M125M -"Vecto"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:
Amalio pisze:No, ale myślę, że <b>na razie</b> nie jest potrzebna rewolucja tylko ewolucja. Bo wyposażenia podstawowego dać te okrągłe lampy( jeśli się nie mylę to jest opcja) zamiast tych kwadratowych, a z tyłu wszystkie te kwadratowe światła z tyłu wrzucić pod jeden wspólny klosz.
Lampy, lampeczki, wymiana frontów to minimum. Wiesz, że jak gniot dostał nowe fronty, to ktoś go kupił?
Czy więc wrzucenie frontu i tyłka ala Libero coś da :?: w takim razie też nie. Mi chodziło o to, żeby niewielkim kosztem coś jednak zmienić.
plocmaster pisze:
Amalio pisze:Następnie podnieść jakość, zaprezentować na wystawie i ogłosić światu wszem i wobec, że "zmodernizowane" Vecto jest znacznie lepsze od poprzednika
Tak, tylko że oprócz tej „podniesionej jakości” Vecto musiałoby mieć jeszcze coś, aby powiał wiatr odnowy. Co oni powiedzieli wszem i wobec, teraz nie trzeszczy, nie skrzypi, nie rozpada się, jest porządnie zmontowany i wytrzymuje 15 lat bez NG? A dotychczas był źle montowany?
Najważniejsze, żeby się sprzedało aby mieć pole, a raczej pieniądze do manewru, kolejnego manewru.
plocmaster pisze:
Amalio pisze:poczekać na rozwój wydarzeń. Jeśli pomysł chwyci
A jeśli nie?
A mają wiele do stracenia :?:
plocmaster pisze:
Amalio pisze:dalej ulepszać model stylistycznie, mechanicznie i jakościowo
Raczej postarać się o nowy — Vecto to stara konstrukcja.
Kto wie może dożyjemy...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:Czy więc wrzucenie frontu i tyłka ala Libero coś da
Da. W oczach opinii publicznej zjawi się wtedy całkiem nowy autobus, a zaprojektowanie takiego frontu to w porównaniu do zysków koszt niewielki.
Amalio pisze:Najważniejsze, żeby się sprzedało
Ale trzeba coś zrobić, żeby ktoś to kupił.
Amalio pisze:A mają wiele do stracenia
Tak, bo balansują na krawędzi bankructwa i to się może dlań bardzo źle skończyć.
W sumie TLG ma rację — po co się zastanawiać, co miałby Jelcz zrobić żeby Vecta się sprzedawały, skoro i tak tego nie zrobią, a kawałek dalej na północ jest fabryka Solarisów, porządnych, polskich autobusów, które mają wszystko OK…

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:
Amalio pisze:A mają wiele do stracenia
Tak, bo balansują na krawędzi bankructwa i to się może dlań bardzo źle skończyć.
plocmaster pisze:W sumie TLG ma rację — po co się zastanawiać, co miałby Jelcz zrobić żeby Vecta się sprzedawały, skoro i tak tego nie zrobią, a kawałek dalej na północ jest fabryka Solarisów, porządnych, polskich autobusów, które mają wszystko OK…
No właśnie. Skoro model się starzeje, mają silną konkurencję, sprzedaż nagle się nie zwiększy i stoją na krawędzi bankructwa to nie mają nic do stracenia. Albo im się uda albo nie i stanie się to co i tak jest praktycznie nieuniknione.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:Albo im się uda albo nie i stanie się to co i tak jest praktycznie nieuniknione.
Czemu nieuknione? Na razie jakoś udaje im się tego unikać, a lepiej nie zbankrutować niż zbankrutować.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze: Na razie jakoś udaje im się tego unikać
"Szczęście" w końcu ich opuści.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Nie wiem czy zaprojektowanie zupełnie nowej rodziny autobusów przy wykorzystaniu konstrukcji i rozwiązań z Vecto to by było właśnie to, co miałoby uratować Jelcza. To jest jednak kosztowna inwestycja, a konkurencja na rynku bardzo duża. Wymyślone w sąsiednim temacie Vecto Low Entry to nie najgorszy pomysł, pojazd mógłby ewentualnie zastąpić "gniota". Jednak mimo wszystko przed podjęciem takiej dosyć ryzykownej inicjatywy warto zrobić przyzwoite rozeznanie w rynku.
Amalio pisze:toją na krawędzi bankructwa to nie mają nic do stracenia
Do stracenia jest bardzo dużo - cała firma. Natomiast może powinni poszukać źródeł dofinansowania, np. Komitet Badań Naukowych.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Nie wiem czy zaprojektowanie zupełnie nowej rodziny autobusów przy wykorzystaniu konstrukcji i rozwiązań z Vecto to by było właśnie to, co miałoby uratować Jelcza.
Nie tyle nowej rodziny, co unowocześnienie Vecta — coś w stylu Mastero.
TLG pisze:Natomiast może powinni poszukać źródeł dofinansowania, np. Komitet Badań Naukowych.
:?:

[ Dodano: 24 Lip 2007 20:51 ]
Mam pomysła — tanie autobusy pod marką Jelcz, lepsze typu Vecto pod marką Autosan. Co wy na to?

