Jelcz PR110
Z tego co jednak widzę po zdjęciu to musi być pojazd wyprodukowany już w ZSJ "Jelcz", natomiast ciekawi mnie co się stało z testerem, który przyjechał do Warszawy... z FrancjiPAFAWAG pisze:Fragment Młodego Technika nr 9/1977...
http://www.przegubowiec.pl/bus/katalog/ ... pr110.html
Nie, nie wszystkie. Jak w przypadku wielu autobusów "baj JZS" tak i ta konstrukcja służyła do testowania różnych silników oraz zastosowań konstrukcyjnych.
Wspomniany kiedyś przeze mnie PR110M z silnikiem RABA D2156, czy choćby Jelcz PR110MM, który powstał w JZS w celu przetestowania silniku MAN D2566UH/205 - swoją drogą podobnego do montowanego w Manach SL200. Testy zakończyły się pomyślnie i to dzięki tym konstrukcjom zaczęto w późniejszych modelach JZS montować silniki tej firmy. (vide M11/L11, 120MM, 120MM/1, M121M itd.)
Konstrukcja PR110 była swoistym poligonem doświadczalnym i to co wyżej podałem, to tylko niewielka część prototypów na jej bazie, trzeba jeszcze wziąć pod uwagę prototypy trolejbusów PR110E/T. Kto wie, ile jeszcze dziwacznych odmian tej konstrukcji nie ujrzało światła dziennego.
Wspomniany kiedyś przeze mnie PR110M z silnikiem RABA D2156, czy choćby Jelcz PR110MM, który powstał w JZS w celu przetestowania silniku MAN D2566UH/205 - swoją drogą podobnego do montowanego w Manach SL200. Testy zakończyły się pomyślnie i to dzięki tym konstrukcjom zaczęto w późniejszych modelach JZS montować silniki tej firmy. (vide M11/L11, 120MM, 120MM/1, M121M itd.)
Konstrukcja PR110 była swoistym poligonem doświadczalnym i to co wyżej podałem, to tylko niewielka część prototypów na jej bazie, trzeba jeszcze wziąć pod uwagę prototypy trolejbusów PR110E/T. Kto wie, ile jeszcze dziwacznych odmian tej konstrukcji nie ujrzało światła dziennego.
Jelcz PR110U w dobrym stanie!
Mam pilne ogłoszenie! Syndyk masy upadłościowej Jelcz S.A. sprzedaje autobus Jelcz PR110U, który służył w fabryce za laboratorium. Dzięki temu większość czasu spędził w hali, pod dachem, więc jest zachowany w bardzo dobrym stanie. Ma tylko ok. 40 000 km przebiegu, niestety wnętrznie nie jest oryginalne i przeszło dość istotne modyfikacje. Autobus można nabyć w drodze przetargu, który zostanie rozstrzygnięty 22 czerwca (w poniedziałek). Aby wziąć w nim udział, trzeba do jutra do godziny 15:00 wpłacić wadium, które wynosi 550 zł. To naprawdę dobra okazja, zwłaszcza dla klubów miłośników autobusów, dla których - po odpowiednich przeróbkach - z pewnością byłaby to istna perełka!!! Warto ocalić ten wyjątkowy pojazd!!!
Więcej informacji: http://hotele.jelcz.com.pl/pl_index.html
Więcej informacji: http://hotele.jelcz.com.pl/pl_index.html
Nie oszukujmy się - moim zdaniem z pewnością kupi go ktoś, kto go będzie chciał w ruchu planowym eksploatować (skoro tylko 40k przebiegu, większość życia spędzona pod halą itd.). A wnętrze nie będzie problemem, pewnie przerobią je jeszcze bardziej...tantus pisze:Warto ocalić ten wyjątkowy pojazd!!!
Taki pewny jesteś? A czy widziałeś go w jakim jest stanie, kiedy ostatnim razem jeździł o własnych siłach, ba, czy w ogóle go na oczy widziałeś?PAFAWAG pisze:Nie oszukujmy się - moim zdaniem z pewnością kupi go ktoś, kto go będzie chciał w ruchu planowym eksploatowaćtantus pisze:Warto ocalić ten wyjątkowy pojazd!!!
