Stan Ikarusów serii 2xx - A.D. 2006

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Stan Ikarusów serii 2xx - A.D. 2006

Post autor: J-31 » 2006-03-01, 13:34

Szanowne koleżanki i koledzy. Jaki jest stan Ikarusów serii 200 (260/280) ? Zdaję sobie sprawę, że w każdym mieście jest inaczej. Toteż ciekawy jestem, czy u Was jest tak samo. Szczególnie, że wiele Waszych autobusów przeszło remonty w różnych firmach.

I tak dla przykładu Warszawa. Warszawskie MZA samodzielnie remontuje swoje Ikarusy, na Włościańskiej.

MZA teoretycznie dba o swoje Ikarusy, ale bardzo często zdarza się widzieć nieprzyjemne obrazki. W zasadzie od dawna są one już naszą "normalnością". Pordzewiałe blachy na zewnątrz, pogięte, zniszczone dykty w środku. Pomazane fotele. :(

Zdjęcia jakie zaprezentuję poniżej niechaj będą otuchą dla tych z Was, którzy uważają, że u Nich jest najgorzej. Otóż w Warszawie jest źle. :/

Tak wygląda wnętrze wielu warszawskich Ikarusów:
Obrazek
Obrazek

A tak na zewnątrz. Na burcie tego Ikarusa (po lewej) widać liczne ślady rdzy, etc.
:strzałka: http://jasio147.webpark.pl/2596_1.jpg
:strzałka: http://jasio147.webpark.pl/2596_2.jpg

:strzałka: album_page.php?pic_id=3363

Mamy w Warszawie również fajne wyjątki. Warto je pokazać jako przykład, że do końca w Warszawie nie jest źle.
Obrazek

No i jeszcze jednak fotka, tym razem już z naszego albumu
:strzałka: album_page.php?pic_id=3115

Mam nadzieję, że nie uraziłem tymi zdjęciam tych z Was, którzy kochają Ikarusy. Ja je też bardzo lubię. Niestety elementy wykończenia wnętrza tych pojazdów nigdy nie były najlepszej jakości, toteż takie widoki to u nas normalność od bardzo dawna. :(

A jak jest u Was ? Zapraszam do dyskusji ;)

Podi

Post autor: Podi » 2006-03-01, 15:53

w Ekologach i jednym 435 jest czysto, no ale wiadomo,że zawsze ktoś coś pobazgra na samym końcu autobusu...
W tych starszych Ikarkach(280.26 i 260.04)czasem tu i ówdzie pojawi się rdza, a w środku też jakoś specjalnie zdemolowane nie są...
Tu foty wnętrza:
http://pgk.webd.pl/galeria/details.php?image_id=777
http://pgk.webd.pl/galeria/details.php?image_id=778

Jedyne co może oburzyć,to to, że podczas remontów pozbawiają Ikarków listw z boku...

A o to syndrom nadchodzących niskopodłogowców...
http://www.pestka.info/galeria/details. ... ge_id=4112

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-03-01, 16:06

Ja myślę, że ten Ikarus i tak się ciekawie prezentuje. Przynajmniej wrażenia z jazdy w takich warunkach są dużo przyjemniejsze ;)

