M081MB
Jeżeli już, to Włocławek miał szybciej automaty od Torunia, wszystkie 10 (dziś już 8) sztuk z automatami, więc nie możemy mówić o czymś takim...pesa120n pisze:Czy któreś z przedsiębiorstw posiada w swej flocie M081MB z automatyczną skrzynią biegów ? W Toruniu jeżdzi jeden z automatyczną pięciobiegową skrzynią Allisona, czyżby to rodzynek na skalę światową ?
- MADE IN HUNGARY
- Kierowca
- Posty: 166
- Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Odkopywania ciąg dalszy
Czy ktoś z Was wie, ile egzemplarzy Vero posiada 6-biegową skrzynię biegów, zamiast standardowej "piątki"?
Jak podaje MPK Kraków na swojej stronie "w piewszej i części trzeciej serii jest mechaniczna 5 biegowa skrzynia ZF, w drugiej i części trzeciej serii mechaniczna 6 biegowa skrzynia ZF".
Przypomnę tylko, że pierwsza seria to ta z 2005 roku obejmująca 32 traktory, druga z 2007 roku licząca 10 pojazdów i trzecia, ostatnia z 2008 roku - 8 sztuk.
Czy może inne wozy z dwóch ostatnich lat produkcji (np. te dla Bielska-Białej, czy też jedno dla MPK Ełk i MZK Bolesławiec) również mogą posiadać zmienioną skrzynię biegów?
Czy ktoś z Was wie, ile egzemplarzy Vero posiada 6-biegową skrzynię biegów, zamiast standardowej "piątki"?
Jak podaje MPK Kraków na swojej stronie "w piewszej i części trzeciej serii jest mechaniczna 5 biegowa skrzynia ZF, w drugiej i części trzeciej serii mechaniczna 6 biegowa skrzynia ZF".
Przypomnę tylko, że pierwsza seria to ta z 2005 roku obejmująca 32 traktory, druga z 2007 roku licząca 10 pojazdów i trzecia, ostatnia z 2008 roku - 8 sztuk.
Czy może inne wozy z dwóch ostatnich lat produkcji (np. te dla Bielska-Białej, czy też jedno dla MPK Ełk i MZK Bolesławiec) również mogą posiadać zmienioną skrzynię biegów?
Wszystkie wozy z MZK Bolesławiec posiadają tę samą jednostkę napędową oraz skrzynie biegów, czyli ZF S5-42, a różnią się jedynie wyposażeniem, typu pierwsze 4 (155-158) posiadały klimatyzację kabiny kierowcy, nomen omen już wykręconą oraz zwykłe fotele Astromal AM 2000 City 445, a dodatkowo wozy o numerach 157 i 158 posiadają 2 dodatkowe miejsca siedzące na rampie dla niepełnosprawnych (rozkładane) i one już posiadają normę spalania EURO III. 155 i 156 różni od 157 i 158 jakością wykładziny użytej do obicia schodów (odcień i gładkość) oraz bodajże inny jest kolor laminatów. Z różnic z zewnątrz odznaczają się: inne klapy nie doszedłem nawet na co
http://phototrans.eu/14,416527,0,Jelcz_M081MB_156.html - ten ma pełną
http://phototrans.eu/14,496777,0,Jelcz_M081MB3_158.html - ten z krateczką
Inne są wyciągi, czy tam nadmuchy powietrza, oby dwa roczniki posiadają szyberdachy.
