Turystyczne Ikarusy 2xx

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Turystyczne Ikarusy 2xx

Post autor: Piotrek_2274 »

Co uważacie na temat turystycznych Ikarusów serii 200? Jest ich coraz mniej a według mnie to ciekawe pojazdy. Ja jechałem ik256.55 raz w życiu i szczeże mówiąc bardzo mi sie podobał :)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

A mnie nie :P. Cały czas było strasznie w nim głośno. Nic dziwnego, że niedosłyszących z mojej szkoły nim dowożą :retard:.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No cóż Ikarusy 256 to już odchodząca historia i wcale się nie dziwię Waszym negatywnym opiniom. Ikarusy, choć piękne, zawsze miały problemy z jakością, a co za tym idzie ze stanem technicznym. Te autobusy zawsze wymagały dbałości ze strony przewoźnika, a z tym jest, jak sami Widzicie.... :cry:

Ja przepraszam, ale Pozwólcie, że powspominam sobie znów lata 80-te. Wtedy było ich mnóstwo w Polsce i w NRD (Niemieckiej Republice Demokratycznej). Wschodni Niemcy po prostu kochali Ikarusy, tam nie było innych pojazdów, sami też nie produkowali autobusów, były tylko Ikarusy - NRD to było dosłownie Ikarusowy raj.

W Polsce kilka razy przejechałem się, jako nastolatek, na wycieczki różnymi Ikarusami 256. Raz udało mi się pojechać na wycieczkę do Łowicza nowiutkim IK256. I właściwie ten autobus nie zrobił na mnie jakiegoś wrażenia. Chociaż jazda była przyjemna: miękkie fotele, w miarę cichy silnik.

Ikarus 256, to był w tamtych czasach, obok Autosanów H9, jugosłowiańskich TAM-ów oraz SANOS-ów, po prostu zwykłym nie wyróżniającym się autobusem...

Natomiast w 1984 r. rodzice wysłali mnie na letnie wakacje do NRD. Konkretnie do miejscowości Erkner pod Berlinem. Organizatorami tego wypoczynku, na miejscu była jakaś firma z NRD. Pamiętam, że odbyliśmy tam mnóstwo wycieczek po kraju i jeździliśmy niemieckim Ikarusem 256...

Ach. Co to był za autobus... Niemcy zawsze dobrze dbali o autobusy :!:

Autobus był biały z błękitnym pasem po środku (pod oknami). A silniczek ?! Hmmm... :shocked: miodzio i malinka Cichutki, po prostu muzyka. Nie da się tego opisać, to trzeba po prostu przeżyć samemu :!: Autobus, szybki zrywny, niesamowity, całości dodawały te miękkie fotele, wszystko piękne, czyste zadbane. Wszyscy byliśmy pod ogromny wrażeniem. Nawet moi koledzy, którzy nie interesowali się autobusami....


Wracając do Polski lat 80-tych. Bardzo ładne zielone Ikarusy, nawet zadbane, w dużych ilościa eksploatowało Ludowe Wojsko Polskie. Ostatni taki autobus widziałem w 1991 na ... strzelnicy w Górze Kalwarii... :)

Mam nadzieję, że Was nie zanudziłem swoimi wspomnieniami... ;)

voy

Post autor: voy »

Ja pamiętam jak jechałem takim Ikaruskiem parę lat temu, jak jeszcze był w PKS Rzeszów :) to była ciekawa maszyna :)
Teraz ten Ikarus chyba jest rozebrany i rdzewieje pod EC :( (choć może to inny jest, gdzieś miałem zdjęcie, muszę go poszukać)

