Ostatnie modele danej serii

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Ostatnie modele danej serii

Post autor: tantus » 2009-07-09, 16:21

Witam

Tak ostatnio się zastanawiałem dokąd trafiły ostatnie wyprodukowane egzemplarze poszczególnych serii modelowych Jelcza. Wg moich informacji:

M081 Vero - MPK Kraków
M101 Salus - MZK Kutno
M120 Supero - MPK Rzeszów (wersja CNG), Hajdu Volan Debrecen (wersja Diesel)
M121 Mastero - MZA Warszawa (?)
M125 Vecto - PKM Katowice
M181 Tantus - KM Płock albo MPK Kraków

Jeśli ktoś może poprawić/uzupełnić tę listę, to piszcie :)

Pozdrawiam

Bartek

Post autor: Bartek » 2009-07-09, 16:26

tantus pisze:M121 Mastero - MZA Warszawa (?)
Chyba Leszno razem z ostatnimi M083C

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-07-09, 16:31

Ostatni M083C jest w Krakowie (#DA105)

Ostanie Mastero CNG w Rzeszowie.
A ostatni Tantus w Płocku.

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2009-07-09, 23:19

A dwa egzemplarze M121I dla KMŁ Łomianki?

Haribo

Post autor: Haribo » 2009-07-09, 23:32

Czy to nie były te z Solca ??

ppln

Post autor: ppln » 2009-07-09, 23:35

Jeśli chodzi o Vero to jest opcja, że ostatnie jest w MPK Łódź (takie białe, lokalno/turystyczne z jednym skrzydłem drzwi i bez kabiny) przy czym jeszcze nie był widziany na mieście, tylko na zajezdni

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-07-09, 23:50

Filip7370 pisze:A dwa egzemplarze M121I dla KMŁ Łomianki?
To starsze gnioty odbudowane w Solcu

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-07-10, 00:12

plocmaster pisze:
Filip7370 pisze:A dwa egzemplarze M121I dla KMŁ Łomianki?
To starsze gnioty odbudowane w Solcu
Jak już coś, to te z Solca mają silniki Mana.
W KMŁ mają M121I (#33 i #34) i prawdopodobnie są to dwa ostatnie fabryczne gnioty...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29131
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-10, 08:21

Tak, KM Łomianki zakupił zarówno fabrycznie nowe M121I z Jelcza, jak również kupili M121M odbudowanego w Solcu Kujawskim. ;)

I chyba te Łomiankowskie M121I/4 były faktycznie ostatnim - dostawa, czerwiec 2008 r. (przed nimi były jeszcze M121I dla MZK w Lesznie - dostarczone w marcu). ;)

Oczywiście pozostały jeszcze gotowe, szkielety M121I - i jeśli MPK Lublin faktycznie je odkupi, to może się okazać, że ostatnimi M121 będą lubelskie, najnowsze trolejbusy :]

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-07-10, 08:23

J-31 pisze:Oczywiście pozostały jeszcze gotowe, szkielety M121I - i jeśli MPK Lublin faktycznie je odkupi, to może się okazać, że ostatnimi M121 będą lubelskie, najnowsze trolejbusy
Ponadto trudno będzie je nazwać "fabrycznie nowymi" skoro nie tylko są nieukończone (ukończy je wówczas inny zakład) to planuje się przeinstalowanie wyposażenia elektrycznego z Jelczy PR110.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29131
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-10, 08:32

TLG pisze:Ponadto trudno będzie je nazwać "fabrycznie nowymi" skoro nie tylko są nieukończone (ukończy je wówczas inny zakład) to planuje się przeinstalowanie wyposażenia elektrycznego z Jelczy PR110.
O ile dostaną aparaturę od PR110, o tyle z całą resztą - poczekamy, zobaczymy. Zresztą nie do końca jest jeszcze pewne, że MPK skusi się na te pojazdy ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-07-10, 08:41

J-31 pisze:Zresztą nie do końca jest jeszcze pewne, że MPK skusi się na te pojazdy
Dlatego uważam, że nie należy rozpatrywać tych nadwozi w kategorii "ostatni fabrycznie nowy Jelcz 121M", bo tak czy inaczej w dowodzie dostaną "SAM"

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-07-10, 10:19

TLG pisze:
J-31 pisze:Zresztą nie do końca jest jeszcze pewne, że MPK skusi się na te pojazdy
Dlatego uważam, że nie należy rozpatrywać tych nadwozi w kategorii "ostatni fabrycznie nowy Jelcz 121M", bo tak czy inaczej w dowodzie dostaną "SAM"
A niby to czemu? Gdyńskie O405N są dalej tam samo zarejestrowane, tylko mają dodany człon PKT/Mercedes O405NE.
A równie dobrze, jak Lublin by kupił te szkielety, to produkcja części zamiennych do Jelczy się nie skończyła, tak więc mogli by je zrobić na oryginałach.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2009-07-10, 13:31

Coffee pisze:A niby to czemu? Gdyńskie O405N są dalej tam samo zarejestrowane, tylko mają dodany człon PKT/Mercedes O405NE.
Ale za to lubelskie nowe 120M z nową aparaturą stycznikową mają w dowodzie SAM.

ODPOWIEDZ