Jelcz PR110

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
PAFAWAG

Jelcz PR110

Post autor: PAFAWAG »

Fragment Młodego Technika nr 9/1977... :)
ObrazekObrazek

Posty wydzielone z tematu: "Jelcz Berliet PR100". Mod. J-31 ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

PAFAWAG pisze:Fragment Młodego Technika nr 9/1977...
Z tego co jednak widzę po zdjęciu to musi być pojazd wyprodukowany już w ZSJ "Jelcz", natomiast ciekawi mnie co się stało z testerem, który przyjechał do Warszawy... z Francji ;)

:strzałka: http://www.przegubowiec.pl/bus/katalog/ ... pr110.html

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Wszystkie PR110 były wyposażone wsilniki Leyland 680?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Nie, nie wszystkie. Jak w przypadku wielu autobusów "baj JZS" tak i ta konstrukcja służyła do testowania różnych silników oraz zastosowań konstrukcyjnych.

Wspomniany kiedyś przeze mnie PR110M z silnikiem RABA D2156, czy choćby Jelcz PR110MM, który powstał w JZS w celu przetestowania silniku MAN D2566UH/205 - swoją drogą podobnego do montowanego w Manach SL200. Testy zakończyły się pomyślnie i to dzięki tym konstrukcjom zaczęto w późniejszych modelach JZS montować silniki tej firmy. (vide M11/L11, 120MM, 120MM/1, M121M itd.)

Konstrukcja PR110 była swoistym poligonem doświadczalnym i to co wyżej podałem, to tylko niewielka część prototypów na jej bazie, trzeba jeszcze wziąć pod uwagę prototypy trolejbusów PR110E/T. Kto wie, ile jeszcze dziwacznych odmian tej konstrukcji nie ujrzało światła dziennego.

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Jelcz PR110U w dobrym stanie!

Post autor: tantus »

Mam pilne ogłoszenie! Syndyk masy upadłościowej Jelcz S.A. sprzedaje autobus Jelcz PR110U, który służył w fabryce za laboratorium. Dzięki temu większość czasu spędził w hali, pod dachem, więc jest zachowany w bardzo dobrym stanie. Ma tylko ok. 40 000 km przebiegu, niestety wnętrznie nie jest oryginalne i przeszło dość istotne modyfikacje. Autobus można nabyć w drodze przetargu, który zostanie rozstrzygnięty 22 czerwca (w poniedziałek). Aby wziąć w nim udział, trzeba do jutra do godziny 15:00 wpłacić wadium, które wynosi 550 zł. To naprawdę dobra okazja, zwłaszcza dla klubów miłośników autobusów, dla których - po odpowiednich przeróbkach - z pewnością byłaby to istna perełka!!! Warto ocalić ten wyjątkowy pojazd!!!
Więcej informacji: http://hotele.jelcz.com.pl/pl_index.html

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

tantus pisze:Warto ocalić ten wyjątkowy pojazd!!!
Nie oszukujmy się - moim zdaniem z pewnością kupi go ktoś, kto go będzie chciał w ruchu planowym eksploatować (skoro tylko 40k przebiegu, większość życia spędzona pod halą itd.). A wnętrze nie będzie problemem, pewnie przerobią je jeszcze bardziej... :|

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

PAFAWAG pisze:
tantus pisze:Warto ocalić ten wyjątkowy pojazd!!!
Nie oszukujmy się - moim zdaniem z pewnością kupi go ktoś, kto go będzie chciał w ruchu planowym eksploatować
Taki pewny jesteś? A czy widziałeś go w jakim jest stanie, kiedy ostatnim razem jeździł o własnych siłach, ba, czy w ogóle go na oczy widziałeś?