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

Ikarus 250 - W 1968 roku przedstawiony jest jednocześnie pierwszym autobusem serii 2xx wyprodukowanym przez Ikarusa. Wtedy dostał wiele nagród ze względu na jego "design" :)

http://www.ikarus311.de/250-1.jpg łącznie wyprodukowano go prawie 64 tys. sztuk


Ikarus 252 http://www.ikarus311.de/252-1.jpg
- w tym samym roku co jego poprzednik przedstawiony, w przeciwieństwie do 250 posiadał długość 11m. (250 - 12 m.). Jednak "kariery" wielkiej nie zrobił, niedługo potem zastąpił go model: 256. Który był produkowany w wersji z ręcznie otwieranymi drzwiami, w późniejszym czasie także z otwieranymi automatycznie, a nawet rozsuwanymi na boki.
http://www.ikarus311.de/256-2.jpg
http://www.ikarus311.de/256-1.jpg
http://www.ikarus311.de/256-3.jpg

A oto Ikarus 230 - Wyprodukowano jednak jedynie kilka jego egzemplarzy
http://www.ikarus311.de/ik230.jpg

I model 255
http://www.ikarus311.de/ik255.jpg

Ikarus 662 - przeznaczony był na szwedzki rynek
http://www.ikarus311.de/662-1.jpg

Ikarus 664 - również występujący głównie u Skandynawów, jak widać (pewnie) na podzespołach SCANII
http://www.ikarus311.de/664-1.jpg

Pod koniec lat 80. powstał Ikarus 365, którego śmiało można uznać za następcę 256.
http://www.ikarus311.de/365-1.jpg

Ikarus 396 - zbudowany na początku lat 90. na podzespołach Renault. Jednakże powstały także wersje zbudowane w oparciu o podzespoły: VOLVO,SCANIA,DAF,RABA lub CSEPEL)
http://www.ikarus311.de/396-1.jpg

A oto już najnowsze produkcje "turystyczne":
http://www.ikarus311.de/e14_e98.jpg ( po lewej E14 po prawej E98)

Oraz m.in. E99 a po prawej E14
http://www.ikarus311.de/e99_e14.jpg



Informacje za: http://www.ikarus311.de/

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Co ja moge powiedzieć o Ikarkach turystycznych. Nic dobrego niestety głośne aż głowa boli, wygodne też nie są....Kilkanaście lat temu to był autobus luksusowy a teraz...mozna powiedzieć historyczny naszczęście

Podi

Post autor: Podi »

Mi ona pasują,jako że cały czas podrózuję z klasą h9-20 to taki Ikarus jest naprawde wygodny... :)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

A ja na wycieczki się wożę piętrowym Neoplanem :retard:

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Ja niestety wycieczkę mam tylko jedną w roku, na 3 lub 6 dni.

Podi

Post autor: Podi »

Wiśnia pisze:Ja niestety wycieczkę mam tylko jedną w roku, na 3 lub 6 dni.
Mi chodziło o podobne,bo miescie wozimy się tylko i wyłącznie km :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zwróćcie uwagę na to zdjęcie. Niestety jest czarno białe, ale w miarę oddaje ducha lat 80-tych. Piękne, czyste, lśniące lakierem Ikarusy...
http://www.ikarus311.de/256-1.jpg

Czymś takim ja jeździłem jak miałem kilkanaście lat... :)

Mody_82 pisze:Ikarus 252 http://www.ikarus311.de/252-1.jpg
- w tym samym roku co jego poprzednik przedstawiony, w przeciwieństwie do 250 posiadał długość 11m. (250 - 12 m.). Jednak "kariery" wielkiej nie zrobił, niedługo potem zastąpił go model: 256. Który był produkowany w wersji z ręcznie otwieranymi drzwiami, w późniejszym czasie także z otwieranymi automatycznie, a nawet rozsuwanymi na boki.
Pamiętam, że te "automatyczne" drzwi zawsze miały napęd pneumatyczny. A na skrzydle zawsze wisiała metalowa tabliczka (w zależności od kraju dla którego został wyprodukowany autobus), a na niej "Uwaga! Otwiera się na zewnątrz"
Mody_82 pisze: Ikarus 662 - przeznaczony był na szwedzki rynek
http://www.ikarus311.de/662-1.jpg
Autobusy o których piszę to co prawda nie były to Ikarusy 662, ale zmodernizowane 256 jednak bardzo podobne do tych na zdjęciu powyżej...

