M181 po remoncie w ZNS
Tak, już słyszeliśmy. Z tym, że jak pisze w innym temacie kol. M_Szymkowiak mają zostać sprzedane w drodze przetargu, więc wcale nie jest powiedziane, że faktyczni dostanie je w swoje ręce ZNS.Dla jakiego, to nie wiem - wiem na pewno, że nie zabraknie im pojazdów do przeróbki - MPK Kraków skreśliło ostatnio ze stanu 5 przegubowych Jelczy...
@Patol, a jak wygląda sprawa z dodadkowymi oknami dla inwalidy? Są, czy ich nie ma?
http://www.phototrans.eu/14,270535,0.html
http://www.phototrans.eu/14,270535,0.html
Skoda Czytaj uważniej posty. Przecież już dawno o to pytałem i w ostatni piątek, Daniel odpowiedział:Skoda 16T pisze:@Patol, a jak wygląda sprawa z dodadkowymi oknami dla inwalidy? Są, czy ich nie ma?
Daniel pisze:Nie mogę potwierdzić ani zaprzeczyć, ale ci co go widzieli mówili, że ma.
Daniel pisze:To są 2 duże tafle od samej góry do samego dołu.
MAN i MB, lepiej te z 2. generacji (tańsze). Właściwie to bardziej chyba MAN-y bo nikt poza Łodzią chyba teraz na dużą skalę O405GN nie sprowadza (i NGxx2 jest w Polsce chyba więcej). Poza tym 2. generacja pojazdów nie wymaga dużych przeróbek (odświeżenie wnętrza, poprawne ustawienie fotokomórek, uporządkowanie sterowania drzwiami i zamontowanie półpełnej kabiny) pod warunkiem, że pojazd jest w niezłym stanie. Tylko nie wiem ile trzeba żeby zarejestrować pojazd jako "SAM".Lopez pisze:A za które używańce ZNS miałby się według Ciebie wziąć?
Najlepiej produkcji niemieckiejLopez pisze:A za które używańce ZNS miałby się według Ciebie wziąć?
Przy MANach i Mercach jest o wiele mniej roboty, umyjesz go i już prawie cała robota odwalona.Lopez pisze:A zabieranie się za każdy typ występujących na rynku MANów czy Szmelcedesów wymagałłoby jeszcze poza robocizną kupy pracy projektowej i zakupu specyficznych podzespołów.
Dotychczas kupiło je tylko Kielce, które potrzebuje autobusów z obecnego roku i wiadomo, kto nimi rządzi. Używka z Zachodu jest 2x tańsza i 2x lepsza.Lopez pisze:Myślę, że chętnie się znajdą. Inaczej ZNS nie pracowałbym już nad następnymi egzemplarzami.
A jakby pokombinować z dodawaniem drzwi?ppln pisze:Poza tym 2. generacja pojazdów nie wymaga dużych przeróbek
2 flaszki dla kierownika stacji diagnostycznejppln pisze:Tylko nie wiem ile trzeba żeby zarejestrować pojazd jako "SAM".
Wbrew pozorom nie trzeba - 4-drzwiowe wozy da się znaleźć (chociaż nie tak od razu), a 3-drzwiowe krótkie to chyba niezbyt wielki problem.plocmaster pisze:A jakby pokombinować z dodawaniem drzwi?
Tylko do dodawania drzwi musi chyba być wersja N2, ale za to nie byłoby problemów z rejestracją jako SAM.
To w koszta się wlicza?plocmaster pisze:2 flaszki dla kierownika stacji diagnostycznej
To czemu PKT dodaje w swoich elektromercach?ppln pisze:Wbrew pozorom nie trzeba - 4-drzwiowe wozy da się znaleźć (chociaż nie tak od razu), a 3-drzwiowe krótkie to chyba niezbyt wielki problem.
Jak obalisz je razem z kierownikiem, to możesz je podciągnąć pod „alkoholowe rozrywki własne”ppln pisze:To w koszta się wlicza?
Bo dostawcy widać się opłacało (może nie było odpowiednich wozów na rynku i trzeba było robić przeróbki).plocmaster pisze:To czemu PKT dodaje w swoich elektromercach?
A w ogóle to w przegubie dołożenie czwartych drzwi to nie jest zły pomysł - miejsca jest idealnie :
http://www.phototrans.eu/14,261284,0.html
http://www.phototrans.eu/14,278366,0.html
(trzecie drzwi są w obu przypadkach odsunięte od przeguba o tyle samo)
' ci się przesunęło z ó na zDaniel pisze:woź
to fakt, ale to nie oznacza, ze czwarte drzwi łatwo dołożyć. Tu trzeba dość konkretnie pozmieniać kratownicę podłogi, a nie wiem czy ten numer w ZNS-ie potrafiliby zrobić. Nie jest to jakieś wielkie wyzwanie, ale jak się do tego źle zabrać to masz silnik na podłodze jak nic.ppln pisze:trzecie drzwi są w obu przypadkach odsunięte od przeguba o tyle samo
Gdyńskie PKT wcale nie dokłada żadnych drzwi. Oni po prostu kupują autobusy w wersji trzydrzwiowej. Ktoś inny się tym zajmuje - prawdopodobnie pośrednik - ponieważ ja dosłownie przed chwilą zatwierdziłem do naszej galerii zdjęcie MB O405N2 z MZK Grudziądz. I on ma też dodane trzecie drzwi, dokładnie tak samo jak gdyńskie "elektromerce"plocmaster pisze:To czemu PKT dodaje w swoich elektromercach?
galeria/details.php?image_id=14147
galeria/details.php?image_id=13246
http://nasza-klasa.pl/profile/15552867/gallery/9
Takie oto zdjęcie Kieleckiego SAM-a znalazłem na n-k. Może przyda się @J-31 do planowanego (?) rysunku jego lewej strony
Ostatnio zmieniony 2009-01-09, 12:30 przez Skoda 16T, łącznie zmieniany 1 raz.