Jelcz PR110
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny - w przypadku takich konstrukcji sprzed lat, wygląd zewnętrzny to nie wszystko. Dużo zależy od stanu bebech i kratownicy. Wóz może wyglądać jak funkiel nówka, ale od strony technicznej być kwalifikowany tylko do złomu i odwrotnie.
#3873 też nie wyglądał za ciekawie, ale teraz jest w świetnym stanie. Pal licho, że silnik nieoryginalny, ważne że jeździ!
Z kolei np. wrocławskie 120MM/1 wyglądać, wyglądają, ale to tylko pozory. Duża ilość z nich jest wygięta w pałąk (9029; 9022 swego czasu), silnik wydziela zdecydowanie za dużo ciemnego dymu przy gazowaniu (tu ewenementy - 9002; 9029). Rozpisywać się dalej nie będe, bo to nie jest zbytnio w temacie.
#3873 też nie wyglądał za ciekawie, ale teraz jest w świetnym stanie. Pal licho, że silnik nieoryginalny, ważne że jeździ!
Z kolei np. wrocławskie 120MM/1 wyglądać, wyglądają, ale to tylko pozory. Duża ilość z nich jest wygięta w pałąk (9029; 9022 swego czasu), silnik wydziela zdecydowanie za dużo ciemnego dymu przy gazowaniu (tu ewenementy - 9002; 9029). Rozpisywać się dalej nie będe, bo to nie jest zbytnio w temacie.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Szanowni moi kochani forumowicze przedstawiam wam wersję Jelcza PR110 z silnikiem.....MAN Jak mi mówili koledzy z długim stażem pracy z zajezdni tak miały wyglądać u nas pierwsze Jelcze 120MM (700, 701, 702). Ile w tym prawdy to nie wiem. Liczę na waszą pomoc co do tego tematu i jak coś to z góry dzięki Poniżej zamieszczam zdjęcia z prospektu Jelcza :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62c ... 449e3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb8 ... 3059d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14b ... b882c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f2 ... ed42e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/020 ... eb2fe.html
Miłego oglądania
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62c ... 449e3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb8 ... 3059d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14b ... b882c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f2 ... ed42e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/020 ... eb2fe.html
Miłego oglądania
Hmm, coś w tym stylu do niedawna jeździło jeszcze po Wrocławiu. http://www.phototrans.eu/15,1088,2.html
To mnie wcale nie dziwi, bo nasze (warszawskie) 120MM z roku 1992, to były de facto PR110 z lekko tylko zmodyfikowanym czołem no i były drobne różnice z oknami i na włazach bocznych - ale tak naprawdę to była wciąż typowa PR-kaJELCZU85 pisze:Szanowni moi kochani forumowicze przedstawiam wam wersję Jelcza PR110 z silnikiem.....MAN
Ja bym sięnie martwił
Ja póki co się nie martwię, bo u nas jest "istne jeżdżące muzeum" i chyba najliczniejsze okazy PR110 w Polsce. Także przez parę lat chyba się sytuacja nie zmieni, a przynajmniej się na to nie zanosi!
Ostatnio zmieniony 2010-10-24, 23:39 przez TomekMKM, łącznie zmieniany 2 razy.
A ja mam do was takie dziwne pytanie.
Gdy byłem mały, lubiłem "te stare" ( , dziś wiem, że to PR110 ) z pewnego powodu. Otóż strasznie podobał mi się dźwięk przy wrzucaniu kolejnego biegu. Chodzi mi o takie przeciągłe "jęknięcie", w momencie, gdy kierowca puszczał gaz zmieniając bieg.
Potem miałem przerwę w jeżdżeniu autobusami, a wtedy peerkom zrobiono NG, i jęknięcie zniknęło . To znaczy wciąż jest, ale "to już nie to samo".
I tu pytanie: Czy peery bez NG/z poza Rzeszowa wydają ten "piękny" dźwięk? Zwrócił ktoś na to uwagę, albo pamięta taki odgłos?
Gdy byłem mały, lubiłem "te stare" ( , dziś wiem, że to PR110 ) z pewnego powodu. Otóż strasznie podobał mi się dźwięk przy wrzucaniu kolejnego biegu. Chodzi mi o takie przeciągłe "jęknięcie", w momencie, gdy kierowca puszczał gaz zmieniając bieg.
Potem miałem przerwę w jeżdżeniu autobusami, a wtedy peerkom zrobiono NG, i jęknięcie zniknęło . To znaczy wciąż jest, ale "to już nie to samo".
I tu pytanie: Czy peery bez NG/z poza Rzeszowa wydają ten "piękny" dźwięk? Zwrócił ktoś na to uwagę, albo pamięta taki odgłos?