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus »

Ponoć ostatni raz był używany przy badaniach prototypu Jelcza M121M z silnikiem MAN Euro 5, w listopadzie 2008 r.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Kędzior pisze:Taki pewny jesteś?
To tylko gdybanie...
Kędzior pisze:A czy widziałeś go w jakim jest stanie
Skoro głównie stał w hali, to zapewne przegniły nie jest. Doprowadzenie silnika do stanu używalności byłoby chyba największym wyzwaniem (jeżeli nie był należycie zabezpieczony na czas postoju, który na szczęście zbyt długo nie trwał), z zawieszeniem można sobie poradzić...
tantus pisze:Ponoć ostatni raz był używany przy badaniach prototypu Jelcza M121M z silnikiem MAN Euro 5, w listopadzie 2008 r.
No, czyli ruszał się wcale nie tak dawno, pół biedy.
Kędzior pisze:ba, czy w ogóle go na oczy widziałeś
No nie, i co?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kędzior ma trochę racji. Rzeczywiście warto byłoby zobaczyć tą PR-ka chociażby na zdjęciach. Wtedy można byłoby ją ocenić - czy warto kupić ;)

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Moim zdaniem jest warta kupienia bez patrzenia - w końcu PR110U to rzadki okaz.

Bartek

Post autor: Bartek »

http://www.phototrans.eu/14,3159,0.html Tu masz kawałek peerki. Kupmy sobie, będzie forumowy wóz :P

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Eeee... cofam to co powiedziałem...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Należało się tego spodziewać, że ta PR-ka jest w w nie najciekawszym stanie ;)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Toto ma jakąś aparaturę pomiarową w środku zamontowaną (skoro otwór okienny jest w 2/3 zakryty blachą)?... Chociaż to tylko kawałeczek pojazdu, kto wie, jak wygląda reszta... Mam nadzieję, że nie gorzej :P Coś mnie jednak opuszcza ten hurraoptymizm co do jej przyszłej liniowej służby (a do statusu zabytku nadal pozostaję sceptyczny).
pr110 pisze:Kupmy sobie, będzie forumowy wóz
BTW kiedyś był w dobrym stanie 080 do kupienia (ale nie w JZS-ie) :P

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny - w przypadku takich konstrukcji sprzed lat, wygląd zewnętrzny to nie wszystko. Dużo zależy od stanu bebech i kratownicy. Wóz może wyglądać jak funkiel nówka, ale od strony technicznej być kwalifikowany tylko do złomu i odwrotnie.
#3873 też nie wyglądał za ciekawie, ale teraz jest w świetnym stanie. Pal licho, że silnik nieoryginalny, ważne że jeździ!

Z kolei np. wrocławskie 120MM/1 wyglądać, wyglądają, ale to tylko pozory. Duża ilość z nich jest wygięta w pałąk (9029; 9022 swego czasu), silnik wydziela zdecydowanie za dużo ciemnego dymu przy gazowaniu (tu ewenementy - 9002; 9029). Rozpisywać się dalej nie będe, bo to nie jest zbytnio w temacie.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Ma ktoś może fotę kabiny PR110U z lat 1978 - 1982?

JELCZU85

Post autor: JELCZU85 »

Szanowni moi kochani forumowicze przedstawiam wam wersję Jelcza PR110 z silnikiem.....MAN :shocked: Jak mi mówili koledzy z długim stażem pracy z zajezdni tak miały wyglądać u nas pierwsze Jelcze 120MM (700, 701, 702). Ile w tym prawdy to nie wiem. Liczę na waszą pomoc co do tego tematu i jak coś to z góry dzięki ;) Poniżej zamieszczam zdjęcia z prospektu Jelcza :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62c ... 449e3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb8 ... 3059d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14b ... b882c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f2 ... ed42e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/020 ... eb2fe.html

Miłego oglądania ;)

Awatar użytkownika
Adam_pl
Posty: 115
Rejestracja: 2007-12-03, 17:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Adam_pl »

Hmm, coś w tym stylu do niedawna jeździło jeszcze po Wrocławiu. http://www.phototrans.eu/15,1088,2.html :)

JELCZU85

Post autor: JELCZU85 »

Ciekawe...szkoda tego pojazdu. Stoi może on u was na zajezdni jeszcze ?? Szukałem tego modelu i z chęcią bym go jeszcze obejrzał :D Dzięki za pomoc ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”