rzelfix

Post autor: rzelfix » 2006-03-01, 16:13

W GOPie to jest jeden z większych problemów.
Ikarusy PKMu Bytom są w stanie tragicznym (jedynymi wyjątkami są 280.70E). Dosłownie wszędzie znaleźć można ponaklejane wlepki. Na tylnych pomostach często są zdezelowane i popisane markerem siedzenia jak i obicia, porysowane szyby, powykrzywiane poręcze, itd. Podłoga nigdy nie jest czysta. Z zewnątrz powykrzywiane i pokryte rdzą blachy. Powyginane w owe strony zderzaki, dziurawe przeguby i wieśniacko załatane dziury. Dotychczas jedynym Ikarusem w bardzeij pozytywnym stanie, jak zauważyłem jest #7208, choć i w nim ostatnio dopatrzyłem się wgniecionego przedniego zderzaka.
Ikarusy PKMu Świerklaniec są w znakomitym stanie. Tam większych problemów z dewastacjami nie ma, ale również jest mnóstwo ponaklejanych wlepek. Firma utrzymuje je w prawidłowym stanie, a i te nie rdzewieją. Jednakże są nieliczne przypadki. Ogółem przewoźnikowi należy pogratulować za utrzymanie 260tek i 280tek w świetnym stanie.
Jeżeli chodzi o PKM Sosnowiec to tu również nie mam większych zastrzeżeń. Dużo 280tek w ostatnich latach przeszło NG. Posiadają kilka wraków, ale na te już trudno natrafić. Problemów z utrzymaniem w porządku również nie ma. W cięższym jednak stanie są Ikarusy 260, które czeka niedługo kasacja. Troszkę pordzewiały.
PKM Gliwice również ma sięczym pochwalić. Obicia zawsze czyste, siedzenia niezdewastowane, a i rdzy nie widać na większą skalę.
Ikarusów PKMu Katowice rdza masowo nie zżera, zwłaszcza tych wyremontowwanych, ale bywają bardzo zdewastowane sekcje B. Wszystko to wynik wandalizmu, który szerzy się w śląskiej komunikacji na ogromną skalę.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2006-03-01, 16:36

W Gdyni naszczęście Ikarusy tak nie wyglądają :).

Podi

Post autor: Podi » 2006-03-01, 16:46

J-31 pisze:Ja myślę, że ten Ikarus i tak się ciekawie prezentuje. Przynajmniej wrażenia z jazdy w takich warunkach są dużo przyjemniejsze ;)
Etam...wyje jak klasyk, no ale tak jest większość zmodernizowana :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-03-01, 17:22

W Płocku Ikary to przede wszystkim wersja 280.37, lewary są na wymarciu. W porównaniu z warszawskimi, są w bardzo dobrym stanie — wprawdzie tu i ówdzie jest maźnięte, porysowane, podarte bądź tylna oś skrzypi, lecz generalnie jest ok (weźcie też pod uwagę ich wiek i to, że są trochę nowocześniejsze od 280.26). W lewarach nie jest gorzej, ale wykończenie wnętrza jest już o wiele bardziej przestarzałe, no i mają gorsze fotele — Astromale I :/ (Ikaromany mają oryginalne skajowo-gąbczaste).
Abstrachując, ten poznański lewar w środku jest — i napisałbym tutaj coś, ale zabrakło mi słów do opisania wrażeń. Wygląda za... za dobry autobus ;) i aż mi żal, że MPK chce pozbyć się takich autobusów :(.

Podi

Post autor: Podi » 2006-03-01, 17:44

Abstrachując, ten poznański lewar w środku jest — i napisałbym tutaj coś, ale zabrakło mi słów do opisania wrażeń. Wygląda za... za dobry autobus ;) i aż mi żal, że MPK chce pozbyć się takich autobusów :(
Wygląda ładnie, ale trzęsie się, hałasuje i tak samo w nim pachnie jak w innych Ikarach...

david82

Post autor: david82 » 2006-03-01, 17:46

rzelfix pisze:W GOPie to jest jeden z większych problemów.
Ikarusy PKMu Bytom są w stanie tragicznym (jedynymi wyjątkami są 280.70E). Dosłownie wszędzie znaleźć można ponaklejane wlepki. Na tylnych pomostach często są zdezelowane i popisane markerem siedzenia jak i obicia, porysowane szyby, powykrzywiane poręcze, itd. Podłoga nigdy nie jest czysta. Z zewnątrz powykrzywiane i pokryte rdzą blachy. Powyginane w owe strony zderzaki, dziurawe przeguby i wieśniacko załatane dziury.
E tam, nie uogólniaj.
Dotychczas jedynym Ikarusem w bardzeij pozytywnym stanie, jak zauważyłem jest #7208
Bo to jest 280.70E. Ogólnie Ikarusy 280.70E z PKM Bytom sa w bardzo dobrym stanie, czego nie można powiedzieć o przedstawicielach tego samego modelu z PKM Katowice. Ogólnie PKM Katowice to dla mnie żenada - remonty Ikarusów są wykonane partacko, materiały użyte do tych remontów są bardzo kiepskiej jakości, silniki głośne, szyby telepią się jeszcze bardziej, niż przed remontem... No comments..

