moim zdaniem wygrana w jakimś dużym przetargu mogłaby byc odkocznią dla kompleksowej modrnizacji tego modelu. Może Jelcz zaczął by wprowadzac jakieś udoskonalenia. Aby ten model rzeczywiście mógł byc konkurencyjny na rynku Jelcz powinien ( pomijając oczywiście kwestię eliminacji trzasków i wyjącego silnika co jest oczywiste) :
- wprowadzic bogatą paletę silników ( Cummins, Iveco )
- wprowadzic standardowo lampy projektorowe, deskę VDO, przyciemniane szyby. Spowoduje to wzrost ceny , lecz praktyka zakupów nowych pojazdów pokazuje, że przy zakupie nowych niskaczy nie jest najważniejsza cena, lecz jakośc patrz SU, Man, Scania. Jelcz powinien przekonac klientów że Vecto to autobus na naprawdę wysokim poziomie.
- rozpoczęcie prac nad Vecto przegubowym
- zmiana stylistyki szczególnie tylnej części ( jakieś okrągłe kształty reflektorów zamiast prostokącików)
Po takich zmianach Jelcz odbudował by zaufanie klientów i kupcy by się znaleźli.
Swoją drogą ciekawe czy w nadchodzącym roku Vecto znajdzie nabywców?
- wprowadzic bogatą paletę silników ( Cummins, Iveco )
- wprowadzic standardowo lampy projektorowe, deskę VDO, przyciemniane szyby. Spowoduje to wzrost ceny , lecz praktyka zakupów nowych pojazdów pokazuje, że przy zakupie nowych niskaczy nie jest najważniejsza cena, lecz jakośc patrz SU, Man, Scania. Jelcz powinien przekonac klientów że Vecto to autobus na naprawdę wysokim poziomie.
- rozpoczęcie prac nad Vecto przegubowym
- zmiana stylistyki szczególnie tylnej części ( jakieś okrągłe kształty reflektorów zamiast prostokącików)
Po takich zmianach Jelcz odbudował by zaufanie klientów i kupcy by się znaleźli.
Swoją drogą ciekawe czy w nadchodzącym roku Vecto znajdzie nabywców?
Rzeczywiście powinni popracować na modernizacją i całkowitą zmianą jakości Vecto. Klienci by się znaleźli, szczególnie, że Vecto w sumie jest nowoczesnym autobusem. Mógłby faktycznie z powodzeniem konkurować z Solarisem czy MAN-em. Tyle, że Jelcz jakoś się z tym nie spieszy i czeka... a konkurencja działa...
Podejrzewam, że po cichu liczą na PKS Grodzisk Mazowiecki. Ten przewoźnik, dotychczas kupujący - a w zasadzie biorący w leasing - fabrycznie nowe Jelcze M120, musi teraz kupić 50 szt. 12 metrowych autobusów niskopodłogowych. Vecto akurat pasuje, więc może....marekJG pisze:Swoją drogą ciekawe czy w nadchodzącym roku Vecto znajdzie nabywców?
A to nie jest standard w Veccie?marekJG pisze:deskę VDO,
Tylko nie wiadomo czy nie wybiorą Solarisa (sprawdzony) czy jakiegoś nie_wiadomo_czego z Turcji... (bo najtańsze)J-31 pisze: Podejrzewam, że po cichu liczą na PKS Grodzisk Mazowiecki. Ten przewoźnik, dotychczas kupujący - a w zasadzie biorący w leasing - fabrycznie nowe Jelcze M120, musi teraz kupić 50 szt. 12 metrowych autobusów niskopodłogowych. Vecto akurat pasuje, więc może....
Po pierwsze, Grodzio raczej na pewno kupi Vecta.
Po wtóre, z tą modernizacją w/w modelu to nie jest taka prosta sprawa — owszem, Jelcz może zacząć montować w Vectach różne cuda wianki typu deska VDO, ale czy naprawdę ta cena nie skoczy na tyle, że docelowi nabywcy Vect się zniechęcą?
¯eby nie zaszła taka sytuacja:
Bogaty przewoźnik: „Jelcz? A idź mi z tym ekskrementem. Nie kupujemy tego, wiemy jak to się skończy”
Przewoźnik biedny: „M125 Vecto? W sumie, możnaby, ale nie za tą cenę…”
Wybaczcie niski poziom postu, ale dziś nie jest dobry dzień na myślenie.