Na przód 156 nie patrzcie, bo to jest typ na bank stosowany w roczniku 2000, a kto wie, czy nie w 2001, a ten został wymieniony po starciu z hałdą śniegu
Dodam, że na początku 2006r. w 158 zrobiono przekładkę foteli na Kiel Lite, a samo wnętrze prezentuje się teraz tak:
http://phototrans.eu/14,385384,0,Jelcz_M081MB3_158.html
edit 10.07.2011r. 17:50
Co do wozów 160 i 162 to różni je jedynie zabudowa wyciągów/nadmuchów powietrza, bo sam nie wiem, czy to wyciąga, czy dmucha 160 ma znany, obkręcany plastik, jak w na zdjęciu wnętrza 158, zaś 162 ma perforowaną podsufitkę
160 i 162 posiadają 1 szyberdach i 2 wentylatorki umieszczone na wysokości tylnego zwisu, posiadają innego producenta (albo model) pneumatyki drzwi oraz turystyczne fotele, w takim układzie i z taką samą tapicerką jak w 158, nie mają siedzeń na tylnym zwisie. Zmieniła się również technika łączenia laminatów z wykładziną podłogową oraz zastosowano lepszej jakości plastiki, mniej trzeszczące i bardziej odporne na nasze polskie drogi Zmieniło się również umiejscowienie świateł obrysowych z przodu. Wozy zyskały pomarańczowe wyświetlacze firmy pixel, posiadają elektroniczne tacho, na karty, dlatego nie jeżdżą na wycieczki jako jedyne 2 autobusy miejskie nie posiadają autokomputera Delikatnie zmieniła się zabudowa kabiny kierowcy - te nowsze wyglądają estetyczniej. CO do nagłośnienia - każdy posiada 4 głośniki na klasie, w tym 160 i 162 posiadają mikrofon, przez który można było mówić przez te głośniki, na obecną chwilę nie działa to ani w jednym, ani w drugim.
W każdej dostawie zmieniała się zabudowa po lewej stronie kierowcy, ale o tym, jak zrobie jakieś zdjęcia
http://phototrans.eu/14,416527,0,Jelcz_M081MB_156.html - ten ma pełną
http://phototrans.eu/14,496777,0,Jelcz_M081MB3_158.html - ten z krateczką
Inne są wyciągi, czy tam nadmuchy powietrza, oby dwa roczniki posiadają szyberdachy.
Na przód 156 nie patrzcie, bo to jest typ na bank stosowany w roczniku 2000, a kto wie, czy nie w 2001, a ten został wymieniony po starciu z hałdą śniegu
Dodam, że na początku 2006r. w 158 zrobiono przekładkę foteli na Kiel Lite, a samo wnętrze prezentuje się teraz tak:
http://phototrans.eu/14,385384,0,Jelcz_M081MB3_158.html
edit 10.07.2011r. 17:50
Co do wozów 160 i 162 to różni je jedynie zabudowa wyciągów/nadmuchów powietrza, bo sam nie wiem, czy to wyciąga, czy dmucha 160 ma znany, obkręcany plastik, jak w na zdjęciu wnętrza 158, zaś 162 ma perforowaną podsufitkę
160 i 162 posiadają 1 szyberdach i 2 wentylatorki umieszczone na wysokości tylnego zwisu, posiadają innego producenta (albo model) pneumatyki drzwi oraz turystyczne fotele, w takim układzie i z taką samą tapicerką jak w 158, nie mają siedzeń na tylnym zwisie. Zmieniła się również technika łączenia laminatów z wykładziną podłogową oraz zastosowano lepszej jakości plastiki, mniej trzeszczące i bardziej odporne na nasze polskie drogi Zmieniło się również umiejscowienie świateł obrysowych z przodu. Wozy zyskały pomarańczowe wyświetlacze firmy pixel, posiadają elektroniczne tacho, na karty, dlatego nie jeżdżą na wycieczki jako jedyne 2 autobusy miejskie nie posiadają autokomputera Delikatnie zmieniła się zabudowa kabiny kierowcy - te nowsze wyglądają estetyczniej. CO do nagłośnienia - każdy posiada 4 głośniki na klasie, w tym 160 i 162 posiadają mikrofon, przez który można było mówić przez te głośniki, na obecną chwilę nie działa to ani w jednym, ani w drugim.
W każdej dostawie zmieniała się zabudowa po lewej stronie kierowcy, ale o tym, jak zrobie jakieś zdjęcia
VINy zdobyte, cyfra 6 na dziesiątym miejscu świadczy, że zostały wyprodukowane w 2006 roku, z kolei dowody rejestracyjne mówią iż są rok młodsze - takie czary mary tylko w JelczuMichalbc pisze:Posiada ktoś Vin obojętnie jakiego Vero z 2008r.?
