Jelcz PR110

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Super. Dzięki za wyjaśnienie Lukmek :)


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wg. mnie ta kabina, albo od PR110T, albo od Jelcza 080 ? PR110M miały większe okno boczne ;)

:strzałka: http://phototrans.eu/14,440918,0,Jelcz_080_.html

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

J-31 pisze:Wg. mnie ta kabina, albo od PR110T, albo od Jelcza 080 ? PR110M miały większe okno boczne ;)
Od Jelcza PR110U/M. W latach ok. 1980 - 1985 część PRek wychodziła w tzw "wersji oszczędnościowej" z małymi okienkami. Zresztą widać ewidentnie, że drzwi do tego wynalazku są zrobione z płata drzwi PR110. A i jeszcze okienko pochodzi z okolic tylnych drzwi Jelcza PR110.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Ja by jednak obstawiał 080 ze względu na wycięcie we frontowej ścianie kabiny kombajny na dole (jakby po klapie przedniej z 080) ;) Drzwi i okienko boczne faktycznie są z PR110, jednak ten przód nie pasuje, może ten kombajn powstał z więcej niż jednego autobusu :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To może być faktycznie składak, z kilku różnych pojazdów ;)

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

A panowie jaka jest szyba w 080 :?:
Ja widzę w każdym Jelczu 080 zakończoną na dole prosto a nie łukowatą - jest to spowodowane osłoną silnika wewnątrz pojazdu i przez to innym przebiegiem profili konstrukcji. Owszem blacha przypomina wycięcia z "pszczółki" ale szyba przeczy tej teorii.

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Jelcz-Berliet PR110U

Post autor: zanzar »

I w Nowym Sączu Miłośnicy Komunikacji Miejskiej mają czwarty wóz:

Obrazek

Rok produkcji 1983 a więc PR110U, ostatni nowosądecki Jelcz godzień nosić znaczek Licencja Berliet. Stan wizualny nie zachwyca - wiele rzeczy ma "zmodernizowanych" no ale cóż - najważniejsze, że jest nasz. Jest nadzieja, że na wakacje 2012r. będzie wyglądał tak jak wyjechał z fabryki.

Oficjalna strona pojazdu: http://www.gsmk.org.pl/podstrony/jelcz_pr110u_278.php

W tej chwili w ruchu w MPK Nowy Sącz pozostaje 15 Jelczy PR110 i wszystkie to seria M. Najstarszy pochodzi z 1984r. ale jego los jest poważnie zagrożony.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Gratulacje. Ładnie się rozwijacie. Ile raz jechałem do Nowego Sącza, to właśnie obowiązkowo musiałem przejechać się jakąś PR-ką, by sobie przypomnieć klimat tych autobusów. I co najważniejsze tenże klimat w nowosądeckich PR-kach w zasadzie się nie zmienił :)

Pozostaje mi teraz tylko poczekać jak ją Zrobicie - aż się nie mogę doczekać, PR110 wyglądający jak nowy :-P

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Ja pamiętam jak w ¯ywcu kupili PR110M w 1991r. to urywałem się wcześniej ze szkoły, żeby się tym przejechać. W porównaniu w Autosanem H9-35 komfort jazdy był niesamowity. Klimat też do dzisiaj pamiętam, trzęsące się ściany, przy ruszaniu wibracje silnika przenosiły się na cały autobus, bujanie na dziurach. Niestety Jelcze te wycofano już po kilku latach ze względu na ogromną awaryjność i niską trwałość. Zdarzało się że silnik do remontu nie zrobił nawet 100 tys.km. o innych drobniejszych usterkach nie mówiąc.

Paweł

Post autor: Paweł »

A nie był to jeszcze 1990?

Natomiast kolegom z GSMK gratuluję nowego nabytku i trzymam kciuki za powodzenie projektu.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Może 1990, potem chyba też przyszła druga partia.

Paweł

Post autor: Paweł »

Partie były łącznie trzy, bo przecież jeszcze 322 i 323. Pierwsza partia była jeszcze za czasów MPK BB, czyli przed majem 91, ale wydaje mi się, że to był 90, bo pojawiły się one niedługo po migach. Z pierwszej partii intrygował mnie autobus nr 305.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Dlaczego akurat 305?

Paweł

Post autor: Paweł »

Bo jego wnętrze nawiązywało do PR-110U.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

W jaki sposób zabudowa tyłu PR-ki podmiejskiej różniła się od PR-ki miejskiej? Bo w tych pierwszych pośrodku znajdowała się dziwna skrzynia której zawartości nie znam, której w wersji miejskiej nie było http://www.phototrans.eu/14,375847,0,Je ... 20021.html

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Przecież to jest po prostu komora silnika. Nieodłączny element każdej międzymiastowej Peery.
Zawsze fajnie się wspinało do ostatniego rzędu.

Awatar użytkownika
Suchy
Posty: 156
Rejestracja: 2007-07-04, 14:44
Lokalizacja: Nowa Wieś (gm. Nisko)
Kontakt:

Post autor: Suchy »

http://www.infobus.com.pl/text.php?id=40478
ZMKS Stalowa Wola sprzedaje Jelcza PR110M#091 z 1992 r. za 6800 zł. Nieco wybrakowanego.http://www.fototransport.pl/details.php ... ode=search
Może na części się komuś przyda.

maciejka250

Post autor: maciejka250 »

Szkoda go.
Wszystkie fajne autobusy znikają :((

romek

Post autor: romek »

Jeszcze do niedawna Ostróda była królestwem tych autobusów. Pierwszy Jelcz - Berliet PR110U przyjechał tu z dniem 12.06.1981 i był chlubą zakładu. Puszczano go tylko na ówczesną linię nr 4 biegnącą po obwodnicy miasta ponieważ załoga bała się iż w ciasnych uliczkach mogą być problemy z tak długim autobusem. Obawy były bezpodstawne więc z Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunkacji Miejskiej w roku 1985 do Ostródy przydzielono dwa 6-letnie Jelcze PR110U po NG w WPKM. Potem już było tylko lepiej. Przez Ostródę przewinęło się około 20-25 tych autobusów. Ostatniego zakupiono w 1994 z MZK Grudziądz (został on rozbity w wakacje 2009 http://phototrans.eu/14,385656,0,Jelcz_PR110M_91.html ). Począwszy już od lat 90. zaczęto powolną kasację tych autobusów. Obecnie w zajezdni stacjonuje 7 PeeRek: 4 uczestniczą w ruchu liniowym, 2 oczekują na kasację z powodu niezaliczenia badań, ostatni jest juz gołym szkieletem i czeka kiedy złomiarze będą mieli czas po niego przyjechać. A tu kilka zdjęć:

W czasach świetności...
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I niestety teraz:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”