: 2007-07-20, 02:49
Mozna porównać - z Irisbusem. Jednak nawet i tu Jelcz zostaje daleko w tyle...
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
Czy ja wiem ? W sumie na wstępie pod względem stylistyki już "Vecto" przegrywa z Mazakiem 203, ale jeśli chodzi o wnętrze (chociaż nie miałem jeszcze okazji je sprawdzić w modelu 203), to tu zdecydowanie wygrywa M125M. Wniosek poprawić stylistykę, jakość montażu, niektóre plastiki, itp.TLG pisze:M125M można porównywać z MAZem 203
Ale podobnie jest w manach NL 223, z tym że tam jakoś te schody zostały lepiej skonstuowane w pojazdach niemieckiego producenta.MKM Shadow pisze:Najbardziej wkurza mnie w Vectcie to, że jest silnik leżący, przez co jest mało miejsca na przejście
Przednia ściana z projektorowymi wyświelaczami jest całkiem całkiem, co do plastików to sie zgadzam. myślę, iż najlepszym roziwązaniem jest stylizacja ściany tylnej na wzor Libero i to by był dobry kierunek modernizacji Vecto.MKM Shadow pisze: Wniosek poprawić stylistykę, jakość montażu, niektóre plastiki, itp.
Ale przednia ściana też mogła by być ciekawiej zaprojektowana, a nie taka kwadratowamarekJG pisze:myślę, iż najlepszym roziwązaniem jest stylizacja ściany tylnej na wzor Libero i to by był dobry kierunek modernizacji Vecto.
Bo MAN to porządna firma i Jelczowi do tej firmy brakuje bardzo dużo.marekJG pisze:Ale podobnie jest w manach NL 223, z tym że tam jakoś te schody zostały lepiej skonstuowane w pojazdach niemieckiego producenta.
Eee tam, archaiczna. Niech ją przerobią na wzór Libero.marekJG pisze:Przednia ściana z projektorowymi wyświelaczami jest całkiem całkiem
A przednia?marekJG pisze:myślę, iż najlepszym roziwązaniem jest stylizacja ściany tylnej na wzor Libero
Ja raczej unowocześniłbym mechanikę, choć bez poprawy wizualnej też nic się nie zrobi.marekJG pisze:i to by był dobry kierunek modernizacji Vecto.
Ale te schody w MAN-ie to też nie najlepsze są.MKM Shadow pisze:Bo MAN to porządna firma i Jelczowi do tej firmy brakuje bardzo dużo.
Z rozsądnego punktu widzenia, masz rację. Aczkolwiek żeby ktoś to zaczął kupować, trzeba zmienić mu wygląd. Przecież nie wystawią na Transexpo starego Vecto z dużym napisem „Nie trzeszczy”Amalio pisze:iecie co. Mniejsza o stylistykę.
Hehe dobreplocmaster pisze: Przecież nie wystawią na Transexpo starego Vecto z dużym napisem „Nie trzeszczy”
Lampy, lampeczki, wymiana frontów to minimum. Wiesz, że jak gniot dostał nowe fronty, to ktoś go kupił?Amalio pisze:No, ale myślę, że na razie nie jest potrzebna rewolucja tylko ewolucja. Bo wyposażenia podstawowego dać te okrągłe lampy( jeśli się nie mylę to jest opcja) zamiast tych kwadratowych, a z tyłu wszystkie te kwadratowe światła z tyłu wrzucić pod jeden wspólny klosz.
Tak, tylko że oprócz tej „podniesionej jakości” Vecto musiałoby mieć jeszcze coś, aby powiał wiatr odnowy. Co oni powiedzieli wszem i wobec, teraz nie trzeszczy, nie skrzypi, nie rozpada się, jest porządnie zmontowany i wytrzymuje 15 lat bez NG? A dotychczas był źle montowany?Amalio pisze:Następnie podnieść jakość, zaprezentować na wystawie i ogłosić światu wszem i wobec, że "zmodernizowane" Vecto jest znacznie lepsze od poprzednika
A jeśli nie?Amalio pisze:poczekać na rozwój wydarzeń. Jeśli pomysł chwyci
Raczej postarać się o nowy — Vecto to stara konstrukcja.Amalio pisze:dalej ulepszać model stylistycznie, mechanicznie i jakościowo
Czy więc wrzucenie frontu i tyłka ala Libero coś da w takim razie też nie. Mi chodziło o to, żeby niewielkim kosztem coś jednak zmienić.plocmaster pisze:Lampy, lampeczki, wymiana frontów to minimum. Wiesz, że jak gniot dostał nowe fronty, to ktoś go kupił?Amalio pisze:No, ale myślę, że <b>na razie</b> nie jest potrzebna rewolucja tylko ewolucja. Bo wyposażenia podstawowego dać te okrągłe lampy( jeśli się nie mylę to jest opcja) zamiast tych kwadratowych, a z tyłu wszystkie te kwadratowe światła z tyłu wrzucić pod jeden wspólny klosz.
