M11 -"Mig"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zanzar, a jak Wam się udało załadować te płaty blachy do #51 ? Przez te wąskie drzwi ? ;)

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

J-31 pisze:Zanzar, a jak Wam się udało załadować te płaty blachy do #51 ? Przez te wąskie drzwi ? ;)
Bagażnik za mały a okna nie będziemy wyjmować - zostały drzwi :P

Ogólnie coraz bardziej widzimy potrzebę zakupu pojazdu do zadań specjalnych czyli jakiegoś poloneza, żuka czy coś w tym stylu - byle hak miało. Ciężko jest właśnie ze zwożeniem różnych rzeczy. Dobrze, że blachy były na miejscu w Nowym Sączu a nie gdzieś dalej bo mało racjonalne i ekonomiczne jest jechać autobusem po taki ładunek. A szkoda prywatne auta niszczyć na takie przewozy.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Kiedy planujecie zakończenie remontu i wyjazd tego Jelcza?

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Ciężko przewidzieć dokładny termin zakończenia remontu, gdyż pracujemy przy nim sami popołudniami a przedewszystkim budżet remontowy nie jest z gumy ;) W najbliższym czasie zajmiemy się na pewno zakupem i montażem blachy ryflowanej na stopnie wejściowe, zamocowaniem obrzeży drzwi, brakującego poszycia z klapkami inspekcyjnymi, złożeniem instalacji elektrycznej oraz założeniem sklejki podłogowej. Dopiero po tych czynnościach autobus zostanie polakierowany w kremowo-czerwone barwy. Potem "tylko" poskładać wszystko do kupy, przegląd, rejestracja i wyjazd w dziewiczy rejs :)

Na pewno wyjazd w tym roku, realnie pewnie gdzieś za 3-4miesiące.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

http://www.phototrans.eu/14,418163,0,Jelcz_M11_683.html
Oryginal po podspawkach nadkoli. Czy w '87r. nie było właśnie takiej ściany tylnej?

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

Michalbc pisze:http://www.phototrans.eu/14,418163,0,Jelcz_M11_683.html
Oryginal po podspawkach nadkoli. Czy w '87r. nie było właśnie takiej ściany tylnej?
Od 1987r. właśnie był taki tył - facelifting był właśnie w '87 po wprowadzeniu do produkcji modelu L11/2. Brakuje jedynie poręczy pod szybą.

Wcześniejsze roczniki miały taki tył jak odtworzony u nas: http://www.phototrans.eu/14,482606,0,Jelcz_M11_317.html

Erwuzet_6

Post autor: Erwuzet_6 »

Taka ciekawostka apropos migów:
http://www.zkm.lebork.pl/aktualnosci/pokaz/44.dhtml
W skrócie - ostatni lęborski mig ma być w czerwcu wycofany i w związku z tym ZKM robi takie malutkie pożegnanie. Jeśli ktoś znajdzie chwilkę to zapraszam ;) (Wszystkie informacje w linku)

[ Dodano: 2011-06-14, 14:49 ]
Z przyjemnością informuję, że wspomniany wcześniej przeze mnie przejazd "wyewoluował" w nieco dłuższą 2-3 godz. "imprezkę" z całkiem dużą ilością ciekawych fotostopów ;) Osoby zainteresowane uczestnictwem proszę o kontakt. Mój e-mail: Butter667@gmail.com Zapraszam ;D

spooney

Post autor: spooney »

Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego pragnie poinformować iż Jelcz M11 zakupiony z MKS Mielec otrzymał w dniu dzisiejszym zabytkowe tablice rejestracyjne :)

Obrazek

Jest to pierwszy zarejestrowany, zabytkowy Jelcz M11 w Polsce i co za tym idzie pierwszy zabytkowy autobus w Bydgoszczy :)

O naszym zabytku można poczytać więcej tutaj >> http://komunikacja.bydgoszcz.pl/

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Spooney, a co z remontem tego Mig-a ? ;)

spooney

Post autor: spooney »

J-31 pisze:a co z remontem tego Mig-a ?
No właśnie niedawno przetransportowaliśmy go do zaprzyjaźnionego warsztatu i tam będziemy przeprowadzać bieżącą naprawę, głównie drobne naprawy poszycia, zakonserwowanie kratownicy, lakierowanie, wymiana oświetlenia itp. :) bo jak na razie to najwięcej czasu zajęło uporanie się ze zdarciem reklamy z całego pojazdu, wypucowane zostało wnętrze (włazy dachowe, kasety filmów, laminaty, maszyny drzwiowe, kabina kierowcy - mnóstwo naklejek), wymienione poduchy siedzeń, wymienione dwa skrzydła drzwi, oszlifowane rdzawe miejsca na poszyciu i zakonserwowane, zbieraliśmy też w międzyczasie detale i inne potrzebne części, zakupiono cały nowy komplet oświetlenia pojazdu. No i w czasie zimy to niewiele się działo bo zimnooo było :)

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

A co słychać u miga w Nowym Sączu? Bo od końca maja jakoś cicho...

