M125M -"Vecto"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Mercury

Post autor: Mercury » 2007-07-20, 02:49

Mozna porównać - z Irisbusem. Jednak nawet i tu Jelcz zostaje daleko w tyle...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-07-20, 10:36

M125M można porównywać z MAZem 203 i czy LAZem 183.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-07-20, 20:55

TLG pisze:M125M można porównywać z MAZem 203
Czy ja wiem ? W sumie na wstępie pod względem stylistyki już "Vecto" przegrywa z Mazakiem 203, ale jeśli chodzi o wnętrze (chociaż nie miałem jeszcze okazji je sprawdzić w modelu 203), to tu zdecydowanie wygrywa M125M. Wniosek :strzałka: poprawić stylistykę, jakość montażu, niektóre plastiki, itp.

Najbardziej wkurza mnie w Vectcie to, że jest silnik leżący, przez co jest mało miejsca na przejście :/

marekJG

Post autor: marekJG » 2007-07-22, 20:06

MKM Shadow pisze:Najbardziej wkurza mnie w Vectcie to, że jest silnik leżący, przez co jest mało miejsca na przejście
Ale podobnie jest w manach NL 223, z tym że tam jakoś te schody zostały lepiej skonstuowane w pojazdach niemieckiego producenta.

MKM Shadow pisze: Wniosek poprawić stylistykę, jakość montażu, niektóre plastiki, itp.
Przednia ściana z projektorowymi wyświelaczami jest całkiem całkiem, co do plastików to sie zgadzam. myślę, iż najlepszym roziwązaniem jest stylizacja ściany tylnej na wzor Libero i to by był dobry kierunek modernizacji Vecto.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-07-22, 20:32

marekJG pisze:myślę, iż najlepszym roziwązaniem jest stylizacja ściany tylnej na wzor Libero i to by był dobry kierunek modernizacji Vecto.
Ale przednia ściana też mogła by być ciekawiej zaprojektowana, a nie taka kwadratowa ;)
marekJG pisze:Ale podobnie jest w manach NL 223, z tym że tam jakoś te schody zostały lepiej skonstuowane w pojazdach niemieckiego producenta.
Bo MAN to porządna firma i Jelczowi do tej firmy brakuje bardzo dużo.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-07-22, 22:13

marekJG pisze:Przednia ściana z projektorowymi wyświelaczami jest całkiem całkiem
Eee tam, archaiczna. Niech ją przerobią na wzór Libero.
marekJG pisze:myślę, iż najlepszym roziwązaniem jest stylizacja ściany tylnej na wzor Libero
A przednia?
marekJG pisze:i to by był dobry kierunek modernizacji Vecto.
Ja raczej unowocześniłbym mechanikę, choć bez poprawy wizualnej też nic się nie zrobi.
MKM Shadow pisze:Bo MAN to porządna firma i Jelczowi do tej firmy brakuje bardzo dużo.
Ale te schody w MAN-ie to też nie najlepsze są.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2007-07-22, 22:17

Wiecie co. Mniejsza o stylistykę. Fakt - Vecto nie grzeszy urodą, ale najważniejsze, żeby poprawili jakość która z pewnością przeniesie się na trwałość, a potem pieniądze na design same przyjdą.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-07-22, 22:23

Amalio pisze:iecie co. Mniejsza o stylistykę.
Z rozsądnego punktu widzenia, masz rację. Aczkolwiek żeby ktoś to zaczął kupować, trzeba zmienić mu wygląd. Przecież nie wystawią na Transexpo starego Vecto z dużym napisem „Nie trzeszczy”
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2007-07-22, 23:15

plocmaster pisze: Przecież nie wystawią na Transexpo starego Vecto z dużym napisem „Nie trzeszczy”
Hehe dobre :D
No, ale myślę, że na razie nie jest potrzebna rewolucja tylko ewolucja. Bo wyposażenia podstawowego dać te okrągłe lampy( jeśli się nie mylę to jest opcja) zamiast tych kwadratowych, a z tyłu wszystkie te kwadratowe światła z tyłu wrzucić pod jeden wspólny klosz. Następnie podnieść jakość, zaprezentować na wystawie i ogłosić światu wszem i wobec, że "zmodernizowane" Vecto jest znacznie lepsze od poprzednika( co wcale nie oznacza, że dobre :D ) i poczekać na rozwój wydarzeń. Jeśli pomysł chwyci i sprzedaż Vecto pójdzie w górę dalej ulepszać model stylistycznie, mechanicznie i jakościowo :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-07-22, 23:29

