Ikarus 280.70

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

One - z tego co pamiętam - w sporej części pojechały do Rosji. Wiem, że między innymi w Moskwie się jakieś pojawiły. ;)

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

J-31 pisze:One - z tego co pamiętam - w sporej części pojechały do Rosji. Wiem, że między innymi w Moskwie się jakieś pojawiły. ;)
Właśnie wydaje mi się ze to nie są C80 tam jak dobrze kojarzę pojechało coś ok. 1447 Ikarusów serii 280.40 oraz 280.40E ale tego na 100% nie jestem pewien. .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jeszcze jakiś C83 - jeśli się nie mylę - został zakupiony przez rodzimego, czyli węgierskiego przewoźnika ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Ale zauważ że kupowali tylko na wschód od Polski, wtedy u nas wchodziły już powoli SU (2000 rok)

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

M_Szymkowiak pisze:Ale zauważ że kupowali tylko na wschód od Polski, wtedy u nas wchodziły już powoli SU (2000 rok)
No tu racja ale pozostaje jeszcze jedna rzecz Ikarus był sprawdzony i od lat kupowany i sprawdzony na Polskie warunki a Solaris dopiero co wchodził na Polski rynek. Nie wiem może i masz racje ale dla mnie to trochę dziwne jest.

ppln

Post autor: ppln »

Razor 688 pisze: No tu racja ale pozostaje jeszcze jedna rzecz Ikarus był sprawdzony i od lat kupowany i sprawdzony na Polskie warunki a Solaris dopiero co wchodził na Polski rynek.
A zauważyłeś, że pierwsze niskopodłogowe autobusy pojawiły się w Polsce w 1994 roku (w Łodzi i w Krakowie, w tym 2. to może nawet wcześniej)? To tak jak ostatnie 280.37

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

ppln pisze: 1994 roku (w Łodzi i w Krakowie, w tym 2. to może nawet wcześniej)?
Jakie :?:

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Hmm niskowejściowe Scania CN113ALB i MAN SG242, które jednak przewyższały o kilkadziesiąt lat Ikarusa (konstrukcja z końca lat 60!) i niskopodłogowa CN113CLL

ppln

Post autor: ppln »

Amalio pisze:Jakie
MB O405N (teraz jeżdżą na darmobusach i w Niemczech), 2-drzwiowe.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

1994 rok, to również dostawa pierwszego, fabrycznie nowego Neoplana N4020 (z Niemiec) dla MZA Warszawa (do R5 "Inflancka") ;)

Wracamy do tematu ;)
Razor 688 pisze:No tu racja ale pozostaje jeszcze jedna rzecz Ikarus był sprawdzony i od lat kupowany i sprawdzony na Polskie warunki a Solaris dopiero co wchodził na Polski rynek.
Nie widzę w tym nic dziwnego. Po prostu zaczął się wtedy proces wymiany taboru z wysokopodłogowego na niskopodłogowy. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Razor 688 pisze:W sumie dziwi mnie jedno skoro Ikarus produkował C80 oraz C83 to czemu żadne z przedsiębiorstwie w naszym kraju nie kupiło choć jednej sztuki tego typu wozów jako nówki.
Ostatniego Ikarusa serii 2xx sprzedano u nas w 1997 roku, więc to nic dziwnego.
Razor 688 pisze:Możliwe że produkowano je dla krajów po za naszą granicą.
A wiesz, że Ikarus to węgierska, a nie polska firma?

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

ppln pisze:A zauważyłeś, że pierwsze niskopodłogowe autobusy pojawiły się w Polsce w 1994 roku (w Łodzi i w Krakowie, w tym 2. to może nawet wcześniej)? To tak jak ostatnie 280.37
No tak faktycznie już w latach 1994-1999 podbijano rynek nowymi niskopodłogowymi autobusami sam przyznam że w Bielsku stawiano na Węgierskie produkty marki Ikarus. Zastanawiam się jak to się w ogóle stało że do tej pory nie zakupiono choć paru sztuk przegubowych niskopodłogowych wozów a muszę przyznać ze są one potrzebne.

Bąbel

Post autor: Bąbel »

A ja dalej nie wiem jaka jest różnica między Ikarusem 280.70A a 280.70E chociaż mówiliście tu o wszystkim :D
Odpowie ktoś rzeczowo na te pytanie :?:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Odpowie ktoś rzeczowo na te pytanie
Mnie się zdaje, że chodzi tutaj o rok produkcji (wozy z 1995 roku to .70A, a nie 70B ?, z kolei wozy po 1995 roku, czyli roczniki 1997 to .70E), bo silniki są te same (RABA D10).

Bąbel

Post autor: Bąbel »

No nie, ponieważ Warszawa ma i '95 i '97 i jedne i drugie mają oznaczenie 280.70E (a bnajmniej tak podaje Przegubowiec)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ja słyszałem, że to kwestia klimatyzacji u kierowcy, ale coś nie wydaje mi się to zbyt prawdopodobne. Też jestem zainteresowany odpowiedzią na to pytanie ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Ja słyszałem, że to kwestia klimatyzacji u kierowcy
To też się chyba nie zgadza, ponieważ tylko część warszawskich IK 280.70E ma klimę dla kierowcy ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A ja słyszałem, że to skrzynia.

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Też nie, bo w Warszawie jak podaje przegubowiec wszystkie są 280.70E a z tego co pamiętam to wozy z klimą mają skrzynię VOITH a bez klimy ZF. Nie wiem, cz jest to stuprocentowa reguła.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

plocmaster pisze:A ja słyszałem, że to skrzynia.
I dobrze słyszałeś, ekspert od Ikarusów (ja) mówię że to prawda, niestety "diabeł tkwi w drobnych szczegółach" których niestety poznać nie miałem okazji, bo nie obcuję z 280.70

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”