Jelcz PR110
Wg. mnie ta kabina, albo od PR110T, albo od Jelcza 080 ? PR110M miały większe okno boczne
http://phototrans.eu/14,440918,0,Jelcz_080_.html
http://phototrans.eu/14,440918,0,Jelcz_080_.html
Od Jelcza PR110U/M. W latach ok. 1980 - 1985 część PRek wychodziła w tzw "wersji oszczędnościowej" z małymi okienkami. Zresztą widać ewidentnie, że drzwi do tego wynalazku są zrobione z płata drzwi PR110. A i jeszcze okienko pochodzi z okolic tylnych drzwi Jelcza PR110.J-31 pisze:Wg. mnie ta kabina, albo od PR110T, albo od Jelcza 080 ? PR110M miały większe okno boczne
Jelcz-Berliet PR110U
I w Nowym Sączu Miłośnicy Komunikacji Miejskiej mają czwarty wóz:
Rok produkcji 1983 a więc PR110U, ostatni nowosądecki Jelcz godzień nosić znaczek Licencja Berliet. Stan wizualny nie zachwyca - wiele rzeczy ma "zmodernizowanych" no ale cóż - najważniejsze, że jest nasz. Jest nadzieja, że na wakacje 2012r. będzie wyglądał tak jak wyjechał z fabryki.
Oficjalna strona pojazdu: http://www.gsmk.org.pl/podstrony/jelcz_pr110u_278.php
W tej chwili w ruchu w MPK Nowy Sącz pozostaje 15 Jelczy PR110 i wszystkie to seria M. Najstarszy pochodzi z 1984r. ale jego los jest poważnie zagrożony.
Rok produkcji 1983 a więc PR110U, ostatni nowosądecki Jelcz godzień nosić znaczek Licencja Berliet. Stan wizualny nie zachwyca - wiele rzeczy ma "zmodernizowanych" no ale cóż - najważniejsze, że jest nasz. Jest nadzieja, że na wakacje 2012r. będzie wyglądał tak jak wyjechał z fabryki.
Oficjalna strona pojazdu: http://www.gsmk.org.pl/podstrony/jelcz_pr110u_278.php
W tej chwili w ruchu w MPK Nowy Sącz pozostaje 15 Jelczy PR110 i wszystkie to seria M. Najstarszy pochodzi z 1984r. ale jego los jest poważnie zagrożony.
Gratulacje. Ładnie się rozwijacie. Ile raz jechałem do Nowego Sącza, to właśnie obowiązkowo musiałem przejechać się jakąś PR-ką, by sobie przypomnieć klimat tych autobusów. I co najważniejsze tenże klimat w nowosądeckich PR-kach w zasadzie się nie zmienił
Pozostaje mi teraz tylko poczekać jak ją Zrobicie - aż się nie mogę doczekać, PR110 wyglądający jak nowy
Pozostaje mi teraz tylko poczekać jak ją Zrobicie - aż się nie mogę doczekać, PR110 wyglądający jak nowy
Ja pamiętam jak w ¯ywcu kupili PR110M w 1991r. to urywałem się wcześniej ze szkoły, żeby się tym przejechać. W porównaniu w Autosanem H9-35 komfort jazdy był niesamowity. Klimat też do dzisiaj pamiętam, trzęsące się ściany, przy ruszaniu wibracje silnika przenosiły się na cały autobus, bujanie na dziurach. Niestety Jelcze te wycofano już po kilku latach ze względu na ogromną awaryjność i niską trwałość. Zdarzało się że silnik do remontu nie zrobił nawet 100 tys.km. o innych drobniejszych usterkach nie mówiąc.
W jaki sposób zabudowa tyłu PR-ki podmiejskiej różniła się od PR-ki miejskiej? Bo w tych pierwszych pośrodku znajdowała się dziwna skrzynia której zawartości nie znam, której w wersji miejskiej nie było http://www.phototrans.eu/14,375847,0,Je ... 20021.html
http://www.infobus.com.pl/text.php?id=40478
ZMKS Stalowa Wola sprzedaje Jelcza PR110M#091 z 1992 r. za 6800 zł. Nieco wybrakowanego.http://www.fototransport.pl/details.php ... ode=search
Może na części się komuś przyda.
ZMKS Stalowa Wola sprzedaje Jelcza PR110M#091 z 1992 r. za 6800 zł. Nieco wybrakowanego.http://www.fototransport.pl/details.php ... ode=search
Może na części się komuś przyda.
Jeszcze do niedawna Ostróda była królestwem tych autobusów. Pierwszy Jelcz - Berliet PR110U przyjechał tu z dniem 12.06.1981 i był chlubą zakładu. Puszczano go tylko na ówczesną linię nr 4 biegnącą po obwodnicy miasta ponieważ załoga bała się iż w ciasnych uliczkach mogą być problemy z tak długim autobusem. Obawy były bezpodstawne więc z Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunkacji Miejskiej w roku 1985 do Ostródy przydzielono dwa 6-letnie Jelcze PR110U po NG w WPKM. Potem już było tylko lepiej. Przez Ostródę przewinęło się około 20-25 tych autobusów. Ostatniego zakupiono w 1994 z MZK Grudziądz (został on rozbity w wakacje 2009 http://phototrans.eu/14,385656,0,Jelcz_PR110M_91.html ). Począwszy już od lat 90. zaczęto powolną kasację tych autobusów. Obecnie w zajezdni stacjonuje 7 PeeRek: 4 uczestniczą w ruchu liniowym, 2 oczekują na kasację z powodu niezaliczenia badań, ostatni jest juz gołym szkieletem i czeka kiedy złomiarze będą mieli czas po niego przyjechać. A tu kilka zdjęć:
W czasach świetności...
I niestety teraz:
W czasach świetności...
I niestety teraz: