Ikarus 435

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-11-10, 09:49

Wracając do tematu ciekawostką tego autobus jest przegub. Do pewnego momentu autobus łamie się łagodnie, natomiast od pewnego momentu następuje szarpnięcie i przegub zachowuj się tak jakby były zainstalowane w nim siłowniki... :shocked:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2005-11-10, 13:08

Ale siłowniki skręcające, czy odkręcowywujące?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-11-10, 14:49

plocmaster pisze:Ale siłowniki skręcające, czy odkręcowywujące?
Zdaje się, że skręcające. A w drugą stronę... nie pamiętam. Dawno nie jechałem.

Te siłowniki działają tylko w przypadku mocniejszego promienia skrętu. :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-26, 09:56

Kilka zdjęć jednego z warszawskich Ikarusów 435 #7274 (rocznik 1992). Gościł on w czasie DTP na "Ostrobramskiej".

W tym pojeździ zainstalowano drewniane krzesła z trolejbusu Saurer:
Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek

Zawsze te autobusy chwaliłem za pojemność, ale niestety MZA najwyraźniej nie zamierza ich remontować no i jeżdżą sobie ot tak, pewnie do czasu skasowania :/

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-09-26, 10:07

Szkoda, że MZA nie przykłada się zbytnio do dbania o tego typu autobusy (zwłaszcza, iż oni nigdy nie mieli tendencji do dbałości o Ikarusy), niemniej jednak nie jest z nimi tak źle, jakby się mogło wydawać. Wnętrze także jest dosyć ciekawie urządzone i sprawia wrażenie pojemnego autobusu ze względu na zbyt dużo wolnej przestrzeni. Jeśli zaś chodzi o drewniane siedzenia z Saurera to moim zdaniem niepotrzebne było ich wstawianie, gdyż teraz trochę szpecą wnętrze tego Ikarusa. Zawsze lepiej byłoby wstawić tam kilka takich samych siedzeń, jakie znajdują się we wnętrzu, bądź też nie montować wcale i pozostawić z tyłu wolne miejsce.
Ostatnio zmieniony 2006-09-26, 18:42 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-26, 11:04

Adrian_ pisze:Zawsze lepiej byłoby wstawić tam kilka takich samych siedzeń, jakie znajdują się we wnętrzu, bądź też nie montować wcale i pozostawić z tyłu wolne miejsce.
Oryginalne fotele mają problem - łatwo się niszczą, a pozostawienie tam wolnego miejsca chyba nie byłoby najlepszym pomysłem. Ogólnie rzecz biorąc wstawiając drewniane krzesła niby zrobiono słusznie, ale autobusy proszą się o NG wraz z wymianą i ujednoliceniem foteli. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-09-26, 17:16

Cóż — wszystko wskazuje na to, że 435-tki podzielą los swoich niskopodłogowych braci. Nic dziwnego, awaryjne to trochę jest, i w małych ilościach. Sądzę, że ich gwoździem do trumny może być dostawa tych 100 przegubów (oby to były Solarisy).

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-09-26, 20:08

plocmaster pisze:Cóż — wszystko wskazuje na to, że 435-tki podzielą los swoich niskopodłogowych braci. Nic dziwnego, awaryjne to trochę jest, i w małych ilościach. Sądzę, że ich gwoździem do trumny może być dostawa tych 100 przegubów (oby to były Solarisy).
Pewnie tak, ale gdyby MZA usunęło wszystkie liniowe, niskopodłogowe Ikarusy serii 4xx na rzecz dalszej eksploatacji Ikarusów serii 2xx to byłoby to już <b>conajmniej</b> nieefektywne i zamiast niwelować poziom zaszrocenia w MZA zniwelowałoby się jedynie nadwyżkę niskaczy :roll:.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-09-26, 20:51

Adrian_ pisze:Pewnie tak, ale gdyby MZA usunęło wszystkie liniowe, niskopodłogowe Ikarusy serii 4xx na rzecz dalszej eksploatacji Ikarusów serii 2xx to byłoby to już co najmniej //pisownia - osobno nieefektywne i zamiast niwelować poziom zaszrocenia w MZA zniwelowałoby się jedynie nadwyżkę niskaczy :roll: .
Nic nie rozumiesz i piszesz bzdury.
Efektywne właśnie, bo 435 mają kilka (200-tek kilkaset) i trochę się jednak psują, więc po pozbyciu się ich odpadnie problem nieujednoliconego taboru i trzymania osobnych części. Paniał?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-27, 08:56

