PR110 z silnikiem RABA

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-05-24, 07:59

Kędzior pisze:
[ Dodano: 24 Maj 2009 01:25 ]
Obrazek
Taki ciekawy peer #RZE K502 z silnikiem RABA D2156. Przód z pewnością do poprawki, proszę kol. pr110 o zweryfikowanie ;)
Jest może gdzieś foto tej PeeRy?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4314
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-05-24, 12:13

Coffee pisze:Jest może gdzieś foto tej PeeRy?
Wnętrze jest na TWB:
Obrazek
Tak wygląda od tyłu:
Obrazek
A na tym jest pokazany jako drugoplanowy:
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-05-25, 10:00

Fajna jest ta "rabowa" PR-ka. Ciekawy jestem, czy to przewoźnik sam przebudował, czy ona taka była od początku ? :)

Jacek_Ch.

Post autor: Jacek_Ch. » 2009-05-25, 11:06

JP pisze: W latach 80-tych na Śląsku testowano dwupaliwowy napęd, tzn peerę z instalacją gazową i silnikiem D2156 dostosowanym do równoczesnego napędzania gazem ziemnym i olejem napędowym. Efektem była właśnie taka ciekawa peera z rabowskim silnikiem. Stwierdzono m.in. mniejsze zapylenie spalin. Autobus jak widać w końcu trafił do prywaciarza, u którego jeździł do kasacji.
Chciałoby się przewoźnikowi? Myślę że to robota jelcza. W sumie mógł pójść po prostu na przeróbkę do jelcza.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4314
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-05-25, 12:40

J-31 pisze:Fajna jest ta "rabowa" PR-ka. Ciekawy jestem, czy to przewoźnik sam przebudował, czy ona taka była od początku ? :)
Silnik taki miała od początku, układ drzwi 2-2-1 też, za to drzwi tylne były ponoć uszczelkowe.
Jacek_Ch. pisze:W sumie mógł pójść po prostu na przeróbkę do jelcza.
A ja uważam, że od nowości taki był.

A tak w ogóle: Dalszą dyskusję na temat tej peery możnaby wydzielić ;)

Bartek

Post autor: Bartek » 2009-05-25, 13:38

Przebudowanych peerek było więcej. Np. w Krakowie na bazie PR110 powstał pierwszy autobus zasilany metanem, mieleckie WSK zmodernizowało 5 jelczy, stosując w nich zmodernizowane jednostki napędowe, w zabudowie wieżowej! Krakowska ani śląska peerka były jedynie pojazdami badawczymi a mieleckie prototypy przyjęto na stan MKS gdzie kursowały aż do kasacji.
Jak widać, peerka Ślaska trafiła na Podkarpacie. Z tego co wiem nie była tankowana metanem, tylko olejem napędowym.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-05-25, 19:12

pr110 pisze:mieleckie WSK zmodernizowało 5 jelczy, stosując w nich zmodernizowane jednostki napędowe, w zabudowie wieżowej!
Jaki jest tego sens w autobusie wysokopodłogowym?

Bartek

Post autor: Bartek » 2009-05-25, 22:26

KKS pisze:Jaki jest tego sens w autobusie wysokopodłogowym?
Ja nie WSK, skąd mam to wiedzieć, mówię jak było.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-05-25, 23:26

Nie mam żadnych pretensji do Ciebie :P Myślałem, że może po prostu wiesz, jakie były motywy takich działań ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-05-26, 08:23

Może po prostu testowali jakieś rozwiązanie na przyszłość ;)

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2009-05-29, 10:39

KKS pisze:
pr110 pisze:mieleckie WSK zmodernizowało 5 jelczy, stosując w nich zmodernizowane jednostki napędowe, w zabudowie wieżowej!
Jaki jest tego sens w autobusie wysokopodłogowym?
Może próbowali w ten sposób uporać się z niską trwałością silnika SW680 w pozycji leżącej.

ODPOWIEDZ