Ikarus 280.70

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-18, 15:04

Cały problem w tym, że w Warszawie autobusy kupuje się głównie z okazji ... wyborów samorządowych. :o:
Ostatnio był przetarg na 80 autobusów niskopodłogowych i temat jakoś dziwnie ucichł. Tak więc te remonty to jedyna nadzieja dla MZA. Zresztą zawsze była. W latach 80-tych również regenerowano stare Ikarusy... :|

voy

Post autor: voy » 2005-01-18, 16:22

O tym przetargu w Warszawie to się kilka ciekawych rzeczy dowiedziałem :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-18, 16:23

A jakich ? :)

voy

Post autor: voy » 2005-01-18, 16:59

Irisbus Kapena nie ma szans, bo zaoferował cenę bez wliczenia serwisu 8-letniego, a Mercedes może odpaść bo ma jakieś tam proceduralne błędy czy jakoś tak...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-19, 10:11

Czyli kto wg. Ciebie ? :D

voy

Post autor: voy » 2005-01-19, 10:57

yyy :> MAN, taka jest prawda! Scania nie pasuje do taboru, Volvo nie weszło do przetargu bo nie ma w nim najmniejszych szans co nie dziwi mnie zbytnio, Solaris ma dużo zamówień i nie wyrobi, nie wiadomo czy się nie wycofa a MAN ma dobrą sytuacje tylko niestety dość drogi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-19, 11:00

Ok. Dzięki. Poczekam cieprliwie na wynik, a na razie idę pojeździć sobie Ikarusem 280.70 ;) :lol:

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-01-21, 15:11

voy pisze:yyy :> MAN, taka jest prawda! Scania nie pasuje do taboru, Volvo nie weszło do przetargu bo nie ma w nim najmniejszych szans co nie dziwi mnie zbytnio, Solaris ma dużo zamówień i nie wyrobi, nie wiadomo czy się nie wycofa a MAN ma dobrą sytuacje tylko niestety dość drogi.
Niby dlaczego Volvo nie ma żadnych szans? A może Jelcz bedzie mial szanse :lol:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-21, 15:38

Ponieważ pisaliśmy tutaj o przetargu na 80 przegubowych autobusów niskopodłogowych. Do przetaru stanęli: Irisbus, Evobus (Mercedes), MAN.... :)

voy

Post autor: voy » 2005-01-23, 18:09

Bo Volvu w Warszawie słusznie "podziękowano" i takie autobusy w Warszawie nie pojawią się, tak myślę.
Do przetargu stanął także Solaris i Scania.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2005-01-23, 19:23

Wydaje mi się , że wygra albo Man albo Solaris bo jednak Warszawa będzie dąrzyła do ujednolicenia taboru. Wszelakosć marek nie jest za dobra wiadomo podnosi koszta serwisowania a teraz wszyscy by chcieli zaoszczędzić.

voy

Post autor: voy » 2005-01-23, 19:33

Ja również tak myślę, Scania myślę że odpadnie z racji najwyższej ceny i niezgodności z posiadanym taborem. Solaris i MAN mają szanse na wygraną.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-24, 12:51

voy pisze:Bo Volvu w Warszawie słusznie "podziękowano" i takie autobusy w Warszawie nie pojawią się, tak myślę.
Nie Chwal dnia przed zachodem :mruga:

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2005-01-24, 17:39

No faktycznie szkoda by było Volva dla Warszawy. Już widziałem jak dbają np. o 15 metrowe Solarisy. Totalna porażka.

voy

Post autor: voy » 2005-01-24, 18:37

Connex może i nie dba, ale MZA?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-25, 11:57

Rzeczywiście Connex ma poważne problemy z właściwym utrzymanie swojego taboru. Co jednak ciekawe ich Jelcze M120, co prawda jeździły stosunkowo krótko, to jednak o wiele lepiej się prezentowały od Solarisów...

Natomiast MZA rzeczywiście bardzo dobrze dba o swoje SU15. Co więcej mamy kilka sztuk z 1999 i one wciąż wyglądają jak nowe... :)

Również Ikarusy MZA są całkiem, całkiem. Nie wszystkie, ale pewna część <b>napewno</b>.. ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2005-01-25, 15:31

voy pisze:rok 1997 - głupota w kupowaniu Ikarusów :P
Dlaczego. Ikarusy 280 to bardzo pożądne Autobusy, (których w Krakowie jest zdecydowanie za mało) a które po małych dyfkacjach sperdają od około 1970...

[ Dodano: 2005-01-25, 14:32 ]
voy pisze:rok 1997 - głupota w kupowaniu Ikarusów :P
Dlaczego. Ikarusy 280 to bardzo pożądne Autobusy, (których w Krakowie jest zdecydowanie za mało) a które po małych modyfkacjach sprzedają od około 1970...

[ Dodano: 2005-01-25, 14:32 ]
voy pisze:rok 1997 - głupota w kupowaniu Ikarusów :P
Dlaczego. Ikarusy 280 to bardzo pożądne Autobusy, (których w Krakowie jest zdecydowanie za mało) a które z małymi modyfkacjami sprzedają od około 1970...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-25, 15:57

Nie od 1970, tylko od drugiej połowy lat 70-tych...
Np. do Warszawy pierwsze Ikarusy przyjechały w 1978 roku. A do np. Częstochowy w 1977 roku... :)

voy

Post autor: voy » 2005-01-25, 16:08

m_szymkowiak pisze:Dlaczego. Ikarusy 280 to bardzo pożądne Autobusy, (których w Krakowie jest zdecydowanie za mało) a które po małych dyfkacjach sperdają od około 1970...
Ja tych autobusów nie lubię, w 1997 można było kupić nowocześniejsze, mniej uciążliwe dla pasażerów konstrukcje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-25, 16:12

W Warszawie mieszkańcy bardzo chwalą Ikarusy, szczególnie w upały... ;)

ODPOWIEDZ