Ikarus 435

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poznaniak pisze:Ta dla naszego nawet specjalny grafik zrobili co by tylko na jednej linii jeździŁ ciagle z tą samą obsługą :D
To chyba dobry pomysł, ponieważ stała obsługa zżyje się z tym autobusem i będzie o niego dbać. A gdyby tak kierowcy co chwilę się zmieniali, to ten Ikarus pewnie długo by nie pożył ;)
Ostatnio zmieniony 2008-01-23, 09:36 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Dziś żywy 7270 na 171, kolega Piotr_2274 może potwierdzić.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Potwierdzam, i dzisiaj również.

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Wóz 7270 poszedł na ścięcie, znaczy się został skreślony ze stanu MZA.
Został tylko kiler 7272.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Krzysiek pisze:Został tylko kiler 7272.
Jak na moje oko, to kiler chyba też już długo nie pojeździ. :cool:

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Podi pisze:W Poznaniu jest jeden Ikarus 435.22 -1501.
Został on zakupiony w 1995 roku w Biskupicach wraz z 19 Ikarusami 280.70A...
Jest on w takich samych barwach,tak jak ten z Tarnowa...
Z tego co słyszałem od kolegi z osiedla którego dziadek jeździ w MPK,autobus był awaryjny,ale potym jak mu wstawiono silnik Mana sytuacja sie polepszyła,autobus jeździ,czasami go widzę na 98 :)
Ale on ma oryginalnie silnik Mana, więc chyba tylko wstawili mu młodszy silnik, bo z twojej wypowiedzi wynika że miał silnik innego producenta.

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

No i koniec w Warszawie....
Przegubowiec pisze:16-02-2009 • Po ponad 16 latach eksploatacji w Warszawie do historii przechodzi kolejny typ pojazdu. Właśnie rozpoczęto postępowanie kasacyjne wozu 7272, ostatniego z pięciu Ikarusów 435 tzw. pchaczy.
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... pos=-12870

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ech. Szkoda. Zawsze kochałem te autobusy. W 1992 roku to były jedne z najpiękniejszych autobusów, powiew nowoczesności w Warszawie (pełnej Ikarusów 2x0) :cool:

Diabli mnie biorą, że MZA wycina kolejne 400 (po 411 i 417)... a jednocześnie 435 w najlepsze sobie jeżdżą po np. Częstochowie, czy "rodzynek" po Poznaniu. Tego ostatniego miałem okazję dokładnie obejrzeć na "Warszawskiej" i przezentował się wspaniale... w przeciwieństwie do naszych, rdzewiejących 435-tek.... szkoda :cry:

mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 178
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Post autor: mars84 »

Wydaje mi się, że MZA <b>poprostu</b> idzie po najprostszej linii oporu pozbywając sie w pierwszej kolejności pojazdów których ilość była śladowa ograniczając w ten sposób często zbędną różnorodność choć niestety może często odbywać się to kosztem jakości względem pozostających w użyciu 2X0...

Awatar użytkownika
MADE IN HUNGARY
Kierowca
Kierowca
Posty: 166
Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: MADE IN HUNGARY »

Te ikarusy trafiły po protu nie tam, gdzie miały trafić. Spokojnie mogłyby jeszcze jeździć, gdyby tylko na kanale ktoś nimi zajął.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MADE IN HUNGARY pisze:Te ikarusy trafiły po protu nie tam, gdzie miały trafić.
MZA je zamówiło i zakupiło, więc o pomyłce nie ma mowy. Chciano je kupić, ponieważ w tamtym okresie MZA szukało nowego taboru, który miałby zastąpić Ikarusy 2xx. Nie były to tylko Ikarusy 435, były to również Dennisy (rocznik 1992 i 1993, chciano je składać w Warszawie). Z tych wszystkich planów nic nie wyszło... a Ikarusy 260 i 280 po prostu okazały się najtrwalsze. ;)

Toteż MZA po prostu sukcesywnie pozbywało się pojedyńczych autobusów różnych marek. Dennisy sprzedano, a Ikarusy 435 przejeździły 17-ście lat... nie dbano o nie za bardzo, więc się po prostu skończyły. Ich jakość nie była najlepsza. :confused:

Pozostał jeszcze Volvo B10Ma/Jelcz M180 #7370, pewnie też niedługo go pożegnamy :]

siekierowy

Post autor: siekierowy »

17 lat na Ikarusa bez remontu w warszawskich warunkach to i tak długo. Widać postęp w stosunku do serii 260/280, którą trzeba remontować po 10-12 latach,a im nowsze roczniki tym gorsze. Choć tutaj problem polega na zabezpieczeniu antykorozyjnym i późniejszym wykonywaniu "oszczędnościowych" kratownic. Seria 4XX była już dużo lepiej zabezpieczona przed rdzą no i miała zachodnie trwalsze silniki.

Awatar użytkownika
MADE IN HUNGARY
Kierowca
Kierowca
Posty: 166
Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: MADE IN HUNGARY »

J-31 pisze: Ikarusy 435 przejeździły 17-ście lat... nie dbano o nie za bardzo, więc się po prostu skończyły. Ich jakość nie była najlepsza. :confused:
Ich jakość jest bardzo dobra, u nas w Bielsku-Białej seria 400 ma znakomitą opinię. U was po prostu się o nie dbało (to samo tyczy się zresztą 411 i 417).

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

J-31 pisze:#7370
Hmmmhmmm...ja się postaram żeby tak się nie stało... :chytry:

Jelcz_M11

Post autor: Jelcz_M11 »

Filip7370 pisze:
J-31 pisze:#7370
Hmmmhmmm...ja się postaram żeby tak się nie stało... :chytry:
No, ten Volvo bardzo mi się podoba. Ostatnio widziałem go 2 tygodnie temu w czwartek na 117...
Muszę się któregoś dnia wybrać na linię 404 :cool:
Sorry za OT...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”