Po wtóre, z tą modernizacją w/w modelu to nie jest taka prosta sprawa — owszem, Jelcz może zacząć montować w Vectach różne cuda wianki typu deska VDO, ale czy naprawdę ta cena nie skoczy na tyle, że docelowi nabywcy Vect się zniechęcą?
¯eby nie zaszła taka sytuacja:
Bogaty przewoźnik: „Jelcz? A idź mi z tym ekskrementem. Nie kupujemy tego, wiemy jak to się skończy”
Przewoźnik biedny: „M125 Vecto? W sumie, możnaby, ale nie za tą cenę…”
Wybaczcie niski poziom postu, ale dziś nie jest dobry dzień na myślenie.
Nie pamiętam dokładnej ceny modelu M125M, ale powiedzcie mi za co przewoźnik nabywający "Vecto", za co on dokładnie płaci, bo chyba nie za trzaski i źle wykończony wewnątrz autobus
Jeśli faktycznie Jelcz produkował by model M125M w wersji przegubowej i jeśli autobus był dobrze wykończony tak jak model M181MB/3, to myślę, że spokojnie mógłby stawić się do konkurencji razem z modelami Mana i Solarisa Tylko pytania czy JELCZ tego chce ?marekJG pisze:- rozpoczęcie prac nad Vecto przegubowym
Co do silnika Iveco to się zgodzę, ale Cumminsa? ten silnik jest dosyć słaby, przez co narzuca danemu autobusowi słabsze osiągi.marekJG pisze:wprowadzic bogatą paletę silników ( Cummins, Iveco )
Na pewno znajdzie, wszak Vecto w wersji CNG jest głównym pretendentem w kolejnym przetargu na 8 gazowców dla rzeszowskiego MPK.marekJG pisze:Swoją drogą ciekawe czy w nadchodzącym roku Vecto znajdzie nabywców?
Z tego, co wiem w nowszych Vecto deska VDO powinna juz być standardem, ale nie wiem, jak to się ma w praktyce.ppln pisze:A to nie jest standard w Veccie?
Nawet i za nieco wyższą cenę na Vecto znajdą się na nią chętni. Zresztą niekoniecznie modernizacja Vecta musiała by wykluczyć z rynku jego podstawową wersję. Myślę, że jeśli przewoźnik bogatszy (np. MPK Łódź) chciałby kupić wersję bogatsza to na pewno taka by nabył, a jesli przewoźnik biedniejszy chciałby takową wersję również by ją dostał.plocmaster pisze:ale czy naprawdę ta cena nie skoczy na tyle, że docelowi nabywcy Vect się zniechęcą?
Chcieć pewnie chce, ale jak zwykle w tym przypadku wszystko skończyło się na projektach. Zresztą przegubowe Vecto i tak przegrałoby na polskim rynku z Solarisami itp. a do tego w jego budowie użyto by pewnie kolejnych, nie potrzebnych i drogich komponentów innych producentów.MKM Shadow pisze:Tylko pytania czy JELCZ tego chce ?
Dokładnie tak. Zresztą zawsze przy wykryciu jakiejś poważniejszej usterki mozna takowy autobus odesłać do producenta celem poprawek (choć w przypadku dachu to niemożliwe).J-31 pisze:A czy jest dobry, czy wadliwy to już inna sprawa
Ostatnio zmieniony 2006-12-29, 20:03 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.
Widziałeś Vecto z deską inną niż VDO? Ja nie (w każdym razie katowickie i rzeszowskie takową mają)Adrian_ pisze: Z tego, co wiem w nowszych Vecto deska VDO powinna juz być standardem, ale nie wiem, jak to się ma w praktyce.
Tylko, że przewoźnik bogatszy nabywa Citara...Adrian_ pisze:Myślę, że jeśli przewoźnik bogatszy (np. MPK Łódź) chciałby kupić wersję bogatsza to na pewno taka by nabył
MPK Łódź kupiło najuboższą wersję gniota. Nie świadczy to o czymś?Adrian_ pisze:a jesli przewoźnik biedniejszy chciałby takową wersję również by ją dostał.
Nie zawsze. Np. MPK Poznań też jest bogatszym przewoźnikiem, a swego czasu pozyskali 5 fabrycznie nowych Vecto. co prawda 1 zakup tego typu autobusów nie czyni od razu z tego przewoźnika biednego, ale potwierdza to własnie, że nawet bogatszy przewoźnik nie będzie cały czas inwestował w MAN-y, Solarisy, czy też Citara, tylko w razie ewentualnego braku pieniędzy na droższy autobus zakupi tańszy.ppln pisze: Tylko, że przewoźnik bogatszy nabywa Citara...