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

Wojtek-MKM pisze:A co słychać u miga w Nowym Sączu? Bo od końca maja jakoś cicho...
A tam cicho - raz, że okres wakacyjny a dwa, że remont autobusu niezawsze ma etapy na których widać postęp a zajmują dużo czasu.

Na chwilę obecną kończymy walkę z mechaniką autobusu. Tutaj było dużo do zrobienia - złożenie instalacji wlotu powietrza, założenie chłodnicy (trzeba było ją wyjąć na czas przekładania instalacji elektrycznej), wsadziliśmy zbiornik paliwa, zrobiliśmy blachy krawędzi podłogi wewnątrz, zamontowaliśmy schody i docięliśmy blachę aluminiową na stopnie. Odtworzone zostały klapki inspekcyjne, wyremontowane poszycie dachu i wszystkie wiązki elektryczne znalazły się na swoich miejscach. Również trochę zajęła walka z wydechem (zrobiony od podstaw tłumik) oraz z hamulcem górskim. Dużo z tych rzeczy czekało na wspomniane już wiązki elektryczne (wiązka przechodzi między elementami mechanicznymi i nie da się jej przełożyć przy założonych niektórych podzespołach) a trzeba było się nieźle z tym nagłowić bo instalacja jaką zastaliśmy była w stadium rozkładu naprawianego radosną twórczością tak więc jest obecnie całkowicie wymieniona na nową.

MIG obecnie wygląda tak:

Obrazek Obrazek
Dach pojazdu oraz wnętrze.

Obrazek Obrazek
Docięte i ułożone próbnie stopnie.

Obrazek Obrazek
Klapka inspekcyjna, nowy tłumik, wyremontowany wlot powietrza wraz z filtrem.

Obrazek Obrazek
Chłodnica oraz klapka inspekcyjna przed tylnymi drzwiami.

Obrazek Obrazek
Środkowy stopień wraz z wlotem powietrza do alternatora.

Obrazek Obrazek
Ogólny widok pojazdu.

W przyszłym tygodniu powinny przybyć framugi drzwi, także na miejce trafią osie drzwi i jak się uda to podłoga. W planie jest także wycięcie w poszyciu otworów na zawory awaryjnego otwierania drzwi i wlew paliwa. Lakiernia zbliża się coraz bardziej ale termin przekazania wozu do malowania nie jest jeszcze znany - trzyma nas wciąż elektryka bo wiązki choć są na swoich miejscach to wszystkie kable nie zostały jeszcze podpięte - zwłaszcza w desce kierowcy a chcemy przed malowaniem odpalić autobus by sprawdzić czy wszystko działa jak powinno.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Zanzar: co z Waszym Migusiem?;)

spooney

Post autor: spooney »

Michalbc pisze:Zanzar: co z Waszym Migusiem?
Długa przerwa w relacji to pewnie nas czymś ekstra zaskoczą :mruga:
Polakierowany :?: :chytry:

A w Bydgoszczy naprawa bieżąca powłok zewnętrznych w toku
:strzałka: http://komunikacja.bydgoszcz.pl/j1-1.html

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

Walka z mechaniką pojazdu niestety wydłużyła się. Więcej podzespołów musieliśmy przekazać do regeneracji i naprawy - to spowodowało poślizg i dodatkowe koszty. Mamy nadzieję, że pojazd będzie wyglądał i sprawował się tak samo jak w momencie odbioru z fabryki. Niedługo faktycznie mig dostanie lakier ale od tego momentu remont będzie prowadzony bez jawnej dokumentacji fotograficznej (tylko dla VIPów) - tak by szok był większy :P .

