Strona 22 z 25

: 2006-12-28, 10:18
autor: marekJG
Powraca temat flagowego modelu Jelcza, więc i ja dodam kilka słów od siebie. Moim zdaniem Jelcz odpuścił sobie Vecto i skupił się na promowaniu Mastero oraz Salusów. Te modele najlepiej się sprzedają. O powyższym świadczy brak jakichkolwiek modernizacji tego autobusu zarówno pod względem stylistycznym jak i technicznym. Moim zdaniem wygrana w jakimś dużym przetargu mogłaby byc odkocznią dla kompleksowej modrnizacji tego modelu. Może Jelcz zaczął by wprowadzac jakieś udoskonalenia. Aby ten model rzeczywiście mógł byc konkurencyjny na rynku Jelcz powinien ( pomijając oczywiście kwestię eliminacji trzasków i wyjącego silnika co jest oczywiste) :
- wprowadzic bogatą paletę silników ( Cummins, Iveco )
- wprowadzic standardowo lampy projektorowe, deskę VDO, przyciemniane szyby. Spowoduje to wzrost ceny , lecz praktyka zakupów nowych pojazdów pokazuje, że przy zakupie nowych niskaczy nie jest najważniejsza cena, lecz jakośc patrz SU, Man, Scania. Jelcz powinien przekonac klientów że Vecto to autobus na naprawdę wysokim poziomie.
- rozpoczęcie prac nad Vecto przegubowym
- zmiana stylistyki szczególnie tylnej części ( jakieś okrągłe kształty reflektorów zamiast prostokącików)

Po takich zmianach Jelcz odbudował by zaufanie klientów i kupcy by się znaleźli.

Swoją drogą ciekawe czy w nadchodzącym roku Vecto znajdzie nabywców?

: 2006-12-28, 10:40
autor: J-31
Rzeczywiście powinni popracować na modernizacją i całkowitą zmianą jakości Vecto. Klienci by się znaleźli, szczególnie, że Vecto w sumie jest nowoczesnym autobusem. Mógłby faktycznie z powodzeniem konkurować z Solarisem czy MAN-em. Tyle, że Jelcz jakoś się z tym nie spieszy i czeka... a konkurencja działa... :]
marekJG pisze:Swoją drogą ciekawe czy w nadchodzącym roku Vecto znajdzie nabywców?
Podejrzewam, że po cichu liczą na PKS Grodzisk Mazowiecki. Ten przewoźnik, dotychczas kupujący - a w zasadzie biorący w leasing - fabrycznie nowe Jelcze M120, musi teraz kupić 50 szt. 12 metrowych autobusów niskopodłogowych. Vecto akurat pasuje, więc może.... ;)

: 2006-12-28, 11:18
autor: ppln
marekJG pisze:deskę VDO,
A to nie jest standard w Veccie?
J-31 pisze: Podejrzewam, że po cichu liczą na PKS Grodzisk Mazowiecki. Ten przewoźnik, dotychczas kupujący - a w zasadzie biorący w leasing - fabrycznie nowe Jelcze M120, musi teraz kupić 50 szt. 12 metrowych autobusów niskopodłogowych. Vecto akurat pasuje, więc może.... ;)
Tylko nie wiadomo czy nie wybiorą Solarisa (sprawdzony) czy jakiegoś nie_wiadomo_czego z Turcji... (bo najtańsze)

: 2006-12-28, 11:20
autor: J-31
ppln pisze:Tylko nie wiadomo czy nie wybiorą Solarisa (sprawdzony) czy jakiegoś nie_wiadomo_czego z Turcji... (bo najtańsze)
No i dlatego napisałem, że ZS Jelcz "po cichu liczy"... a co będzie, dowiemy się w odpowiednim czasie :mruga:

: 2006-12-28, 17:03
autor: pmaster
Po pierwsze, Grodzio raczej na pewno kupi Vecta.
Po wtóre, z tą modernizacją w/w modelu to nie jest taka prosta sprawa — owszem, Jelcz może zacząć montować w Vectach różne cuda wianki typu deska VDO, ale czy naprawdę ta cena nie skoczy na tyle, że docelowi nabywcy Vect się zniechęcą?
¯eby nie zaszła taka sytuacja:
Bogaty przewoźnik: „Jelcz? A idź mi z tym ekskrementem. Nie kupujemy tego, wiemy jak to się skończy”
Przewoźnik biedny: „M125 Vecto? W sumie, możnaby, ale nie za tą cenę…”
Wybaczcie niski poziom postu, ale dziś nie jest dobry dzień na myślenie.

