M181 po remoncie w ZNS

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29081
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-12-01, 12:11

Dzięki za fotki, Patol. A czy któryś z kolegów, z Kielc miał okazję przejechać się tym "SAM-em" ? Jakie to jest w środku ? Jakie są Wasze wrażenia ? ;)

Patol

Post autor: Patol » 2008-12-01, 12:57

Przejechałem się nim zaledwie przystanek i ogólnie nie jest żle, wewnątrz kolorystycznie wygląda tak samo jak ten co był na targach, ale zeby powiedzieć coś o nim więcej to musze się wybrać na dłuższą wyprawe.

filimer

Post autor: filimer » 2008-12-01, 14:01

J-31 pisze:Aż ciekawy jestem - dla jakiego przewoźnika robią kolejne egzeplarze :cool:
Dla jakiego, to nie wiem - wiem na pewno, że nie zabraknie im pojazdów do przeróbki - MPK Kraków skreśliło ostatnio ze stanu 5 przegubowych Jelczy...

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-12-01, 14:24

Dla jakiego, to nie wiem - wiem na pewno, że nie zabraknie im pojazdów do przeróbki - MPK Kraków skreśliło ostatnio ze stanu 5 przegubowych Jelczy...
Tak, już słyszeliśmy. Z tym, że jak pisze w innym temacie kol. M_Szymkowiak mają zostać sprzedane w drodze przetargu, więc wcale nie jest powiedziane, że faktyczni dostanie je w swoje ręce ZNS.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2008-12-01, 14:57

@Patol, a jak wygląda sprawa z dodadkowymi oknami dla inwalidy? Są, czy ich nie ma? ;)
:strzałka: http://www.phototrans.eu/14,270535,0.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29081
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-12-01, 16:04

Skoda 16T pisze:@Patol, a jak wygląda sprawa z dodadkowymi oknami dla inwalidy? Są, czy ich nie ma? ;)
Skoda Czytaj uważniej posty. Przecież już dawno o to pytałem i w ostatni piątek, Daniel odpowiedział: ;)
Daniel pisze:Nie mogę potwierdzić ani zaprzeczyć, ale ci co go widzieli mówili, że ma.
Daniel pisze:To są 2 duże tafle od samej góry do samego dołu.

ppln

Post autor: ppln » 2008-12-01, 19:04

Lopez pisze:A za które używańce ZNS miałby się według Ciebie wziąć?
MAN i MB, lepiej te z 2. generacji (tańsze). Właściwie to bardziej chyba MAN-y bo nikt poza Łodzią chyba teraz na dużą skalę O405GN nie sprowadza (i NGxx2 jest w Polsce chyba więcej). Poza tym 2. generacja pojazdów nie wymaga dużych przeróbek (odświeżenie wnętrza, poprawne ustawienie fotokomórek, uporządkowanie sterowania drzwiami i zamontowanie półpełnej kabiny) pod warunkiem, że pojazd jest w niezłym stanie. Tylko nie wiem ile trzeba żeby zarejestrować pojazd jako "SAM".

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-12-01, 19:18

Lopez pisze:A za które używańce ZNS miałby się według Ciebie wziąć?
Najlepiej produkcji niemieckiej
Lopez pisze:A zabieranie się za każdy typ występujących na rynku MANów czy Szmelcedesów wymagałłoby jeszcze poza robocizną kupy pracy projektowej i zakupu specyficznych podzespołów.
Przy MANach i Mercach jest o wiele mniej roboty, umyjesz go i już prawie cała robota odwalona.
Lopez pisze:Myślę, że chętnie się znajdą. Inaczej ZNS nie pracowałbym już nad następnymi egzemplarzami.
Dotychczas kupiło je tylko Kielce, które potrzebuje autobusów z obecnego roku i wiadomo, kto nimi rządzi. Używka z Zachodu jest 2x tańsza i 2x lepsza.
ppln pisze:Poza tym 2. generacja pojazdów nie wymaga dużych przeróbek
A jakby pokombinować z dodawaniem drzwi?
ppln pisze:Tylko nie wiem ile trzeba żeby zarejestrować pojazd jako "SAM".
2 flaszki dla kierownika stacji diagnostycznej :retard:

