Jelcz M121 CNG

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Bartek

Jelcz M121 CNG

Post autor: Bartek » 2009-07-11, 13:09

Autobus wyprodukowany został w 1996 roku jako Jelcz M121MB. Trafił do MPK Włocławek gdzie z numerem #506 kursował do 2008 roku. Nowym nabywcą wozu została firma "Mielec Diesel Gaz" która zajmuje się montażem silników napędzanych CNG w autobusach i śmieciarkach. Naprawa główna autobusu, w raz z modernizacją górnej części kratownicy odbyła się w ZNS Solec Kujawski. Autobus wyposażono w silnik Tedom TG210AHTA04 a butle z gazem umieszczono w taki sam sposób, jak w fabrycznie nowych Jelczach M121M CNG. Od 10 lipca, przez tydzień autobus testowany jest przez MKS Mielec.
Przed modernizacją
Obrazek

Po modernizacji
Obrazek

wiecej fotek na TWB
http://www.phototrans.eu/1014,3027,26.html

Jeszcze filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=pQCUcM5J734
Ostatnio zmieniony 2009-07-11, 13:31 przez Bartek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard » 2009-07-11, 13:14

Przedniej ściany już wymienić się nie chciało... Czy kasy brak?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-07-11, 13:34

mrozard pisze:Przedniej ściany już wymienić się nie chciało... Czy kasy brak?
Myślę, że on naprawdę nie wygląda źle z tą przednią ścianą. W tym układzie, to rzekłbym nawet, że tamta "nowa" ściana przednia nie pasowałaby do tego pojazdu teraz, po tak gruntownej modernizacji. Autobus wygląda naprawdę nieźle :)
Obrazek

BF201

Post autor: BF201 » 2009-07-11, 13:42

mrozard pisze:Przedniej ściany już wymienić się nie chciało... Czy kasy brak?
Po co ładować pieniądze w coś, co jest zbędne? Ani przez to lepiej nie jeździ, ani przez to taniej nie jeździ... po co?

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2009-07-11, 14:54

Szczerze mówiąc chciałbym, aby coś takiego jeździło u mnie w mieście. Ciekaw jestem tylko ja się sprawuje w trasie ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2009-07-11, 16:25

Nieźle. Stwierdzam, że ten przód wygląd dużo lepiej, jak by miał mieć ten od Mastera. Jedyne "ale", to że znów zapomnieli pomalować słupków na czarno i małe nadkola od Mastero dać...

[ Dodano: 11 Lip 2009 15:28 ]
EDIT: Znalazłem jeszcze jedno. Wcięło gdzieś boczne kierunkowskazy :D
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

BF201

Post autor: BF201 » 2009-07-11, 16:43

Coffee pisze:małe nadkola od Mastero dać...
czy ty w ogole wiesz co to jest nadkole?

To o czym mówisz można ewentualnie podciągnąć pod kołnierz błotnika, lub krawędź błotnika, poza tym zdecydowanie stary typ (który w tym aucie pozostał) jest praktyczniejszy, bo zatrzymuje dużo więcej rozbryzgów błota i wody, niż nowy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-07-11, 18:50

Coffee pisze:Wcięło gdzieś boczne kierunkowskazy
Chyba przenieśli je na dolną klapę pod oknem kierowcy.
Jak dla mnie całość wygląda ohydnie. Te białe słupki między oknami z Mastero, poćwiartowana blacha nad oknami, kanciasta obudowa butli... We Włocławku wyglądał o wiele lepiej
ObrazekObrazek

Bartek

Post autor: Bartek » 2009-07-11, 19:10

Coffee pisze:Znalazłem jeszcze jedno. Wcięło gdzieś boczne kierunkowskazy
plocmaster pisze:Chyba przenieśli je na dolną klapę pod oknem kierowcy
Dokładnie. Kierunkowskazy są w obrysówkach.

BF201

Post autor: BF201 » 2009-07-11, 20:08

pr110 pisze: Dokładnie. Kierunkowskazy są w obrysówkach.
To jeszcze powiedzcie jak działają.

Po włączeniu obrysówka zaczyna gasnąć, czy świeci mocniej-słabiej?

Zlikwidować całkiem nie mogli, bo przedniego kierunku nie widać dobrze z boku.

Bartek

Post autor: Bartek » 2009-07-11, 20:40

BF201 pisze:Po włączeniu obrysówka zaczyna gasnąć, czy świeci mocniej-słabiej?
Przy innych naszych gazach świeci mocniej-słabiej, więc w tym pewnie też tak zrobiono.

dawidek96

Post autor: dawidek96 » 2009-07-12, 20:56

Ciekawy jestem jakie są wrażenia z jazdy?

Bartek

Post autor: Bartek » 2009-07-12, 22:52

Wrażenia, jakby się gniotem na CNG jechało...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-07-12, 23:17

Wziąwszy pod uwagę to, że to jest gniot na CNG, nie jest to bynajmniej dziwne
ObrazekObrazek

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2009-07-13, 10:52

Ciekawe ile silnik wytrzyma do NG. Pewnie więcej niż mielecki, ale czy to się opłaca? Poza tym koszty odbudowy musiały być astronomiczne. Za to można by kupić pewnie porządny kilkuletni zachodni autobus.

dawidek96

Post autor: dawidek96 » 2009-07-13, 16:05

A co do kwoty orientuje się ktoś ile to kosztowało?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-07-13, 21:25

siekierowy pisze:Za to można by kupić pewnie porządny kilkuletni zachodni autobus.
Ale na olej napędowy.
ObrazekObrazek

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2009-07-14, 09:31

Niekoniecznie, gazowych też jest trochę w ogłoszeniach.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-07-14, 11:15

siekierowy pisze:Niekoniecznie, gazowych też jest trochę w ogłoszeniach.
Kilkuletnich :?:

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2009-07-14, 11:18

Powiedzmy starszych, ale wolałbym dziesięcioletnią np. Scanię sprowadzoną np. ze Skandynawi niż ten wynalazek.

ODPOWIEDZ