jacool

Post autor: jacool » 2006-03-01, 18:25

A ja myślełem że to w Gdańsku tramwaje są obleśne :P Nie ma to jak stolica...
Tak obmalowanego Ikara to ja dawno nie widziałem... fuuu :)

Awatar użytkownika
Nikki
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 1237
Rejestracja: 2005-11-29, 23:38
Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Kontakt:

Post autor: Nikki » 2006-03-01, 21:10

We Wrocławiu Ikarusy są w złym stanie, szczególnie jeśli chodzi o silnik... Rdza też je zżera i też są pobazgrane w środku z tyłu... Drzwi trzaskają niemiłosiernie lub wcale nie chcą się otwierać, są problemy ze zmianą biegów w lewarach, szyby się nie domykają. Jeśli chodzi o remonty to Ikary dostają tylko nowy lakier i nic poza tym... chociaż ostatnio 5273(5258) dostał nową gumę na przegub... ale mimo to i tak uwielbiam nimi jeździć. Dziś na przykład jechałam czterema! :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-03-02, 10:57

rzelfix pisze:W GOPie to jest jeden z większych problemów.
No właśnie tyle Piszecie o GOP-owskich Ikarusach. Wiem, że część przedsiębiorstw remontuje swoje Ikarusy (np. w Świerklańcu). Czy przewoźnicy tacy jak np. PKM Katowice, nie remontują Ikarusów ?
ikarus9587 pisze:We Wrocławiu Ikarusy są w złym stanie, szczególnie jeśli chodzi o silnik... Rdza też je zżera i też są pobazgrane w środku z tyłu... Drzwi trzaskają niemiłosiernie lub wcale nie chcą się otwierać, są problemy ze zmianą biegów w lewarach, szyby się nie domykają. Jeśli chodzi o remonty to Ikary dostają tylko nowy lakier i nic poza tym... chociaż ostatnio 5273(5258) dostał nową gumę na przegub...
To jest niestety standard Ikarusów - od zawsze. No może z wyjątkiem kiedy były fabrycznie nowe.
Trochę szkoda, że wrocławski MPK nie remontuje ich, ale to jest wg. mnie widoczny znak, że za wszelką cenę chcą się ich pozbyć. I dlatego nie inwestują w Ikarusy. :(
jacool pisze:A ja myślełem że to w Gdańsku tramwaje są obleśne Nie ma to jak stolica...
Tak obmalowanego Ikara to ja dawno nie widziałem... fuuu
No i właśnie dlatego pokazałem te zdjęcia. Aby nikt nie próbował powiedzieć, że jak Warszawa to wszystko się błyszczy i jest ładne... :mruga:

david82

Post autor: david82 » 2006-03-02, 13:49

J-31 pisze:
rzelfix pisze:W GOPie to jest jeden z większych problemów.
No właśnie tyle Piszecie o GOP-owskich Ikarusach. Wiem, że część przedsiębiorstw remontuje swoje Ikarusy (np. w Świerklańcu). Czy przewoźnicy tacy jak np. PKM Katowice, nie remontują Ikarusów ?
Remontują. Ale PKM Katowice remontuje (remontował) ikary w swoim zakładzie, a PKM Świerklaniec - w KZNS lub w Kapenie, dlatego jakość tych remontów jest dużo lepsza...
No i właśnie dlatego pokazałem te zdjęcia. Aby nikt nie próbował powiedzieć, że jak Warszawa to wszystko się błyszczy i jest ładne... :mruga:
To już nawet wnętrza bytomskich Ikarów prezentują się lepiej od tych warszawskich...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-03-02, 13:51