A co do Bydgoskiego MIGa - no chłopaki jak można listew i kierunkowskazów nie zdjąć do lakierowania? Fuszerka.
I jeszcze jedno - wszędzie się chwalicie, że bydgoski MIG to pierwszy zabytkowy Jelcz M11. To nie prawda - nasz ma wpis do rejestru zabytków z 30.09.2009r. i od tego momentu jest zabytkiem. Nie każdy zabytek musi mieć też żółte blachy - choćby SAN H01B MPK Kraków.

spooney

Post autor: spooney »

zanzar pisze:Niedługo faktycznie mig dostanie lakier ale od tego momentu remont będzie prowadzony bez jawnej dokumentacji fotograficznej (tylko dla VIPów) - tak by szok był większy .
Eeee szkoda :(
zanzar pisze:no chłopaki jak można listew i kierunkowskazów nie zdjąć do lakierowania?
To tylko naprawa bieżąca i malowanie podkładem - aczkolwiek głosy były podzielone odnośnie ściągać czy nie :)
Naprawa główna taka jak przy Waszym Migu czeka go za rok lub dwa lata gdy zachomikujemy nieco więcej funduszy.
zanzar pisze:wszędzie się chwalicie, że bydgoski MIG to pierwszy zabytkowy Jelcz M11. To nie prawda - nasz ma wpis do rejestru zabytków z 30.09.2009r. i od tego momentu jest zabytkiem. Nie każdy zabytek musi mieć też żółte blachy
Hmm no masz rację opis na naszej stronie www jest nie do końca dokładny :)
Nasz jest drugim Jelczem M11 wpisanym do rejestru zabytków w Polsce (takie info jest na naszej www - wcale nie odbieramy Wam pierwszeństwa), pierwszym zabytkowym autobusem w Bydgoszczy (takie info też jest) i pierwszym zarejestrowanym M11 w Polsce na żółtych tablicach rejestracyjnych (takie info też jest tylko brakuje tego podkreślonego - stąd może być mylące) :)
Dobrze że zwróciłeś na to uwagę. Poprawimy na WWW :)
Ostatnio zmieniony 2011-08-14, 19:58 przez spooney, łącznie zmieniany 1 raz.

lukmek

Post autor: lukmek »

spooney pisze:A w Bydgoszczy naprawa bieżąca powłok zewnętrznych w toku
:strzałka: http://komunikacja.bydgoszcz.pl/j1-1.html
Zapytam inaczej: nie szkoda Wam pieniędzy na lakierowanie?
Nie lepiej było porobić zaprawki?

Ogólnie, to macie dobrą sytuację, bo w Waszej M-11 jest oryginalny przód i tył, a my niestety z naszej L-11 mamy te cholerne "plastiki" i trzeba będzie się zmierzyć z przespawaniem kurnika i założeniem oryginalnego tyłu :confused:

BTW: nie znacie kogoś komu potrzeba byłaby sprawna skrzynia Csepel ASH75-2 :mruga:

spooney

Post autor: spooney »

lukmek pisze:Zapytam inaczej: nie szkoda Wam pieniędzy na lakierowanie?
Nie lepiej było porobić zaprawki?
Pamiętaj że nasz jelcz był cały w reklamie więc gwoli ścisłości po jej zerwaniu jego powłoki zewnętrzne to była jedna wielka "zaprawka" :P
Poszpachlowane co trzeba, ubytki wypełnione, poszlifowane, zmatowione i na to podkład.
Na razie musi jakoś wyglądać żeby zarobić sobą na generalny remont.

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

lukmek pisze:Ogólnie, to macie dobrą sytuację, bo w Waszej M-11 jest oryginalny przód i tył, a my niestety z naszej L-11 mamy te cholerne "plastiki" i trzeba będzie się zmierzyć z przespawaniem kurnika i założeniem oryginalnego tyłu :confused:
Różnie z tym bywa - zauważ, że nasz MIG też miał właściwy przód i tył a musieliśmy wstawić nowe ze względu na zły stan techniczny tych elementów.
lukmek pisze:BTW: nie znacie kogoś komu potrzeba byłaby sprawna skrzynia Csepel ASH75-2 :mruga:
No a sprawna to znaczy całkiem sprawna czy coś z nią nie tak :?: I jak coś to wiela za nią chcecie :?:

spooney

Post autor: spooney »

Bydgoski MIG wzbogaca się pomału o kolejne detale do wymiany :)

:strzałka: Nowe błotniki (4szt.) i osłony świateł przednich (2szt.).
Obrazek Obrazek

:strzałka: Lampy obrysowe, jedna bez klosza bo mamy nowy.
Obrazek

:strzałka: Lampy tylne (2), klosze przednich świateł drogowych (2), pozycyjnych (2) i kierunkowskazów (2), klosze świateł cofania (2) i oświetlenia nad drzwiami (3), srebrne oprawki na światła drogowe i mijania (4). Kasowniki dziurkacze (3).
Obrazek

:strzałka: Znaczek "jelcz".
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”