To tylko gdybanie...Kędzior pisze:Taki pewny jesteś?
Skoro głównie stał w hali, to zapewne przegniły nie jest. Doprowadzenie silnika do stanu używalności byłoby chyba największym wyzwaniem (jeżeli nie był należycie zabezpieczony na czas postoju, który na szczęście zbyt długo nie trwał), z zawieszeniem można sobie poradzić...Kędzior pisze:A czy widziałeś go w jakim jest stanie
No, czyli ruszał się wcale nie tak dawno, pół biedy.tantus pisze:Ponoć ostatni raz był używany przy badaniach prototypu Jelcza M121M z silnikiem MAN Euro 5, w listopadzie 2008 r.
No nie, i co?Kędzior pisze:ba, czy w ogóle go na oczy widziałeś
http://www.phototrans.eu/14,3159,0.html Tu masz kawałek peerki. Kupmy sobie, będzie forumowy wóz
Toto ma jakąś aparaturę pomiarową w środku zamontowaną (skoro otwór okienny jest w 2/3 zakryty blachą)?... Chociaż to tylko kawałeczek pojazdu, kto wie, jak wygląda reszta... Mam nadzieję, że nie gorzej Coś mnie jednak opuszcza ten hurraoptymizm co do jej przyszłej liniowej służby (a do statusu zabytku nadal pozostaję sceptyczny).
BTW kiedyś był w dobrym stanie 080 do kupienia (ale nie w JZS-ie)pr110 pisze:Kupmy sobie, będzie forumowy wóz
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny - w przypadku takich konstrukcji sprzed lat, wygląd zewnętrzny to nie wszystko. Dużo zależy od stanu bebech i kratownicy. Wóz może wyglądać jak funkiel nówka, ale od strony technicznej być kwalifikowany tylko do złomu i odwrotnie.
#3873 też nie wyglądał za ciekawie, ale teraz jest w świetnym stanie. Pal licho, że silnik nieoryginalny, ważne że jeździ!
Z kolei np. wrocławskie 120MM/1 wyglądać, wyglądają, ale to tylko pozory. Duża ilość z nich jest wygięta w pałąk (9029; 9022 swego czasu), silnik wydziela zdecydowanie za dużo ciemnego dymu przy gazowaniu (tu ewenementy - 9002; 9029). Rozpisywać się dalej nie będe, bo to nie jest zbytnio w temacie.
#3873 też nie wyglądał za ciekawie, ale teraz jest w świetnym stanie. Pal licho, że silnik nieoryginalny, ważne że jeździ!
Z kolei np. wrocławskie 120MM/1 wyglądać, wyglądają, ale to tylko pozory. Duża ilość z nich jest wygięta w pałąk (9029; 9022 swego czasu), silnik wydziela zdecydowanie za dużo ciemnego dymu przy gazowaniu (tu ewenementy - 9002; 9029). Rozpisywać się dalej nie będe, bo to nie jest zbytnio w temacie.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Szanowni moi kochani forumowicze przedstawiam wam wersję Jelcza PR110 z silnikiem.....MAN Jak mi mówili koledzy z długim stażem pracy z zajezdni tak miały wyglądać u nas pierwsze Jelcze 120MM (700, 701, 702). Ile w tym prawdy to nie wiem. Liczę na waszą pomoc co do tego tematu i jak coś to z góry dzięki Poniżej zamieszczam zdjęcia z prospektu Jelcza :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62c ... 449e3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb8 ... 3059d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14b ... b882c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f2 ... ed42e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/020 ... eb2fe.html
Miłego oglądania
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62c ... 449e3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb8 ... 3059d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14b ... b882c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f2 ... ed42e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/020 ... eb2fe.html
Miłego oglądania
Hmm, coś w tym stylu do niedawna jeździło jeszcze po Wrocławiu. http://www.phototrans.eu/15,1088,2.html