M11 -"Mig"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2012-01-01, 22:52

Wiem tyle, że funkiel nówka nieśmigana z MPK Kraków z roku 1985 której zdjęcia pokazują wnętrze ma większą szybę i nie ma tego "stoliczka". Teoretycznie można by założyć, że to związane było z rocznikiem 85/86 ale ta nówka ma jedną wadę - to zdjęcia jednego z pierwszych seryjnych migów na świecie - jeszcze stelarze siedzeń były w kolorze popielatym (do 1985 w PRkach też takie były), kabina biała. Tak więc mogło być jeszcze parę różnic.

Ale spróbuję coś więcej ustalić bo szczerze mówiąc nie zauważyłem tego elementu i tego, że są różne opcje.

M11
Posty: 68
Rejestracja: 2011-09-01, 23:09
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: M11 » 2012-01-03, 15:20

Napisałeś o przygotowaniu modelu pod produkcję 120M...
Z ciekawostek zauważonych na moim "podwórku" zaobserwowałem, że niektóre egzemplarze z roku 1989 miały na klapach maszyn drzwiowych fabryczne (niczym nie zaślepione) okrągłe otwory. Rozmiar tych otworów sugerował przeniesienie przycisku "Na żądanie" z poręczy pionowej właśnie na obudowę tych maszyn, właśnie tak, jak w 120M. Co ciekawe widać było różnicę w długości owych klap: (stojąc twarzą do wyjścia) lewa była przecięta i łączona - krótsza, natomiast prawa, w której był ten otwór, była nieco dłuższa.

Czy wszystkie Migi miały asymetryczne klapy na obudowach? (wydaje mi się, że tak, ale właśnie w tych egzemplarzach "dziurą" było szczególnie widać to łączenie, gdyż było robione wyjątkowo niestarannie - może ręcznie?)

Czy tzw. światło drzwi było szersze w PR niż w migach (teoretycznie te same skrzydła drzwi, ale uszczelki przylgowe w PR wydają się być nieco szersze)?
A może te modele różniły się tylko wymiarami obudowy maszyn?

I tu kolejne pytanie: czy przycisk "Na żądanie" był montowany już w PR110M na klapach?

Niestety w WPK Katowice PR110U zostały bardzo szybko i dość dokładnie :mruga: wycięte (a PR110M nigdy nie były eksploatowane :!:), więc nie miałem materiału porównawczego, toteż moja wiedza jest o nich w sumie znikoma.

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2012-01-03, 17:54

Klapy mechanizmu otwierania drzwi w M11 były asymetryczne - zawsze. Krótsze klapy były robione z przeciętych dłuższych klap.

Drzwi w M11 były węższe - właśnie przez uszczelkę - konsekwencją tego są zmianione klapy. Z tego powodu podświetlenie stopni które w PRkach znajdowało się między prowadnicami drzwi było przeniesione na laminat sufitowy.

Jelcze PR110 nigdy nie miały przycisku "przystanek na żądanie" na klapach - zawsze był przycisk tylko i wyłącznie na poręczy.

M11
Posty: 68
Rejestracja: 2011-09-01, 23:09
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: M11 » 2012-01-03, 19:10

Dzięki! Czyli mniej więcej jest tak, jak sobie to wymyśliłem :D

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2012-01-28, 22:55

Takie tam z wczoraj i dziś czyli koniec remontu stelaży siedzeń, malowanie szyn do siedzeń no i najważniejsze to koniec walki z wykładziną - czyli spawanie gumowych listew wykończeniowych.

A najbardziej cieszymy się z tego, że udało się kupić oryginalne jelczańskie listwy. Chyba niewiele osób już pamięta, że tak właśnie wykończone były wykładziny w PR110 i M11 do około 1987r.

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-01-29, 19:34

W sumie bardzo fajnie ta listwa wykończeniowa pasuje do wykładziny. :)
Obrazek

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2012-03-02, 23:24

Czekałem na możliwość zrobienia takich zdjęć półtora roku. Warto było czekać :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-03-03, 15:09

Super Mig zaczyna coraz lepiej wyglądać :)
Obrazek

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2012-03-13, 20:32

To żyje czyli odpalenie Jelcza M11 #317. Silnik stał w miejscu "tylko" 627 dni :D

http://www.youtube.com/watch?v=tl0f6qHaMJE

Już niedługo wyjedzie o własnych siłach :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-03-13, 22:25

Nawet ładnie pracuje.. ale nieźle Wam hale zadymił. Sprzydałaby się maska p.gaz :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM » 2012-03-13, 22:48

Jak skończycie miga to następna jest PRka czy psiuk?

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2012-03-13, 23:30

Na 100% psiukacz - jest powolutku już szykowany (inaczej mówiąc sam się szykuje bo coraz więcej rzeczy od niego odpada :P ).
Ponadto jest skompletowany w całości - okna dachowe, stare litery, okulary, wywietrzniki, próbki okładzin na wzór itd - będzie robiony na rocznik 1978 w wersji "szybkowiec".

Po tym prawdopodobnie San i dopiero Berliet choć tutaj kolejność nie jest jeszcze przesądzona.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM » 2012-03-14, 15:49

A w ile czasu planujecie zrobić Autosana?

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2012-03-14, 16:15

Na razie planujemy ukończyć M11 #317. :retard:

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2012-04-27, 23:24

Takie tam z dzisiaj:

http://www.youtube.com/watch?v=zf89OhBb ... re=g-all-u

Obrazek

Obrazek

Zostało parę detali do dokończenia ale autobus dziś przeszedł przegląd i otrzymał tablice pojazdu zabytkowego.

Tak więc prawie koniec :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-04-28, 18:30

Gratulacje. Super go Wyremontowaliście. Wygląda jak nowy :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2705
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2012-04-29, 20:35

Elegancki, ale to chyba jeszcze nie jest efekt końcowy ? ;)

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2012-05-02, 22:15

Teraz już jest:

Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-05-03, 00:29

Wykonaliście kawał dobrej roboty. Gratuluję!

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-05-03, 02:30

W dodatku to jest nie tylko ładnie odbudowany MIG. To zapowiedź daleko idących zmian na forum, aby wymiana informacji, opinii etc. była jeszcze sprawniejsza!
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