david82 pisze:Remontują. Ale PKM Katowice remontuje (remontował) ikary w swoim zakładzie, a PKM Świerklaniec - w KZNS lub w Kapenie, dlatego jakość tych remontów jest dużo lepsza...
David, a czy Orientujesz się może na ile lat wystarcza taki remont w KZNS. Ile lat taki Ikarus pojeździ zanim go albo skasują, albo znów wyremontują ;)

david82

Post autor: david82 » 2006-03-02, 14:08

J-31 pisze: David, a czy Orientujesz się może na ile lat wystarcza taki remont w KZNS. Ile lat taki Ikarus pojeździ zanim go albo skasują, albo znów wyremontują ;)
No tak daleko to moja skromna wiedza już nie sięga. Powiem tylko że Świerklanieckie Ikary wyremontowane w KZNS w latach 2000 - 2002 do dziś zachowują bardzo dobry stan techniczny, a Ikary remontowane w PKM katowice - po roku jezdzenia - no comments... Moze są w dobrym stanie, jeśli chodzi o silnik i bebechy, ale wizualnie - żenada. Zresztą - PKM Katowice w ogóle nie dba o wygląd wewnętrzny swoich wozów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-03-02, 14:16

david82 pisze:Powiem tylko że Świerklanieckie Ikary wyremontowane w KZNS w latach 2000 - 2002 do dziś zachowują bardzo dobry stan techniczny, a Ikary remontowane w PKM katowice - po roku jezdzenia - no comments... Moze są w dobrym stanie, jeśli chodzi o silnik i bebechy, ale wizualnie - żenada. Zresztą - PKM Katowice w ogóle nie dba o wygląd wewnętrzny swoich wozów.
Wielkie dzięki. No Popatrz to coś musi być na rzeczy, ponieważ warszawskie MZA równiez samodzielnie remontuje swoje Ikarusy i one są w dobrym stanie wizualnym jakieś 3 lata, a potem jest coraz gorzej.

Generalnie możemy uznać, że remont w przypadku warszawskich Ikarusów starcza na jakieś 5 lat. To jest jednak już okres, kiedy pojazd wciąż jeździ, ale jego obraz jest taki jak na zdjęciach powyżej. :mruga:

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2006-03-02, 16:25

Zupełnie jak 2507
Ale do rzeczy
U nas widać że dbają o ikary... jak już zrobią NB to to jakoś wygląda, takiej demolki nie ma...

jacool

Post autor: jacool » 2006-03-02, 22:08

david82 pisze:To już nawet wnętrza bytomskich Ikarów prezentują się lepiej od tych warszawskich...
Mniemam, że jest to jednostkowy wypadek i nie wszystkie Ikary tak po Wawie suna :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29016
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-03-03, 10:27

jacool pisze:
david82 pisze:To już nawet wnętrza bytomskich Ikarów prezentują się lepiej od tych warszawskich...
Mniemam, że jest to jednostkowy wypadek i nie wszystkie Ikary tak po Wawie suna :P
No właśnie nie jest to jednostkowy przypadek. Nie oznacza, to wcale, że wszystkie warszawskie Ikarusy są w takim stanie. Część pojazdów jest naprawdę bardzo ładna.

No, ale natknięcie się na pojazd w stanie krytycznym nie stanowi większego problemu. Jest tego naprawdę sporo. :/

Mateusz_835

Post autor: Mateusz_835 » 2006-03-08, 16:09

A w Lublinie jest bardzo różnie. Niektóre wozy zadbane inne wprost złomiaste. Ale tak na serio to MPK w ramach oszczędności stosuje bardzo ciekawe pomysły np. ten: :D
http://img473.imageshack.us/my.php?image=1848438ow.jpg
Takie pręty podtrzymujące przegub przed opadanie. BTW: mogliby ten przegub wymienić bo ostatnio moda w mpk na wymianę przegubów na szare materiałowe ;)

ODPOWIEDZ