Wystrój wnętrza 280
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Wystrój wnętrza 280
Ponieważ jest wiele pod modeli 280 proponuje je w tym temacie zebrać do kupy
Najlepiej jak do opisu wnętrza będziecie dołączali zdjęcia, linki, a potem można nawet z tego zrobić coś ciekawego np w albumie
Najlepiej jak do opisu wnętrza będziecie dołączali zdjęcia, linki, a potem można nawet z tego zrobić coś ciekawego np w albumie
Niestety zdjęć nie mam. Natomiast Pozwól, że trochę po wspominam. W swoim życiu spotkałem się z kilkoma wystrojami wnętrz Ikarusów 280 i 260.
MZK Warszawa
Pierwsze Ikarusy 280 z 1978 roku i aż do mniej więcej połowy lat 80-tych miały białe poręcze, białe plastikowe uchwyty w drzwiach. Białe obudowy mechanizmu sterowania drzwiami. Jasny skaj na fotelach, z białą obwódką. Podłoga, guma, na niej wypukłe pełne koła. Wyglądało to przecudnie.
Biała, w pełni oszklona kabina kierowcy z miejscem na tablicę informacyjna za plecami kabiny. Drzwi uchylne na klamkę.
Kolejne dostawy Ikarusów 280 - lata 80-te. Czarne poręcze, czarne plastikowe uchwyty na drzwiach, czarne obudowy mechanizmy sterowania drzwi. Kabina kierowcy choć konstrukcyjnie nie zmieniona, zmieniła się jej kolorystyka - na czarno. Dopiero w drugiej połowie lat 80-tych zmieniono konstrukcję kabiny. Znaną Wam doskonale z dnia dzisiejszego. Drzwi przesuwne.
Kolor wykładziny, jak i jej wzór nie zmienił się. Zmieniła się kolorystyka foteli. Straciły swoje białe obwódki. A kolor skaju zrobił się ciemniejszy i tak pozostało do dzisiaj
MZA Warszawa
Lata 90-te to kolejna zmiana w wystroju wnętrza Ikarusów 280
¯ółte poręcze i uchwyty. Pojawiły się szyby odgradzające pasażerów siedziących tuż przy drzwiach. Bez zmian pozostał kolor obudowy mechanizmów sterowania drzwiami. Trochę ładniejszy wzór na dyktach - wewnętrze obicie ścian i sufitu.
Ikarus 280.73 - ostatnia dostawa w 1997 roku. I tyle się w nich zmieniło, że mają pomarańczowe poręcze i uchwyty. Zmienił się typ wykładziny. Na obecnie "modny" - jasno szary. Nawet ładnie to wygląda... pod warunkiem, że kierowca sprzątnie
Pewną nowością są autobusy po NG, ale remontowane w zewnętrznych firmach specjalizujących się w takich naprawach - np. KZNS Solec Kujawski. Tutaj dla odróżnienia - np. Ikarusy 260 z KZNS mają żółte poręcze, żółte obłe obudowy mechanizmów sterowania drzwiami, a co najważniejsze zmieniono im fotele na jakieś plastikowe. Niestety są one nie wygodne, a dodatkowo można z nich wypaść w czasie jazdy. Biały kolor obić ścian i sufitu - wg. mnie wygląda to nawet ładnie.
No i jak Myślicie - co ładniejsze. Białe, czy żółte poręcze.
MZK Warszawa
Pierwsze Ikarusy 280 z 1978 roku i aż do mniej więcej połowy lat 80-tych miały białe poręcze, białe plastikowe uchwyty w drzwiach. Białe obudowy mechanizmu sterowania drzwiami. Jasny skaj na fotelach, z białą obwódką. Podłoga, guma, na niej wypukłe pełne koła. Wyglądało to przecudnie.
Biała, w pełni oszklona kabina kierowcy z miejscem na tablicę informacyjna za plecami kabiny. Drzwi uchylne na klamkę.
Kolejne dostawy Ikarusów 280 - lata 80-te. Czarne poręcze, czarne plastikowe uchwyty na drzwiach, czarne obudowy mechanizmy sterowania drzwi. Kabina kierowcy choć konstrukcyjnie nie zmieniona, zmieniła się jej kolorystyka - na czarno. Dopiero w drugiej połowie lat 80-tych zmieniono konstrukcję kabiny. Znaną Wam doskonale z dnia dzisiejszego. Drzwi przesuwne.