Jeżeli tak, prosiłbym o podanie, jeżeli nie - o spisanie
Mam pytanie dla wtajemniczonych. Do czego służy klapka umiejscowiona na lewej ścianie za przednią osią w m.in. radomskich Verach, w toruńskim rodzynku, czy też "poznańskich" traktorkach z Suwałk?
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Nie da się ukryć, że ta klapka jest podobna do tej od wlewu paliwa i właśnie dlatego na myśl mi też przychodzi, iż może to być pozostałość po próbie ekspansji na rynek brytyjski o czym plus minus w tamtych latach Jelcz myślał, czy też o "maltańskim epizodzie" którą to wyspę ZS chciały podbić swoim wyrobem M081MB - czyż ta teoria nie jest za bardzo spiskowa?Jack the Ripper pisze:To nie jest kapka, która osłania wlew paliwa ?
Automat posiada toruńskie Vero i radomski #1000 (jako jedyny egzemplarz należący do tego przewoźnika - reszta manuale, a tą pokrywę mają). Nie wiem jak suwalskie, ale poza tym, gdyby to był wlew oleju do skrzyni biegów, to podejrzewam, że posiadałby go także inne automatyczne M081MB jak np. te z MZK Leszno, czy wszystkie z Włocławka.Michalbc pisze:Jakie skrzynie nają te Vero? Jak automaty, to może być wlew oleju do skrzyni.
Jak się okazało pod tą pokrywą nic nie ma, a przeznaczona miała być do zewnętrznego dostępu zaworów od ogrzewania, ale z planów tych jednak nic nie wyszło.
A teraz mam wielką zagadkę: skąd w wielu źródłach internetowych, pojawia się info, iż M081MB posiada podłogę na wysokości 640mm? Katalogi z co prawda 2001 roku mówią o 760mm (jak i kilka innych źródeł zresztą też), a ja głupi uwierzyłem wikipedii, że podczas modernizacji silnika (z EURO 3) podłoga z 760mm, spadła na 640mm, co rzekomo okazało się nie prawdą i sam ostatnio z miarką się pofatygowałem i wyszło, ze M081MB/3 z 2006 posiada w I drzwiach dwa stopnie po prawie 22cm każdy. Niestety zapomniałem zmierzyć odległości od podłoża do I stopnia, ale założyłem, iż ma tyle samo, co w II drzwiach, czyli 34cm co łącznie daje 78cm - biorąc pod uwagę błąd, to wychodzi na to, że Jelczem M081MB od zawsze posiadają podłogę na tej wysokości i nie wiadomo skąd te 64cm wzięły się (no chyba, że wysokość podłoża do I stopnia wynosiła by tylko 20cm?)l.
A teraz mam wielką zagadkę: skąd w wielu źródłach internetowych, pojawia się info, iż M081MB posiada podłogę na wysokości 640mm? Katalogi z co prawda 2001 roku mówią o 760mm (jak i kilka innych źródeł zresztą też), a ja głupi uwierzyłem wikipedii, że podczas modernizacji silnika (z EURO 3) podłoga z 760mm, spadła na 640mm, co rzekomo okazało się nie prawdą i sam ostatnio z miarką się pofatygowałem i wyszło, ze M081MB/3 z 2006 posiada w I drzwiach dwa stopnie po prawie 22cm każdy. Niestety zapomniałem zmierzyć odległości od podłoża do I stopnia, ale założyłem, iż ma tyle samo, co w II drzwiach, czyli 34cm co łącznie daje 78cm - biorąc pod uwagę błąd, to wychodzi na to, że Jelczem M081MB od zawsze posiadają podłogę na tej wysokości i nie wiadomo skąd te 64cm wzięły się (no chyba, że wysokość podłoża do I stopnia wynosiła by tylko 20cm?)l.