: 2006-12-28, 17:18
autor: Shadow238
Nie pamiętam dokładnej ceny modelu M125M, ale powiedzcie mi za co przewoźnik nabywający "Vecto", za co on dokładnie płaci, bo chyba nie za trzaski i źle wykończony wewnątrz autobus :?:
marekJG pisze:- rozpoczęcie prac nad Vecto przegubowym
Jeśli faktycznie Jelcz produkował by model M125M w wersji przegubowej i jeśli autobus był dobrze wykończony tak jak model M181MB/3, to myślę, że spokojnie mógłby stawić się do konkurencji razem z modelami Mana i Solarisa :) Tylko pytania czy JELCZ tego chce ? :roll:

: 2006-12-29, 11:34
autor: J-31
MKM Shadow pisze: za co on dokładnie płaci
No jak to za co. Za konkretny produkt. A czy jest dobry, czy wadliwy to już inna sprawa ;)

: 2006-12-29, 17:24
autor: Adrian_
marekJG pisze:wprowadzic bogatą paletę silników ( Cummins, Iveco )
Co do silnika Iveco to się zgodzę, ale Cumminsa? ten silnik jest dosyć słaby, przez co narzuca danemu autobusowi słabsze osiągi.
marekJG pisze:Swoją drogą ciekawe czy w nadchodzącym roku Vecto znajdzie nabywców?
Na pewno znajdzie, wszak Vecto w wersji CNG jest głównym pretendentem w kolejnym przetargu na 8 gazowców dla rzeszowskiego MPK.
ppln pisze:A to nie jest standard w Veccie?
Z tego, co wiem w nowszych Vecto deska VDO powinna juz być standardem, ale nie wiem, jak to się ma w praktyce.
plocmaster pisze:ale czy naprawdę ta cena nie skoczy na tyle, że docelowi nabywcy Vect się zniechęcą?
Nawet i za nieco wyższą cenę na Vecto znajdą się na nią chętni. Zresztą niekoniecznie modernizacja Vecta musiała by wykluczyć z rynku jego podstawową wersję. Myślę, że jeśli przewoźnik bogatszy (np. MPK Łódź) chciałby kupić wersję bogatsza to na pewno taka by nabył, a jesli przewoźnik biedniejszy chciałby takową wersję również by ją dostał.
MKM Shadow pisze:Tylko pytania czy JELCZ tego chce ?
Chcieć pewnie chce, ale jak zwykle w tym przypadku wszystko skończyło się na projektach. Zresztą przegubowe Vecto i tak przegrałoby na polskim rynku z Solarisami itp. a do tego w jego budowie użyto by pewnie kolejnych, nie potrzebnych i drogich komponentów innych producentów.
J-31 pisze:A czy jest dobry, czy wadliwy to już inna sprawa
Dokładnie tak. Zresztą zawsze przy wykryciu jakiejś poważniejszej usterki mozna takowy autobus odesłać do producenta celem poprawek (choć w przypadku dachu to niemożliwe).

: 2006-12-29, 17:28
autor: ppln
Adrian_ pisze: Z tego, co wiem w nowszych Vecto deska VDO powinna juz być standardem, ale nie wiem, jak to się ma w praktyce.
Widziałeś Vecto z deską inną niż VDO? Ja nie (w każdym razie katowickie i rzeszowskie takową mają)
Adrian_ pisze:Myślę, że jeśli przewoźnik bogatszy (np. MPK Łódź) chciałby kupić wersję bogatsza to na pewno taka by nabył
Tylko, że przewoźnik bogatszy nabywa Citara...
Adrian_ pisze:a jesli przewoźnik biedniejszy chciałby takową wersję również by ją dostał.
MPK Łódź kupiło najuboższą wersję gniota. Nie świadczy to o czymś?

: 2006-12-29, 17:37
autor: Adrian_
ppln pisze: Tylko, że przewoźnik bogatszy nabywa Citara...
Nie zawsze. Np. MPK Poznań też jest bogatszym przewoźnikiem, a swego czasu pozyskali 5 fabrycznie nowych Vecto. co prawda 1 zakup tego typu autobusów nie czyni od razu z tego przewoźnika biednego, ale potwierdza to własnie, że nawet bogatszy przewoźnik nie będzie cały czas inwestował w MAN-y, Solarisy, czy też Citara, tylko w razie ewentualnego braku pieniędzy na droższy autobus zakupi tańszy.
ppln pisze:MPK Łódź kupiło najuboższą wersję gniota. Nie świadczy to o czymś?
Owszem, świadczy, niemniej jednak MPK Łódź nie jest chyba aż tak biedne, skoro po tym zakupie powzięli się na 19 fabrycznie nowych Volv.

: 2006-12-29, 18:02
autor: ppln
Adrian_ pisze: Owszem, świadczy, niemniej jednak MPK Łódź nie jest chyba aż tak biedne, skoro po tym zakupie powzięli się na 19 fabrycznie nowych Volv.
Bo mieli na nie umowę (jeszcze chyba z 2002 roku) i gdyby nie wzięli tych autobusów, musieliby płacić karę

: 2006-12-29, 20:02
autor: Dziwny
Adrian_ pisze:Np. MPK Poznań też jest bogatszym przewoźnikiem, a swego czasu pozyskali 5 fabrycznie nowych Vecto.
O ciekawe, czyli teraz mają ich już 12 razem z tą wcześniejszą siódemką ? :shocked:
Adrian_ pisze:Co do silnika Iveco to się zgodzę, ale Cumminsa? ten silnik jest dosyć słaby, przez co narzuca danemu autobusowi słabsze osiągi.
Przecież silniki są dostępne w wielu różnych wariantach mocy, więc skąd wiesz, że akurat ktoś zechce zastosować ten słaby ?