Najważniejsze, żeby się sprzedało aby mieć pole, a raczej pieniądze do manewru, kolejnego manewru.plocmaster pisze:Tak, tylko że oprócz tej „podniesionej jakości” Vecto musiałoby mieć jeszcze coś, aby powiał wiatr odnowy. Co oni powiedzieli wszem i wobec, teraz nie trzeszczy, nie skrzypi, nie rozpada się, jest porządnie zmontowany i wytrzymuje 15 lat bez NG? A dotychczas był źle montowany?Amalio pisze:Następnie podnieść jakość, zaprezentować na wystawie i ogłosić światu wszem i wobec, że "zmodernizowane" Vecto jest znacznie lepsze od poprzednika
A mają wiele do straceniaplocmaster pisze:A jeśli nie?Amalio pisze:poczekać na rozwój wydarzeń. Jeśli pomysł chwyci
Kto wie może dożyjemy...plocmaster pisze:Raczej postarać się o nowy — Vecto to stara konstrukcja.Amalio pisze:dalej ulepszać model stylistycznie, mechanicznie i jakościowo
Da. W oczach opinii publicznej zjawi się wtedy całkiem nowy autobus, a zaprojektowanie takiego frontu to w porównaniu do zysków koszt niewielki.Amalio pisze:Czy więc wrzucenie frontu i tyłka ala Libero coś da
Ale trzeba coś zrobić, żeby ktoś to kupił.Amalio pisze:Najważniejsze, żeby się sprzedało
Tak, bo balansują na krawędzi bankructwa i to się może dlań bardzo źle skończyć.Amalio pisze:A mają wiele do stracenia
plocmaster pisze:Tak, bo balansują na krawędzi bankructwa i to się może dlań bardzo źle skończyć.Amalio pisze:A mają wiele do stracenia
No właśnie. Skoro model się starzeje, mają silną konkurencję, sprzedaż nagle się nie zwiększy i stoją na krawędzi bankructwa to nie mają nic do stracenia. Albo im się uda albo nie i stanie się to co i tak jest praktycznie nieuniknione.plocmaster pisze:W sumie TLG ma rację — po co się zastanawiać, co miałby Jelcz zrobić żeby Vecta się sprzedawały, skoro i tak tego nie zrobią, a kawałek dalej na północ jest fabryka Solarisów, porządnych, polskich autobusów, które mają wszystko OK…
Czemu nieuknione? Na razie jakoś udaje im się tego unikać, a lepiej nie zbankrutować niż zbankrutować.Amalio pisze:Albo im się uda albo nie i stanie się to co i tak jest praktycznie nieuniknione.
"Szczęście" w końcu ich opuści.plocmaster pisze: Na razie jakoś udaje im się tego unikać
Do stracenia jest bardzo dużo - cała firma. Natomiast może powinni poszukać źródeł dofinansowania, np. Komitet Badań Naukowych.Amalio pisze:toją na krawędzi bankructwa to nie mają nic do stracenia
Nie tyle nowej rodziny, co unowocześnienie Vecta — coś w stylu Mastero.TLG pisze:Nie wiem czy zaprojektowanie zupełnie nowej rodziny autobusów przy wykorzystaniu konstrukcji i rozwiązań z Vecto to by było właśnie to, co miałoby uratować Jelcza.
TLG pisze:Natomiast może powinni poszukać źródeł dofinansowania, np. Komitet Badań Naukowych.
Sugerujesz to, że autobusy typu M125M powinny być produkowane przez markę Autosan ?plocmaster pisze:Co wy na to?
To dobry pomysł - w końcu jednego prototypa Autosan miał, a lepsze Vecto oprócz "lepszości" przyciągałoby nazwą producenta.MKM Shadow pisze:Sugerujesz to, że autobusy typu M125M powinny być produkowane przez markę Autosan ?plocmaster pisze:Co wy na to?
Czy ja wiem ? W końcu klienci i tak by rozpoznawali, że to M125M było kiedyś produkowane i sprzedawane pod logiem Jelcza.Amalio pisze:przyciągałoby nazwą producenta.
Poza tym po co Autosan się ma pchać w rynek autobusów komunikacji miejskiej ? Ten producent i tak już zawsze do końca będzie produkował autokary turystyczne na linie lokalne i między miastowe.Amalio pisze:To dobry pomysł - w końcu jednego prototypa Autosan mia