Jelcz PR110
Ja bym sięnie martwił
Ja póki co się nie martwię, bo u nas jest "istne jeżdżące muzeum" i chyba najliczniejsze okazy PR110 w Polsce. Także przez parę lat chyba się sytuacja nie zmieni, a przynajmniej się na to nie zanosi!
Ostatnio zmieniony 2010-10-24, 23:39 przez TomekMKM, łącznie zmieniany 2 razy.
A ja mam do was takie dziwne pytanie.
Gdy byłem mały, lubiłem "te stare" ( , dziś wiem, że to PR110 ) z pewnego powodu. Otóż strasznie podobał mi się dźwięk przy wrzucaniu kolejnego biegu. Chodzi mi o takie przeciągłe "jęknięcie", w momencie, gdy kierowca puszczał gaz zmieniając bieg.
Potem miałem przerwę w jeżdżeniu autobusami, a wtedy peerkom zrobiono NG, i jęknięcie zniknęło . To znaczy wciąż jest, ale "to już nie to samo".
I tu pytanie: Czy peery bez NG/z poza Rzeszowa wydają ten "piękny" dźwięk? Zwrócił ktoś na to uwagę, albo pamięta taki odgłos?
Gdy byłem mały, lubiłem "te stare" ( , dziś wiem, że to PR110 ) z pewnego powodu. Otóż strasznie podobał mi się dźwięk przy wrzucaniu kolejnego biegu. Chodzi mi o takie przeciągłe "jęknięcie", w momencie, gdy kierowca puszczał gaz zmieniając bieg.
Potem miałem przerwę w jeżdżeniu autobusami, a wtedy peerkom zrobiono NG, i jęknięcie zniknęło . To znaczy wciąż jest, ale "to już nie to samo".
I tu pytanie: Czy peery bez NG/z poza Rzeszowa wydają ten "piękny" dźwięk? Zwrócił ktoś na to uwagę, albo pamięta taki odgłos?
Korzystając z tego tematu, Pozwólcie, że pomęczę trochę naszego Przemyskiego kolegę - czyli ŁK-MZK... chodzi mi konkretnie o PR110M CNG, MZK Przemyśl
ŁK-MZK tak sobie przeglądam naszą galerię i pamiętam, że czas jakiś temu MZK wysłało do Mielca - o ile dobrze pamiętam - jedną z PR-ek na zagazowanie.
Nie pamiętam numeru taborowego tamtego pojazdu, ale z tego co widzę są kolejne dwa autobusy. #284 i #285
To są już dwa PR110M CNG, czy trzy ?
Oba autobusy (#284 i #285) wyglądają, jak fabrycznie nowe
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=21699
I dla porównania - tak wyglądał #284 jeszcze w marcu tego roku
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19330
Swego czasu Pisałeś coś na ten temat, ale czy Możesz przypomnieć ile docelowo PR-ek trafi na zagazowanie ?
Tak oto pytam, bo to chyba jest dobry kierunek. Autobusy fantastycznie się prezentują
ŁK-MZK tak sobie przeglądam naszą galerię i pamiętam, że czas jakiś temu MZK wysłało do Mielca - o ile dobrze pamiętam - jedną z PR-ek na zagazowanie.
Nie pamiętam numeru taborowego tamtego pojazdu, ale z tego co widzę są kolejne dwa autobusy. #284 i #285
To są już dwa PR110M CNG, czy trzy ?
Oba autobusy (#284 i #285) wyglądają, jak fabrycznie nowe
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=21699
I dla porównania - tak wyglądał #284 jeszcze w marcu tego roku
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19330
Swego czasu Pisałeś coś na ten temat, ale czy Możesz przypomnieć ile docelowo PR-ek trafi na zagazowanie ?
Tak oto pytam, bo to chyba jest dobry kierunek. Autobusy fantastycznie się prezentują
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
Był z reguły stały przydział kierowców.J-31 pisze:O ja chromolę - skrzynia biegów... ręczna, przez "joysticki"... sztuk dwie
Ilu kierowców tym jeździ ? Bo każdy to usiądzie w tej kabinie, musi jednak przejść szkolenie
Teraz już nie wiem, bo PWHD występuje u nas w tej chwili tylko pod postacią busiarzy podbierających pasażerów Guliwerowi do Świdnicy. (Obsługa linii 908 przez PWHD zakończyła się z dniem 3 maja br., kiedy to na Wisznię Małą weszło DLA z równie dziwacznymi pojazdami )
Co do "dźwigni zmiany biegów", to na dole jest instrukcja obsługi
Kod: Zaznacz cały
- bieg 1: lewy dżojstik do przodu, prawy na środku
- bieg 2: lewy do tylu, prawy na środku
- bieg 3: lewy do przodu, prawy do prawej
- bieg 4: lewy do tyłu, prawy do prawej
- luz: na środku obydwa
- bieg wsteczny: lewy na środku, prawy w lewo
Ostatnio zmieniony 2010-12-21, 16:07 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
Myślę, że chodziło o koszta i możliwości techniczne - w SAMie jest niska podłoga bez podestów i ciężko byłoby poprowadzić cięgna łączące drążek zmiany biegów ze skrzynią, stąd zastosowano takie rozwiązanie, że siłowniki przy skrzyni biegów pełnią rolę cięgien i kierowca guzikami wymusza po prostu żądane ustawienie. Można było oczywiście wymienić skrzynię na automatyczną, ale byłoby to zapewne dużo droższe rozwiązanie.
Wg. mnie ta kabina, albo od PR110T, albo od Jelcza 080 ? PR110M miały większe okno boczne
http://phototrans.eu/14,440918,0,Jelcz_080_.html
http://phototrans.eu/14,440918,0,Jelcz_080_.html
Od Jelcza PR110U/M. W latach ok. 1980 - 1985 część PRek wychodziła w tzw "wersji oszczędnościowej" z małymi okienkami. Zresztą widać ewidentnie, że drzwi do tego wynalazku są zrobione z płata drzwi PR110. A i jeszcze okienko pochodzi z okolic tylnych drzwi Jelcza PR110.J-31 pisze:Wg. mnie ta kabina, albo od PR110T, albo od Jelcza 080 ? PR110M miały większe okno boczne