Amalio pisze:No, ale myślę, że na razie nie jest potrzebna rewolucja tylko ewolucja. Bo wyposażenia podstawowego dać te okrągłe lampy( jeśli się nie mylę to jest opcja) zamiast tych kwadratowych, a z tyłu wszystkie te kwadratowe światła z tyłu wrzucić pod jeden wspólny klosz.
Lampy, lampeczki, wymiana frontów to minimum. Wiesz, że jak gniot dostał nowe fronty, to ktoś go kupił?
Amalio pisze:Następnie podnieść jakość, zaprezentować na wystawie i ogłosić światu wszem i wobec, że "zmodernizowane" Vecto jest znacznie lepsze od poprzednika
Tak, tylko że oprócz tej „podniesionej jakości” Vecto musiałoby mieć jeszcze coś, aby powiał wiatr odnowy. Co oni powiedzieli wszem i wobec, teraz nie trzeszczy, nie skrzypi, nie rozpada się, jest porządnie zmontowany i wytrzymuje 15 lat bez NG? A dotychczas był źle montowany?
Amalio pisze:poczekać na rozwój wydarzeń. Jeśli pomysł chwyci
A jeśli nie?
Amalio pisze:dalej ulepszać model stylistycznie, mechanicznie i jakościowo
Raczej postarać się o nowy — Vecto to stara konstrukcja.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2007-07-22, 23:39

plocmaster pisze:
Amalio pisze:No, ale myślę, że <b>na razie</b> nie jest potrzebna rewolucja tylko ewolucja. Bo wyposażenia podstawowego dać te okrągłe lampy( jeśli się nie mylę to jest opcja) zamiast tych kwadratowych, a z tyłu wszystkie te kwadratowe światła z tyłu wrzucić pod jeden wspólny klosz.
Lampy, lampeczki, wymiana frontów to minimum. Wiesz, że jak gniot dostał nowe fronty, to ktoś go kupił?
Czy więc wrzucenie frontu i tyłka ala Libero coś da :?: w takim razie też nie. Mi chodziło o to, żeby niewielkim kosztem coś jednak zmienić.
plocmaster pisze:
Amalio pisze:Następnie podnieść jakość, zaprezentować na wystawie i ogłosić światu wszem i wobec, że "zmodernizowane" Vecto jest znacznie lepsze od poprzednika
Tak, tylko że oprócz tej „podniesionej jakości” Vecto musiałoby mieć jeszcze coś, aby powiał wiatr odnowy. Co oni powiedzieli wszem i wobec, teraz nie trzeszczy, nie skrzypi, nie rozpada się, jest porządnie zmontowany i wytrzymuje 15 lat bez NG? A dotychczas był źle montowany?
Najważniejsze, żeby się sprzedało aby mieć pole, a raczej pieniądze do manewru, kolejnego manewru.
plocmaster pisze:
Amalio pisze:poczekać na rozwój wydarzeń. Jeśli pomysł chwyci
A jeśli nie?
A mają wiele do stracenia :?:
plocmaster pisze:
Amalio pisze:dalej ulepszać model stylistycznie, mechanicznie i jakościowo
Raczej postarać się o nowy — Vecto to stara konstrukcja.
Kto wie może dożyjemy...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-07-23, 00:08

Amalio pisze:Czy więc wrzucenie frontu i tyłka ala Libero coś da
Da. W oczach opinii publicznej zjawi się wtedy całkiem nowy autobus, a zaprojektowanie takiego frontu to w porównaniu do zysków koszt niewielki.
Amalio pisze:Najważniejsze, żeby się sprzedało
Ale trzeba coś zrobić, żeby ktoś to kupił.
Amalio pisze:A mają wiele do stracenia
Tak, bo balansują na krawędzi bankructwa i to się może dlań bardzo źle skończyć.
W sumie TLG ma rację — po co się zastanawiać, co miałby Jelcz zrobić żeby Vecta się sprzedawały, skoro i tak tego nie zrobią, a kawałek dalej na północ jest fabryka Solarisów, porządnych, polskich autobusów, które mają wszystko OK…
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2007-07-23, 08:17

plocmaster pisze:
Amalio pisze:A mają wiele do stracenia
Tak, bo balansują na krawędzi bankructwa i to się może dlań bardzo źle skończyć.
plocmaster pisze:W sumie TLG ma rację — po co się zastanawiać, co miałby Jelcz zrobić żeby Vecta się sprzedawały, skoro i tak tego nie zrobią, a kawałek dalej na północ jest fabryka Solarisów, porządnych, polskich autobusów, które mają wszystko OK…
No właśnie. Skoro model się starzeje, mają silną konkurencję, sprzedaż nagle się nie zwiększy i stoją na krawędzi bankructwa to nie mają nic do stracenia. Albo im się uda albo nie i stanie się to co i tak jest praktycznie nieuniknione.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-07-23, 17:26

Amalio pisze:Albo im się uda albo nie i stanie się to co i tak jest praktycznie nieuniknione.
Czemu nieuknione? Na razie jakoś udaje im się tego unikać, a lepiej nie zbankrutować niż zbankrutować.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2007-07-23, 21:19

plocmaster pisze: Na razie jakoś udaje im się tego unikać
"Szczęście" w końcu ich opuści.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2007-07-24, 21:42

Nie wiem czy zaprojektowanie zupełnie nowej rodziny autobusów przy wykorzystaniu konstrukcji i rozwiązań z Vecto to by było właśnie to, co miałoby uratować Jelcza. To jest jednak kosztowna inwestycja, a konkurencja na rynku bardzo duża. Wymyślone w sąsiednim temacie Vecto Low Entry to nie najgorszy pomysł, pojazd mógłby ewentualnie zastąpić "gniota". Jednak mimo wszystko przed podjęciem takiej dosyć ryzykownej inicjatywy warto zrobić przyzwoite rozeznanie w rynku.
Amalio pisze:toją na krawędzi bankructwa to nie mają nic do stracenia
Do stracenia jest bardzo dużo - cała firma. Natomiast może powinni poszukać źródeł dofinansowania, np. Komitet Badań Naukowych.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-07-24, 21:50

TLG pisze:Nie wiem czy zaprojektowanie zupełnie nowej rodziny autobusów przy wykorzystaniu konstrukcji i rozwiązań z Vecto to by było właśnie to, co miałoby uratować Jelcza.
Nie tyle nowej rodziny, co unowocześnienie Vecta — coś w stylu Mastero.
TLG pisze:Natomiast może powinni poszukać źródeł dofinansowania, np. Komitet Badań Naukowych.
:?:

[ Dodano: 24 Lip 2007 20:51 ]
Mam pomysła — tanie autobusy pod marką Jelcz, lepsze typu Vecto pod marką Autosan. Co wy na to?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-07-24, 22:09

plocmaster pisze:Co wy na to?
Sugerujesz to, że autobusy typu M125M powinny być produkowane przez markę Autosan ?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2007-07-24, 22:22

MKM Shadow pisze:
plocmaster pisze:Co wy na to?
Sugerujesz to, że autobusy typu M125M powinny być produkowane przez markę Autosan ?
To dobry pomysł - w końcu jednego prototypa Autosan miał, a lepsze Vecto oprócz "lepszości" przyciągałoby nazwą producenta.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-07-24, 22:28

Amalio pisze:przyciągałoby nazwą producenta.
Czy ja wiem ? W końcu klienci i tak by rozpoznawali, że to M125M było kiedyś produkowane i sprzedawane pod logiem Jelcza.
Amalio pisze:To dobry pomysł - w końcu jednego prototypa Autosan mia
Poza tym po co Autosan się ma pchać w rynek autobusów komunikacji miejskiej ? Ten producent i tak już zawsze do końca będzie produkował autokary turystyczne na linie lokalne i między miastowe.

ODPOWIEDZ