Ikarus 280.70

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
ppln

Post autor: ppln »

Razor 688 pisze: No tu racja ale pozostaje jeszcze jedna rzecz Ikarus był sprawdzony i od lat kupowany i sprawdzony na Polskie warunki a Solaris dopiero co wchodził na Polski rynek.
A zauważyłeś, że pierwsze niskopodłogowe autobusy pojawiły się w Polsce w 1994 roku (w Łodzi i w Krakowie, w tym 2. to może nawet wcześniej)? To tak jak ostatnie 280.37

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

ppln pisze: 1994 roku (w Łodzi i w Krakowie, w tym 2. to może nawet wcześniej)?
Jakie :?:

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Hmm niskowejściowe Scania CN113ALB i MAN SG242, które jednak przewyższały o kilkadziesiąt lat Ikarusa (konstrukcja z końca lat 60!) i niskopodłogowa CN113CLL

ppln

Post autor: ppln »

Amalio pisze:Jakie
MB O405N (teraz jeżdżą na darmobusach i w Niemczech), 2-drzwiowe.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

1994 rok, to również dostawa pierwszego, fabrycznie nowego Neoplana N4020 (z Niemiec) dla MZA Warszawa (do R5 "Inflancka") ;)

Wracamy do tematu ;)
Razor 688 pisze:No tu racja ale pozostaje jeszcze jedna rzecz Ikarus był sprawdzony i od lat kupowany i sprawdzony na Polskie warunki a Solaris dopiero co wchodził na Polski rynek.
Nie widzę w tym nic dziwnego. Po prostu zaczął się wtedy proces wymiany taboru z wysokopodłogowego na niskopodłogowy. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Razor 688 pisze:W sumie dziwi mnie jedno skoro Ikarus produkował C80 oraz C83 to czemu żadne z przedsiębiorstwie w naszym kraju nie kupiło choć jednej sztuki tego typu wozów jako nówki.
Ostatniego Ikarusa serii 2xx sprzedano u nas w 1997 roku, więc to nic dziwnego.
Razor 688 pisze:Możliwe że produkowano je dla krajów po za naszą granicą.
A wiesz, że Ikarus to węgierska, a nie polska firma?

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

ppln pisze:A zauważyłeś, że pierwsze niskopodłogowe autobusy pojawiły się w Polsce w 1994 roku (w Łodzi i w Krakowie, w tym 2. to może nawet wcześniej)? To tak jak ostatnie 280.37
No tak faktycznie już w latach 1994-1999 podbijano rynek nowymi niskopodłogowymi autobusami sam przyznam że w Bielsku stawiano na Węgierskie produkty marki Ikarus. Zastanawiam się jak to się w ogóle stało że do tej pory nie zakupiono choć paru sztuk przegubowych niskopodłogowych wozów a muszę przyznać ze są one potrzebne.

Bąbel

Post autor: Bąbel »

A ja dalej nie wiem jaka jest różnica między Ikarusem 280.70A a 280.70E chociaż mówiliście tu o wszystkim :D
Odpowie ktoś rzeczowo na te pytanie :?:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Odpowie ktoś rzeczowo na te pytanie
Mnie się zdaje, że chodzi tutaj o rok produkcji (wozy z 1995 roku to .70A, a nie 70B ?, z kolei wozy po 1995 roku, czyli roczniki 1997 to .70E), bo silniki są te same (RABA D10).

Bąbel

Post autor: Bąbel »

No nie, ponieważ Warszawa ma i '95 i '97 i jedne i drugie mają oznaczenie 280.70E (a bnajmniej tak podaje Przegubowiec)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ja słyszałem, że to kwestia klimatyzacji u kierowcy, ale coś nie wydaje mi się to zbyt prawdopodobne. Też jestem zainteresowany odpowiedzią na to pytanie ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Ja słyszałem, że to kwestia klimatyzacji u kierowcy
To też się chyba nie zgadza, ponieważ tylko część warszawskich IK 280.70E ma klimę dla kierowcy ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A ja słyszałem, że to skrzynia.

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Też nie, bo w Warszawie jak podaje przegubowiec wszystkie są 280.70E a z tego co pamiętam to wozy z klimą mają skrzynię VOITH a bez klimy ZF. Nie wiem, cz jest to stuprocentowa reguła.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

plocmaster pisze:A ja słyszałem, że to skrzynia.
I dobrze słyszałeś, ekspert od Ikarusów (ja) mówię że to prawda, niestety "diabeł tkwi w drobnych szczegółach" których niestety poznać nie miałem okazji, bo nie obcuję z 280.70

Bąbel

Post autor: Bąbel »

@M_Szymkowiak przeczytałeś co napisałem? :diabeł:

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Bąbel pisze:Nie wiem, cz jest to stuprocentowa reguła.
:P

Bąbel

Post autor: Bąbel »

@M_Szymkowiak Sprecyzuję, bo mnie nie rozumiesz. O ile mnie pamięć nie myli (bo minęło już 11 lat) to wszystkie wozy z klimą miały skrzynię VOITH, a wszystkie bez klimy ZF. I to jest ta reguła co do której stuprocentowej pewności nie mam, bo pamięć jest zawodna. Dlatego też 280.70A i 280.70E nie mogą się różnić skrzynią biegów, bo jak podaje portal PRZEGUBOWIEC wszystkie Ikary z roku 1995 i 1997 są to Ik 280.70E Teraz mnie rozumiesz :cool:

siekierowy

Post autor: siekierowy »

PKM Bytom miał Ikarusy 280.70 ze skrzynią manualną sześciobiegową. Takie podobno przychodziły oryginalnie od nowości. To nam jeszcze bardziej miesza. Niestety nie wiem jaka litera była po numerze 70

Bartek

Post autor: Bartek »


ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”