Ikarus 280.70

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
DAB

Ikarus 280.70

Post autor: DAB » 2004-11-23, 16:31

czym się różni Ikarus 280.70A od 280.70B od ... 280.70E ?
Są jeszcze jakieś inne Ikarusy 280.70 ?

voy

Post autor: voy » 2004-11-23, 19:11

Pewnie jakimiś minimalnymi detalami.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-11-24, 10:41

<b>napewno</b> modyfikacja... Ja osobiśie nie rozróżniam tych "końcówek"... Ale zauważam zmiany w pojeździe, jego wyposażeniu etc...

Orange

Post autor: Orange » 2004-11-26, 08:40

J-31 pisze:<b>napewno</b> modyfikacja... Ja osobiśie nie rozróżniam tych "końcówek"
Ja też nie rozróżniam

Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2004-12-03, 20:12

Też nie wime co oznaczają te końcówki...........Zapytam sie specjalistów od Ikarów :). Ja wiem że w Pozaniu jeżdża 280.70A, a jakie w innych miastach nie obchodziu mnie to :)

RiZoNe

Post autor: RiZoNe » 2004-12-15, 01:11

Poznaniak pisze:Też nie wime co oznaczają te końcówki...........Zapytam sie specjalistów od Ikarów :). Ja wiem że w Pozaniu jeżdża 280.70A, a jakie w innych miastach nie obchodziu mnie to :)
Nie ma co ;) prawdziwy MK :lol: :diabeł:

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2004-12-15, 01:24

PiotrekK pisze:
J-31 pisze:<b>napewno</b> modyfikacja... Ja osobiśie nie rozróżniam tych "końcówek"
Ja też nie rozróżniam
Ani ja :D

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2005-01-14, 18:30

Te koncówki wg. mnie (prawie) niczym sie nie róznia. Ale kiedys znalazlem strone z opisanymi koncówkami

wocash

Post autor: wocash » 2005-01-15, 11:47

A masz może jeszcze ten adres tej strony??

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2005-01-15, 23:14

Oj niestety <b>niemam</b>.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-17, 11:01

Szkoda, może czegoś byśmy się dowiedzieli...

Naromiast ja mogę coś napisać na podstawie własnych obserwacji i zaczerpniętych informacji - poniższe informacje dotyczą MZK Warszawa.

Lata 80-te
Pierwsze 280-tki nie miały ani wspomagania układu kierowniczego, ani grzybka wentylatora nad kabiną kierowcy. Wszystkie autobusy miały manualną skrzynię biegów, ale ona też się zmieniała w zależności od podtypów i czasu dostawy. Ozdobna listwa z boku pudła była metalowa...

- rok 1983 Ikarusy 280 dla MZK Warszawa zmieniły swoje ubarwienie - z czerwonego paska, na cały czerwony spód pudła, doszedł grzybek wentylatora. Do Warszawy dotarły pierwsze Ikarusy 260,

- rok 1984 - pewny nie jestem, ale zdaje się, że wprowadzono wspomaganie układu kierowniczego,

- rok 1985 - kolejne dostawy autobusów, nowa skrzynia biegów - teraz 6-biegowa,
W międzyczasie zmienio układ wydechowy w Ikarusach 260. Wydech znajduje się teraz nie na tylnej ścianie, a z boku w centralnej części pojazdu (podobniej jak w 280-tkach),

rok 1986, kolejna partia Ikarusów 280 - ozdobna listwa jest już czarna, Ikarusy 260 po staremu...

- rok 1989 - pierwsze kilka sztuk 280-tek z automatyczną skrzynią biegów.


Lata 90-te:
- rok 1992 - kolejna dostawa, 27 szt. Ikarusów 280, nowy silnik (MAN), nowe drzwi (dwuskrzydłowe), drugie drzwi przesunięte do przodu. Nowe malowanie autobusów, od teraz są one w żółto czerwone, przy czym, makijaż jest "po staremu"

- rok 1995 - następna partia Ikarusów 280. Inny typ silnika, drugie drzwi powróciły już na swoje poprzednie miejsce

- rok 1997 - ostatni zakup Ikarusów 280 - 95 szt. Nowe, jarzeniowe oświetlnie, nowy silnik, kilmatyzacja dla kabiny kierowcy (nie wszystkie), nowe - jaśniejsze obicia ścian i sufitu, uchwyty i poręcze w kolorze pomarańczowym...

No i co o tym Myślicie ? :)

voy

Post autor: voy » 2005-01-17, 11:10

rok 1997 - głupota w kupowaniu Ikarusów :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-17, 11:11

Nie oceniam tego. :)

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-01-17, 11:23

No nie wiem czy ten zakup Ikarusów w 1997 był dobrym pomysłem...czyżby Warszawa była aż takim miastem kochającym Ikarusy? :lol:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-17, 12:22

Trudno mi oceniać, czemu kupiono jeszcze Ikarusy. Rzeczywiście taka swoista "miłość" warszawskiego MZA, a wcześniej MZK, z Ikarusem w Budapeszcie - istniała.

Od połowy lat 80-tych MZK miało bardzo dobrą współpracę z Ikarusem. Dzięki tej współpracy, MZK miały w miarę swobodny dostęp do części zamiennych, a przy okazji MZK współpracowało z Ikarusem - np. pierwszy automat w drugiej połowie lat 80-tych - pisałem już o tym na forum. :D

Ikarus już od lat 80-tych, aż do połowy lat 90-tych chętnie przysyłał swoje najnowsze produkty do pokazów i testów.

Dzięki temu warszawiacy mieli możliwość poznania:
- Ikarusa 435 już w ... 1986 roku. Obiecywano zakup tych autobusów w 1987 roku... ;)
- Ikarusa 411, już w 1994 roku,
- Ikarusa 460 :?: , też w 1994 roku. Jechałem nim - fajny autobus, znacznie dłuższy od Ikarusa 415... :)
Poza tym w jednej z zajezdni MZA - zdaje się, że na Stalowej (Praga) - Ikarus urządził zamknięty pokaz swoich najnowszych produktów... ;)

...Ostatecznie MZA zakupiło - w częściach - 95 szt. Ikarusów 280. Wszystkie były montowane na miejscu w Warszawie. Dzięki temu było taniej. No i tak to się skończyło. ;)

Dzisiaj o zakupach Ikarusów nikt już nie mówi w Warszawie... :lol:

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-01-17, 13:09

No to smutne :cry: ...widać ta przyjaźń już wygasła :lol: Oby we Wroclawiu nie bylo tak z Volvem! :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-17, 13:12

Spokojnie... :) Póki MPK ma swoją wtyczkę w VOLVO BUS Poland :D

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-01-18, 10:55

Heh,ja powiedziałbym że jest na odwrót.Już Volvo zadbało aby sie przypodobać MPK Wrocław,i zapewne nie odpuści więc era Volvo we Wroclawiu jeszcze dlugo potrwa...

A jaktam się trzymają te aurtobusy u was,w Warszawie?U nas jest kilka ich,jeźdzą na liniach pospiesznych przeważnie,całkiem przyjemne są.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29024
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-18, 11:17

W Warszawie Ikarusy mają się dobrze. Na razie nikt ich nie chce wycofywać. Wręcz odwrotnie są nadal remontowane. Niektóre są w strasznym stanie, ale są też autobusy całkiem niezłe, nawet napisałbym żwawe. MZA wzorowo dba o ich stan, więc ich sytuacja jest niezagrożona.

Wczoraj po południu jechałem Ikarusem 260 z 1993 roku - automat, nr. tab. #6307. Bardzo szybki, bardzo sprawny, w miarę dobrym stanie technicznym. Kierowca mocno nim szalał, tak, że ludzie, którzy stali to raczej chyba chcieli się położyć. Pijani jacyś, czy jak.... :diabeł:

W ostatni czwartek jechałem prawdziwym staruszkiem - Ikarusem 280, w obsłudze linii ekspresowej (E1). Niby staruszek, ale do - chyba - 80 km/h musiał się rozpędzić. :)

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2005-01-18, 14:30

Widocznie miał Turbodoładowanie ;)
Ciesze się , że w Warszawie jakoś się trzymają :cool:
Jeśli chodzi o te w fatalnym stanie , według mnie lepiej ich nie remontować tyko do kasacji od razu je dać :retard:, lepszym pomysłem jest kupić coś na ich miejsce , ale wiadomo sprawy finansowe :|

Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