Owszem, świadczy, niemniej jednak MPK Łódź nie jest chyba aż tak biedne, skoro po tym zakupie powzięli się na 19 fabrycznie nowych Volv.ppln pisze:MPK Łódź kupiło najuboższą wersję gniota. Nie świadczy to o czymś?
O ciekawe, czyli teraz mają ich już 12 razem z tą wcześniejszą siódemką ?Adrian_ pisze:Np. MPK Poznań też jest bogatszym przewoźnikiem, a swego czasu pozyskali 5 fabrycznie nowych Vecto.
Przecież silniki są dostępne w wielu różnych wariantach mocy, więc skąd wiesz, że akurat ktoś zechce zastosować ten słaby ?Adrian_ pisze:Co do silnika Iveco to się zgodzę, ale Cumminsa? ten silnik jest dosyć słaby, przez co narzuca danemu autobusowi słabsze osiągi.
Pomyliłem się w obliczeniachDziwny pisze:O ciekawe, czyli teraz mają ich już 12 razem z tą wcześniejszą siódemką ?
Owszem, z tym, że ja jechałem kilkakrotnie autobusem z silnikiem Cumminsa i jego osiągi były naprawdę słabe. Choć w przypadku autobusów turystycznych ma to zapewne inny punkt odniesienia, niż w przypadku miejskich autobusów.Dziwny pisze:Przecież silniki są dostępne w wielu różnych wariantach mocy, więc skąd wiesz, że akurat ktoś zechce zastosować ten słaby ?
Z tego co pamiętam - chociaż pewny nie jestem - MPK Poznań kupiło Vecto "na próbę". Autobus w sumie jest podobny do MAN-a, a oni już wcześniej eksploatowali znaczną ilość autobusów MAN NL2x2. No i z tego co pamiętam, trochę się "sparzyli" na Vecto. Jelcz się nie popisał, autobusy okazały się być wadliwe. Teraz MPK Poznań woli kupować droższe, ale lepsze MAN-y i SolarisyAdrian_ pisze:Np. MPK Poznań też jest bogatszym przewoźnikiem, a swego czasu pozyskali 5 fabrycznie nowych Vecto. co prawda 1 zakup tego typu autobusów nie czyni od razu z tego przewoźnika biednego, ale potwierdza to własnie, że nawet bogatszy przewoźnik nie będzie cały czas inwestował w MAN-y, Solarisy, czy też Citara, tylko w razie ewentualnego braku pieniędzy na droższy autobus zakupi tańszy
Widzę, że kolega bardzo lubi markę Jelcz i model Vecto, ale ja niestety nie i tu chciałbym już polemizowaćJacbull pisze:MKM Shadow napisał:
O tak rzeczywiście M125M musiałby solidne odświeżenie przejść, bo w obecnym stanie to nie nadaje się on nawet na rynek Białoruski
Co masz do M125? Według mnie to jest jeden z najlepszych jelczy.
- Do designu przodu/tyłu nic nie mam
- Jest niskopodłogowy
- Miękko jedzie (prawie jak MAN IIIG)
- Co do przyspieszenia też nie mam zastrzeżeń. Rusza sprawnie.
Po pierwsze uważam, że M125M nie jest najlepszym produktem marki Jelczy, tylko Tantus- 100krotnie lepiej wykonany od Vecto.
Po drugie design ściany przedniej i tylnej nie uległ znacząco jakiejś zmianie, a uważam, że to wielki błąd.
Co do Twoich ostatnich dwóch myślników to się zgodzę, chociaż wnętrze mogłoby być lepiej wykonane i nie trzeszczeć podczas jazdy, a silnik owszem fajny ma dźwięk i ładnie napędza autobus
No, ale zobacz jak wygląda M125M na przeciwko Urbino 12 IIIplocmaster pisze:MKM Shadow napisał:
Po drugie design ściany przedniej i tylnej nie uległ znacząco jakiejś zmianie, a uważam, że to wielki błąd.
W sumie aż takie brzydkie nie jest.
A tam gadasz bzduryplocmaster pisze:Tylko 2 Tantusy są takie, reszta to syf i mogiła