Historia Ikarów 280 w Słupsku - "w pigułce"
Historia Ikarów 280 w Słupsku - "w pigułce"
Widze ze sa podobne tematy na forum, wiec czemu ja mialbym nie napisac.
A wiec - pierwsza seria : 486, 487, 488, 489, 490. Przyszly 31.12.83. Bylo to prawdziwe swieto w miescie. Ja osobiscie pamietam 486, 487 i 489. Pierwszy pod koniec z reklama Centrostalu, mial w sobie 2 razy wiecej blachy niz po wyjechaniu z fabryki - "czolg niezniszczalny". 487 byl w troszeczke gorszym stanie. 489 zakonczyl swoj zywot na skrzyzowaniu, bo....zarwala mu sie cala podloga(w trakcie kursu).
Kolejna seria : 529, 530, 531, 532, 533, 534. Przyszly: 02.85. Mialy nowe kabiny. Niepamietam zadnego oprocz 530 i 532, wiec wnioskuje ze byla to slaba seria, bo kasacje byly szybciej niz chocby 486(2002r.). 530 zostal skasowany w 2003-2004r, dobita kratwnica. 532 ciagle jakis dobity jezdzil, wiec tez go niedlugo potem skasowali(2005).
Nastepna seria: 572,573,574,575,576,577,578,579,580,581,582. Przyszly 09.85. Kultowa seria, bo jeszcze jezdza 573, 574, 577, 579 i 580. Ze skasowanych pamitam 572 - bardzo fajny czerony ikarus - naprawde go lubilem. 573 przeszedl NG w polowie lat 90, 574 chyba nie, 577, 579 i 580 rowniez przeszly NG. Z tej serii ewidentnie najlepiej trzyma sie 580.
Kolejna seria: 618, 619, 620, 621, 622, 623. Przyszly: 09.86. Skasowane sa 618 i 623. 623 byl naprawde kultowym wozem jednak strasznie przezartym przez rdze. Podobnie mial sie pod koniec jak 486(jezdzacy czolg). 620 i 622 przeszly NG, ten ostani - uznany za najlepszy ikarion w MZK. 621 zostal jakos w 2002 przerobiony na pogotowie techniczne i jezdzi nadal.
Dziwna seria(kolejna ): 773,774,775,776,777. Przyszly: 09.92. W tym samym okresie inne ikarusy(seria 57x, a moze nawet 4xx) poszly na remont do Kapeny. Nie przyszly juz nigdy, a pojawily sie te oto wozy. Inne numery, jednak w 773, 776 byly kabiny z modeli z lat 1983! Bylo prowadzone dochodzenie(jest nadal) i doszlismy do wniosku(MKM), ze doszlo do podmianki w kapenie i przyslano zupelnie inne wozy. 773 nadal jezdzi(rocznik 1985), nawet ptak mial tam gniazdo. 774 i 776 juz nie ma na tym swiecie. 775 i 777 przeszly kapitalny remont w 2004r.
Seria za trolejbusy: 869, 870, 871, 872. Przyszly: 07.97. Fatalna seria i wielka glupota wymiany 7 swietnych szelkowozow na dobite ikary i 3 M11. W_ogole tamte lata to dla mnie szok, z ktorego wciaz sie otrzasnac nie moge. Ani 869, ani 870, ani 871 juz nie jezdza. Los ich byl przesadony - albo remont kapitalny albo kasacja. Najdluzej jezdzil 869. Zostal nam tylko 872, ktory jako jednyny przeszedl remont kapitalny. Jednak ciagle nie dorasta np. do 622.
I to by bylo na tyle. Ogolnie gdyby nie one, to nie wiem co by bylo.
Pozdrawiam
A wiec - pierwsza seria : 486, 487, 488, 489, 490. Przyszly 31.12.83. Bylo to prawdziwe swieto w miescie. Ja osobiscie pamietam 486, 487 i 489. Pierwszy pod koniec z reklama Centrostalu, mial w sobie 2 razy wiecej blachy niz po wyjechaniu z fabryki - "czolg niezniszczalny". 487 byl w troszeczke gorszym stanie. 489 zakonczyl swoj zywot na skrzyzowaniu, bo....zarwala mu sie cala podloga(w trakcie kursu).
Kolejna seria : 529, 530, 531, 532, 533, 534. Przyszly: 02.85. Mialy nowe kabiny. Niepamietam zadnego oprocz 530 i 532, wiec wnioskuje ze byla to slaba seria, bo kasacje byly szybciej niz chocby 486(2002r.). 530 zostal skasowany w 2003-2004r, dobita kratwnica. 532 ciagle jakis dobity jezdzil, wiec tez go niedlugo potem skasowali(2005).
Nastepna seria: 572,573,574,575,576,577,578,579,580,581,582. Przyszly 09.85. Kultowa seria, bo jeszcze jezdza 573, 574, 577, 579 i 580. Ze skasowanych pamitam 572 - bardzo fajny czerony ikarus - naprawde go lubilem. 573 przeszedl NG w polowie lat 90, 574 chyba nie, 577, 579 i 580 rowniez przeszly NG. Z tej serii ewidentnie najlepiej trzyma sie 580.
Kolejna seria: 618, 619, 620, 621, 622, 623. Przyszly: 09.86. Skasowane sa 618 i 623. 623 byl naprawde kultowym wozem jednak strasznie przezartym przez rdze. Podobnie mial sie pod koniec jak 486(jezdzacy czolg). 620 i 622 przeszly NG, ten ostani - uznany za najlepszy ikarion w MZK. 621 zostal jakos w 2002 przerobiony na pogotowie techniczne i jezdzi nadal.
Dziwna seria(kolejna ): 773,774,775,776,777. Przyszly: 09.92. W tym samym okresie inne ikarusy(seria 57x, a moze nawet 4xx) poszly na remont do Kapeny. Nie przyszly juz nigdy, a pojawily sie te oto wozy. Inne numery, jednak w 773, 776 byly kabiny z modeli z lat 1983! Bylo prowadzone dochodzenie(jest nadal) i doszlismy do wniosku(MKM), ze doszlo do podmianki w kapenie i przyslano zupelnie inne wozy. 773 nadal jezdzi(rocznik 1985), nawet ptak mial tam gniazdo. 774 i 776 juz nie ma na tym swiecie. 775 i 777 przeszly kapitalny remont w 2004r.
Seria za trolejbusy: 869, 870, 871, 872. Przyszly: 07.97. Fatalna seria i wielka glupota wymiany 7 swietnych szelkowozow na dobite ikary i 3 M11. W_ogole tamte lata to dla mnie szok, z ktorego wciaz sie otrzasnac nie moge. Ani 869, ani 870, ani 871 juz nie jezdza. Los ich byl przesadony - albo remont kapitalny albo kasacja. Najdluzej jezdzil 869. Zostal nam tylko 872, ktory jako jednyny przeszedl remont kapitalny. Jednak ciagle nie dorasta np. do 622.
I to by bylo na tyle. Ogolnie gdyby nie one, to nie wiem co by bylo.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2006-03-01, 20:26 przez Mercury, łącznie zmieniany 1 raz.