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

plocmaster pisze:Co wy na to?
Sugerujesz to, że autobusy typu M125M powinny być produkowane przez markę Autosan ?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

MKM Shadow pisze:
plocmaster pisze:Co wy na to?
Sugerujesz to, że autobusy typu M125M powinny być produkowane przez markę Autosan ?
To dobry pomysł - w końcu jednego prototypa Autosan miał, a lepsze Vecto oprócz "lepszości" przyciągałoby nazwą producenta.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Amalio pisze:przyciągałoby nazwą producenta.
Czy ja wiem ? W końcu klienci i tak by rozpoznawali, że to M125M było kiedyś produkowane i sprzedawane pod logiem Jelcza.
Amalio pisze:To dobry pomysł - w końcu jednego prototypa Autosan mia
Poza tym po co Autosan się ma pchać w rynek autobusów komunikacji miejskiej ? Ten producent i tak już zawsze do końca będzie produkował autokary turystyczne na linie lokalne i między miastowe.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

MKM Shadow pisze:Sugerujesz to, że autobusy typu M125M powinny być produkowane przez markę Autosan ?
Sugeruję, żeby do zmodernizowanych vectozłomów przyczepiać bociana i napis „Autosan”. Z tego samego powodu, dla którego gorsze modele Logitecha mają markę Labtec — po prostu osobna marka dla tanich, kiepskich autobusów i porządnych modeli. Poza tym Autosan i Jelcz to 1 firma.
Analogicznie, H9 mogłaby dostać nowe oznaczenie i być sprzedawana pod marką Jelcz.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

MKM Shadow pisze:
Amalio pisze:przyciągałoby nazwą producenta.
Czy ja wiem ? W końcu klienci i tak by rozpoznawali, że to M125M było kiedyś produkowane i sprzedawane pod logiem Jelcza.
Ale Autosan na pewno będzie się kojarzył z czymś lepszym.

Co do aktualnego programu - to, że PA sobie tak podzieliło nie oznacza, że tak jest lepiej. Może lepiej by na tym wyszli gdyby rzeczywiście do oferty Autosana dołączyły autobusy miejskie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Skończcie z tym rozgraniczeniem: Jelcz-Autosan, miejskie-niemiejskie.
To tylko tak się złożyło, że Jelcz robi miejskie a Autosan nie i nic nie stoi na przeszkodzie, by to zmienić — jak i produkować każdy model tych obu marek pod każdą z obu tych marek.

Lopez

Post autor: Lopez »

Dwie marki - tańsza i droższa - to jest możliwe w dużym koncernie. A PA wielkim koncernem nie jest i jeszcze jakiś czas nie będzie. Sama zmiana tabliczki też nie ma sensu.

Krzysztof II

Post autor: Krzysztof II »

Nie jestem jakimś miłosnikiem Jelcza, ale gdyby zlikwidowano jego produkcję chyba bym się załamał, bardzo podobają mi się Vecto i Jelcze seri M101/121/181M:)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Shadow238 pisze:
Krzysztof II pisze:podobają mi się Vecto
A cóż w nich takiego fajnego prócz silnika ? ;)
Oryginalny design w kształcie banana po dwóch latach eksploatacji :?: :D

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Vecto same z siebie takie brzydkie nie są, ale nie jeżdżę nimi, więc nie będę się wypowiadał nt. wrażeń z jazdy. Pamiętam, że jak dwa lata temu na vecto trafiłem to się zdziwiłem, że to "takie dobre", bo spodziewałem się czegoś gorszego.

Krzysztof II

Post autor: Krzysztof II »

Vecto jest dobrze wykonane, przynajmniej te w Pozaniu i płynnie jeźdzą :D

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Krzysztof II pisze:Vecto jest dobrze wykonane, przynajmniej te w Pozaniu i płynnie jeźdzą
Istotnie niektóre te też Katowickie fabryka dobrze skręciła i nawet miło się nimi jeździ. Wszystko zależy od montażu.

kilof

Post autor: kilof »

Shadow238 pisze:
Krzysztof II pisze:Vecto jest dobrze wykonane, przynajmniej te w Pozaniu i płynnie jeźdzą
Istotnie niektóre te też Katowickie fabryka dobrze skręciła i nawet miło się nimi jeździ. Wszystko zależy od montażu.
Odkopie, ale dopiero teraz to zobaczyłem :)

Może nie tyle fabryka dobrze skręciła, tylko kierowcy którzy mają Vecta na stałe i chce im sie coś robić poza wożeniem tyłka swojego i pasażerów, wyczaili co trzeszczy i podłożyli jakąś gumę czy dokręcili śrubkę. Jeszcze są tacy w PKM'ie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”