Jelcz M 125M /4 CNG (Vecto) na testach w MZA
Mnie się to podoba. Wg mnie dźwięk ostrzegający przed otwarciem drzwi ma sens.Marecki pisze:Zastanawia mnie dalczego "specjaliści" z Jelcza stwierdzili, że będzie bezpieczniej, jk przy otwieraniu drzwi będzie sygnał dźwiękowy jak przy zamykaniu.
Po pierwsze, wiadomo, że w zatłoczonym autobusie ludzie stoją blisko drzwi, a nawet się o nie opierają. Sygnał ostrzega takie osoby - odsuń się od drzwi, bo one się otworzą
Po drugie. Autobus miejskie musi być przyjazny dla wszystkich pasażerów, a więc również tych nie pełnosprawnych ruchowo, a także niewidomych. I wg. mnie spełnia te wymagania. Jest niskopodłogowy, osoba niepełnosprawna może łatwo wejść do pojazdu lub wjechać na wózku. Osoba niewidoma jest informowana o przystankach (o ile kierowca ma zaprogramowaną informację audio-wizualną ), a także jest ostrzegana przed otwarciem drzwi - "Ostrożnie drzwi się otwierają" - właśnie wspomianym gongiem...
Właśnie nie wiem. Czy to jest funkcja która jest wyłączana. Bo ja z takim gongiem spotkałem się w jednym M120 z PKS Grodzisk. Wszystkie pozostałe napotkane autobusy są ciche...Marecki pisze: W zasadzie w grodziobusach [120M Supero ] też był, ale w PKS grodzisk wyciszyli. Jedynie w A503 jak jest cicho można jeszcze cośtam usłyszeć.
Ech, Yelcz, Yelcz...
Czy oni zmontowali to sami własnymi siłami, czy to jest funkcja fabrycznie nadana ?
Funkcja fabryczna, widocnie dźwięk tak ich denerwował, że tu wklepali, tu wycieli i jest cicho:P
A tak na serio to <b>poprostu</b> ustawili sobie głośność na zero.
Wyjątkiem jest wspomniany wcześniej A503, tam da się coś usłyszeć. Jak ktoś chce go dopaść, to najczęściej jeździ na 505 [Osiedle Kabaty- E.Plater].
J-31 : Jeśli to nie było tuż po tym jak Grodzisk wygrał przetarg, to był prawie <b>napewno</b> A503.
A tak na serio to <b>poprostu</b> ustawili sobie głośność na zero.
Wyjątkiem jest wspomniany wcześniej A503, tam da się coś usłyszeć. Jak ktoś chce go dopaść, to najczęściej jeździ na 505 [Osiedle Kabaty- E.Plater].
J-31 : Jeśli to nie było tuż po tym jak Grodzisk wygrał przetarg, to był prawie <b>napewno</b> A503.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Z MANa jest tylko silnik i układ napędowy.56247 pisze:To po prostu MAN w skorupie Jelcza.
Widziałeś kiedyś kabinę kierowcy w MANie?MAN-owska jest kabina kierowcy,
Co to są te bebechy? Części i podzespoły są zewsząd po trochu i w każdym autobusie tak jest. Skrzynia Voith/ZF, z osiami też jest różnie, siedzenia produkcja krajowa (producentów jest multum), drzwi robota własna jelcza (O ile dobrze pamiętam), butle na dachu są francuskie - podobnie będzie w przypadku innych niskopodlogowców, trudno doszukiwać się tutaj jakiegoś bliźniaczego podobieństwa. Faktem pozostaje, iż układ napędowy pochodzi z pojazdu NL243 CNG, ale i tu nie w pełni, wtedy silnik nie pracowałby tak głośno.części i podzespoły oraz "bebechy",
Trudno jednak zaprzeczyć, że znacznie ułatwia to sprzątanie pojazdu.J-31 pisze:Po za tym te fotele są mocowane do ściany. Kiedy na nich usiadłem miałem wrażenie, że pod moim ciężarem fotele się... ruszają...
[ Dodano: 2005-07-05, 17:52 ]
W science fiction moze byś był dobry. Szczególnie katastroficznym.Marecki pisze:... a potem trzeszczy berdziej, bardziej, i bardziej, i wkońcu odpada np. tylna ściana, kierowca, okno, koło, albo cały bus się rozwala
Co do kabiny to bym się spierał...
Tylny most jest wyprodukowany przez firmę ZF,zresztą tak,jak i skrzynia biegów w tym egzemplarzu (mówimy cały czas o #665 z MPK Rzeszów).Zresztą,podobieństwo do MANa jest uderzające.Szczególnie gdy ogląda się pojazd z boku.Od MANa różni się tylko wykończeniami ram okiennych oraz kratek wlotu powietrza w tylnej części wozu.
Przód i tył to dla odmiany już design firmy Jelcz (co by podobieństwo do MANa nie było za wielkie...)
Proszę porównać sobie VECTO z umieszczonym na winiecie tego Forum MANem #A 417...
Zdania nie zmienię-jest to "MAN w skorupie Jelcza"
Będę też upierał się że" bebechy" MANowskie również posiada (nie mówię tu oczywiście o desce rozdzielczej VDO,czy tylnym moście ZF)
To na razie tyle...
Tylny most jest wyprodukowany przez firmę ZF,zresztą tak,jak i skrzynia biegów w tym egzemplarzu (mówimy cały czas o #665 z MPK Rzeszów).Zresztą,podobieństwo do MANa jest uderzające.Szczególnie gdy ogląda się pojazd z boku.Od MANa różni się tylko wykończeniami ram okiennych oraz kratek wlotu powietrza w tylnej części wozu.
Przód i tył to dla odmiany już design firmy Jelcz (co by podobieństwo do MANa nie było za wielkie...)
Proszę porównać sobie VECTO z umieszczonym na winiecie tego Forum MANem #A 417...
Zdania nie zmienię-jest to "MAN w skorupie Jelcza"
Będę też upierał się że" bebechy" MANowskie również posiada (nie mówię tu oczywiście o desce rozdzielczej VDO,czy tylnym moście ZF)
To na razie tyle...
Ok. Autobus nie ma już w Warszawie, szkoda.
A propo - nie zdążyłem tego wtedy napisać, ale w czasie kiedy był na testach w Warszawie - w dniu 17 lipca wracając do Warszawy z działki widziałem go jak jechał drogą nr. 7 (to jest droga łącząca Warszawę z Grójcem, Radomiem, Kielcami i Krakowem). Zauważyłem go pod Warszawą w miejscowości Magdalenka. Jechał do Warszawy.
Co on tam robił ? Czy ktoś z Was wie ?
A propo - nie zdążyłem tego wtedy napisać, ale w czasie kiedy był na testach w Warszawie - w dniu 17 lipca wracając do Warszawy z działki widziałem go jak jechał drogą nr. 7 (to jest droga łącząca Warszawę z Grójcem, Radomiem, Kielcami i Krakowem). Zauważyłem go pod Warszawą w miejscowości Magdalenka. Jechał do Warszawy.
Co on tam robił ? Czy ktoś z Was wie ?