ppln

Post autor: ppln » 2008-12-01, 19:55

plocmaster pisze:A jakby pokombinować z dodawaniem drzwi?
Wbrew pozorom nie trzeba - 4-drzwiowe wozy da się znaleźć (chociaż nie tak od razu), a 3-drzwiowe krótkie to chyba niezbyt wielki problem.
Tylko do dodawania drzwi musi chyba być wersja N2, ale za to nie byłoby problemów z rejestracją jako SAM.
plocmaster pisze:2 flaszki dla kierownika stacji diagnostycznej
To w koszta się wlicza? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-12-01, 20:04

ppln pisze:Wbrew pozorom nie trzeba - 4-drzwiowe wozy da się znaleźć (chociaż nie tak od razu), a 3-drzwiowe krótkie to chyba niezbyt wielki problem.
To czemu PKT dodaje w swoich elektromercach?
ppln pisze:To w koszta się wlicza?
Jak obalisz je razem z kierownikiem, to możesz je podciągnąć pod „alkoholowe rozrywki własne”

Daniel

Post autor: Daniel » 2008-12-01, 21:42

Teraz już z całą pewnością potwierdzam, że woź ten ma duże okna przy miejscu dla wózków.

ppln

Post autor: ppln » 2008-12-02, 00:39

plocmaster pisze:To czemu PKT dodaje w swoich elektromercach?
Bo dostawcy widać się opłacało (może nie było odpowiednich wozów na rynku i trzeba było robić przeróbki).
A w ogóle to w przegubie dołożenie czwartych drzwi to nie jest zły pomysł - miejsca jest idealnie :
http://www.phototrans.eu/14,261284,0.html
http://www.phototrans.eu/14,278366,0.html
(trzecie drzwi są w obu przypadkach odsunięte od przeguba o tyle samo)

maly_miki

Post autor: maly_miki » 2008-12-02, 08:36

Daniel pisze:woź
' ci się przesunęło z ó na z :D

ppln pisze:trzecie drzwi są w obu przypadkach odsunięte od przeguba o tyle samo
to fakt, ale to nie oznacza, ze czwarte drzwi łatwo dołożyć. Tu trzeba dość konkretnie pozmieniać kratownicę podłogi, a nie wiem czy ten numer w ZNS-ie potrafiliby zrobić. Nie jest to jakieś wielkie wyzwanie, ale jak się do tego źle zabrać to masz silnik na podłodze jak nic.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29081
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-12-02, 09:48

plocmaster pisze:To czemu PKT dodaje w swoich elektromercach?
Gdyńskie PKT wcale nie dokłada żadnych drzwi. Oni po prostu kupują autobusy w wersji trzydrzwiowej. Ktoś inny się tym zajmuje - prawdopodobnie pośrednik - ponieważ ja dosłownie przed chwilą zatwierdziłem do naszej galerii zdjęcie MB O405N2 z MZK Grudziądz. I on ma też dodane trzecie drzwi, dokładnie tak samo jak gdyńskie "elektromerce" ;)

:strzałka: galeria/details.php?image_id=14147
:strzałka: galeria/details.php?image_id=13246

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-12-02, 17:18

J-31 pisze:Ktoś inny się tym zajmuje - prawdopodobnie pośrednik
PA Gryf.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29081
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-12-03, 10:43

ep40 pisze:PA Gryf.
PA - czy Możesz jeszcze rozszyfrować ten skrót ;)

Bartek

Post autor: Bartek » 2008-12-03, 10:44

Przewozy Autobusowe ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29081
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-12-03, 10:49

pr110 pisze:Przewozy Autobusowe ?
Tudzież Przedsiębiorstwo Autobusowe ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-12-03, 16:39

pr110 pisze:Przewozy Autobusowe ?
Tak.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-01-09, 12:17

Obrazek
:strzałka: http://nasza-klasa.pl/profile/15552867/gallery/9

Takie oto zdjęcie Kieleckiego SAM-a znalazłem na n-k. Może przyda się @J-31 do planowanego (?) rysunku jego lewej strony :?:
Ostatnio zmieniony 2009-01-09, 12:30 przez Skoda 16T, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