Zgadza się, Plocmaster dobrze rozumuje. Co gorsza Ik435 baaardzo się różni - pod względem części technicznych, napęd, silnik etc - od Ikarusów 2xx. A zatem jak słusznie zauważył Plocmaster Ik280 pojeżdżą znacznie dłużej niż IK435. Po prostu jest ich kilka, nie opłaca się ich eksploatować, bo to podraża koszta funkcjonowania przedsiębiorstwa. :/

Największym problemem zawsze była makabrycznie niska jakość wykonania Ikarusów serii 400. One wszystkie naprawdę strasznie się sypały:

:strzałka: Ikarusów 405 (rocznik 1994) już dawno nie ma - i dobrze, bo już po kilku latach stały się szrotem, co było widać.
:strzałka: Ikarusów 417 (rocznik 1995) też już nie ma - pisaliśmy o tym w stosownym temacie.
:strzałka: Ikarusy 411 (rocznik 1995) też już odchodzą jeśli już nie zostały skasowane.

A przecież wszystkie wymienione są dużo młodsze od IK435 (rocznik 1992). :mruga:

Tak więc jestem i tak pełen uznania, że IK435 wciąż jeszcze jeżdżą. Pytanie, jak długo jeszcze :retard:

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-09-27, 14:19

J-31 pisze:Ikarusy 411 (rocznik 1995) też już odchodzą jeśli już nie zostały skasowane.
Z tego, co mi wiaodmo 6530 jeszcze jeździ liniowo
J-31 pisze:Tak więc jestem i tak pełen uznania, że IK435 wciąż jeszcze jeżdżą. Pytanie, jak długo jeszcze
Trochę to smutne, gdyż są to jedne z lepszych Ikarusów i niewiele przedsiębiorstw komunikacyjnych je eksploatuje. Co do Twojego pytanie to obawiam sie, że ich kariera w ruchu liniowym zakończy sie zapewne po realizacji któregoś z przetargów w najbliższych latach :(.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-27, 15:04

Adrian_ pisze:Z tego, co mi wiaodmo 6530 jeszcze jeździ liniowo
Oj, nie byłbym taki pewny, on też miał ostatnio jakieś problemy :roll:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-09-27, 16:10

Zobaczycie — będą je naprawiać metodą gospodarczą (vide siedzenia z Saurera w 435), a po dostawach z ostatniego przetargu pojadą na Wschód po poważniejszej awarii.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-28, 09:22

plocmaster pisze: po dostawach z ostatniego przetargu pojadą na Wschód po poważniejszej awarii.
Jeśli w końcu, kiedykolwiek będą jakieś poważniejsze dostawy, to IK435 pojadą owszem... ale na złom :mruga:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-09-28, 17:32

Jeśli w końcu, kiedykolwiek będą jakieś poważniejsze dostawy, to IK435 pojadą owszem... ale na złom :mruga:
Napisałem przecież :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-29, 09:14

plocmaster pisze:Napisałem przecież
Napisałeś
plocmaster pisze:pojadą na Wschód

Wschód to nie musi być złom, aczkolwiek jedno nie wyklucza drugiego :retard:

Podi

Post autor: Podi » 2006-09-29, 15:33

Naszego pchacza sprzedzą pewnie na południe Polski za 2-3 lata, wraz z ekologami.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-10-02, 09:40

Podi. A w jakim stanie technicznym jest Wasz "pchacz" (IK435) i jaki rocznik ? ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-10-02, 13:55

Podi pisze:Naszego pchacza sprzedzą pewnie na południe Polski za 2-3 lata, wraz z ekologami.
Pewnie tak. Widzę, że MPK Poznań jest kolejnym przedsiębiorstwem komunikacyjnym w Polsce dążącym do eliminacji Ikarusów (nawet tych młodych). Trochę szkoda, ale zapewniam cię, iż prędzej Wasz poznański #1501 znajdzie miejsce na Ukrainie, tudzież w Rosji, niż na południu Polski (no chyba, że któreś z biedniejszych podkarpackich miast by go nabyło, ale wątpie).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-10-02, 17:30

Adrian_ pisze:Trochę szkoda, ale zapewniam cię, iż prędzej Wasz poznański #1501 znajdzie miejsce na Ukrainie, tudzież w Rosji, niż na południu Polski (no chyba, że któreś z biedniejszych podkarpackich miast by go nabyło, ale wątpie).
Podi miał GOP na myśli…

ODPOWIEDZ