M081MB

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...

Czy podoba ci sie M081MB

Tak
72
76%
Nie
23
24%
 
Liczba głosów: 95

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-08-07, 08:46

A czym różnią się BeHy od Deh ? ;)

PE 099

Post autor: PE 099 » 2007-08-07, 09:15

Inna kabina (bez szyby za plecami kierowcy). Inne malowanie. Z lewej między osiami "drzwi" do akumulatorów (w DeHach tego nie ma...) na razie tyle obserwacji. Zaraz jadę je "testować" to napiszę obserwacje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-08-07, 09:26

A czy Możesz zrobić im fotkę - od zewnątrz pojazdu ? ;)

Dziwny

Post autor: Dziwny » 2007-08-07, 14:06

PE 099 pisze:Z lewej między osiami "drzwi" do akumulatorów (w DeHach tego nie ma...)
A to nie jest do klimatyzatora ?
Poza tym różnią się jeszcze od starszych przednim wyświetlaczem. Jest on trochę szerszy a napisy są wyświetlane grubszą czcionką. Aha, jeszcze na lewym boku wszystkie trzy okna w przestrzeni pasażerskiej są otwierane.

PE 099

Post autor: PE 099 » 2007-08-07, 20:56

Po dogłębnych oględzinach stwierdzam że: (jak napisał _Dziwny_) jest to klima kierowcy (a dokładnie wlot powietrza, z której można się ochłodzić... :mruga: A i wyświetlacz nie dość że większy to jeszcze bez tej "półki" na niego... Ale również jest inny producent pneumatyki do drzwi, dzięki czemu się szybciej otwierają. Schody mają teraz kolor czerwony, a kabina ma inną szybę w drzwiach. Jak i nawiewy dla pasażerów z tyłu nie mają osłon. Ciemniejsza deska rozdzielcza, oraz inne ściany boczne. A radiotela MPK jest w innym miejscu, jak i zastosowano nagłośnienie przestrzeni pasażerskiej. I wydaje mi się że zastosowano mocniejszą jednostkę silnikową (820hLa w porównaniu z 816hLa w DeHach). Ale są spore kłopoty by ją odpalić... Jakaś wada fabryczna :wall: :shocked:

ppln

Post autor: ppln » 2007-08-16, 11:08

PE 099 pisze:Ale są spore kłopoty by ją odpalić...
Znaczy? Silnik gaśnie sam z siebie czy nie wydaje żadnego odgłosu przy próbie odpalenia? Jeśli to drugie to wystarczy zamknąć drzwi (warunek konieczny)

PE 099

Post autor: PE 099 » 2007-08-16, 11:14

Nie. Wygląda to tak:

1) Włożenie kluczyka;
2) Przekręcenie go;
3) Eeeeee khy khy (wszystko się telepie);
4) Po dłuższym "kaszlaniu" wyłączenie silnika;
5) Patrz pkt. 1-4;
6) Przy trzecim/ czwartym odpaleniu działa.

To tak obrazowo :diabeł:

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2007-09-12, 23:07

Mało tego DeHy mają skrzynię 5+R, a BeHa ma 6+R

Dziwny

Post autor: Dziwny » 2007-10-17, 18:12

Hannibal pisze:
Lopez pisze:Ani MPK ani ZTiP (wcześniej ZTP) nigdy się nie pytały pasażerów o zdanie w jakiejkolwiek kwestii
Chwila, chwila: a ankieta na temat pojazdu w testowej wówczas Scanii Castrosua ? ;) Była takowa bo sam wypełniałem. :)
Ja z kolei wypełniałem ankietę podczas testów Vero.

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-10-17, 20:11

Kiedy był testowany vero? Na jakich wówczas jeździł liniach?
[interesuję się KM od nieco ponad roku, wcześniej starałem się tylko bacznie rozglądać na ulicach ;) ]

Dziwny

Post autor: Dziwny » 2007-10-18, 12:47

Testowany był w kwietniu 2005 roku. Jeździł na liniach 113 i 121.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2007-10-18, 15:53

Dziwny pisze:Testowany był w kwietniu 2005 roku. Jeździł na liniach 113 i 121.
I był to Verczedes z MZK Bolesławiec...

ppln

Post autor: ppln » 2007-10-18, 20:49

Coffee pisze: I był to Verczedes z MZK Bolesławiec...
To nie ten z automatem?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2007-10-19, 00:11

ppln pisze:
Coffee pisze: I był to Verczedes z MZK Bolesławiec...
To nie ten z automatem?
Niet xD

Maciszyn

Post autor: Maciszyn » 2007-11-06, 18:36

Wg. mnie autobusik spoko, jedyne zastrzeżenia to te drzwi.... otwierają się i zamykają się zdecydowanie za długo.

pesa120n

Post autor: pesa120n » 2007-11-17, 15:07

"RM: Jak już wspominałem Wetlina będzie produkowana we wszystkich wersjach i odmianach, w tym także w odmianie miejskiej, zastępując M081 i H7-20."

uuuu VERO przechodzi już do historii.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2007-11-17, 15:12

Hmm dziwna polityka biorąc pod uwagę to, że to Jelcz skupia się na produkcji miejskich autobusów...

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2007-11-17, 20:09

Wątpię, by zastąpili tym Vero... :nuts:

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon » 2008-07-06, 09:51

Mam jedno pytanie, czy Vero w drugiej osi ma bliźniacze koła :?:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-07-06, 10:36

Szymon pisze:Mam jedno pytanie, czy Vero w drugiej osi ma bliźniacze koła :?:
Zgadza się - ma bliźniaki.

ODPOWIEDZ