M181 po remoncie w ZNS

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-11-28, 13:01

maly_miki pisze:Nie pamiętam czy ta szyba jest cała - znaczy od samej góry do dołu - czy może podzielona w środku (na dolnej krawędzi okien).
Dolna częśc okna jest podzielona na cztery szyby przedzielone słupkami (dwa poprzeczne i jeden pionowy). Wygląda na to, że jest to stabilne ;)

Tutaj Masz dokładny widok :strzałka: http://phototrans.eu/14,270535,0.html

maly_miki

Post autor: maly_miki » 2008-11-28, 13:26

Tutaj nastąpiło nieporozumienie. Ja myślałem o podziale OD ZEWN¡TRZ. Zdjęcie na które wskazałeś pokazuje tylko, że (i na szczęście) ZNS nie powycinał belek struktury. A szyby od zewnątrz mogą być w całości. Innymi słowy pytanie czy pomiędzy górną a dolną częścią szyby jest fuga czy nie.

Daniel

Post autor: Daniel » 2008-11-28, 14:45

Z tego co pamiętam to nie. To są 2 duże tafle od samej góry do samego dołu.
Obrazek

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-11-28, 15:31

maly_miki pisze:ZNS nie powycinał belek struktury
Nie no, bardzo rozsądnie to zrobili. Chociaż wstawienie trych szyb wyglądało od początku jak powiedzmy - prezentacja możliwości, a nie do końca realny produkt.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-11-28, 16:06

Najciekawsze jest jedna to, że "pomysł chwycił" i MPK Kielce zainteresowało się taką modernizacją ;)

maly_miki

Post autor: maly_miki » 2008-11-28, 16:58

Daniel pisze:Z tego co pamiętam to nie. To są 2 duże tafle od samej góry do samego dołu.
Faktycznie tak jest.... No i mam co do tego wątpliwości. Zobaczymy jak to się będzie sprawowało, bo mogą być problemy. Ale jeżeli dali w miarę grubą warstwą kleju powinno być o.k. Jednak te szyby nie są aż taaak wysokie.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2008-11-28, 21:45

J-31 pisze:Nie dość, że będą się szybko brudzić (od zewnątrz błoto, a od środka buty ludzi), to jeszcze istnieje niebezpieczeństwo wybicia takiej szyby np. nogą lub jakimś bagażem
Od zewnątrz owszem, ale od wewnątrz raczej buty ludzi nie pobrudzą tak szybko, czy wybiją, bo te okna są na pewnej wysokości, nie przy samej podłodze ;) Bagaż owszem, może wybić takie okno, ale nie przesadzajmy. Szyby te są na pewno jakoś odporne i przystosowane, więc tak szybko nie polecą :D

spex

Post autor: spex » 2008-11-29, 03:41

Jeszcze MPK Kraków skreślił około 5 sztuk swych Jelczy.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2008-11-29, 21:32

Ale jeszcze ich nie sprzedali

BF201

Post autor: BF201 » 2008-11-29, 21:40

M_Szymkowiak pisze:Ale jeszcze ich nie sprzedali

bo Huta Sendzimira ogranicza przetop, a Huta Katowice jeszcze sie waha

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-11-29, 21:46

BF201 pisze:bo Huta Sendzimira ogranicza przetop, a Huta Katowice jeszcze sie waha
Bez przesady, jak cena będzie atrakcyjna, to pewnie ktoś to kupi

BF201

Post autor: BF201 » 2008-11-30, 20:44

plocmaster pisze:
BF201 pisze:bo Huta Sendzimira ogranicza przetop, a Huta Katowice jeszcze sie waha
Bez przesady, jak cena będzie atrakcyjna, to pewnie ktoś to kupi
niesamowicie paliwożerny autobus do generalnego remontu? zawieszenie.kratownica + cała blacharka

taniej sprowadzić używke z zachodu i będzie pewniejsza od takiego jelczydła

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-11-30, 22:35

Jak będą sprzedawać za grosze, to ZNS zrobi np. z 3 autobusów jeden. I tak im się będzie opłacać.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-11-30, 22:51

Jeśli ktoś zapłaci za ostateczny wyrób 2x więcej niż za coś, co może nie wygląda jak nowe, ale ma niezaprzeczalne zalety, których brak odkurzaczowi po remoncie

ppln

Post autor: ppln » 2008-12-01, 01:19

Może by się lepiej w ZNS zajęli odświeżaniem (wymiana materiałów we wnętrzu, odświeżenie układu napędowego) używańców i rejestracją ich jako nowe pojazdy. Przypuszczam, że to jest zadanie prostsze niż wiejskie wstawianie szyb w odkurzaczu, a tak przygotowany pojazd wyprzedza jednak odkurzacza o epokę

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-12-01, 10:27

A za które używańce ZNS miałby się według Ciebie wziąć?
Sęk w tym, że interes będzie się kręcił pod warunkiem ograniczenia liczby konstrukcji poddawanych regeneracji. Akurat odkurzacz jest tu naturalnym wyborem bo mamy tego w Polsce pod dostatkiem. A zabieranie się za każdy typ występujących na rynku MANów czy Szmelcedesów wymagałłoby jeszcze poza robocizną kupy pracy projektowej i zakupu specyficznych podzespołów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-12-01, 10:50

Ja się tylko zastanawiam czy prócz MPK Kielce rzeczywiście znajdą się jeszcze jacyś klienci na "SAM"-a. Szczególnie, że MPK Kielce na razie kupiło tylko jeden egzemplarz i chyba na tym zakończy - a pozostali chętni jakoś nie ustawiają się w kolejce :retard:

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-12-01, 10:59

Myślę, że chętnie się znajdą. Inaczej ZNS nie pracowałbym już nad następnymi egzemplarzami. A jest jeszcze trochę ikarów do wymiany. Szczególnie, gdy za niewygórowaną cenę można mieć (prawie) nowy autobus.

[ Dodano: 01 Gru 2008 10:59 ]
* A jak wiadomo prawie robi pewną różnicę.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-12-01, 11:11

Aż ciekawy jestem - dla jakiego przewoźnika robią kolejne egzeplarze :cool:

Patol

Post autor: Patol » 2008-12-01, 12:05

Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