: 2006-12-29, 23:01
autor: Adrian_
Dziwny pisze:O ciekawe, czyli teraz mają ich już 12 razem z tą wcześniejszą siódemką ?
Pomyliłem się w obliczeniach
Dziwny pisze:Przecież silniki są dostępne w wielu różnych wariantach mocy, więc skąd wiesz, że akurat ktoś zechce zastosować ten słaby ?
Owszem, z tym, że ja jechałem kilkakrotnie autobusem z silnikiem Cumminsa i jego osiągi były naprawdę słabe. Choć w przypadku autobusów turystycznych ma to zapewne inny punkt odniesienia, niż w przypadku miejskich autobusów.

: 2007-01-03, 09:31
autor: J-31
Adrian_ pisze:Np. MPK Poznań też jest bogatszym przewoźnikiem, a swego czasu pozyskali 5 fabrycznie nowych Vecto. co prawda 1 zakup tego typu autobusów nie czyni od razu z tego przewoźnika biednego, ale potwierdza to własnie, że nawet bogatszy przewoźnik nie będzie cały czas inwestował w MAN-y, Solarisy, czy też Citara, tylko w razie ewentualnego braku pieniędzy na droższy autobus zakupi tańszy
Z tego co pamiętam - chociaż pewny nie jestem - MPK Poznań kupiło Vecto "na próbę". Autobus w sumie jest podobny do MAN-a, a oni już wcześniej eksploatowali znaczną ilość autobusów MAN NL2x2. No i z tego co pamiętam, trochę się "sparzyli" na Vecto. Jelcz się nie popisał, autobusy okazały się być wadliwe. Teraz MPK Poznań woli kupować droższe, ale lepsze MAN-y i Solarisy ;)

: 2007-01-03, 16:40
autor: pmaster
J-31 pisze:Z tego co pamiętam - chociaż pewny nie jestem - MPK Poznań kupiło Vecto "na próbę".
Chodziło o to, że autobusy renomowanych firm drożeją, więc MPK postanowiło sprawdzić, czy nie możnaby trochę zaoszczędzić, kupując coś tańszego. Okazało się, że nie. :mruga:

: 2007-05-16, 18:09
autor: Shadow238
Jacbull pisze:MKM Shadow napisał:
O tak rzeczywiście M125M musiałby solidne odświeżenie przejść, bo w obecnym stanie to nie nadaje się on nawet na rynek Białoruski


Co masz do M125? Według mnie to jest jeden z najlepszych jelczy.
- Do designu przodu/tyłu nic nie mam
- Jest niskopodłogowy
- Miękko jedzie (prawie jak MAN IIIG)
- Co do przyspieszenia też nie mam zastrzeżeń. Rusza sprawnie.
Widzę, że kolega bardzo lubi markę Jelcz i model Vecto, ale ja niestety nie i tu chciałbym już polemizować ;)

Po pierwsze uważam, że M125M nie jest najlepszym produktem marki Jelczy, tylko Tantus- 100krotnie lepiej wykonany od Vecto.
Po drugie design ściany przedniej i tylnej nie uległ znacząco jakiejś zmianie, a uważam, że to wielki błąd.
Co do Twoich ostatnich dwóch myślników to się zgodzę, chociaż wnętrze mogłoby być lepiej wykonane i nie trzeszczeć podczas jazdy, a silnik owszem fajny ma dźwięk i ładnie napędza autobus ;)

: 2007-05-16, 19:13
autor: pmaster
MKM Shadow pisze:tylko Tantus- 100krotnie lepiej wykonany od Vecto.
Tylko 2 Tantusy są takie, reszta to syf i mogiła ;)
MKM Shadow pisze:Po drugie design ściany przedniej i tylnej nie uległ znacząco jakiejś zmianie, a uważam, że to wielki błąd.
W sumie aż takie brzydkie nie jest.

: 2007-05-16, 19:16
autor: Shadow238
plocmaster pisze:MKM Shadow napisał:
Po drugie design ściany przedniej i tylnej nie uległ znacząco jakiejś zmianie, a uważam, że to wielki błąd.
W sumie aż takie brzydkie nie jest.
No, ale zobacz jak wygląda M125M na przeciwko Urbino 12 III ;)
plocmaster pisze:Tylko 2 Tantusy są takie, reszta to syf i mogiła
A tam gadasz bzdury :P

: 2007-05-16, 19:22
autor: pmaster
No, ale zobacz jak wygląda M125M na przeciwko Urbino 12 III
Nie ta klasa.
A tam gadasz bzdury
A pamiętasz, jak opowiadałem o pewnym deszczowym dniu? :chytry:

: 2007-05-16, 20:28
autor: Shadow238
plocmaster pisze:Cytat:
No, ale zobacz jak wygląda M125M na przeciwko Urbino 12 III
Nie ta klasa.
No widzisz nawet Jelcza z niczym nie można porównać ;)
plocmaster pisze:A pamiętasz, jak opowiadałem o pewnym deszczowym dniu?
Nie pamiętam. Koniec OT.