Otóż, autobusy tylko z jednym wejściem przez kilka lat należały do jednego z warszawskich Biur Podróży. Dwa, szare Ikarusy przez wiele lat (oczywiście lat 80-tych) parkowały sobie na pl. Konstytucji w Warszawie, a ja codziennie jadąc do szkoły mijałem je... ;)
Mody_82 pisze: Ikarus 664 - również występujący głównie u Skandynawów, jak widać (pewnie) na podzespołach SCANII
http://www.ikarus311.de/664-1.jpg
Niedawno widziałem takiego właśnie Ikarusa 664 w Warszawie. Przyjechał, bodajże z Estonii.... :)

[ Dodano: 2005-09-19, 10:12 ]
Nie wiem, czy to moja wina. Czyżbym nie zwrócił uwagi.

Jednak Ikarus wyprodukował sporą partię autobusów dla ZSRR. Była to jakaś wersja Ikarusa 256 (typu nie pamiętam), tyle, że znacznie przedłużona względem standardowego 256... Nie był to jednak autobus przegubowy... ;)

Tomi

Post autor: Tomi »

Dobrze te wozy wspominam. Proszę zwrócić uwage jakie "turyści" zza wschodniej granicy pokonują nimi dystanse. To prawdziwe woły przemytnicze rozkręcane za każdym kursem. Sam widziałem w programie TV pt "Granice" "zmodernizowaną" wersje do przemytu spirytusu w nadkolach.

Tommy

Post autor: Tommy »

Dlatego, jeśli na granicy stoisz za autokarem zza wschodniej granicy, możesz spodziewać się długiego postoju ;) :P

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Pozwolę sobie odświeżyć temat.
W NS także można zobaczyć IK 256 - 1 sztukę posiada pewien przewoźnik ( Ten sam co ma MB O404 ) Autobus bardzo często można spotkać jako nauka jazdy , ale także od czasu do czasu obsługuje wycieczki. Nie miałem okazji nim jechać, lecz nie jestem zwolennikiem tych wozów - mają już swoje lata , głośny silnik.

Fota wyżej wspomnianego Ikarka : album_page.php?pic_id=1864
Ostatnio zmieniony 2005-11-03, 17:23 przez Hannibal, łącznie zmieniany 2 razy.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Nawet ładnie zadbany ten Ikar jest, w końcu jest tylko 1 :)

Milenium

Post autor: Milenium »

W Toruniu były bardzo dobrze zachowane sztuki kilku Ikarusów 280 turystycznych jednak teraz są pokasowane.Nie wiem czy coś zostało :(.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mac pisze:(...) Nie miałem okazji nim jechać, lecz nie jestem zwolennikiem tych wozów - mają już swoje lata , głośny silnik.
Tak niestety te autobusy mają już swoje lata, a i swoją młodość już dawno zostawiły gdzieś tam na dziurawych polskich drogach. :cry:
To musiałbyć naprawdę piękny autobus, kiedy był fabrycznie nowy...... :-P
Mac pisze: Fota wyżej wspomnianego Ikarka : album_page.php?pic_id=1864
Nie no tutaj muszę to napisać. Normalnie miodzio i malinka :mruga: Bardzo ładnie zadbany autobus.... ;)

Milenium

Post autor: Milenium »

Ich epoka powoli odcodzi J-31,musimy się z tym pogodzić.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Dni tego Ikarusa są juz policzone nie ma co się oszukiwać niestety. Jak by nie był spory kawałek historii i pewnie każdy ze starszych pamiętających koniec lat 70 i początek 80 to powie. Tak samo jak Autosany.

Milenium

Post autor: Milenium »

Wilchelm pisze:Tak samo jak Autosany.
I co najciekawsze jeszcze jeżdżą.No Polska to ma "tupet".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”