Turystyczne Ikarusy 2xx

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
rthalia

Post autor: rthalia »

O ile mnie pamięć nie myli był to autobus prywatny. Zawsze jeździł nim ten sam kierowca, a z napisu na burcie wynikałoby, że jest to jego własność. Jakie drzwi z przodu były już w ogóle nie jestem w stanie określić. Chyba pneumatyczne, ale z tyłu z pewnością klamkowe.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

rthalia pisze:Oto dwa zdjęcia z tego spotkania:
http://www.km-forum.com.p...p?image_id=2762
http://www.km-forum.com.p...p?image_id=2763
Muszę powiedzieć, że mnie miło Zadziwiłeś. Nie sądziłem, że gdzieś w Niemczech są tak pięknie utrzymane Ikarusy 256. :shocked:

Oczywiście pamiętam NRD-owskie Ikarusy 256, jeździłem podobnym w 1984 jako nastoletni pasażer. I tamten był biało niebieski. Też tak, pięknie świecił mu się lakier jak temu na zdjęciach. Niemcy zawsze wspaniale dbali o te autobusy, a one odpłacały im się nienaganną pracą. ;)

A ten autobus na zdjęciu jest naprawdę piękny. :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:Muszę powiedzieć, że mnie miło Zadziwiłeś. Nie sądziłem, że gdzieś w Niemczech są tak pięknie utrzymane Ikarusy 256.
Podejrzewam, ze jest to jakiś muzealny eksponat, wszak w imperium drogich autobusów, jak Niemcy taki "cud techniki lat 80-tych" raczej nie jeździł by jako liniowy ;).

rthalia

Post autor: rthalia »

Adrian_ pisze:
J-31 pisze:Muszę powiedzieć, że mnie miło Zadziwiłeś. Nie sądziłem, że gdzieś w Niemczech są tak pięknie utrzymane Ikarusy 256.
Podejrzewam, ze jest to jakiś muzealny eksponat, wszak w imperium drogich autobusów, jak Niemcy taki "cud techniki lat 80-tych" raczej nie jeździł by jako liniowy ;).
Sam się mocno zdziwiłem widząc takie cudo :). Mój tata też mówił mi, że Niemcy zawsze dbali o swoje autobusy, ale zadziwiło mnie, to że o Ikarusy troszczą się aż do dziś.

@Adrian_: Nie wiem czy jest to eksponat muzealny, ale sprawiał wrażenie jakby nadal normalnie służył pasażerom (bynajmniej nie tylko hobbystom) jako w pełni wartościowy i funkcjonalny autobus turystyczny (ach to wyposażenie :) ).

Podi

Post autor: Podi »

Widziałem tego Ikarusa w centrum kiedyś. Wożą się nim niemieccy turyści. Pewnie spełnia on funkcję autobusu historycznego :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

emes133 pisze:Na stanie jeszcze jest
Już niedługo, bowiem w Podkarpackich PKS-ach nie ma już liniowego Ikarusa 256. Z tego, co udało mi sie dowiedzieć od mieleckich MKM-ów jedyny czynny Ikarus 256 w podkarpackich PKS-ach zakończył swoja służbę liniową (chodzi mi tutaj o Ikarusa 256 z PKS Connex Mielec). Autobus ten wraz z Autosanem H10-11 z 1990 roku jest kasowany w zajezdni PKS w Mielcu. Autobusy te zastąpią 2 fabrycznie nowe Axery, które już pojawiły się na zajezdni. Na razie mają jednak zagraniczne numery rejestracyjne.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Obrazek

Na 1-szy rzut oka spalony Ikarus 250.16. Wydawać by się mogło, że on już nigdzie nie pojedzie, a jednak! :P

:strzałka: http://www.youtube.com/watch?v=K-Qi1Ohq ... re=related
:strzałka: http://www.youtube.com/watch?v=MUzlYr1Z ... re=related
:strzałka: http://www.youtube.com/watch?v=rVDqSlz4Uko&NR=1

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Cóż, nie chciałbym tutaj być starą ciotką, ale wydaje mi się, że ci którzy postanowili przejechać się tym spalonym Ikarusem, to szaleńcy - wystarczy, żeby kierowcy mocniej przyhamował autobusem - a wszyscy z niego mają szansę wypaść :retard:

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Mnie interesowała zawsze kwestia skrzyni biegów w turystycznych Ikarusach. Otóż one miały skrzynie sześciobiegowe ZF, a miejskie skrzynie Csepel. Ciekawe dlaczego do miejskich wkładano inne skrzynie, chociaż po 90r. to się zmieniło. Skoro mieli skrzynie lepsze skrzynie ZF.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

siekierowy pisze:Ciekawe dlaczego do miejskich wkładano inne skrzynie, chociaż po 90r. to się zmieniło. Skoro mieli skrzynie lepsze skrzynie ZF.
Może chodzi o przełożenia? Turystyka użytkuje się inaczej

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Może, nie orientuje się w przełożeniach skrzyń ZF w Ikarusach turystycznych i czy są takie same jak w Ikarusach miejskich ze skrzynią ZF. Przełożenia można też zmieniać poprzez różne mostu napędowe. Miejskie miały inne przełożenia mostu niż turystyczne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”