25 lat Ikarusów 280 w Łodzi
Jelcz 043 był tu symbolicznym uczestnikiem, w hołdzie Mexom, które zostały wyparte przez Ikarusy 280. Rok 1980-ty był początkiem ich końca. Wielkie dostawy Ikarów 280 z lat 1980-1982 sprawiły, że wiele z nich zostało zlikwidowanych, a w 1984r wycofano je ostatecznie. Słyszałem opowieści o tym jak Ogóry były kasowane w wielkim pośpiechu (częstym widokiem na placu kasacyjnym były wozy w liniowym otablicowaniu) żeby zrobić miejsce w zajezdni dla nowodostarczonych Ikarusów.Tramwaj pisze:Same rarytasy? Tylko nie rozumiem dlaczego na tej imprezie jest Jelcz,w końcu to "hungarowe" święto.- 280.26 w historycznym malowaniu
- 280.70E w aktualnym malowaniu zakładowym
- Jelcz "Ogórek".
Na tej imprezie nie mogło zabraknąć Ogórka i wielkie dzięki dla Szymona, że pomimo wielkiej zimy stawił się na imprezie.
[ Dodano: 2006-02-06, 05:04 ]
Np. użycie raboskich mostów w Ogórach z późniejszego etapu produkcji.u2w pisze:- Fabryka produkująca "ogórka" też miała związki z produktem węgierskim.Tramwaj pisze:nie rozumiem dlaczego na tej imprezie jest Jelcz,w końcu to "hungarowe" święto.
:)
Jeździ liniowo, brudzi się i niestety koroduje pogarszając swój wygląd z dnia na dzień.J-31 pisze:Przemotz280 - Witamy na forum.
A propo. A co obecnie dzieje się z "hstorycznym" Ikarusem 280 (#2992). Czy on pełni jakąś funkcję (akcje promocyjne, liniowo w MPK), czy też stoi gdzieś na zajezdni ? ;)
Bywa dość nieuchwytny, także trzeba się natrudzić żeby go dopaść.
Ooops. Trochę szkoda, chociaż na pocieszenie napiszę, że warszawskie MZA robi to samo. Swoje historyczne Ikarusy 280 puszcza liniowo.przemotz280 pisze:Jeździ liniowo, brudzi się i niestety koroduje pogarszając swój wygląd z dnia na dzień.
Bywa dość nieuchwytny, także trzeba się natrudzić żeby go dopaść.
Ciekawy jestem, kiedy doczekamy się takiej chwili, że np. w Łodzi powstanie zadaszone muzeum komunikacji, gdzie np. 2992 mógłby znaleźć swoje miejsce i zachwycać zwiedzających.
Moze i nawet dobrze ze troszke koroduje, bedzie pretekst to pomalowania w inne historyczne barwy (z czerwonym dolem).J-31 pisze: Ooops. Trochę szkoda, chociaż na pocieszenie napiszę, że warszawskie MZA robi to samo. Swoje historyczne Ikarusy 280 puszcza liniowo.
Ciekawy jestem, kiedy doczekamy się takiej chwili, że np. w Łodzi powstanie zadaszone muzeum komunikacji, gdzie np. 2992 mógłby znaleźć swoje miejsce i zachwycać zwiedzających.
A muzeum powstanie, niestety nie bedzie tam eksponatow. Juz wole aby ten Ikarus jezdzil, bo po doswiadczeniach z 102NaW widac ze jak pojazd stoi to potem sa problemy z wyjazdem.
Pozdrawiam,
Aleksej
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt: