Strona 1 z 1

Ostatnie modele danej serii

: 2009-07-09, 16:21
autor: tantus
Witam

Tak ostatnio się zastanawiałem dokąd trafiły ostatnie wyprodukowane egzemplarze poszczególnych serii modelowych Jelcza. Wg moich informacji:

M081 Vero - MPK Kraków
M101 Salus - MZK Kutno
M120 Supero - MPK Rzeszów (wersja CNG), Hajdu Volan Debrecen (wersja Diesel)
M121 Mastero - MZA Warszawa (?)
M125 Vecto - PKM Katowice
M181 Tantus - KM Płock albo MPK Kraków

Jeśli ktoś może poprawić/uzupełnić tę listę, to piszcie :)

Pozdrawiam

: 2009-07-09, 16:26
autor: Bartek
tantus pisze:M121 Mastero - MZA Warszawa (?)
Chyba Leszno razem z ostatnimi M083C

: 2009-07-09, 16:31
autor: Coffee
Ostatni M083C jest w Krakowie (#DA105)

Ostanie Mastero CNG w Rzeszowie.
A ostatni Tantus w Płocku.

: 2009-07-09, 23:19
autor: Filip7370
A dwa egzemplarze M121I dla KMŁ Łomianki?

: 2009-07-09, 23:32
autor: Haribo
Czy to nie były te z Solca ??

: 2009-07-09, 23:35
autor: ppln
Jeśli chodzi o Vero to jest opcja, że ostatnie jest w MPK Łódź (takie białe, lokalno/turystyczne z jednym skrzydłem drzwi i bez kabiny) przy czym jeszcze nie był widziany na mieście, tylko na zajezdni

: 2009-07-09, 23:50
autor: pmaster
Filip7370 pisze:A dwa egzemplarze M121I dla KMŁ Łomianki?
To starsze gnioty odbudowane w Solcu

: 2009-07-10, 00:12
autor: Coffee
plocmaster pisze:
Filip7370 pisze:A dwa egzemplarze M121I dla KMŁ Łomianki?
To starsze gnioty odbudowane w Solcu
Jak już coś, to te z Solca mają silniki Mana.
W KMŁ mają M121I (#33 i #34) i prawdopodobnie są to dwa ostatnie fabryczne gnioty...

: 2009-07-10, 08:21
autor: J-31
Tak, KM Łomianki zakupił zarówno fabrycznie nowe M121I z Jelcza, jak również kupili M121M odbudowanego w Solcu Kujawskim. ;)

I chyba te Łomiankowskie M121I/4 były faktycznie ostatnim - dostawa, czerwiec 2008 r. (przed nimi były jeszcze M121I dla MZK w Lesznie - dostarczone w marcu). ;)

Oczywiście pozostały jeszcze gotowe, szkielety M121I - i jeśli MPK Lublin faktycznie je odkupi, to może się okazać, że ostatnimi M121 będą lubelskie, najnowsze trolejbusy :]

: 2009-07-10, 08:23
autor: TLG
J-31 pisze:Oczywiście pozostały jeszcze gotowe, szkielety M121I - i jeśli MPK Lublin faktycznie je odkupi, to może się okazać, że ostatnimi M121 będą lubelskie, najnowsze trolejbusy
Ponadto trudno będzie je nazwać "fabrycznie nowymi" skoro nie tylko są nieukończone (ukończy je wówczas inny zakład) to planuje się przeinstalowanie wyposażenia elektrycznego z Jelczy PR110.

: 2009-07-10, 08:32
autor: J-31
TLG pisze:Ponadto trudno będzie je nazwać "fabrycznie nowymi" skoro nie tylko są nieukończone (ukończy je wówczas inny zakład) to planuje się przeinstalowanie wyposażenia elektrycznego z Jelczy PR110.
O ile dostaną aparaturę od PR110, o tyle z całą resztą - poczekamy, zobaczymy. Zresztą nie do końca jest jeszcze pewne, że MPK skusi się na te pojazdy ;)

: 2009-07-10, 08:41
autor: TLG
J-31 pisze:Zresztą nie do końca jest jeszcze pewne, że MPK skusi się na te pojazdy
Dlatego uważam, że nie należy rozpatrywać tych nadwozi w kategorii "ostatni fabrycznie nowy Jelcz 121M", bo tak czy inaczej w dowodzie dostaną "SAM"

: 2009-07-10, 10:19
autor: Coffee
TLG pisze:
J-31 pisze:Zresztą nie do końca jest jeszcze pewne, że MPK skusi się na te pojazdy
Dlatego uważam, że nie należy rozpatrywać tych nadwozi w kategorii "ostatni fabrycznie nowy Jelcz 121M", bo tak czy inaczej w dowodzie dostaną "SAM"
A niby to czemu? Gdyńskie O405N są dalej tam samo zarejestrowane, tylko mają dodany człon PKT/Mercedes O405NE.
A równie dobrze, jak Lublin by kupił te szkielety, to produkcja części zamiennych do Jelczy się nie skończyła, tak więc mogli by je zrobić na oryginałach.

: 2009-07-10, 13:31
autor: TLG
Coffee pisze:A niby to czemu? Gdyńskie O405N są dalej tam samo zarejestrowane, tylko mają dodany człon PKT/Mercedes O405NE.
Ale za to lubelskie nowe 120M z nową aparaturą stycznikową mają w dowodzie SAM.