Kolor wykładziny, jak i jej wzór nie zmienił się. Zmieniła się kolorystyka foteli. Straciły swoje białe obwódki. A kolor skaju zrobił się ciemniejszy i tak pozostało do dzisiaj
MZA Warszawa
Lata 90-te to kolejna zmiana w wystroju wnętrza Ikarusów 280
¯ółte poręcze i uchwyty. Pojawiły się szyby odgradzające pasażerów siedziących tuż przy drzwiach. Bez zmian pozostał kolor obudowy mechanizmów sterowania drzwiami. Trochę ładniejszy wzór na dyktach - wewnętrze obicie ścian i sufitu.
Ikarus 280.73 - ostatnia dostawa w 1997 roku. I tyle się w nich zmieniło, że mają pomarańczowe poręcze i uchwyty. Zmienił się typ wykładziny. Na obecnie "modny" - jasno szary. Nawet ładnie to wygląda... pod warunkiem, że kierowca sprzątnie
Pewną nowością są autobusy po NG, ale remontowane w zewnętrznych firmach specjalizujących się w takich naprawach - np. KZNS Solec Kujawski. Tutaj dla odróżnienia - np. Ikarusy 260 z KZNS mają żółte poręcze, żółte obłe obudowy mechanizmów sterowania drzwiami, a co najważniejsze zmieniono im fotele na jakieś plastikowe. Niestety są one nie wygodne, a dodatkowo można z nich wypaść w czasie jazdy. Biały kolor obić ścian i sufitu - wg. mnie wygląda to nawet ładnie.
No i jak Myślicie - co ładniejsze. Białe, czy żółte poręcze.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
http://pgk.webd.pl/galeria/details.php?image_id=778
http://pgk.webd.pl/galeria/details.php?image_id=777
Współczesne wnetrze typowego zielonego Ikarka...
http://pgk.webd.pl/galeria/details.php?image_id=777
Współczesne wnetrze typowego zielonego Ikarka...
To nie jest wnętrze typowego zielonego Ikarka. Tojest wnętrze typowego poznańskiego zielonego Ikarka. Warszawskie Ikarusy wyglądają zuuuupełnie inaczejPodi pisze:http://pgk.webd.pl/galeria/details.php?image_id=778
http://pgk.webd.pl/galeria/details.php?image_id=777
Współczesne wnetrze typowego zielonego Ikarka...
album_page.php?pic_id=581
I to jest właśnie typowy wygląd typowego Ikarusa 280. Tak wyglądały te autobusy za czasów PRL-u i tak wygladają obecnie.
[ Dodano: 2006-01-31, 10:22 ]
PS. Mnie się nawet podoba wnętrze poznańskich Ikarusów. Naprawdę jest piękne.
Może to zdjęcie nie jest najlepsze, ale tak wyglądają obecnie ex NRD-owskie Ikarusy. Zdjęcie zrobiłem w Varnie we wrześniu 2004 roku
http://www.transport131.republika.pl/Imag0182.jpg
A zdjęcie zostało zrobione w tym autobusie
http://www.transport131.republika.pl/Imag0215.jpg
http://www.transport131.republika.pl/Imag0182.jpg
A zdjęcie zostało zrobione w tym autobusie
http://www.transport131.republika.pl/Imag0215.jpg
Ja co prawda byłem w NRD w 1984 roku, ale nie miałem okazji przejechać się miejskim Ikarusem w Berlinie. Jeździła ich tam cała masa.
Natomiast... kiedyś, jeszcze w czasach PRL-u oglądałem w TV pewien NRD-owski serial o pilotach samolotu IŁ-62 NRD-owskich linii lotniczych Interflug. I pamiętam, że była tam scena grana właśnie w miejskim IK280, który przyjechał na pętle jedno z portów lotniczych. I dokładnie takie właśnie fotele były w środku tego Ikarusa.
Natomiast... kiedyś, jeszcze w czasach PRL-u oglądałem w TV pewien NRD-owski serial o pilotach samolotu IŁ-62 NRD-owskich linii lotniczych Interflug. I pamiętam, że była tam scena grana właśnie w miejskim IK280, który przyjechał na pętle jedno z portów lotniczych. I dokładnie takie właśnie fotele były w środku tego Ikarusa.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Opisałem to już dokładnie na początku. One też zmieniały swoje kolorki w czasie. Na początku były śnieżno białe, potem czarne.M_Szymkowiak pisze:A jak sie ma sprawa z rurkami, układem tych rurek bo to w końcu tez wnętrze
A w między czasie warszawskie MZK w latach 80-tych regenerując swoje Ikarusy na Włościańskiej, malowało rurki na ... kremowo - białe. Na początku wyglądało to fajnie, ale potem farba zostawała na rękach pasażerów lub po prostu schodziła zostawiając czarne lub białe place. Wyglądało to okropnie. Malowano je chyba farbą olejną.
Teraz są już kolejne kolory - już Wiecie - są zarówno żółte jak i pomarańczowe uchwyty i rurki.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt: